Повернення техогляду: нові правила – стара корупція

15.05.2019, 8:04

Підлаштовуючись під євростандарти, українці з 1 травня 2019 року отримали ще одну обов’язкову норму. Відтепер власники деяких категорій автомобілів в обов’язковому порядку повинні проходити техогляд. У плюсах і мінусах цієї процедури для людей вирішила розібратися «Моя Київщина».

Нагадаємо, що починаючи з 2011 року законодавчі органи влади в Україні вирішили відмінити обов’язковий техогляд для легкових автомобілів та значно спростити дану процедуру для таксі й автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку. Зокрема, були скасовані вимоги щодо обов'язкової наявності у водія дорожнього маршрутного листа і довіреності на управління транспортним засобом.

Наступний етапом стало те, що в рамках Угоди про асоціацію України з ЄС проектом закону «Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту» відповідно до актів Європейського союзу у 2015 Кабінетом Міністрів України було запропоновано наступний графік розвитку подій: у 2019 році ввести обов'язкову перевірку технічного стану легкових автомобілів і причепів (у тому числі приватних), а вже починаючи з 2022 року – і мотоциклетної техніки.

Проте обов'язковий техогляд для вантажівок повернули вже у 2015 році, для автобусів - у 2017-му.

У постанові Кабміну 2019 року йдеться про ОТК для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажівок з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів і причепів до них, автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, а також таксі.

Під час процедури ОТК особи, які уповноважені виконувати дану постанову, повинні провести контроль системи гальмівного і рульового керування, зовнішніх світлових приладів, пневматичних шин і коліс, світлопропускну здатність скла, газобалонного обладнання (за наявності), ідентифікації транспортного засобу, складові частини, системи, у тому числі встановлене обладнання, інші елементи в частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху й охорони навколишнього середовища, в обсязі, визначеному законодавством.

Також зазначається, що легкові автомобілі зобов’язані проходити ОТК через чотири роки після першого використання, а потім – кожні два роки. Для комерційних авто техогляд є обов’язковим щороку. Інакше, штраф за експлуатацію автомобіля без талона техогляду буде складати до 1,7 тисячі гривень. Якщо ж водія з таким порушенням зловлять вдруге, його позбавлять прав на термін від 3 до 6 місяців.

Суб'єкти, які уповноважені виконувати дану постанову, повинні мати права власності або користування обладнання, яке дозволяє перевіряти технічний стан на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху й охорони навколишнього середовища.

Аби пасажири могли переконатися чи проходив ОТК транспортний засіб на якому вони пересуваються, після успішного закінчення перевірки водієві видається наліпка, яку він повинен закріпити в правій верхній частині вітрового скла зсередини.

Зрозуміло, що така практика повинна була б призвести до прискіпливішого відбору машин для перевезення пасажирів, тобто люди отримали б кращі умови. Також ЄС запевнив, що така процедура зменшить ризик фальсифікації протоколів ОТК і полегшить роботу контролюючим органам, оскільки зчитати з неї інформацію можна на відстані за допомогою спецобладнання.

Що ж ми маємо насправді? Оскільки цей закон вступив в силу не так давно, він ще не встиг покращити життя пасажирам, але досить швидко ускладнив підприємцям. Зараз до пунктів огляду стоять багатокілометрові черги, в яких водії змушені займати місце за добу. І корупція, корупція і ще раз корупція. Закон добряче вдарив по карманах підприємців і йдеться не лише про оплату процедури. а й про її об’єктивність.

