Повернення техогляду: нові правила – стара корупція

15.05.2019, 8:04

Підлаштовуючись під євростандарти, українці з 1 травня 2019 року отримали ще одну обов’язкову норму. Відтепер власники деяких категорій автомобілів в обов’язковому порядку повинні проходити техогляд. У плюсах і мінусах цієї процедури для людей вирішила розібратися «Моя Київщина».

Нагадаємо, що починаючи з 2011 року законодавчі органи влади в Україні вирішили відмінити обов’язковий техогляд для легкових автомобілів та значно спростити дану процедуру для таксі й автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку. Зокрема, були скасовані вимоги щодо обов'язкової наявності у водія дорожнього маршрутного листа і довіреності на управління транспортним засобом.

Наступний етапом стало те, що в рамках Угоди про асоціацію України з ЄС проектом закону «Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту» відповідно до актів Європейського союзу у 2015 Кабінетом Міністрів України було запропоновано наступний графік розвитку подій: у 2019 році ввести обов'язкову перевірку технічного стану легкових автомобілів і причепів (у тому числі приватних), а вже починаючи з 2022 року – і мотоциклетної техніки.

Проте обов'язковий техогляд для вантажівок повернули вже у 2015 році, для автобусів - у 2017-му.

У постанові Кабміну 2019 року йдеться про ОТК для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажівок з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів і причепів до них, автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, а також таксі.

Під час процедури ОТК особи, які уповноважені виконувати дану постанову, повинні провести контроль системи гальмівного і рульового керування, зовнішніх світлових приладів, пневматичних шин і коліс, світлопропускну здатність скла, газобалонного обладнання (за наявності), ідентифікації транспортного засобу, складові частини, системи, у тому числі встановлене обладнання, інші елементи в частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху й охорони навколишнього середовища, в обсязі, визначеному законодавством.

Також зазначається, що легкові автомобілі зобов’язані проходити ОТК через чотири роки після першого використання, а потім – кожні два роки. Для комерційних авто техогляд є обов’язковим щороку. Інакше, штраф за експлуатацію автомобіля без талона техогляду буде складати до 1,7 тисячі гривень. Якщо ж водія з таким порушенням зловлять вдруге, його позбавлять прав на термін від 3 до 6 місяців.

Суб'єкти, які уповноважені виконувати дану постанову, повинні мати права власності або користування обладнання, яке дозволяє перевіряти технічний стан на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху й охорони навколишнього середовища.

Аби пасажири могли переконатися чи проходив ОТК транспортний засіб на якому вони пересуваються, після успішного закінчення перевірки водієві видається наліпка, яку він повинен закріпити в правій верхній частині вітрового скла зсередини.

Зрозуміло, що така практика повинна була б призвести до прискіпливішого відбору машин для перевезення пасажирів, тобто люди отримали б кращі умови. Також ЄС запевнив, що така процедура зменшить ризик фальсифікації протоколів ОТК і полегшить роботу контролюючим органам, оскільки зчитати з неї інформацію можна на відстані за допомогою спецобладнання.

Що ж ми маємо насправді? Оскільки цей закон вступив в силу не так давно, він ще не встиг покращити життя пасажирам, але досить швидко ускладнив підприємцям. Зараз до пунктів огляду стоять багатокілометрові черги, в яких водії змушені займати місце за добу. І корупція, корупція і ще раз корупція. Закон добряче вдарив по карманах підприємців і йдеться не лише про оплату процедури. а й про її об’єктивність.

