Голова ГО "АвтоЄвроСила" Олег Ярошевич: Новий закон "Про ухилення від сплати митних платежів" дозволить поліції чинити свавілля на дорогах

10.07.2018, 8:04

Кореспондент порталу "Моя Київщина" поспілкувалась з головою Громадської організації "АвтоЄвроСила" Олегом Ярошевичем та дізналася про те, які наслідки може нести в собі нове митне законодавство для власників авто на європейській реєстрації, про причини переслідування владою власників "євроблях" та про те, яку акцію готують активісти у разі, якщо закон буде прийнято

- Олег Андрійович, Кабмін готує нові "сюрпризи" для власників "євроблях", видавши постанову “Про створення умов для унеможливлення ухилення від сплати митних платежів”. Мета нововведень – боротьба із порушеннями митних правил. Що це означає для діючих і майбутніх власників авто на європейській реєстрації?

- Це постанова, яка дає можливість поліції перебувати в місцях перетину кордону, тобто на митних пунктах і дозволяє їм мати доступ до митної бази. Є дуже великі сумніви щодо законності цієї постанови Кабміну. Також є дуже великі побоювання серед поліції через те що такі дії можуть призвести до того, що ті поліцейські, які будуть мати доступ до бази та перебувати на митному кордоні, в кінцевому результаті можуть мати проблеми з прокуратурою та законодавством через незаконність цієї ж постанови. При цьому правові наслідки для власників автомобілів на європейських номерах постанова не змінює, якщо ми кажемо про зміну законодавства в цілому. Але вона дає потенційно можливість розширити пункт 35 закону України про поліцію, де сказано про те, що поліція має 9 причин для зупинки. Тобто в них може з'явитися додаткова причина для зупинки автомобілів на європейській реєстрації.   

- Як ви можете пояснити зі свого боку таке "полювання" уряду на "євробляхи"?

- Ми можемо розцінювати це як помсту за те, що десь зо три місяці тому автомобілі на європейській реєстрації зробили дуже потужну акцію, коли змусили уряд відмовитись від прийняття рішення про антимонопольне розслідування з боку виробників палива, яке призвело б до подорожчання палива на 30-40 відсотків. Це була потужна акція, в результаті якої не відбулося подорожчання, хоча були всі передумови того, що це могло статися. Є й інша думка, зокрема в соцмережах, що ця постанова кабміну є популістичним прикриттям спроб вклинитися в потоки контрабанди на кордонах з боку деяких структур. Тобто автомобілі на єврономерах є лише прикриттям для такої спецоперації. А як воно насправді ніхто звичайно не скаже...

- В Україні вже більше 2 мільйонів автівок на єврореєстрації. За новим законопроектом, у разі його прийняття, протягом півроку авто мають виїхати з країни. Що ж робити власникам "євроблях" та чи володієте ви цифрою про кількість таких авто в Київській області?

- По Київській області ніхто не може дати точних цифр, адже ці автомобілі не мають приписки саме до області чи до чогось ще. Тому ці дані умовні. Навіть митна служба та податкова дають різні цифри. Тому з приводу кількості на жаль відповіді немає. А з приводу того що робити… Автомобілістам потрібно буде отримати повний перелік документів на авто, тобто виїхати за кордон, отримати пакет документів на те що авто було продано саме йому, а вже потім українець має заїхати в Україну на даному авто.  

- В порівнянні з іншими країнами, де є ще такі великі податки на авто?

- В цілому в Європі взагалі існує таке явище, як відсутність податків. Там є внутрішня реєстрація авто, яка коштує в районі 100 євро, а якщо ми кажемо про автомобілі, які завозяться в Європу, наприклад із США, то там оподаткування в районі 30-40%.

- Які Ваші подальші дії? Днями в Facebook Ви заявили про акцію "Повна мобілізація". Що готуєте, зокрема, на Київщині?

- Зараз йде підготовка контрзаходів на випадок, коли Кабмін та МВС наважаться на незаконні перевищення своїх повноважень. Ця акція в стані підготовки, тому що в нас є велика кількість громадських організацій, зокрема, ветеранів АТО, які також не отримали обіцяних пільг по розмитненні. Тому ми координуємо зараз багато організацій, і в нас буде декілька сценаріїв цієї акції. Ми скажемо про це пізніше, адже зараз про це говорити не можна.

- Не так давно в ефірі програми на "5 каналі" Ви заявили що купувати такі автомобілі – це ризик і особиста справа. "Рекомендувати завозити, купляти або ні – це, відверто, справа кожного, тому що всі люди, які придбали такі транспортні засоби, ризикують"...

- Ризик полягає в тому, що автомобіль, який їздить на єврономерах в Україні, не належить українцю. Він належить або іноземній компанії або іноземцю. Ризик полягає в порядності цієї компанії чи іноземця, який згодом, коли буде ухвалений закон про розмитнення, дасть можливість перереєструвати цей автомобіль на українця.

- Розкажіть, як і коли створювалась громадська організація "АвтоЄвроСила", та яким чином Ви її очолили?

