Котеджі проти стратегічного об’єкту: чи дадуть ділкам знищити Білоцерківський аеродром

27.11.2017, 8:21

Кабмін розглядає можливість створення у Білій Церкві вертолітного загону
Кабмін розглядає можливість створення у Білій Церкві вертолітного загону

Про авіатранспортний потенціал Київської області у ЗМІ писали чимало. Утім, всі здебільшого зосереджуються на обговоренні розвитку найбільшого в Україні аеропорту «Бориспіль». Утім, на території Київщини існує більше десятка менших аеродромів та злітних смуг. Одним із таких є Білоцерківський аеродром «Гайок», якому в цьому році виповнилося 90 років. Йому загрожує серйозна небезпека від місцевих нуворишів, які вирішили забудувати територію стратегічного об'єкту котеджами

Свою  роботу цей аеродром розпочав ще у 1927 році. Тоді розпорядженням Уряду було вилучено із земель запасу Фурсівської сільської ради близько 500 газемлі для створення військового аеродрому. Разом з ним було створено військове містечко "Гайок". До цього часу деякі житлові будинки, зведені ще у 1936 році, знаходяться на балансі. Тоді ж був побудований перший літаковий ангар, що донині використовується у виробництві. Авіаційна диспетчерська вежа, зведена у тому ж 1936 році, також зберегла свою функціональність.

Після завершення війни у 1946 році на території заводу була створена 219 авіаційно-ремонтна база, яку через десятиліття перейменували в 148-й авіаційно-ремонтний завод. Таким чином, із примітивних майстерень довоєнного періоду було створене велике авіаційно-ремонтне підприємство Військово-повітряних сил, що відповідало всім вимогам якісного ремонту авіатехніки. Впродовж десятиліть на підприємстві здійснювався ремонт та модернізація літаків Ту-16, Ту-22, Ту-22М, Ту-95, авіадвигунів та виготовлялися товари народного вжитку. В цілому завод був флагманом ремонту військової авіатехніки в колишньому Радянському Союзі. До слова, подібних підприємств на пострадянському просторі є лише два, причому друге розташоване на Далекому Сході Росії, і поступається у своїх виробничих потужностях нашому заводу.

На території аеродрому знаходилася і вертолітна частина. Варто зазначити, що вертолітники цієї частини одними із перших кинулися ліквідувати наслідки Чорнобильської катастрофи.

З утворенням незалежної України зникла необхідність в стратегічній авіації та її ремонті, що призвело до занепаду підприємства та ліквідації авіаційного полку. Але до 2000-х років на території Білоцерківського аеродрому знаходилася вертолітна частина Національної Гвардії України. Утім, за часів президентства Кучми, ця структура була розпущена. У 1999 році Кабінет Міністрів України своїм розпорядженням вивів 148 Білоцерківський завод і військовий аеродром зі складу Міністерства оборони і передав його в комунальну власність Білоцерківської міської ради.

У 2000 році на базі заводу було створено комунальне підприємство "Білоцерківський вантажний авіаційний комплекс" або КП «БВАК», до складу якого входили злітно-посадкова смуга, літакові стоянки, будівлі управління повітряними суднами. Основна діяльність підприємства залишилася та ж сама – забезпечення ремонту по авіаційному напрямку. Ремонтуються вантажні та стратегічної авіації літаки, на території комплексу знаходиться літний клуб «Пілот». Ба більше, там є навіть митний термінал, але він не використовується.

З того часу, як вертолітну частину ліквідували, а підприємство вивели зі складу Міноборони, між місцевою владою та ділками постійно точаться дискусії навколо майбутнього аеродрому. Новий виток їх розпочався після російської агресії. З одного боку, міністр інфраструктури Володимир Омелян неодноразово заявляв, що тут можна облаштувати аеропорт, який би приймав лоукости. З іншого, через напад Росії виникла необхідність посилення обороноздатності країни, в тому числі і військово-повітряних сил. А Білоцерківський аеродром за всіма параметрами підходить для створення потужної військової бази. Для цього він має все: злітні смуги, вдале розташування у центрі країни та близькість до столиці, ангари та навіть залізничне сполучення. Але є персонажі, які прагнуть знищити це підприємство та розтягнути землю на клапті заради своїх меркантильних інтересів.

