Повернення техогляду: нові правила – стара корупція

15.05.2019, 8:04

Підлаштовуючись під євростандарти, українці з 1 травня 2019 року отримали ще одну обов’язкову норму. Відтепер власники деяких категорій автомобілів в обов’язковому порядку повинні проходити техогляд. У плюсах і мінусах цієї процедури для людей вирішила розібратися «Моя Київщина».

Нагадаємо, що починаючи з 2011 року законодавчі органи влади в Україні вирішили відмінити обов’язковий техогляд для легкових автомобілів та значно спростити дану процедуру для таксі й автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку. Зокрема, були скасовані вимоги щодо обов'язкової наявності у водія дорожнього маршрутного листа і довіреності на управління транспортним засобом.

Наступний етапом стало те, що в рамках Угоди про асоціацію України з ЄС проектом закону «Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту» відповідно до актів Європейського союзу у 2015 Кабінетом Міністрів України було запропоновано наступний графік розвитку подій: у 2019 році ввести обов'язкову перевірку технічного стану легкових автомобілів і причепів (у тому числі приватних), а вже починаючи з 2022 року – і мотоциклетної техніки.

Проте обов'язковий техогляд для вантажівок повернули вже у 2015 році, для автобусів - у 2017-му.

У постанові Кабміну 2019 року йдеться про ОТК для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажівок з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів і причепів до них, автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, а також таксі.

Під час процедури ОТК особи, які уповноважені виконувати дану постанову, повинні провести контроль системи гальмівного і рульового керування, зовнішніх світлових приладів, пневматичних шин і коліс, світлопропускну здатність скла, газобалонного обладнання (за наявності), ідентифікації транспортного засобу, складові частини, системи, у тому числі встановлене обладнання, інші елементи в частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху й охорони навколишнього середовища, в обсязі, визначеному законодавством.

Також зазначається, що легкові автомобілі зобов’язані проходити ОТК через чотири роки після першого використання, а потім – кожні два роки. Для комерційних авто техогляд є обов’язковим щороку. Інакше, штраф за експлуатацію автомобіля без талона техогляду буде складати до 1,7 тисячі гривень. Якщо ж водія з таким порушенням зловлять вдруге, його позбавлять прав на термін від 3 до 6 місяців.

Суб'єкти, які уповноважені виконувати дану постанову, повинні мати права власності або користування обладнання, яке дозволяє перевіряти технічний стан на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху й охорони навколишнього середовища.

Аби пасажири могли переконатися чи проходив ОТК транспортний засіб на якому вони пересуваються, після успішного закінчення перевірки водієві видається наліпка, яку він повинен закріпити в правій верхній частині вітрового скла зсередини.

Зрозуміло, що така практика повинна була б призвести до прискіпливішого відбору машин для перевезення пасажирів, тобто люди отримали б кращі умови. Також ЄС запевнив, що така процедура зменшить ризик фальсифікації протоколів ОТК і полегшить роботу контролюючим органам, оскільки зчитати з неї інформацію можна на відстані за допомогою спецобладнання.

Що ж ми маємо насправді? Оскільки цей закон вступив в силу не так давно, він ще не встиг покращити життя пасажирам, але досить швидко ускладнив підприємцям. Зараз до пунктів огляду стоять багатокілометрові черги, в яких водії змушені займати місце за добу. І корупція, корупція і ще раз корупція. Закон добряче вдарив по карманах підприємців і йдеться не лише про оплату процедури. а й про її об’єктивність.