- Організація була створена майже два роки тому. Відбулись збори ініціативної групи, яка згодом визначила засновників. Це 5 людей: Михайло Соловйов, Олександр Чернявський, Андрій Щербина, Олександр Зелінський та я - Олег Ярошевич. У кінцевому результаті ця п'ятірка засновників обрала голову, тобто мене, і таким чином я став керівником організації, а інші приєдналися як офіційні члени організації. Все почалося з того, як майже два роки тому, влітку, почалися залякування власників авто на європейській реєстрації. Казали про те, що будуть судові переслідування, будуть забирати авто. При цьому не змінювалось юридичне поле, а були лише погрози замість того, щоб мати нормальний закон про розмитнення. Тому це стало поштовхом для того створити організацію, яка би захищала від перевищення повноважень  з боку поліції. 

- В яких містах вже існує ГО та скільки приблизно налічує її учасників по всій Україні?

- На сьогоднішній день наша організація покриває всі області і близько 200 міст. І це більше 400 тисяч учасників по всій країні - як офіційних так і не офіційних. Всі ці учасники є власниками автомобілів з єврореєстрацією.

Розмову вела Надія Савчук, "Моя Київщина"

Читайте також:

Новини

Речові докази

У "Борисполі" китаянок затримали з 50 кг бурштину (ФОТО)

22.08.2019, 16:59

Alyona Alyona

До Баришівки та Переяслав-Хмельницького завітала співачка Alyona Alyona (ВІДЕО)

22.08.2019, 16:31

Фото з місця події

В Ірпені пройшла екологічна акція (ФОТО, ВІДЕО)

22.08.2019, 15:50

Фото з мережі Інтернет

Мешканцям Київщини знову постачатимуть світло по годинах (ФОТО)

22.08.2019, 15:33

Фото з місця події

У Яготинському районі горіло підприємство

22.08.2019, 15:13

Фото з місця події

Очільник Київщини завітав на обласну педраду в Бучі (ФОТО)

22.08.2019, 14:58

Фото з місця події

У Баришівському районі мешканці знайшли вибухівку (ФОТО)

22.08.2019, 14:33

Фото з мережі Інтернет

На Київщині протягом 19 днів браконьєри наловили майже 300 кг риби

22.08.2019, 13:58

Фото з мережі Інтернет

У Переяславі чоловіка невідомі побили на власному подвір’ї

22.08.2019, 13:37

Фото з місця події

В Ірпені спалахнув автомобіль

22.08.2019, 13:14

Аналiтика

Профтехнічна освіта: з якими проблемами стикається Фастівський центр

22.08.2019, 12:00

"Тітушки", аферисти та безпорадна поліція: чим скінчиться конфлікт навколо скандальної забудови у Білій Церкві

22.08.2019, 8:00

Ігрові автомати у Фастові, Привокзальна площа

"Невидимі" гральні автомати, або чому правоохоронці Київщини закривають очі на соціальну катастрофу

21.08.2019, 8:10

Перлина Сквирщини: що подивитися у ландшафтному парку Буки (ФОТО)

21.08.2019, 8:00

Допомога фермерам: чому Київщина і тут пасе задніх…

20.08.2019, 8:52

Найбільші платники податків Київщини: ТОВ "Зерновий дім"

20.08.2019, 8:07

Перемога "слуг": чому на 97 окрузі Різаненко програв вибори новачку

19.08.2019, 9:17

Столичне сміття у Баришівці

Сміття від столиці до Баришівки: кому вигідно закривати очі на екологічну катастрофу

19.08.2019, 8:00

Транспорт Київщини: чому чиновники «забили» на річкові перевезення

16.08.2019, 9:07

Фото з мережі Інтернет

Недореформована медицина: хто має право на отримання безкоштовних лікарських послуг

16.08.2019, 8:02

Блоги

Геннадій Межигірський (краєзнавець): Межигір'я має стати центром духовного відродження України

22.08.2019, 12:37

Ірина Федорів (журналіст): Вода з фекаліями, або що дала нарада в голови ОДА

22.08.2019, 11:45

Олексій Кулагін (керуючий власник девелоперської компанії "ОМОКС"): Для того, щоб зупинити рейдерство, треба зробити його нецікавим для самих рейдерів

22.08.2019, 8:30

Олена Вдовиченко (журналіст): Як у Переяславі місцеві жителі самоорганізувалися та прибрали наслідки пожежі у спорстзалі СК "Преслав"

19.08.2019, 17:00

Юрій Бутусов ( головний редактор "Цензор.Нет"): Про те, як наркобарон Амос Дов Сільвер з легкістю утік від співробітників Служби безпеки України

17.08.2019, 16:14

Володимир Бондаренко (політолог): Як відпочинок у аквапарку в Броварах обернувся розбитою головою мого сина

15.08.2019, 9:00

Ольга Туній (кандидат у депутати по 93 округу): Дякую за підтримку рідному Переяславу!

14.08.2019, 17:55

Костянтин Єфименко (екс-міністр транспорту в уряді Азарова): Про стратегію розвитку групи компаній Трібо і Біофарма

14.08.2019, 17:14

Остап Семерак (міністр екології та природних ресурсів України): На Київщині з`явиться унікальний національний природний парк

12.08.2019, 19:17

Ірина Федорів

Ірина Федорів (Коцюбинське, журналіст): Грьобаний Ірпінь!

12.08.2019, 18:20