Транспорт Київщини: чому чиновники «забили» на річкові перевезення

16.08.2019, 9:07

Київський регіон багатий на водні ресурси: водний фонд області налічує 1523 річки. У межах області наявні великі судноплавні артерії, які могли б стати основою для розвитку річкового транспорту. Чому влада майже забула про цей вид перевезень, а найбільшим успіхом вважається одна-єдина баржа з кавунами, спробує дізнатися «Моя Київщина»

Споконвіку водні судна були одним із найголовніших способів перевезення пасажирів та вантажу. Але наразі в Україні відсоток використання річкового транспорту складає лише 0,2% від загального обсягу. Не виключенням є й Київщина.

І це попри те, що на Дніпрі є одразу кілька серйозних портів. Так, свого часу було обладнано Київський річковий порт. Об’єкт загалом має понад 1,5 тис. м вантажних причалів, обладнаних сучасним вантажно-розвантажувальними засобами. У структурі порту — 3 причали-склади у межах Києва та 2 у Київській області (м. Ржищів та Переяслав-Хмельницький).

Про долю Ржищівського річкового порту писати сумно. Він завжди вважався одним з найважливіших дніпровських портів, і були часи коли вантажообіг тут був більший, ніж у Київському порту. Зараз це лише занедбана, нефункціональна будівля. Раніше у розпорядженні порту були вантажні крани, основною сферою діяльності було перевезення та відвантаження піску. Наразі, все що можна знайти на місці, де колись вирувало життя та робота закинутий порт та… кав’ярня у занедбаній будівлі річкового вокзалу.

Переяслав-Хмельницький річковий порт, хоч і не у великому обсязі, але наразі функціонує. Вирішальним для нього було рішення прем’єр-міністра Володимира Гройсмана використовувати порт як основний перевантажувальний пункт аграрної продукції для подальшого розвезення до кінцевого пункту призначення автомобільним транспортом. Таке рішення привабило чимало хейтерів у мережі і, мабуть, лише лінивий не глузував про «Гройсмана та кавуни». Але як би комічно це не звучало, це перше перевезення баштанних ягід за останні 14 років. Всі інші вантажні перевезення зійшли нанівець ще в 90-х, що й призвело до занепаду портів.

Існує чимало переваг використання річкового транспорту для перевезення вантажів. Зокрема, зменшення навантаження на автошляхи (наприклад, у історії з кавунами, лише одна баржа смугастого вантажу замінила півсотні великих фур) та економія, адже використання таких суден значно зменшує вартість транспортування.

Попри такі переваги існує й чимало перешкод розвитку річкової індустрії. Основною проблемою у випадку використання річкових перевезень підприємствами є недостатня глибина Дніпра. Підприємці скаржаться, що не можуть 100% навантажити баржі і останні курсують напівпорожніми. Зараз “Нібулон” є лідером серед компаній, що займаються розвитком річкових перевезень у Київській області. Підприємство також активно лобіює питання днопоглиблення Дніпра. Компанія функціонує 28 років і за цей час на Київщині запустила два перевантажувальні термінали: філії «Денихівська» та «Переяславська». Хоча підприємці постійно звертають увагу на те, що закони, які стосуються річкових перевезень укладені таким чином, що такий тип перевезень коштує дорожче, аніж транспортування залізницею, хоча за логікою, все мало бути навпаки. Можемо зробити висновок, що це і є головною причиною гальмування розвитку річкової інфраструктури.

Ще одна проблема: щороку через несанкціонований відбір піску річки втрачають глибину, а отже і прохідність. Ще якихось 20 років тому по Десні ходили танкери з вугіллям, а тепер ледь протискується маленький буксир...

Тому залишається лише сподіватися, що чиновники нарешті звернуть увагу на водні ресурси Київщини і займуться питанням розвитку річкового транспорту, а не обмежаться лише перевезеннями кавунів.

