Як Горган-Лялька домовився з перевізниками Київщини (ФОТО)

07.03.2017, 10:35


Скандал з підвищенням тарифів на приміських маршрутах триває вже місяць. Губернатор Київської області Олександр Горган-Лялька активно намагається "заговорити" проблему, постійно обіцяючи знизити ціни, проте самі перевізники відверто говорять, що домовилися з губернатором і зниження цін не буде. В той же час відразу декілька громадських організацій обіцяють у березні почати блокування доріг на знак протесту

Про це повідомляє "Моя Київщина" з посиланням на "Резонанс".

Причина такої поведінки губернатора Київської області знаходитися на поверхні. Нелегальний дохід первізників столичного регіону складає близько 1,5-2 млрд грн в рік. Проте, з приходом у жовтні минулого року нового губернатора Олександра Горгана-Ляльки, перевізники заговорили про підвищення апетитів чиновників, у зв'язку з чим вони вимушені будуть підняти тарифи на перевезення на 30 % – 40 %.

З формальної точки зору оператори ринку причинами підвищення тарифів називають подорожчання палива, збільшення вартості запчастин у 2,5-3 рази і введення нового рівня мінімальної зарплати 3200 грн.

Проте експерти заявляють, що ці аргументи не витримують ніякої критики.

"До відміни у 2015 році обов'язкового узгодження тарифів маршруток з місцевими адміністраціями розрахунок проводився в середньому з показника близько 50 копійок за кілометр, тобто беремо маршрут з Києва у Вишневе - це близько 12 км, тобто тариф має бути 6-7 грн . Зараз же тариф вже складає 12 грн - це підвищення майже у два рази. У нас настільки подорожчало паливо, запчастини й інші витратні матеріали? Тому я вважаю, що це умисна змова між чиновниками і перевізниками", - говорить експерт громадської кампанії "Європатруль" В'ячеслав Коновалов.

У цій історії цікава особа самого губернатора Київської області Олександра Горгана. Ще за часів бурхливої студентської молодості на юридичному факультеті Київського університету ім Шевченку він "прославився" участю в різних схемах "дерибану" фінансових коштів на розвиток молодіжного руху. Грантів, засобів різних політичних партій на залучення молоді у всіляких акціях протестів. Його успіхи були помічені старшими товаришами і через якийсь час Саша Лялька став заступником голови УНКМО (Український національний комітет молодіжних організацій) - кишенькова організація при Міністерстві молоді і спорту, яка мала відношення до розподілу бюджетного фінансування на розвиток молодіжних програм у різних громадських організаціях. Годі і говорити, що це фінансування отримували тільки "правильні" організації, близькі до влади.

Нібито в оточенні Порошенка помітили організаторські здібності голови Вишгородської РДА і доручили розробити ряд схем по "підвищенню доходів" від різних напівлегальних бізнес-схем. Однією з яких стала афера з підвищенням цін на проїзд у приміських маршрутках. Річ у тому, що цей вид бізнесу вважається одним з джерел "чорної готівки" при фінансуванні виборів. Самі водії не приховують, що щодня платять данину. Просто з приходом Ляльки сума поборів істотно збільшилася.

"У Київській області більше 500 маршрутів, на кожному з них працюють близько десятка маршруток, в неформальному спілкуванні водії говорять, що щоденний збір з кожного автобуса залежно від його розмірів і прибутковості маршруту складає близько 500 грн. Сума такого нелегального обороту оцінюється в мільярди грн. Ці гроші йдуть на так званий "дах" - плата за право доступу на ринок, за те, що чиновники не звертатимуть увагу на очевидні порушення, за те, що "Укртрансбезпека" не звертатиме увагу на те, що пасажирам не видають квитки і інші корупційні складові. Причина ж підвищення тарифів полягає у збільшенні апетитів чиновників - останнім часом ці збори на деяких маршрутах підвищилися до 700 грн на добу, хтось за це повинен платити. Хто? Пасажири", - говорить віце-президент "Центру досліджень" кримінологій Олександр Михальченко.

