Операція "Шантаж": хто стравив аеропорт "Бориспіль" з Ryanair

12.07.2017, 8:52

Міністр Омелян, схоже, наобіцяв лоукостеру "золоті гори", за які ніхто не схотів віддуватися
Міністр Омелян, схоже, наобіцяв лоукостеру "золоті гори", за які ніхто не схотів віддуватися

Скандал навколо проваленого договору між лоукостом Ryanair та Бориспільським аеропортом України такою кількістю міфів та популістичних заяв з боку політиків, що все ж таки варто було б розставити всі точки над «ї»

Ні в якому разі не захищаючи керівництво аеропорту «Бориспіль», яке неабияк нашкодило власній репутації, треба звернути увагу на те, що гучні заяви по «вже майже підписаному» договору з ірландською компанією Ryanair в ЗМІ усіляко розганяв один-єдиний урядовець – міністр інфраструктури Володимир Омелян. Ця скандальна особистість вже встигла пересваритися з усіма керівниками, підконтрольних їй напрямків. Так, Омелян встиг звинуватити в профнепридатності гендиректора «Укрзалізниці» Войцеха Бальчуна, який, до речі, зробив справжній прорив у організації міжнародних пасажирських залізничних перевезень – чого лише вартує запуск комфортного поїздка Київ – Перемишль за досить дешевими цінами. Далі Омелян атакував сім’ю Вадатурських – відомих на всю країну аграріїв з компанії «Нубілон». Міністр звинуватив їх в блокуванні розвитку річкових перевезень. Це при тому, що саме Вадатурські за останні роки відновили вантажні перевезення по Дніпру та Південному Бугу.

На приході Raynair міністр вирішив з розмахом попіаритися. І навіть підписав якийсь папірець – меморандум. Кажуть, що при цьому, Омелян наобіцяв ірландській компанії «золоті гори», але виявилося, що занадто демпінгові умови неможливо забезпечити…

Інша справа, що керівництво Бориспільського аеропорту продемонструвало абсолютну зашореність та інформаційну неповороткість. Можливо, якби вони з самого початку розповідали в ЗМІ про кожен етап перемовин з лоукостом – успіхи та невдачі – гендиректор Павло Рябікін виступав би на засіданнях Кабміну, таких вкрай неприємних ударів по репутації «Борисполя» не було б…  

Тим паче, що окрім бажання попіаритися Омеляна (а може й свідома спроба підставити керівництво «Борисполя»), у низці моментів прослідковується відвертий шантаж з боку Ryanair. Але про все по порядку.

В Європі лоукостери рідко використовують великі аеропорти - про це знає будь-який український турист, який користувався послугами, наприклад, того ж угорського бюджетного авіаперевізника WizzAir. Утім, Ryanair світ клином зійшовся на "Борисполі" - головному аеропорту країни, який славить своїми далеко не бюджетними тарифами. А також тим, що є одним з небагатьох прибуткових державних підприємств і входить в десятку найбільших платників податків України. У разі підписання умов з Ryanair головні повітряні ворота держави отримали б щорічні збитки в районі двох мільярдів гривень (!). Даруйте, але це виходить занадто дороге задоволення…

До того ж стало відомо, що раніше і аеропорт "Київ" (Жуляни) також відмовився працювати з ірландцями, які залупили їм неприйнятні умови. Саме тому Ryanair оперативно переорієнтували на "Бориспіль". Пізніше чиновники, розуміючи абсолютну збитковість подібного проекту, почали шукати  вихід: зокрема, Ryanair пропонувалися аеропорти Житомира та Білої Церкви. Але на це вже не погодилися ірландці. А також міністр Омелян, який явно хотів будь-якою ціною завести цей лоукост, щоб після цього публічно похвалитися на камери своїм величезним (бодай і збитковим) досягненням…  

Те, що Ryanair явно займається шантажем, стало зрозуміло, після того, як одразу після провалу перемовин з «Борисполем» керівництво лоукосту заявило про припинення співпраці з Львівським аеропортом. Це виглядає відверто дивно – адже яке відношення має один аеропорт до іншого. Абсолютно логічно, що в кожного з аеропортів в Україні – різна тарифна політика. Не можуть бути ціни за простій літака в тому ж Борисполі коштувати стільки ж, скільки на аеродромі в Бородянці чи Дівичках…

У ЗМІ писали, що подібна технологія з показовим виходом з країни – типовий підхід Ryanair під час переговорів з аеропортами. Ось що про це пише англомовна Вікіпедія:

«Коли Ryanair веде перемовини з аеропортами, він вимагає дуже низьких тарифів на посадку та обслуговування, так само як і фінансову підтримку у кампаніях з маркетингу та реклами. А під час наступних переговорів щодо поновлення контрактів авіакомпанія, як повідомляли, зіштовхувала аеропорти між собою, погрожувала припинити послуги та перемістити літаки в інше місце, якщо аеропорт не йшов на подальші поступки.

У квітні 2006 року після невдалих переговорів щодо поновлення комерційного контракту Ryanair оголосив, що він негайно припинить літати за маршрутом Дублін-Кардіфф. Менеджмент аеропорту спростував заяви Ryanair про те, що плата за аеродромні послуги була нераціонально високою, і заявив, що збори в Кардіффі були нижчими, ніж середні збори, які має Ryanair. Аеропорт стверджував, що Ryanair нещодавно погодився на точно такі ж умови щодо аеропорту Корк та Стенстед Лондон. У 2009 році Ryanair вів жорсткі переговори з аеропортом Шеннон, погрожуючи закрити 75% польотів звідти, починаючи з квітня 2010 року».

