Операція "Шантаж": хто стравив аеропорт "Бориспіль" з Ryanair

12.07.2017, 8:52

Міністр Омелян, схоже, наобіцяв лоукостеру "золоті гори", за які ніхто не схотів віддуватися
Міністр Омелян, схоже, наобіцяв лоукостеру "золоті гори", за які ніхто не схотів віддуватися

Скандал навколо проваленого договору між лоукостом Ryanair та Бориспільським аеропортом України такою кількістю міфів та популістичних заяв з боку політиків, що все ж таки варто було б розставити всі точки над «ї»

Ні в якому разі не захищаючи керівництво аеропорту «Бориспіль», яке неабияк нашкодило власній репутації, треба звернути увагу на те, що гучні заяви по «вже майже підписаному» договору з ірландською компанією Ryanair в ЗМІ усіляко розганяв один-єдиний урядовець – міністр інфраструктури Володимир Омелян. Ця скандальна особистість вже встигла пересваритися з усіма керівниками, підконтрольних їй напрямків. Так, Омелян встиг звинуватити в профнепридатності гендиректора «Укрзалізниці» Войцеха Бальчуна, який, до речі, зробив справжній прорив у організації міжнародних пасажирських залізничних перевезень – чого лише вартує запуск комфортного поїздка Київ – Перемишль за досить дешевими цінами. Далі Омелян атакував сім’ю Вадатурських – відомих на всю країну аграріїв з компанії «Нубілон». Міністр звинуватив їх в блокуванні розвитку річкових перевезень. Це при тому, що саме Вадатурські за останні роки відновили вантажні перевезення по Дніпру та Південному Бугу.

На приході Raynair міністр вирішив з розмахом попіаритися. І навіть підписав якийсь папірець – меморандум. Кажуть, що при цьому, Омелян наобіцяв ірландській компанії «золоті гори», але виявилося, що занадто демпінгові умови неможливо забезпечити…

Інша справа, що керівництво Бориспільського аеропорту продемонструвало абсолютну зашореність та інформаційну неповороткість. Можливо, якби вони з самого початку розповідали в ЗМІ про кожен етап перемовин з лоукостом – успіхи та невдачі – гендиректор Павло Рябікін виступав би на засіданнях Кабміну, таких вкрай неприємних ударів по репутації «Борисполя» не було б…  

Тим паче, що окрім бажання попіаритися Омеляна (а може й свідома спроба підставити керівництво «Борисполя»), у низці моментів прослідковується відвертий шантаж з боку Ryanair. Але про все по порядку.

В Європі лоукостери рідко використовують великі аеропорти - про це знає будь-який український турист, який користувався послугами, наприклад, того ж угорського бюджетного авіаперевізника WizzAir. Утім, Ryanair світ клином зійшовся на "Борисполі" - головному аеропорту країни, який славить своїми далеко не бюджетними тарифами. А також тим, що є одним з небагатьох прибуткових державних підприємств і входить в десятку найбільших платників податків України. У разі підписання умов з Ryanair головні повітряні ворота держави отримали б щорічні збитки в районі двох мільярдів гривень (!). Даруйте, але це виходить занадто дороге задоволення…

До того ж стало відомо, що раніше і аеропорт "Київ" (Жуляни) також відмовився працювати з ірландцями, які залупили їм неприйнятні умови. Саме тому Ryanair оперативно переорієнтували на "Бориспіль". Пізніше чиновники, розуміючи абсолютну збитковість подібного проекту, почали шукати  вихід: зокрема, Ryanair пропонувалися аеропорти Житомира та Білої Церкви. Але на це вже не погодилися ірландці. А також міністр Омелян, який явно хотів будь-якою ціною завести цей лоукост, щоб після цього публічно похвалитися на камери своїм величезним (бодай і збитковим) досягненням…  

Те, що Ryanair явно займається шантажем, стало зрозуміло, після того, як одразу після провалу перемовин з «Борисполем» керівництво лоукосту заявило про припинення співпраці з Львівським аеропортом. Це виглядає відверто дивно – адже яке відношення має один аеропорт до іншого. Абсолютно логічно, що в кожного з аеропортів в Україні – різна тарифна політика. Не можуть бути ціни за простій літака в тому ж Борисполі коштувати стільки ж, скільки на аеродромі в Бородянці чи Дівичках…

У ЗМІ писали, що подібна технологія з показовим виходом з країни – типовий підхід Ryanair під час переговорів з аеропортами. Ось що про це пише англомовна Вікіпедія:

«Коли Ryanair веде перемовини з аеропортами, він вимагає дуже низьких тарифів на посадку та обслуговування, так само як і фінансову підтримку у кампаніях з маркетингу та реклами. А під час наступних переговорів щодо поновлення контрактів авіакомпанія, як повідомляли, зіштовхувала аеропорти між собою, погрожувала припинити послуги та перемістити літаки в інше місце, якщо аеропорт не йшов на подальші поступки.

У квітні 2006 року після невдалих переговорів щодо поновлення комерційного контракту Ryanair оголосив, що він негайно припинить літати за маршрутом Дублін-Кардіфф. Менеджмент аеропорту спростував заяви Ryanair про те, що плата за аеродромні послуги була нераціонально високою, і заявив, що збори в Кардіффі були нижчими, ніж середні збори, які має Ryanair. Аеропорт стверджував, що Ryanair нещодавно погодився на точно такі ж умови щодо аеропорту Корк та Стенстед Лондон. У 2009 році Ryanair вів жорсткі переговори з аеропортом Шеннон, погрожуючи закрити 75% польотів звідти, починаючи з квітня 2010 року».

