Операція "Шантаж": хто стравив аеропорт "Бориспіль" з Ryanair

12.07.2017, 8:52

Міністр Омелян, схоже, наобіцяв лоукостеру "золоті гори", за які ніхто не схотів віддуватися
Міністр Омелян, схоже, наобіцяв лоукостеру "золоті гори", за які ніхто не схотів віддуватися

Скандал навколо проваленого договору між лоукостом Ryanair та Бориспільським аеропортом України такою кількістю міфів та популістичних заяв з боку політиків, що все ж таки варто було б розставити всі точки над «ї»

Ні в якому разі не захищаючи керівництво аеропорту «Бориспіль», яке неабияк нашкодило власній репутації, треба звернути увагу на те, що гучні заяви по «вже майже підписаному» договору з ірландською компанією Ryanair в ЗМІ усіляко розганяв один-єдиний урядовець – міністр інфраструктури Володимир Омелян. Ця скандальна особистість вже встигла пересваритися з усіма керівниками, підконтрольних їй напрямків. Так, Омелян встиг звинуватити в профнепридатності гендиректора «Укрзалізниці» Войцеха Бальчуна, який, до речі, зробив справжній прорив у організації міжнародних пасажирських залізничних перевезень – чого лише вартує запуск комфортного поїздка Київ – Перемишль за досить дешевими цінами. Далі Омелян атакував сім’ю Вадатурських – відомих на всю країну аграріїв з компанії «Нубілон». Міністр звинуватив їх в блокуванні розвитку річкових перевезень. Це при тому, що саме Вадатурські за останні роки відновили вантажні перевезення по Дніпру та Південному Бугу.

На приході Raynair міністр вирішив з розмахом попіаритися. І навіть підписав якийсь папірець – меморандум. Кажуть, що при цьому, Омелян наобіцяв ірландській компанії «золоті гори», але виявилося, що занадто демпінгові умови неможливо забезпечити…

Інша справа, що керівництво Бориспільського аеропорту продемонструвало абсолютну зашореність та інформаційну неповороткість. Можливо, якби вони з самого початку розповідали в ЗМІ про кожен етап перемовин з лоукостом – успіхи та невдачі – гендиректор Павло Рябікін виступав би на засіданнях Кабміну, таких вкрай неприємних ударів по репутації «Борисполя» не було б…  

Тим паче, що окрім бажання попіаритися Омеляна (а може й свідома спроба підставити керівництво «Борисполя»), у низці моментів прослідковується відвертий шантаж з боку Ryanair. Але про все по порядку.

В Європі лоукостери рідко використовують великі аеропорти - про це знає будь-який український турист, який користувався послугами, наприклад, того ж угорського бюджетного авіаперевізника WizzAir. Утім, Ryanair світ клином зійшовся на "Борисполі" - головному аеропорту країни, який славить своїми далеко не бюджетними тарифами. А також тим, що є одним з небагатьох прибуткових державних підприємств і входить в десятку найбільших платників податків України. У разі підписання умов з Ryanair головні повітряні ворота держави отримали б щорічні збитки в районі двох мільярдів гривень (!). Даруйте, але це виходить занадто дороге задоволення…

До того ж стало відомо, що раніше і аеропорт "Київ" (Жуляни) також відмовився працювати з ірландцями, які залупили їм неприйнятні умови. Саме тому Ryanair оперативно переорієнтували на "Бориспіль". Пізніше чиновники, розуміючи абсолютну збитковість подібного проекту, почали шукати  вихід: зокрема, Ryanair пропонувалися аеропорти Житомира та Білої Церкви. Але на це вже не погодилися ірландці. А також міністр Омелян, який явно хотів будь-якою ціною завести цей лоукост, щоб після цього публічно похвалитися на камери своїм величезним (бодай і збитковим) досягненням…  

Те, що Ryanair явно займається шантажем, стало зрозуміло, після того, як одразу після провалу перемовин з «Борисполем» керівництво лоукосту заявило про припинення співпраці з Львівським аеропортом. Це виглядає відверто дивно – адже яке відношення має один аеропорт до іншого. Абсолютно логічно, що в кожного з аеропортів в Україні – різна тарифна політика. Не можуть бути ціни за простій літака в тому ж Борисполі коштувати стільки ж, скільки на аеродромі в Бородянці чи Дівичках…

У ЗМІ писали, що подібна технологія з показовим виходом з країни – типовий підхід Ryanair під час переговорів з аеропортами. Ось що про це пише англомовна Вікіпедія:

«Коли Ryanair веде перемовини з аеропортами, він вимагає дуже низьких тарифів на посадку та обслуговування, так само як і фінансову підтримку у кампаніях з маркетингу та реклами. А під час наступних переговорів щодо поновлення контрактів авіакомпанія, як повідомляли, зіштовхувала аеропорти між собою, погрожувала припинити послуги та перемістити літаки в інше місце, якщо аеропорт не йшов на подальші поступки.

У квітні 2006 року після невдалих переговорів щодо поновлення комерційного контракту Ryanair оголосив, що він негайно припинить літати за маршрутом Дублін-Кардіфф. Менеджмент аеропорту спростував заяви Ryanair про те, що плата за аеродромні послуги була нераціонально високою, і заявив, що збори в Кардіффі були нижчими, ніж середні збори, які має Ryanair. Аеропорт стверджував, що Ryanair нещодавно погодився на точно такі ж умови щодо аеропорту Корк та Стенстед Лондон. У 2009 році Ryanair вів жорсткі переговори з аеропортом Шеннон, погрожуючи закрити 75% польотів звідти, починаючи з квітня 2010 року».