Учора прем'єр-міністр Володимир Гройсман провів спеціальну нараду з керівництвом Мінінфрастурктури, Мін'юсту, аеропорту "Бориспіль", Асоціації "Аеропортів України" та Офісу залучення та підтримки інвестицій. Так, у ході переговорів представники вирішили звернутися до НАБУ та Антимонопольний комітет України для оцінки переговорів з Ryanair щодо дотримання законодавства і умов конкуренції. Також Гройсман доручив поновити переговори із лоукостером.

До чого призведе новий етап – наразі незрозуміло. Якщо Ryanair все ж таки піде на компроміс, тоді не виникне жодних проблем, і сторони потиснуть руки. Утім, схоже, що руки будуть не тиснути, а викручувати. І судячи з заяв Омеляна, який вимагає відставки гендиректора аеропорту Рябікіна, саме останньому в цій історії буде непереливки…

Антон Болбочан, "Моя Київщина"

Читайте також:

Володимир Омелян

Новини

У Броварах за комунальні борги у субсидіях відмовили більше тисячі мешканцям

22.08.2017, 13:45

Суд не дозволив прокуратурі заарештувати депутата Київоблради Добрянського

22.08.2017, 13:20

У фіналі міжнародного футбольного турніру, що проходив у Борисполі, перемогла збірна Грузії (ВІДЕО)

22.08.2017, 12:53

Вандалізм по-переяславськи: жінка обікрала зупинку громадського транспорту (ВІДЕО)

22.08.2017, 12:26

Найближчим часом у Броварах почнеться будівництво нової школи

22.08.2017, 12:00

У Києво-Святошинському районі згоріла дотла господарська будівля (ФОТО)

22.08.2017, 11:36

Власник "Миронівської птахофабрики" Косюк отримав майже половину всіх дотацій для українських аграріїв

22.08.2017, 11:10

На Київщині в нелегальному піщаному кар’єрі вилучили техніку

22.08.2017, 10:47

Прокуратура Київщини передала до суду справу судді-хабарника з Броварів

22.08.2017, 10:25

В Ірпені до Дня Незалежності України встановлять пам’ятник Тарасу Григоровичу Шевченку

22.08.2017, 9:51

Аналiтика

Хто є хто у Київській облраді: білоцерківський десант та юристи "Самопомочі"

22.08.2017, 8:05

Як "Білоцерківвода" потруїла рибу у річці Протока

21.08.2017, 8:03

Сергій Табалюк

Голова Володарської РДА Сергій Табалюк: Головна претензія Горгана до мене в тому, що я не став в нього хлопчиком на побігеньках

18.08.2017, 8:00

Тарута збирає під прапори "Основи" неоднозначних персонажів

Чому білоцерківський екс-нардеп з команди Бойка подався до Тарути

17.08.2017, 8:02

Обухівську РДА може очолити людина Березенка

Вибір без вибору: хто очолить Обухівський район

16.08.2017, 8:02

Колишні "регіонали" знайшли прихисток у "Радикальній партії"

Хто є хто у Київській облраді: "радикальний" клан Даниленка

15.08.2017, 8:02

Петро Савченко

Поет, старший прапорщик Петро Савченко: У новітню пору змагань українці мають стати європейською нацією

14.08.2017, 8:00

"Ватні" погляди Квеленкова не заважать працювати в одному з найбільших БК Київщини

Обухівське протистояння: як сепаратист бореться з творчими колективами

11.08.2017, 8:27

Українці скептично ставлять до перспектив медреформ. І на це є чимало причин

Як покласти край медичному хаосу на Київщині

10.08.2017, 8:00

Поговорюють, що Онищенко всерйоз планує повернутися в Україну

Чим займаються нардепи від Київщини: "коневод" Онищенко

09.08.2017, 8:03

Блоги

Світлана Білан (журналіст, краєзнавець): Хто насправді стоїть за земельними оборудками на Володарщині

21.08.2017, 11:20

Петро Шапочук (голова Київської обласної організації Спілки офіцерів України): кому в кишеню підуть гроші на громадські організації Білої Церкви

18.08.2017, 14:43

Валерій Міщенко (активіст): Скільки ще керівництво Білоцерківщини крастиме гроші у дітей?

17.08.2017, 17:20

Василь Рішко (журналіст): Чому концесійна дорога до Білої Церкви не буде збудована

16.08.2017, 9:46

Ігор Лич (спортивний журналіст, Бровари): Микола Казаченко – майстер "малої ракетки" із Броварів

15.08.2017, 10:00

Валерій Міщенко (активіст): Чому депутати Кагарлицької райради вчепилися в басейн

14.08.2017, 8:15

Гліб Канєвський (громадський діяч): за що склали протокол на праву руку мера Ірпеня

11.08.2017, 14:58

Олександр Лихвенко (активіст, Тараща): Що не так з таращанськими дорогами?

09.08.2017, 15:39

Станіслав Речинський (журналіст): скоро на Київщині треба буде вводити військовий стан

08.08.2017, 17:33

Надія Савчук (журналіст, Біла Церква): Безвихідь онкохворих. Де держава?

07.08.2017, 11:06