Учора прем'єр-міністр Володимир Гройсман провів спеціальну нараду з керівництвом Мінінфрастурктури, Мін'юсту, аеропорту "Бориспіль", Асоціації "Аеропортів України" та Офісу залучення та підтримки інвестицій. Так, у ході переговорів представники вирішили звернутися до НАБУ та Антимонопольний комітет України для оцінки переговорів з Ryanair щодо дотримання законодавства і умов конкуренції. Також Гройсман доручив поновити переговори із лоукостером.

До чого призведе новий етап – наразі незрозуміло. Якщо Ryanair все ж таки піде на компроміс, тоді не виникне жодних проблем, і сторони потиснуть руки. Утім, схоже, що руки будуть не тиснути, а викручувати. І судячи з заяв Омеляна, який вимагає відставки гендиректора аеропорту Рябікіна, саме останньому в цій історії буде непереливки…

Антон Болбочан, "Моя Київщина"

Читайте також:

Володимир Омелян

Новини

У Києво-Святошинському районі затримано вуличного грабіжника

20.10.2017, 19:46

На Київщині рятувальники підірвали артилерійські снаряди (ФОТО)

20.10.2017, 18:13

Депутат Київоблради заманив броварчан на безкоштовну виставу, де прочитає звіт про виконану роботу

20.10.2017, 17:25

Сільський голова з Обухівщини може "сісти" на п’ять років

20.10.2017, 16:47

За минулий місяць 85 білоцерківців отруїлися рибою зі стихійних ринків

20.10.2017, 16:40

В Яготині знято карантин африканської чуми

20.10.2017, 16:20

В Борисполі патрульні затримали водія під "феном"

20.10.2017, 15:55

У поліції Київщини просять активно повідомляти про драгдилерів

20.10.2017, 15:27

У Великодимерській ОТГ зафіксовано агітацію без вихідних даних та маніпулятивні технології.

20.10.2017, 15:16

На Київщині за самовільне спалювання листя та сміття будуть "нагороджувати" штрафами

20.10.2017, 15:02

Аналiтика

Сільський голова Фурсів Микола Фурсенко: Нам головне сьогодні – дати можливість людям жити і працювати в селі

20.10.2017, 8:00

ТОП-100 найбільших платників податків Київщини: ПП "Деліція"

19.10.2017, 8:04

Хто на старті до Медвинської ОТГ: "радикали" Даниленка, бютівці Гринчука

17.10.2017, 11:09

З опорними школами на Миронівці явно не вгадали

Хто на Київщині "вимиває" кошти бюджету на школи-аутсайдери

17.10.2017, 8:00

ТОП-100 найбільших платників податків Київщини: ПОСП "Аграрник"

13.10.2017, 8:00

Валерій Скочко детально розповів про проблеми й успіхи в розбудові міста

Мер Сквири Валерій Скочко: Створювати єдину ОТГ у межах району - абсолютно недоцільно

12.10.2017, 8:05

Вибори в Фурсах обіцяють бути запеклими

Хто на старті на виборах до Фурсівської ОТГ: люди Засухи, "клони" і сектант

11.10.2017, 8:00

Пани чубляться, а у селян лоби тріщать: чим завершиться корпоративний конфлікт у селі Маслівка

10.10.2017, 8:06

Горган і Старикова - хто кого?

Як Горган планує підсидіти Старикову

09.10.2017, 8:06

Павло Різаненко вважає, що підгрунтям протистояння КОДА і КОР може бути корупційна складова

Народний депутат Павло Різаненко: Через конфлікт між облрадою та Київською ОДА страждають всі

06.10.2017, 11:56

Блоги

Григорій Сокур (мер Переяслава 1998-2005 рр): Коли наше місто відновиться як історичний бренд

19.10.2017, 19:05

Сергій Вахній (голова Білоцерківської РДА, 1997-2005рр): Пам'яті Андрія Немни

17.10.2017, 19:15

Олексій Голобуцький (політолог): Чому "сталкерами" має займатися СБУ

17.10.2017, 17:15

Микола Спірідонов (політолог): Спочатку здоров’я, потім – фонтани!

17.10.2017, 8:18

Сергій Табалюк (голова Володарської РДА): Як Горган з місцевими баригами хочуть мене з’їсти

13.10.2017, 10:48

Світлана Шеповалова (волонтер): Київському обласному Центру допомоги учасникам АТО - два роки

11.10.2017, 9:23

Віталій Блінов (активіст, Біла Церква): Сліпий траст Дикого-мера

09.10.2017, 17:16

Павло Лаврусь (активіст, Біла Церква): Кримінал навколо музичної школи

05.10.2017, 17:26

Олександр Сєдих (юрист, Біла Церква): Партійна дурня від БПП, або Як Джегур підставляє Кононенка

04.10.2017, 11:47

Сергій Істомін (активіст, Біла Церква): Жоден гаджет не замінить працю бібліотекарів

29.09.2017, 14:38