Одна дистанція – різні ціни: як маршрутники Київщини обдирають пасажирів

08.04.2019, 8:04

Ми вже розбирали, як відрізняються розрахунки тарифів на проїзд у межах міста та на маршрутах, які курсують між населеними пунктами. Сьогодні ми спробуємо вияснити, у якому місті на теренах Київської області вартість пасажирокілометра досягає найвищої позначки. Для прикладу ми взяли такі міста: Біла Церква, Обухів, Васильків, Бровари, Бориспіль і Вишневе.

На Київщині склалася парадоксальна ситуація, коли ціни на проїзд кардинально відрізняються в залежності від того чи іншого міста. Наприклад, середня вартість проїзду у Білій Церкві становить 5 грн, і перевізники регулярно просять владу підвищити тариф хоч на декілька гривень, аби вони змогли оновлювати автопарк. В інших містах області ситуація зовсім протилежна: занадто висока ціна і занадто поганий стан маршруток.

Для прикладу візьмемо 17-й міський маршрут Білої Церкви. Загальна протяжність дороги в одну сторону становить 13,67 км, а вартість – 5 грн. Тобто ціна пасажирокілометра становить приблизно 36,57 копійок за кілометр з одного пасажира. Потрібно звернути увагу ще і на те, що на маршруті існує 29 зупинок, що значно збільшує розхід пального.

Далі на черзі Обухів, на прикладі 311 приміського маршруту спробуємо розрахувати пасажирокілометр за тією ж схемою. Транспортні засоби курсують між Обуховом та столичною станцією метро «Видубичі». Загальна відстань становить 37.94 км, а вартість – 30 грн. Тобто, ціна кардинально відрізняється і становить 79 коп/км з однієї людини, хоча кількість зупинок не набагато більша (35 зупинок).

Далі розберемо 303 маршрут Васильків-Київ, який має за точку відправлення столичну станцію метро Виставковий центр. Загальна кількість зупинок – 32, а протяжність маршруту 33,78 км. Враховуючи ціну, що становить 30 грн, пасажирокілометр становить майже 89 коп/км.

Броварська маршрутка під номером 704 з’єднує станцію метро Лісова і броварський залізничний вокзал. Відстань становить 15 км, а ціна 16 грн. Пасажирокілометр майже 1,7 грн/км з урахуванням 24 зупинок на маршруті в одну сторону.

На черзі Бориспільський громадський транспорт. 317 маршрутка з’єднує місто зі столицею. За 30 грн пасажири можуть подолати 22.7 км. Загалом транспортний засіб зупиняється всього 15 разів. На цьому маршруті пасажири повинні платити 1,32 гривень за кілометр.

І остання приміська маршрутка №718, яка дає змогу жителів Вишневого дістатися столиці. 23 зупинки існують на даному маршруті, а ціна становить 18 грн. Загальна протяжність - 13.56 км. Тобто пасажирокілометр – 1,32 гривень за кілометр. Зауважимо, що дана маршрутка переважну частину часу знаходиться у заторах на Кільцевій дорозі, особливо після початку ремонту Індустріального мосту, що значно впливає на витрату палива. Постає питання, чому ціна цієї і Бориспільської маршрутки ідентична за кардинально різних умов.

З огляду на вищенаведені факти  виникає питання, чому існує така разюча різниця між цінами у різних містах Київщини? Адже подекуди ціни вищі утричі. Ми намагалися знайти відповідь у законодавстві, однак схеми розрахунку цін на проїзд для приміських та міжміських громадських транспортних засобів абсолютно ідентична.

Наразі цікаво дізнатися, скільки обійдеться проїзд, якщо користуватися власним транспортним засобом. На прикладі досить поширеного та бюджетного автомобіля Chevrolet Aveo, спробуємо дізнатися що вигідніше маршрутка чи машина. Розхід палива становить приблизно 6 л/100 км. Візьмемо, наприклад, маршрут від Вишневого до Києва протяжністю приблизно 14 км. На даний момент ціна на пальне становить близько 29 грн/л. Витрата пального на дану дистанцію становить приблизно на 25 грн, якщо врахувати затори збільшимо ціну вдвічі тобто 50 грн. Якщо додати ще половину на техобслуговування та інші витрати вийде 100 грн. І якщо розділити ціну на 5 людей, які можуть їздити даним транспортом, вийде 20 грн з пасажира, що всього на 2 грн дорожче, ніж у громадському транспорті. Але якщо говорити про комфорт проїзду, то це – небо і земля.