Таким чином дана постанова вже відкрила нові потоки незаконних коштів для можновладців, але лише за місяць-два можна буде проаналізувати чи матиме вона якісь позитивні наслідки для народу. Чи все залишиться як і було…

Антон Болбочан, «Моя Київщина»

Читайте також:

Фото з мережі Інтернет

Новини

Фото з мережі Інтернет

У Славутичі затримали підозрюваних у вбивстві місцевого

22.07.2019, 14:33

Фото з мережі Інтернет

В Ірпені організували вечір панк-рок кіно (ФОТО)

22.07.2019, 13:59

Фото з мережі Інтернет

Мешканець Білої Церкви виніс бюлетень із виборчої дільниці (ФОТО)

22.07.2019, 13:30

Фото з мережі Інтернет

У Миронівському районі рятувальники знешкодили снаряди часів Другої світової війни (ФОТО)

22.07.2019, 13:11

Фото терміналу F

У аеропорту "Бориспіль" побудують ще один вантажний термінал

22.07.2019, 12:42

Фото з мережі Інтернет

Легкоатлет з Броварів здобув срібло на чемпіонаті Європи

22.07.2019, 12:23

Фото з місця події

У Володарському районі ліквідували загорання авто

22.07.2019, 11:59

Фото з місця події

У Бориспільському районі загорівся сортувальний цех

22.07.2019, 11:45

Володимир Карплюк

Карплюк привітав Горобця з перемогою на виборах

22.07.2019, 11:22

Фото з мережі Інтернет

У Фастові чоловік вирішив забрати із собою "на згадку" виборчий бюлетень

22.07.2019, 10:59

Аналiтика

"Торпеди" на Київщині: що робитимуть в Верховній Раді "зелені" депутати

22.07.2019, 9:08

Хто на старті на окрузі №97: "вічний" переможець проти новачка-силовика

19.07.2019, 18:32

П'ять запитань: Сергій Возний про популізм та очікування від нового парламенту

19.07.2019, 15:29

Маєток для "соціальної допомоги" Ріната Ахметова: як нищиться заповідна зона під Києвом

19.07.2019, 12:19

Полковник Нєбитов: що відомо про нового начальника поліції Київщини

19.07.2019, 11:58

Хто на старті на окрузі №94: ставленики двох президентів та "пісочна королева"

19.07.2019, 9:19

5 запитань: Валерій Бондик про проблеми Білої Церкви та невизнану війну (ВІДЕО)

19.07.2019, 8:56

5 запитань: Ігор Левітас про політичні амбіції та здобутки (ВІДЕО)

18.07.2019, 17:40

Сергій Возний: Якщо кандидат вкладає мільйони в кампанію, то у парламенті він буде ці кошти відбивати на схемах

18.07.2019, 17:08

5 запитань: Леонід Джужик про підприємництво та спорт (ВІДЕО)

18.07.2019, 14:33

Блоги

Сергій Табалюк (прокурор відділу організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням): ОБРАЖЕНІ

21.07.2019, 15:07

Ольга Туній (кандидат у нардепи): Більшість політиків сьогодні заслуговують гарбуза від українців

19.07.2019, 18:25

Сергій Федорченко (депутат Київоблради): Я вирішив зняти свою кандидатуру з виборчих перегонів

19.07.2019, 12:55

Ірина Федорів (журналіст): "Європейська солідарність" зливає округ 95 Карплюку і забудовникам

18.07.2019, 15:14

Сергій Білошицький (доктор політичних наук): "Джинса" від соціологічної контори "Рейтинг"

18.07.2019, 14:16

Ігор Мосійчук (народний депутат): Я був технічним кандидатом Кононенка (ВІДЕОЗВЕРНЕННЯ)

18.07.2019, 13:14

Костянтин Андріюк (журналіст): Як «працює» Київська обласна федерація футболу і до чого тут Москаленко

17.07.2019, 12:59

Кирило Молчанов (політолог): Москаленко хоче виграти вибори підступним шляхом

16.07.2019, 12:33

Сергій Возний (кандидат у нардепи): Смірнова та Лєзнік - гівнюки-корупціонери!

15.07.2019, 19:57

Сергій Міщенко (юрист, кандидат у депутати по 98 округу): Держава може бути в смартфоні, а депутат повинен бути серед людей

14.07.2019, 19:31