Ці корупційні схеми намагалися прибрати у 2016 році за рахунок розробки змін правил проведення конкурсів на маршрути. Крім того, передбачалося створити спеціального держперевізника, який би склав конкуренцію приватникам і частково прибрав би натиск з боку асоціацій автоперевізників, які останнім часом активно тиснуть на місцеву владу, обіцяючи заблокувати транспортне сполучення страйками. Проте після призначення на посаду губернатора Київської області Олександра Ляльки-Горгана цей проект почали активно "гальмувати" у бюрократичних коридорах влади.

Зараз ситуація патова. Після лютневого скандалу з підвищенням цін в ОДА була створена спеціальна робоча група з представників громадськості і чиновників. По ідеї вона повинна була виробити розумний компроміс і якимось чином вирішити питання зниження тарифів. Але як говорить секретар робочої групи Алла Збанацька, насправді чиновники зайнялися саботажем і "заговорюванням" проблеми. Основні аргументи зводилися до того, що після дерегуляції ринку маршрутних перевезень урядом Яценюка у 2015 році у ОДА просто немає механізмів впливу на рівень тарифів. В той же час, експерти звертають увагу на цілий набір нормативних актів, згідно з якими місцева влада може впливати на перевізників.

Як говорить голова громадської організації "Розвиток інфраструктури" Станіслав Гвоздіков, механізмів для впливу на перевізників вистачає - місцева влада може розірвати договори з перевізниками по маршрутах, де вони вважають, що тарифи були підвищені не обгрунтовано. "Для цього досить провести перевірку із залученням інспекторів "Укртраснбезпеки" Мінінфраструктури виконання умов договору (особлива увага відправленню-прибуттю з автостанцій, видачі квитків, кількості рейсів, режимів руху). Зафіксувати порушення і направити претензію перевізникові, через 30 календарних днів провести повторну перевірку і розірвати договір", - говорить С. Гвоздіков.

Природно, як тільки починається така перевірка, перевізники автоматично вимушені будуть понизити тарифи, інакше просто втратять маршрути. Це в неформальному спілкуванні визнають і самі перевізники. Але саме тут починається найцікавіше.

Наради в Київській ОДА йдуть вже майже місяць, проте досі про масові перевірки перевізників мови не йде. Усі чиновники чомусь "включають дурня" і просто відмовляються виконувати свої обов'язки. Замість цього пропонується зайнятися розробкою нових нормативних актів по регламентації умов проведення конкурсів на маршрути. Тобто не йдеться про зниження цін - чиновники просто намагаються максимально піти від обговорення цього питання і зберегти підвищені тарифи.

Після серії скандалів в ОДА більше десятка громадських організацій провели з'їзд на якому оголосили ультиматум Олександру Ляльці - якщо питання зі зниженням цін на маршрутні перевезення не буде вирішено, то з середини березня почнуться акції по блокуванню компаній, що підвищили тарифи.

Серед активістів були помічені радикали з "Правого сектора", "Відсіч" і інших громадських організацій, що славляться активними акціями протесту.

Громадськість налаштована рішуче і готова на тривале протистояння з блокуванням не лише окремих підприємств, але і в'їздів до столиці. Таким чином, це протистояння може коштувати крісла губернаторові Київської області.

Читайте також:

Генерал Савченко продемонстрував хамство, намагаючись переломати всіх через коліно
Усіма своїми діями Горган показує, що окрім самого себе, його більше нічого не цікавить
У губернатора забули про проблеми в області
Нагороду отримала дружина загиблого учасника Революції Гідності Руслана
Олександр Горган
У команди Горгана - криза жанру

Новини

Нардеп Андрій Шинькович, схоже, непроти корупції...

