Як Горган-Лялька домовився з перевізниками Київщини (ФОТО)

07.03.2017, 10:35


Скандал з підвищенням тарифів на приміських маршрутах триває вже місяць. Губернатор Київської області Олександр Горган-Лялька активно намагається "заговорити" проблему, постійно обіцяючи знизити ціни, проте самі перевізники відверто говорять, що домовилися з губернатором і зниження цін не буде. В той же час відразу декілька громадських організацій обіцяють у березні почати блокування доріг на знак протесту

Про це повідомляє "Моя Київщина" з посиланням на "Резонанс".

Причина такої поведінки губернатора Київської області знаходитися на поверхні. Нелегальний дохід первізників столичного регіону складає близько 1,5-2 млрд грн в рік. Проте, з приходом у жовтні минулого року нового губернатора Олександра Горгана-Ляльки, перевізники заговорили про підвищення апетитів чиновників, у зв'язку з чим вони вимушені будуть підняти тарифи на перевезення на 30 % – 40 %.

З формальної точки зору оператори ринку причинами підвищення тарифів називають подорожчання палива, збільшення вартості запчастин у 2,5-3 рази і введення нового рівня мінімальної зарплати 3200 грн.

Проте експерти заявляють, що ці аргументи не витримують ніякої критики.

"До відміни у 2015 році обов'язкового узгодження тарифів маршруток з місцевими адміністраціями розрахунок проводився в середньому з показника близько 50 копійок за кілометр, тобто беремо маршрут з Києва у Вишневе - це близько 12 км, тобто тариф має бути 6-7 грн . Зараз же тариф вже складає 12 грн - це підвищення майже у два рази. У нас настільки подорожчало паливо, запчастини й інші витратні матеріали? Тому я вважаю, що це умисна змова між чиновниками і перевізниками", - говорить експерт громадської кампанії "Європатруль" В'ячеслав Коновалов.

У цій історії цікава особа самого губернатора Київської області Олександра Горгана. Ще за часів бурхливої студентської молодості на юридичному факультеті Київського університету ім Шевченку він "прославився" участю в різних схемах "дерибану" фінансових коштів на розвиток молодіжного руху. Грантів, засобів різних політичних партій на залучення молоді у всіляких акціях протестів. Його успіхи були помічені старшими товаришами і через якийсь час Саша Лялька став заступником голови УНКМО (Український національний комітет молодіжних організацій) - кишенькова організація при Міністерстві молоді і спорту, яка мала відношення до розподілу бюджетного фінансування на розвиток молодіжних програм у різних громадських організаціях. Годі і говорити, що це фінансування отримували тільки "правильні" організації, близькі до влади.

Нібито в оточенні Порошенка помітили організаторські здібності голови Вишгородської РДА і доручили розробити ряд схем по "підвищенню доходів" від різних напівлегальних бізнес-схем. Однією з яких стала афера з підвищенням цін на проїзд у приміських маршрутках. Річ у тому, що цей вид бізнесу вважається одним з джерел "чорної готівки" при фінансуванні виборів. Самі водії не приховують, що щодня платять данину. Просто з приходом Ляльки сума поборів істотно збільшилася.

"У Київській області більше 500 маршрутів, на кожному з них працюють близько десятка маршруток, в неформальному спілкуванні водії говорять, що щоденний збір з кожного автобуса залежно від його розмірів і прибутковості маршруту складає близько 500 грн. Сума такого нелегального обороту оцінюється в мільярди грн. Ці гроші йдуть на так званий "дах" - плата за право доступу на ринок, за те, що чиновники не звертатимуть увагу на очевидні порушення, за те, що "Укртрансбезпека" не звертатиме увагу на те, що пасажирам не видають квитки і інші корупційні складові. Причина ж підвищення тарифів полягає у збільшенні апетитів чиновників - останнім часом ці збори на деяких маршрутах підвищилися до 700 грн на добу, хтось за це повинен платити. Хто? Пасажири", - говорить віце-президент "Центру досліджень" кримінологій Олександр Михальченко.

