Як Горган-Лялька домовився з перевізниками Київщини (ФОТО)

07.03.2017, 10:35


Скандал з підвищенням тарифів на приміських маршрутах триває вже місяць. Губернатор Київської області Олександр Горган-Лялька активно намагається "заговорити" проблему, постійно обіцяючи знизити ціни, проте самі перевізники відверто говорять, що домовилися з губернатором і зниження цін не буде. В той же час відразу декілька громадських організацій обіцяють у березні почати блокування доріг на знак протесту

Про це повідомляє "Моя Київщина" з посиланням на "Резонанс".

Причина такої поведінки губернатора Київської області знаходитися на поверхні. Нелегальний дохід первізників столичного регіону складає близько 1,5-2 млрд грн в рік. Проте, з приходом у жовтні минулого року нового губернатора Олександра Горгана-Ляльки, перевізники заговорили про підвищення апетитів чиновників, у зв'язку з чим вони вимушені будуть підняти тарифи на перевезення на 30 % – 40 %.

З формальної точки зору оператори ринку причинами підвищення тарифів називають подорожчання палива, збільшення вартості запчастин у 2,5-3 рази і введення нового рівня мінімальної зарплати 3200 грн.

Проте експерти заявляють, що ці аргументи не витримують ніякої критики.

"До відміни у 2015 році обов'язкового узгодження тарифів маршруток з місцевими адміністраціями розрахунок проводився в середньому з показника близько 50 копійок за кілометр, тобто беремо маршрут з Києва у Вишневе - це близько 12 км, тобто тариф має бути 6-7 грн . Зараз же тариф вже складає 12 грн - це підвищення майже у два рази. У нас настільки подорожчало паливо, запчастини й інші витратні матеріали? Тому я вважаю, що це умисна змова між чиновниками і перевізниками", - говорить експерт громадської кампанії "Європатруль" В'ячеслав Коновалов.

У цій історії цікава особа самого губернатора Київської області Олександра Горгана. Ще за часів бурхливої студентської молодості на юридичному факультеті Київського університету ім Шевченку він "прославився" участю в різних схемах "дерибану" фінансових коштів на розвиток молодіжного руху. Грантів, засобів різних політичних партій на залучення молоді у всіляких акціях протестів. Його успіхи були помічені старшими товаришами і через якийсь час Саша Лялька став заступником голови УНКМО (Український національний комітет молодіжних організацій) - кишенькова організація при Міністерстві молоді і спорту, яка мала відношення до розподілу бюджетного фінансування на розвиток молодіжних програм у різних громадських організаціях. Годі і говорити, що це фінансування отримували тільки "правильні" організації, близькі до влади.

Нібито в оточенні Порошенка помітили організаторські здібності голови Вишгородської РДА і доручили розробити ряд схем по "підвищенню доходів" від різних напівлегальних бізнес-схем. Однією з яких стала афера з підвищенням цін на проїзд у приміських маршрутках. Річ у тому, що цей вид бізнесу вважається одним з джерел "чорної готівки" при фінансуванні виборів. Самі водії не приховують, що щодня платять данину. Просто з приходом Ляльки сума поборів істотно збільшилася.

"У Київській області більше 500 маршрутів, на кожному з них працюють близько десятка маршруток, в неформальному спілкуванні водії говорять, що щоденний збір з кожного автобуса залежно від його розмірів і прибутковості маршруту складає близько 500 грн. Сума такого нелегального обороту оцінюється в мільярди грн. Ці гроші йдуть на так званий "дах" - плата за право доступу на ринок, за те, що чиновники не звертатимуть увагу на очевидні порушення, за те, що "Укртрансбезпека" не звертатиме увагу на те, що пасажирам не видають квитки і інші корупційні складові. Причина ж підвищення тарифів полягає у збільшенні апетитів чиновників - останнім часом ці збори на деяких маршрутах підвищилися до 700 грн на добу, хтось за це повинен платити. Хто? Пасажири", - говорить віце-президент "Центру досліджень" кримінологій Олександр Михальченко.