Шеф депутата Київоблради Миколи Ляшенка та Шинькович ініціювали скасування відповідальності за незаконне збагачення

23.01.2018, 19:54

В Обухові відкрили амбулаторію сімейної медицини (ФОТО, ВІДЕО)

23.01.2018, 19:15

Депутати пропонують провести вибори мера Українки вже навесні

23.01.2018, 18:42

У МОЗ заговорили про небезпеку спалаху дифтерії та правцю

23.01.2018, 18:28

У Білій Церкві у школі провели екскурсію для нардепа (ФОТО)

23.01.2018, 18:05

Кращим вчителем Київщини з німецької мови стала бучанка

23.01.2018, 17:43

Сім красивих способів зізнатися у коханні на день святого Валентина

23.01.2018, 17:09

Генеральна прокуратура підозрює Кашку в приховуванні доходів

23.01.2018, 17:08

Хатіко по-ірпінськи: Карплюк чекає на прокурорів (ВІДЕО)

23.01.2018, 16:46

В Білій Церкві відбувся флешмоб до Дня Соборності України (ФОТО)

23.01.2018, 16:20

Аналiтика

Військовий психолог Андрій Козінчук: Адаптація ветеранів АТО має стати пріоритетом для держави

23.01.2018, 8:05

Як Горган продовжує зливати Київщину під "регіоналів"

19.01.2018, 8:05

ТОП-100 найбільших платників податків Київщини: ПП "Кронос-Агро"

18.01.2018, 8:16

Кадрова політика Горгана свідчить про абсолютну нездатність втримувати керованість за процесами

Стійкі олов’яні солдатики, або Як Горган перетворюється на ширму

17.01.2018, 8:05

Відходи Горгана: до чого призведе безглузда і нещадна боротьба зі сміттям на Київщині

16.01.2018, 8:05

Карплюк ризикує переграти самого себе

Коли Карплюк поїде на примусову трудову реабілітацію

15.01.2018, 8:04

ТОП-100 найбільших платників податків Київщини: ПП "Антарес"

12.01.2018, 8:04

Олександр Горган з веслом

Коли "весляр" Горган візьме лопату до рук

11.01.2018, 8:04

ТОП-5 несподіванок виборів до ОТГ на Київщині: реабілітація БПП, тріумф "радикалів" та повернення Гриценка

10.01.2018, 8:05

Президентські вибори - на носі, і Кивщина стане одним з головних майданчиком у протистоянні по лінії Порошенко-Тимошенко

2018 рік: рік виборів та… підготовки до виборів

09.01.2018, 8:08

Блоги

Ганна Старикова (голова Київської обласної ради): Горгану потрібно почути учасників АТО

23.01.2018, 13:31

Ярослав Москаленко (народний депутат): Щирі привітання з Днем Соборності України

22.01.2018, 11:16

Геннадій Рябцев (директор спецпроектів центру "Психея"): Хто винен у підвищенні цін на бензин

19.01.2018, 9:52

Володимир Гайдамачук (активіст): Чому я досі не заступник губернатора?

16.01.2018, 16:37

Ольга Богомолець (голова комітету з питань охорони здоров'я ВР): В Україні можуть спалахнути епідемії різних хвороб

15.01.2018, 15:14

Олександр Куліковський (громадський діяч): Чому на Ноздровській вбивства не закінчаться

15.01.2018, 8:31

Іван Фурсенко (перший заступник керівника виконавчої дирекції Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад): Очікуємо на спецперевірки в нових ОТГ

12.01.2018, 15:25

Ірина Федорів (журналіст): Як мер Ірпеня заморожує людей в Коцюбинському

12.01.2018, 14:11

Юрій Прилипко (селищний голова Гостомеля): Нам потрібна публічна дискусія про стратегічний план перспективного розвитку Гостомельської ОТГ

11.01.2018, 11:03

Володимир Гайдамачук (активіст): Як я мало не зустрів Новий рік у глухому лісі

11.01.2018, 8:22