Ці корупційні схеми намагалися прибрати у 2016 році за рахунок розробки змін правил проведення конкурсів на маршрути. Крім того, передбачалося створити спеціального держперевізника, який би склав конкуренцію приватникам і частково прибрав би натиск з боку асоціацій автоперевізників, які останнім часом активно тиснуть на місцеву владу, обіцяючи заблокувати транспортне сполучення страйками. Проте після призначення на посаду губернатора Київської області Олександра Ляльки-Горгана цей проект почали активно "гальмувати" у бюрократичних коридорах влади.

Зараз ситуація патова. Після лютневого скандалу з підвищенням цін в ОДА була створена спеціальна робоча група з представників громадськості і чиновників. По ідеї вона повинна була виробити розумний компроміс і якимось чином вирішити питання зниження тарифів. Але як говорить секретар робочої групи Алла Збанацька, насправді чиновники зайнялися саботажем і "заговорюванням" проблеми. Основні аргументи зводилися до того, що після дерегуляції ринку маршрутних перевезень урядом Яценюка у 2015 році у ОДА просто немає механізмів впливу на рівень тарифів. В той же час, експерти звертають увагу на цілий набір нормативних актів, згідно з якими місцева влада може впливати на перевізників.

Як говорить голова громадської організації "Розвиток інфраструктури" Станіслав Гвоздіков, механізмів для впливу на перевізників вистачає - місцева влада може розірвати договори з перевізниками по маршрутах, де вони вважають, що тарифи були підвищені не обгрунтовано. "Для цього досить провести перевірку із залученням інспекторів "Укртраснбезпеки" Мінінфраструктури виконання умов договору (особлива увага відправленню-прибуттю з автостанцій, видачі квитків, кількості рейсів, режимів руху). Зафіксувати порушення і направити претензію перевізникові, через 30 календарних днів провести повторну перевірку і розірвати договір", - говорить С. Гвоздіков.

Природно, як тільки починається така перевірка, перевізники автоматично вимушені будуть понизити тарифи, інакше просто втратять маршрути. Це в неформальному спілкуванні визнають і самі перевізники. Але саме тут починається найцікавіше.

Наради в Київській ОДА йдуть вже майже місяць, проте досі про масові перевірки перевізників мови не йде. Усі чиновники чомусь "включають дурня" і просто відмовляються виконувати свої обов'язки. Замість цього пропонується зайнятися розробкою нових нормативних актів по регламентації умов проведення конкурсів на маршрути. Тобто не йдеться про зниження цін - чиновники просто намагаються максимально піти від обговорення цього питання і зберегти підвищені тарифи.

Після серії скандалів в ОДА більше десятка громадських організацій провели з'їзд на якому оголосили ультиматум Олександру Ляльці - якщо питання зі зниженням цін на маршрутні перевезення не буде вирішено, то з середини березня почнуться акції по блокуванню компаній, що підвищили тарифи.

Серед активістів були помічені радикали з "Правого сектора", "Відсіч" і інших громадських організацій, що славляться активними акціями протесту.

Громадськість налаштована рішуче і готова на тривале протистояння з блокуванням не лише окремих підприємств, але і в'їздів до столиці. Таким чином, це протистояння може коштувати крісла губернаторові Київської області.

Читайте також:

Генерал Савченко продемонстрував хамство, намагаючись переломати всіх через коліно
Усіма своїми діями Горган показує, що окрім самого себе, його більше нічого не цікавить
У губернатора забули про проблеми в області
Нагороду отримала дружина загиблого учасника Революції Гідності Руслана
Олександр Горган
У команди Горгана - криза жанру

Новини

На трасі Київ-Одеса вантажівки з написом "NASA" перевозять гігантські деталі (ВІДЕО)

20.07.2017, 22:37

У жахливій аварії під Києвом загинули два водії, троє пасажирів у реанімації (ФОТО, ВІДЕО)