Місцеві називають це «проблемою «Хуторка». За часів президентства Януковича та управління Білоцерківським районом наразі вже покійними Олександром Подольським та Андрієм Немною, землі, які знаходяться прямо по сусідству з аеропортом, були передані за незрозумілими схемами під забудову котеджного містечка «Хуторок». Місцеві жителі та влада запевняє: з документами на право власності були проведені махінації, адже Фурсівська сільрада, на території якої знаходиться БВАК, не давала на це згоди. В результаті землі були незаконно передані через район.

Цікаво, що «мутні» інвестори «Хуторка» брали активну участь у боротьбі за Фурсівську ОТГ на нещодавніх виборах, які відбулися 29 жовтня. Місцеві заявляли про факти підкупу з боку представників «Хуторка». Ціна за голос складала не багато не мало 1000 грн. На боці містечка виступають і кілька громадських організацій – ГО «Рада матерів та дружин учасників АТО» та ГО «Асоціація учасників АТО». Їхній інтерес зрозумілий. Вони отримали земельні ділянки у цій місцевості. Але, як виявилося, грошей для побудови власного житла «атовці» не мають, а тому продають свої наділи власникам «Хуторка».

Варто зазначити, що рішення видати земельні ділянки видається абсолютно нелогічним, адже навколо Білої Церкви є тисячі гектарів, які можна було б так само передати ветеранам АТО, але не влаштовуючи жодних скандалів. Зараз вийшло так, що під прикриттям громадських організацій – розуміють вони це чи ні – але свої інтереси захищає якраз котеджне містечно, якому глибоко начхати на учасників бойових дій. Ділкам, які вибудовують халупи у полі прямо біля аеродрому, схоже, абсолютно не турбує і перспективність цього об’єкту, на якому можна створити військову базу, або облаштувати аеропорт. Логічно, що це може дати для міста і навколишніх сіл додаткові робочі місця, приток нових інвестицій та можливість залишитися вдома, не їдучи на заробітки до столиці чи інших країн. У будь-якому разі, це не йде у жодне порівняння з кількома десятками котеджів. Хоча, дивлячись на їх зовнішній вигляд, назвати ці будівлі котеджами, відверто не повертається язик. Тим паче, що будуються вони на забрудненій, нерекультивованій землі, яку десятиріччями використовував аеродром для власних цілей.

Попри бажання «котеджників» (за якими, подейкують, стоїть нардеп від «Батьківщини» Вадим Івченко) забудувати навіть злітну смугу аеродрому, вже найближчим часом у білоцерківський аеродром «Гайок» можуть вдихнути нове життя. Як стало відомо «Моїй Київщині» з джерел у Кабінеті Міністрів, на сьогоднішній день в найвищих ешелонах влади активно розробляється проект рішення про надання державних гарантій на закупку сучасних гелікоптерів для потреб Нацгвардії і Національної поліції. При цьому Біла Церква розглядається як одне з найкращих місць для дислокації частини, адже усі умови там існують. До речі, таку ідею підтримує і більша частина місцевих жителів, а також значна кількість депутатів Білоцерківської міськради.

До слова, на одній із прес-конференцій голова Нацполіції Сергій Князєв заявляв, що керівництво МВС працює над створенням вертолітних військ, і Біла Церква заходиться у пріоритеті  для запуску проекту.

Якщо це все ж таки відбудеться, то від цього виграють усі: в Україні знову з’явиться унікальний вертолітний загін, місцеві жителі отримають додаткові робочі місця і нові інвестиції, а Білоцерківська міськрада – великого платника податків, який значно поповнить казну міста. У програші залишиться лише так зване котеджне містечко «Хуторок», яке може взагалі втратити право власності на ці землі. Однак коли постає питання національної безпеки, посилення армії та створення нових робочих місць,  або ж дати заробити власникам  «Хуторка», то вибір тут – більш ніж очевидний…

Олександр Павличук, «Моя Київщина»

Читайте також:

У Білій Церкві затримали наркомана
КП "БВАК"