Таким чином дана постанова вже відкрила нові потоки незаконних коштів для можновладців, але лише за місяць-два можна буде проаналізувати чи матиме вона якісь позитивні наслідки для народу. Чи все залишиться як і було…

Владислава Дачевська, «Моя Київщина»

Читайте також:

Фото з мережі Інтернет

Новини

Фото з мережі Інтернет

Погода на Київщині та у столиці 21-го травня

20.05.2019, 21:36

У Рокитному новонароджених кошенят викинули на смітник (ФОТО)

20.05.2019, 20:10

Фото з мережі Інтернет

У зоні відчуження спіймали туристів-екстрималів: серед них і громадянин США (ФОТО)

20.05.2019, 19:59

Нелегальна АЗС

У Вишгороді "прикрили" чотири незаконні автозаправки (ФОТО)

20.05.2019, 19:37

Вилучення речових доказів

У наркоаграрія з Василькова поліцейські вилучили кущі коноплі (ФОТО)

20.05.2019, 19:17

Поліцейський велопатруль

У Броварах відновив роботу поліцейський велопатруль (ФОТО)

20.05.2019, 18:53

Фото з мережі Інтернет

Село Плесецьке не бажає приєднуватися до Калинівської ОТГ (ФОТО)

20.05.2019, 18:29

Вантажівка в кюветі

Заснув за кермом: У Васильківському районі вантажівка злетіла в кювет

20.05.2019, 17:56

Автомобіль водія з підробленими документами

У Васильківському районі затримали водія з підробленими документами (ФОТО)

20.05.2019, 17:16

НПУ "Межигір'я"

"Комендант" Межигір'я в 12 разів знизив реальні доходи в декларації

20.05.2019, 16:58

Аналiтика

Революція в облраді: кінець гегемонії «Батьківщини» на Київщині

20.05.2019, 16:51

На захисті лісів Київщини: як працює Білоцерківський лісгосп

20.05.2019, 8:03

Розбірки у владі Київщини: як обласна рада вимагала 500 мільйонів від ОДА

17.05.2019, 9:29

Найбільші платники податків Київщини: КП "Білоцерківхлібопродукт"

16.05.2019, 8:04

Повернення техогляду: нові правила – стара корупція

15.05.2019, 8:04

Медична реформа по-білоцерківськи: як налякати лікарів і не зробити нічого

14.05.2019, 8:04

Спортивна інфраструктура Київщини: гроші в пісок

13.05.2019, 8:04

Перевзутися в повітрі: хто з нардепів Київщини вже "позеленів"

11.05.2019, 8:07

Пам’ять про наших земляків, загиблих у Другій Світовій: як не скотитися до кремлівських "скреп"

10.05.2019, 14:02

Державне фінансування добудови ЗОШ №1 у Вишневому знову затримується

10.05.2019, 13:21

Блоги

Артем Глінський (депутат Вишневої міської ради): Є бюджет області, а значить й громади будуть розвиватися!

18.05.2019, 14:44

Олександр Терещук (голова Київської ОДА): Півроку облрада саботує прийняття бюджету розвитку області

17.05.2019, 9:47

Ганна Старикова (голова Київської обласної ради): Розподіл обласного бюджету розвитку, запропонований командою Порошенка, є політичною корупцією

16.05.2019, 9:00

Володимир Карплюк (лідер партії "Нові обличчя"): Олімпійський день в Ірпені, або як невелике місто стає центром спортивної Київщини

14.05.2019, 11:55

Олексій Колосов (начальник філії Державної установи "Центр пробації" у місті Києві та Київський області): Пробація на шляху зменшення поширення ВІЛ-інфекції туберкульозу та гепатиту С

13.05.2019, 14:38

Павло Лаврусь (активіст, Біла Церква): Влада "пожаліла" населення та підняла тарифи на проїзд на одну гривню

13.05.2019, 10:40

Олександр Терещук (голова Київської ОДА): Вшановуємо мужність і жертовність тих, хто здобув перемогу над нацизмом у Другій світовій війні

09.05.2019, 20:37

Ярослав Добрянський (депутат Київської облради): для мене 9 травня - це день пам'яті

09.05.2019, 11:25

Василь Хмельницький (підприємець): відкритий лист президенту Зеленському

09.05.2019, 10:23

Дмитро Ценов (очільник поліції Київщини): Вічна пам'ять Антону Павленку!

08.05.2019, 16:22