20.07.2017, 21:38

Олексій Момот

Справу проти мера Вишгорода скеровано до Шевченківського суду столиці

20.07.2017, 21:00

Київський суддя здає квартирантам службову квартиру, а сам проживає в Бучі (ВІДЕО)

20.07.2017, 19:56

У Фастові затримано чергового наркомана з метадоном (ФОТО)

20.07.2017, 19:24

Жителів Ірпеня запросили до Наглядової ради Українського фонду культури

20.07.2017, 19:00

У Борисполі п'яний водій врізався в електроопру (ФОТО)

20.07.2017, 18:41

Під Переяславом облаштували міні-стадіон та дитячий майданчик (ФОТО)

20.07.2017, 18:20

У Кагарлицькій РДА вирішили допомогти місцевим жителям субсидією

20.07.2017, 17:40

У Броварському районі поліцейські вилучили 30 ігрових автоматів

20.07.2017, 17:16

Аналiтика

Коли в Бабій відберуть "Білоцерківводу"

20.07.2017, 8:47

Голова Кагарлицької РДА Віктор Коляда: депутат облради Віталій Карлюк – чемпіон із залякування людей

19.07.2017, 8:30

Як Сольвар повертає собі звання "ворог преси"

19.07.2017, 8:00

Чим займаються нардепи від Київщини: "бідний" Сольвар

18.07.2017, 8:12

Генерал Савченко продемонстрував хамство, намагаючись переломати всіх через коліно

Як заступник Горгана трусив громаду Білоцерківщини

17.07.2017, 8:00

Бійці полку "Миротворець" поєднують військові та поліцейські методи роботи

Взяти найкраще зі всього світу і створити своє власне: як тренуються бійці "Миротворця"

14.07.2017, 8:00

Спілка офіцерів допомагає армії

Голова Київської обласної Спілки офіцерів України, підполковник Петро Шапочук: в наших планах – допомагати розбудовувати Збройні Сили

13.07.2017, 8:00

Міністр Омелян, схоже, наобіцяв лоукостеру "золоті гори", за які ніхто не схотів віддуватися

Операція "Шантаж": хто стравив аеропорт "Бориспіль" з Ryanair

12.07.2017, 8:52

Фото з особистої сторінки Віталія Гудзенка у Facebook

Дешевий піар від Гудзенка: як купити громаді автомобіль, не витративши на це ні копійки

12.07.2017, 8:00

П’яні гранатометники у Вишгороді, або до чого призводить оковита

11.07.2017, 8:00

Блоги

Павло Різаненко (народний депутат України): ЗНО для суддів. Чи складе "тест" українська Феміда?

20.07.2017, 12:24

Костянтин Климчук (голова Білоцерківського об'єднання "Просвіта"): влада Білої Церкви має дослухатися до "просвітян"

19.07.2017, 8:43

Сергій Фурса (економічний експерт): Прихід Ryanair у Бориспіль міг призвести до збитків держкомпанії

18.07.2017, 8:10

Світлана Білан (журналіст, краєзнавець): Як стати мільйонером в селі Тарасівка!

12.07.2017, 15:22

Богдан Яременко (активіст, Біла Церква): в мерії Дикого нас навіть не хотіли почути!

07.07.2017, 11:21

Валерій Міщенко (активіст, Біла Церква): Як допомогти підприємцям вижити?

07.07.2017, 8:34

Ігор Лич (спортивний журналіст, Бровари): Віктор Чернов – броварський спринтер-пенсіонер

05.07.2017, 15:59

Василь Рішко (журналіст): А де Карплюк?..

04.07.2017, 8:27

Олена Кукліс (голова Білоцерківської міської профспілки підприємців): з профспілками треба рахуватися

30.06.2017, 8:30

Кирило Левтеров (керівник юрнапряму служби корпоративної безпеки Всеукраїнської Аграрної Ради): 5 ознак, що на агрокомпанію готується рейдерська атака

29.06.2017, 15:01