Таким чином дана постанова вже відкрила нові потоки незаконних коштів для можновладців, але лише за місяць-два можна буде проаналізувати чи матиме вона якісь позитивні наслідки для народу. Чи все залишиться як і було…

Антон Болбочан, «Моя Київщина»

Читайте також:

Фото з мережі Інтернет

Новини

Фото з мережі Інтернет

Погода на Київщині та у столиці 18-го листопада

17.11.2019, 21:39

Аміна Булах

Стали відомі подробиці загибелі юної спортсменки у Києво-Святошинському районі

17.11.2019, 18:41

Ганна Скороход

Депутатка–мажоритарниця з Київщини назвали суми, які роздають в Раді "слугам народу" (ВІДЕО)

17.11.2019, 17:06

Юрій Косюк

Агрохолдинг мільярдера Косюка створює групу компаній для діджиталізації бізнесу

17.11.2019, 15:30

Вадим Кошель

Вадима Кошеля зняли з посади секретаря Білоцерківської міськради

17.11.2019, 13:56

Магазин, який обікрали

У Білій Церкві двоє чоловіків вкрали з магазину 12 шуб (ФОТО)

17.11.2019, 12:28

Фото з місця події

На Київщині мешканець Львівщини найняв кілера для вбивства керівника адвокатського бюро ( ВІДЕО)

17.11.2019, 10:54

Фото з місця події

У Яготині правоохоронці спіймали чоловіків, які пограбували підприємство на 900 тисяч гривень (ФОТО)

17.11.2019, 9:13

Фото з мережі Інтернет

Погода на Київщині та в столиці 17-го листопада

16.11.2019, 21:26

Фото з місця події

На Новообухівській трасі у ДТП постраждала пасажирка (ФОТО)

16.11.2019, 19:41

Аналiтика

Олексій Алякін

Війна в партії Зеленського: за що насправді арештували чоловіка-афериста депутатки з Київщини

15.11.2019, 8:02

Змичка фермерства та кооперації: краще пізно, ніж ніколи

14.11.2019, 8:00

Сорок четвертий кілометр: злочинна бездіяльність компанії АТБ або історія смертельної ДТП, якої могло не бути

13.11.2019, 8:00

Усюди одні й ті самі проблеми: Як живеться на Яготинщині, Сквирщині і Тетіївщині

12.11.2019, 8:00

Фото з матчу "Колос" – "Зоря"

Шоста поспіль: як "Колоc" боровся за очки з луганською "Зорею"

11.11.2019, 8:42

Олексій Чернишов

Черговий керівник Київщини: чого варто чекати і на що не треба сподіватися від Чернишова

11.11.2019, 8:08

Найбільші платники податків Київщини: Фермерське господарство "Тетяна 2011"

11.11.2019, 8:00

Олексій Зіневич: Про корупцію в Ірпені

08.11.2019, 15:38

Замість Дикого: кого олігарх Хмельницький хоче бачити на чолі Білої Церкви

08.11.2019, 8:01

Фото з мережі Інтернет

Новий склад НКРЕКП або Коли білоцерківцям чекати чергового здорожчання води від Бабій

07.11.2019, 8:11

Блоги

фото з Facebook

Юрій Єрмолаєв (голова організації ветеранів АТО "Патріот"): Мою землю в Ірпені намагається віджати наркоман і дегенерат Плєшко

15.11.2019, 15:03

Євген Чубук (депутат Київської облради): Серед усіх депутатів яйця виявилися тільки у Скороход

15.11.2019, 13:26

Олександр Дубінський (народний депутат): Я не журналіст і мої прибутки поза політикою

14.11.2019, 17:36

Олександр Онищенко (екснардеп): Я повернуся в Україну, коли сам цього забажаю

14.11.2019, 16:48

Ірина Федорів (журналіст): Ірпінь – Мекка для "чорних" реєстраторів

14.11.2019, 12:51

Анатолій Присяжнюк (екс-голова Київської ОДА): Чи виживе село в сьогоднішніх умовах?

14.11.2019, 12:47

Дмитро Дронов (голова правління ПАТ "Київоблгаз"): Через недофінансованість галузі збитки "Київоблгазу" вже 1,8 млрд грн

13.11.2019, 17:10

Юрій Ларченко (блогер): Вважаю замначальника поліції Київської області Майю Бреславську організатором злочинної групи

13.11.2019, 14:50

Анатолій Марчук (художник): Як директорка музею у Білій Церкві мало не зірвала виставку Василя Чебаника

12.11.2019, 15:33

Володимир Карплюк (екс-мер міста Ірпінь): Прийшов час розповісти Вам одну цікаву історію про Луценка

12.11.2019, 14:32