Ці корупційні схеми намагалися прибрати у 2016 році за рахунок розробки змін правил проведення конкурсів на маршрути. Крім того, передбачалося створити спеціального держперевізника, який би склав конкуренцію приватникам і частково прибрав би натиск з боку асоціацій автоперевізників, які останнім часом активно тиснуть на місцеву владу, обіцяючи заблокувати транспортне сполучення страйками. Проте після призначення на посаду губернатора Київської області Олександра Ляльки-Горгана цей проект почали активно "гальмувати" у бюрократичних коридорах влади.

Зараз ситуація патова. Після лютневого скандалу з підвищенням цін в ОДА була створена спеціальна робоча група з представників громадськості і чиновників. По ідеї вона повинна була виробити розумний компроміс і якимось чином вирішити питання зниження тарифів. Але як говорить секретар робочої групи Алла Збанацька, насправді чиновники зайнялися саботажем і "заговорюванням" проблеми. Основні аргументи зводилися до того, що після дерегуляції ринку маршрутних перевезень урядом Яценюка у 2015 році у ОДА просто немає механізмів впливу на рівень тарифів. В той же час, експерти звертають увагу на цілий набір нормативних актів, згідно з якими місцева влада може впливати на перевізників.

Як говорить голова громадської організації "Розвиток інфраструктури" Станіслав Гвоздіков, механізмів для впливу на перевізників вистачає - місцева влада може розірвати договори з перевізниками по маршрутах, де вони вважають, що тарифи були підвищені не обгрунтовано. "Для цього досить провести перевірку із залученням інспекторів "Укртраснбезпеки" Мінінфраструктури виконання умов договору (особлива увага відправленню-прибуттю з автостанцій, видачі квитків, кількості рейсів, режимів руху). Зафіксувати порушення і направити претензію перевізникові, через 30 календарних днів провести повторну перевірку і розірвати договір", - говорить С. Гвоздіков.

Природно, як тільки починається така перевірка, перевізники автоматично вимушені будуть понизити тарифи, інакше просто втратять маршрути. Це в неформальному спілкуванні визнають і самі перевізники. Але саме тут починається найцікавіше.

Наради в Київській ОДА йдуть вже майже місяць, проте досі про масові перевірки перевізників мови не йде. Усі чиновники чомусь "включають дурня" і просто відмовляються виконувати свої обов'язки. Замість цього пропонується зайнятися розробкою нових нормативних актів по регламентації умов проведення конкурсів на маршрути. Тобто не йдеться про зниження цін - чиновники просто намагаються максимально піти від обговорення цього питання і зберегти підвищені тарифи.

Після серії скандалів в ОДА більше десятка громадських організацій провели з'їзд на якому оголосили ультиматум Олександру Ляльці - якщо питання зі зниженням цін на маршрутні перевезення не буде вирішено, то з середини березня почнуться акції по блокуванню компаній, що підвищили тарифи.

Серед активістів були помічені радикали з "Правого сектора", "Відсіч" і інших громадських організацій, що славляться активними акціями протесту.

Громадськість налаштована рішуче і готова на тривале протистояння з блокуванням не лише окремих підприємств, але і в'їздів до столиці. Таким чином, це протистояння може коштувати крісла губернаторові Київської області.

Читайте також:

Генерал Савченко продемонстрував хамство, намагаючись переломати всіх через коліно
Усіма своїми діями Горган показує, що окрім самого себе, його більше нічого не цікавить
У губернатора забули про проблеми в області
Нагороду отримала дружина загиблого учасника Революції Гідності Руслана
Олександр Горган
У команди Горгана - криза жанру

Новини

Під Києвом обіцяють збудувати еко-містечко з власною сонячною електростанцією

19.11.2017, 17:48

У Білій Церкві безкоштовно навчатимуть, як відкрити власну справу

19.11.2017, 16:11

Юна білоцерківчанка потрапила на фінал дитячого Євробачення

19.11.2017, 14:40

У Борисполі невідомий покидьок зарізав жінку, сховавшись поміж гаражів

19.11.2017, 13:08

Планові перевірки: наступного року органи державного нагляду приїдуть на близько 780 компаній з Київської області