Отже, зважаючи на всі наведені факти стає не зрозуміло, чому громадський транспорт втратив своє початкове призначення. Якщо раніше він функціонував для економії громадян, то наразі складається враження, що за деякими виключеннями, він займається тим, що попросту грабує людей…

Антон Болбочан, «Моя Київщина»

Читайте також:

Зупинка громадського транспорту
Фото з мережі Інтернет
Фото з мережі Інтернет
Фото з мережі Інтернет
Фото постраждалого
Маршрутне таксі, що виїхало без заднього вікна
Фото з мережі Інтернет

Новини

Фото з мережі Інтернет

10 000 доларів за довідку: посадовця сільради Білоцерківського району спіймали на хабарі

22.07.2019, 14:52

Фото з мережі Інтернет

У Славутичі затримали підозрюваних у вбивстві місцевого

22.07.2019, 14:33

Фото з мережі Інтернет

В Ірпені організували вечір панк-рок кіно (ФОТО)

22.07.2019, 13:59

Фото з мережі Інтернет

Мешканець Білої Церкви виніс бюлетень із виборчої дільниці (ФОТО)

22.07.2019, 13:30

Фото з мережі Інтернет

У Миронівському районі рятувальники знешкодили снаряди часів Другої світової війни (ФОТО)

22.07.2019, 13:11

Фото терміналу F

У аеропорту "Бориспіль" побудують ще один вантажний термінал

22.07.2019, 12:42

Фото з мережі Інтернет

Легкоатлет з Броварів здобув срібло на чемпіонаті Європи

22.07.2019, 12:23

Фото з місця події

У Володарському районі ліквідували загорання авто

22.07.2019, 11:59

Фото з місця події

У Бориспільському районі загорівся сортувальний цех

22.07.2019, 11:45

Володимир Карплюк

Карплюк привітав Горобця з перемогою на виборах

22.07.2019, 11:22

Аналiтика

"Торпеди" на Київщині: що робитимуть в Верховній Раді "зелені" депутати

22.07.2019, 9:08

Хто на старті на окрузі №97: "вічний" переможець проти новачка-силовика

19.07.2019, 18:32

П'ять запитань: Сергій Возний про популізм та очікування від нового парламенту

19.07.2019, 15:29

Маєток для "соціальної допомоги" Ріната Ахметова: як нищиться заповідна зона під Києвом

19.07.2019, 12:19

Полковник Нєбитов: що відомо про нового начальника поліції Київщини

19.07.2019, 11:58

Хто на старті на окрузі №94: ставленики двох президентів та "пісочна королева"

19.07.2019, 9:19

5 запитань: Валерій Бондик про проблеми Білої Церкви та невизнану війну (ВІДЕО)

19.07.2019, 8:56

5 запитань: Ігор Левітас про політичні амбіції та здобутки (ВІДЕО)

18.07.2019, 17:40

Сергій Возний: Якщо кандидат вкладає мільйони в кампанію, то у парламенті він буде ці кошти відбивати на схемах

18.07.2019, 17:08

5 запитань: Леонід Джужик про підприємництво та спорт (ВІДЕО)

18.07.2019, 14:33

Блоги

Сергій Табалюк (прокурор відділу організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням): ОБРАЖЕНІ

21.07.2019, 15:07

Ольга Туній (кандидат у нардепи): Більшість політиків сьогодні заслуговують гарбуза від українців

19.07.2019, 18:25

Сергій Федорченко (депутат Київоблради): Я вирішив зняти свою кандидатуру з виборчих перегонів

19.07.2019, 12:55

Ірина Федорів (журналіст): "Європейська солідарність" зливає округ 95 Карплюку і забудовникам

18.07.2019, 15:14

Сергій Білошицький (доктор політичних наук): "Джинса" від соціологічної контори "Рейтинг"

18.07.2019, 14:16

Ігор Мосійчук (народний депутат): Я був технічним кандидатом Кононенка (ВІДЕОЗВЕРНЕННЯ)

18.07.2019, 13:14

Костянтин Андріюк (журналіст): Як «працює» Київська обласна федерація футболу і до чого тут Москаленко

17.07.2019, 12:59

Кирило Молчанов (політолог): Москаленко хоче виграти вибори підступним шляхом

16.07.2019, 12:33

Сергій Возний (кандидат у нардепи): Смірнова та Лєзнік - гівнюки-корупціонери!

15.07.2019, 19:57

Сергій Міщенко (юрист, кандидат у депутати по 98 округу): Держава може бути в смартфоні, а депутат повинен бути серед людей

14.07.2019, 19:31