Читайте також:

Тіло чоловіка
На Київщині відібрали проби води
Фото з мережі Інтернет

Новини

Афіша заходу

У Вишгороді відбудеться "Благодійна дитяча Барахолка"

16.09.2019, 10:48

Фото з місця події

У Бородянському районі згоріло 4 га лісу (ФОТО)

16.09.2019, 10:24

Фото з мережі Інтернет

У Бучі відбудеться фестиваль для людей з інвалідністю "Таланти без меж"

16.09.2019, 9:56

Фото з мережі Інтернет

Страшна статистика: під час ДТП у Макарівському районі загинуло чотири людини

16.09.2019, 9:33

Фото з мережі Інтернет

У Білоцерківському районі сталась чергова пожежа на сміттєзвалищі

16.09.2019, 9:07

Фото з мережі Інтернет

Ще 400 тисяч гривень на майданчик для собак у Ірпені

16.09.2019, 8:51

Фото з місця події

Роботу незаконного підприємства у Бориспільському районі припинено

16.09.2019, 8:29

Фото з мережі Інтернет

Погода на Київщині та в столиці 16-го вересня

15.09.2019, 21:36

Фото з місця події

У Василькові встановили новий національний рекорд (ВІДЕО)

15.09.2019, 20:00

Фото з місця події

Макарівщина у вогні: масово горіла трава й торф

15.09.2019, 18:26

Аналiтика

Голова бюджетної комісії Київської облради Ольга Бабій: У нас політика - без здорового глузду

16.09.2019, 8:00

ЦВК розпущено. Хто ж після місцевих виборів стане головним провайдером реформ та ключовим гравцем у розподілі ресурсів: центр, регіони чи громади?

13.09.2019, 19:45

Експансія «Епіцентру»: будівництво без врахування думки громади

13.09.2019, 8:00

Тур вихідного дня: чи є де відпочити на Сквирщині

12.09.2019, 8:00

Олександр Дубінський

Дубінський VS Бно-Айріян: коли медіакілер дістане козирі проти маріонетки-корупціонера

11.09.2019, 8:00

Прикритися громадською радою: як чиновники придумали схему захоплення лісів на Київщині

10.09.2019, 8:07

Непрофесіоналізм чи заробіток: чому на Київщині процвітають репетитори

09.09.2019, 8:41

Найбільші платники податків Київщини: ТОВ "УІФК АГРО"

09.09.2019, 8:00

Шантаж з евакуатором: як поліція на Київщині допомагає заробляти напівлегальним ділкам

07.09.2019, 16:04

Багатодітні сім'ї: коли це стане нормою, а не винятком із правил

06.09.2019, 8:00

Блоги

Петро Щербина (політтехнолог): так звані “активісти” – це звичайні інформаційні помийники

16.09.2019, 10:18

Олександр Качний (екс-голова Київоблради): Необхідно провести перевірку коштів, які виділяє держава на підтримку кінематографії

14.09.2019, 16:44

Олександр Воронін (журналіст): Одна історія про Стуса

12.09.2019, 19:15

Павло Різаненко (екс-нардеп): Про делегування Дубінського в члени конкурсної комісії

12.09.2019, 13:56

Михайло Бно-Айріян (очільник Київської обласної державної адміністрації): Від мого імені збирають гроші

11.09.2019, 16:06

Дмитро Качура (журналіст): Як можна на питанні продажу землі підловити демагогів Зеленського

11.09.2019, 14:35

Олександр Замула (активіст): Фастівський район стане лідером Київщини!

11.09.2019, 11:38

Олена Жежера (журналіст): Не на жарт розізлив новий начальник поліції Ірпеня Олег Петренко екс-мера Володимира Карплюка

10.09.2019, 11:58

Ігор Дармостук (шеф-редактор сайту Киеввласть): Київщина потроху вчиться боротися за свої екологічні права

09.09.2019, 20:14

Сергій Іванов (журналіст): 416 мільйонів за вкрадений пісок у Вишеньках

09.09.2019, 16:01