Учора прем'єр-міністр Володимир Гройсман провів спеціальну нараду з керівництвом Мінінфрастурктури, Мін'юсту, аеропорту "Бориспіль", Асоціації "Аеропортів України" та Офісу залучення та підтримки інвестицій. Так, у ході переговорів представники вирішили звернутися до НАБУ та Антимонопольний комітет України для оцінки переговорів з Ryanair щодо дотримання законодавства і умов конкуренції. Також Гройсман доручив поновити переговори із лоукостером.

До чого призведе новий етап – наразі незрозуміло. Якщо Ryanair все ж таки піде на компроміс, тоді не виникне жодних проблем, і сторони потиснуть руки. Утім, схоже, що руки будуть не тиснути, а викручувати. І судячи з заяв Омеляна, який вимагає відставки гендиректора аеропорту Рябікіна, саме останньому в цій історії буде непереливки…

Антон Болбочан, "Моя Київщина"

Читайте також:

Володимир Омелян

Новини

Громада Ірпеня пропонує встановити додаткові "лежачі поліцейські"

16.12.2017, 15:02

У Києві баржа мало не знесла одну з опор пішохідного мосту

16.12.2017, 13:30

Стало відомо, скільки людей проживає в Бучі насправді

16.12.2017, 13:27

Асоціація чорнобильського туризму представила першу карту зони відчуження (ФОТО)

16.12.2017, 12:15

Екс-чиновник Переяславської міськради наніс багатомільйонні збитки державі

16.12.2017, 11:20

В Ірпені громада завадила установити МАФ "Кулиничі"

16.12.2017, 10:43

Замість компанії "Альтком" реконструкцію траси Київ-Одеса закінчить турецька компанія "Onur"

16.12.2017, 10:01

У Переяславі невідомі по телефону видурили 170 тис грн

16.12.2017, 9:21

"Укрпошта"

Під Києвом пенсіонери залишаться без грошей: невідомі пограбували поштаря

16.12.2017, 8:30

Юні гімнастки з Яготина вибороли призові місця на Всеукраїнському турнірі

15.12.2017, 19:31

Аналiтика

За Ускова можуть заступитися впливові люди на рівні Верховної Ради

Маніпуляція з театром: чому облрада звільнила В’ячеслава Ускова

15.12.2017, 8:09

Скандал з "подвійним" виділенням землі на Миронівщині триває вже третій рік

Як на Миронівщині зіштовхнули лобами фермерів у битві за 3 тисячі га

14.12.2017, 8:08

Валерій Ксьонзенко

Депутат Київської облради Валерій Ксьонзенко: Проти одних депутатів заведено кримінальні справи, на інших тиснуть через бізнес

13.12.2017, 8:34

ТОП-100 найбільших платників податків Київщини: ПП "Сімол"

12.12.2017, 8:04

Дефіцит дитсадків у Вишневому: Хто винен і що робити (ФОТОРЕПОРТАЖ)

11.12.2017, 8:24

В Узині готуються до перших виборів громади

Хто на старті в Узині: наркобарон, "клон" і адмінресурс

08.12.2017, 8:24

ТОП-100 найбільших платників податків Київщини: ПП "Бест"

07.12.2017, 8:04

Життя Северіона Дангадзе виникає багато запитань

Хто такий Северіон, або Як партія Саакашвілі залишилася без голови обласного осередку

06.12.2017, 12:50

Олександр Животовський - "кіборг" з Бучі

Депутат-"кіборг" з Бучі Олександр Животовський: В аеропорту ми віддавали росіянам борги, звісно, з відсотками

06.12.2017, 8:04

Москаленко, схоже, втратив свою креатуру на посаді голови ОДА

Горган залишається, або Як кинути свого "патрона"

05.12.2017, 8:00

Блоги

Сергій Каплін (народний депутат): Театр "Батьківщина" віджала. Тимчасово

15.12.2017, 13:37

Ярослав Москаленко (народний депутат): Ліквідатори аварії на ЧАЕС навічно викарбувані у літописі українського народу

14.12.2017, 10:57

Світлана Шеповалова (волонтер): Хто саботує Закон щодо ветеранів АТО

12.12.2017, 18:09

Ігор Коча (активіст): Є людські цінності та принципи, через які я ніколи не переступаю

11.12.2017, 11:34

Володимир Гайдамачук (активіст): Добірні писки, або Чому політичні "гастролери" зачастили до Узина

07.12.2017, 15:25

Олег Тягнибок (лідер ВО "Свобода"): Болюче питання Узина

05.12.2017, 8:24

Ірина Федорів (жірналіст): Пане Карплюк, витріть сльози і зустріньте поразку як чоловік

01.12.2017, 17:21

Володимир Карплюк (міський голова Ірпеня): Хто фальсифікував рейтинг мерів-інноваторів

01.12.2017, 14:19

Василь Рішко (журналіст): Як готуються до виборів на Ставищенщині, або вчителям – по 200, атовцям – по 2

28.11.2017, 15:12

Наталія Соколенко (журналіст): Як відбілюють "ірпінське Чикаго"

27.11.2017, 16:01