Новини

Громада Ірпеня пропонує встановити додаткові "лежачі поліцейські"

16.12.2017, 15:02

У Києві баржа мало не знесла одну з опор пішохідного мосту

16.12.2017, 13:30

Стало відомо, скільки людей проживає в Бучі насправді

16.12.2017, 13:27

Асоціація чорнобильського туризму представила першу карту зони відчуження (ФОТО)

16.12.2017, 12:15

Екс-чиновник Переяславської міськради наніс багатомільйонні збитки державі

16.12.2017, 11:20

В Ірпені громада завадила установити МАФ "Кулиничі"

16.12.2017, 10:43

Замість компанії "Альтком" реконструкцію траси Київ-Одеса закінчить турецька компанія "Onur"

16.12.2017, 10:01

У Переяславі невідомі по телефону видурили 170 тис грн

16.12.2017, 9:21

"Укрпошта"

Під Києвом пенсіонери залишаться без грошей: невідомі пограбували поштаря

16.12.2017, 8:30

Юні гімнастки з Яготина вибороли призові місця на Всеукраїнському турнірі

15.12.2017, 19:31

Аналiтика

За Ускова можуть заступитися впливові люди на рівні Верховної Ради

Маніпуляція з театром: чому облрада звільнила В’ячеслава Ускова

15.12.2017, 8:09

Скандал з "подвійним" виділенням землі на Миронівщині триває вже третій рік

Як на Миронівщині зіштовхнули лобами фермерів у битві за 3 тисячі га

14.12.2017, 8:08

Валерій Ксьонзенко

Депутат Київської облради Валерій Ксьонзенко: Проти одних депутатів заведено кримінальні справи, на інших тиснуть через бізнес

13.12.2017, 8:34

ТОП-100 найбільших платників податків Київщини: ПП "Сімол"

12.12.2017, 8:04

Дефіцит дитсадків у Вишневому: Хто винен і що робити (ФОТОРЕПОРТАЖ)

11.12.2017, 8:24

В Узині готуються до перших виборів громади

Хто на старті в Узині: наркобарон, "клон" і адмінресурс

08.12.2017, 8:24

ТОП-100 найбільших платників податків Київщини: ПП "Бест"

07.12.2017, 8:04

Життя Северіона Дангадзе виникає багато запитань

Хто такий Северіон, або Як партія Саакашвілі залишилася без голови обласного осередку

06.12.2017, 12:50

Олександр Животовський - "кіборг" з Бучі

Депутат-"кіборг" з Бучі Олександр Животовський: В аеропорту ми віддавали росіянам борги, звісно, з відсотками

06.12.2017, 8:04

Москаленко, схоже, втратив свою креатуру на посаді голови ОДА

Горган залишається, або Як кинути свого "патрона"

05.12.2017, 8:00

Блоги

Сергій Каплін (народний депутат): Театр "Батьківщина" віджала. Тимчасово

15.12.2017, 13:37

Ярослав Москаленко (народний депутат): Ліквідатори аварії на ЧАЕС навічно викарбувані у літописі українського народу

14.12.2017, 10:57

Світлана Шеповалова (волонтер): Хто саботує Закон щодо ветеранів АТО

12.12.2017, 18:09

Ігор Коча (активіст): Є людські цінності та принципи, через які я ніколи не переступаю

11.12.2017, 11:34

Володимир Гайдамачук (активіст): Добірні писки, або Чому політичні "гастролери" зачастили до Узина

07.12.2017, 15:25

Олег Тягнибок (лідер ВО "Свобода"): Болюче питання Узина

05.12.2017, 8:24

Ірина Федорів (жірналіст): Пане Карплюк, витріть сльози і зустріньте поразку як чоловік

01.12.2017, 17:21

Володимир Карплюк (міський голова Ірпеня): Хто фальсифікував рейтинг мерів-інноваторів

01.12.2017, 14:19

Василь Рішко (журналіст): Як готуються до виборів на Ставищенщині, або вчителям – по 200, атовцям – по 2

28.11.2017, 15:12

Наталія Соколенко (журналіст): Як відбілюють "ірпінське Чикаго"

27.11.2017, 16:01