19.11.2017, 11:58

Київщина: начальника слідчого відділу поліції пов’язали за хабар (ФОТО)

19.11.2017, 11:34

"Я тобі бажаю удачі в бою з "Шакалом": юна боксерка про бій Ломаченка та Рігондо (ВІДЕО)

19.11.2017, 8:46

Мер Ірпеня Карплюк став "королем тендерів" (ВІДЕО)

18.11.2017, 19:37

День без тиші: на довиборах представник "Батьківщини" порушив закон, агітуючи за кандидата-"радикала"

18.11.2017, 19:15

Двох "фіскалів" з Київщині взяли на шахрайських схемах з податками

18.11.2017, 17:19

Аналiтика

Присяжнюк продавив Дикова, який тепер заправляє Вишневим

Погрози, підкуп і стриптиз-клуб: Як міліцейська братія захопила Вишневе

17.11.2017, 8:03

Горган ризикує наразитися на нерозуміння жителів Київщини

"Острівці" корупції: Як Горган дав своєму раднику підзаробити

16.11.2017, 8:21

Павло Панфьоров

Начальник Вишгородського відділу Нацполіції Павло Панфьоров: Не помиляється той, хто нічого не робить

16.11.2017, 8:01

ТОП-100 найбільших платників податків Київщини: меблева фабрика "ВЕСТА"

15.11.2017, 8:04

Скандал у конкурсній комісії

Як БПП, "Радикальна партія" і "Батьківщина" подружилися з "Опоблоком" заради Узина

14.11.2017, 8:04

У Великій Димерці - земельний скандал

Як селищна рада Великої Димерки закатала в асфальт приватну ділянку

13.11.2017, 10:25

Боєць полку "Миротворець" Сергій Федоренко: Не плутайте патрульну поліцію і поліцію особливого призначення

10.11.2017, 10:16

Вибори продемонстрували кілька цікавих несподіванок

ТОП-5 сенсацій на виборах до ОТГ Київщини

09.11.2017, 8:03

ТОП-100 найбільших платників податків Київщини: ПП "Комфорт меблі"

08.11.2017, 8:06

Політична та комунальна ситуації в Яготині - не на висоті

Хто "з’їв" Дерунця, або Чому Яготин залишився з холодними батареями

07.11.2017, 8:58

Блоги

Світлана Шеповалова (волонтер): Як допомогти ветеранам Київщини відкрити власну справу

17.11.2017, 15:41

Роман Сімутін (депутат Київської облради): Як у Броварах вирішити відому проблему з казки "Про рукавичку"

16.11.2017, 16:45

Павло Лаврусь (активіст, Біла Церква): Не можна просто так взяти, і прийти на сесію міської ради

15.11.2017, 17:57

Ігор Коліушко (голова правління Центру політико-правових реформ): Чому Порошенко стає на стежку Януковича

14.11.2017, 15:14

Михайло Апостол (радник міністра внутрішніх справ): Як знищити тіньовий ринок землі та корупцію в органах виконавчої влади

14.11.2017, 8:50

Василь Рішко (журналіст): "ДжонДіри" Ярослава Москаленка, або Як стають філантропами

13.11.2017, 13:22

Олександр Павличук (головний редактор порталу "Моя Київщина"): Хвича Мепарішвілі – новий кандидат на звання "ворог преси №1"?

13.11.2017, 12:21

Аліна Захаренко (юрист, активіст, Яготин): Замість роботи чиновники - в мережі

10.11.2017, 18:00

Соня Кошкіна (шеф-редактор, LB.ua): Жити по-новому

10.11.2017, 17:40

Василь Олексюк (секретар Бучанської міськради): Готуюсь до щорічного звіту

10.11.2017, 15:30