#

Автовокзали Київщини: блиск і злидні інфраструктури для пасажирів

21.01.2019 06:04
Автовокзали Київщини: блиск і злидні інфраструктури для пасажирів

Транспортних проблем на Київщині вистачає. Це і жахливі дороги, і не менш «вбитий» транспорт. Коли ж мешканці області матимуть змогу насолодитися комфортом під час використання міжміського транспорту, дізнавалася «Моя Київщина»

На Київщині питання громадського транспорту є болючим у всіх його аспектах. Починаючи з тарифів на проїзд і закінчуючи автовокзалами – це те з чим щодня мають справу десятки тисяч жителів області. Ми вирішили дізнатися, чому на Київщині досі немає комфортабельних автовокзалів?

Влада завжди вимагає від громадян виконання всіх законів, проте сама рідко стає взірцем їх дотримання. Так, згідно з чинним законодавством у містах, де населення не досягає 250 тис. обов’язково повинен бути хоча б один автовокзал. Населення Білої Церкви становить близько 210 тис. людей, але міська влада не спішить забезпечити їх комфортними умовами.

Як відомо, автовокзал відрізняється від автостанції перш за все своїм розміром. Межа місткості автостанції становить 50 осіб, автовокзалу — мінімум 100. Деякі автостанції взагалі не мають приміщення для пасажирів, а тільки відкритий павільйон або навіс для захисту від опадів. Завдяки великим розмірам автовокзали також мають у своєму розпорядженні велику кількість допоміжних служб. Також ці два об'єкти транспортної інфраструктури відрізняються об'ємом обслуговування: автостанція від 250 до 1000 осіб на добу, автовокзал – не менше 1000 на добу.

Найбільше місто Київської області, через яке проходять дороги європейського значення, заслуговує на те, аби отримати великий комфортабельний автовокзал. Що ж ми маємо насправді? А насправді на папері існує лише проект, який говорить про те, що у 2025 році місто поповниться будівлею автовокзалу. Чи станеться це насправді, чи чиновники потім знову відкладуть свій план у довгий ящик – невідомо.

Не менше питань у жителів області викликає вкрай неприємна ситуація навколо міжміського автовокзалу на околиці Києва. Сучасний автовокзал, який повністю відповідає всім вимогам, з невідомих причин пустує.

Варто нагадати, що будівництво цього об’єкта транспортної інфраструктури почалося ще у 1991 році. Потім про нього забули аж на цілих 15 років. У 2006 році Фонд держмайна визнав недобудовану будівлю об'єктом незавершеного будівництва, що не підлягає приватизації, а вже через рік його продали. Так, ця велика ділянка землі переходила з рук у руки, поки у 2011 році суд не визнав її продаж незаконним і не зобов’язав тодішнього власника повернути землю державі. Її останнім власником була компанії “Мегаполісжитлобуд", яка повернула ділянку місту, але саме приміщення залишила за собою. Саме ця компанія і продовжила будівництво автовокзалу, який обійшовся у 60 млн грн. Крім цього проекту поруч компанія планувала збудувати ТРЦ Respublika. Але будівництво обох проектів заморозили у 2013 році. А вже у 2014 долею автовокзалу “Теремки” почав опікуватися мер столиці, Віталій Кличко. 8 грудня 2016 автовокзал офіційно відкрили. Перерізати червону стрічку завітали: мер Києва Віталій Кличко, директор Автовокзалу Олександр Колосовський і голова Київської обласної держадміністрації Олександр Горган. Ще під час цього довгого будівництва країною поширювалися чутки, що цей транспортний об’єкт візьме на себе обов’язки всіх автовокзалів міста. “Київпастранс” навіть почав закривати місця для обслуговування пасажирів, але як міг спростовував чутки. Подейкують, що навіть був створений графік, по якому мали одну за одною ліквідовувати автобусні станції. Але тут і постало питання, чому саме Горган так піклувався долею цього автовокзалу, якщо жителі Київщини ним повинні були користуватися так само, як і жителі інших областей країни.

У той час як мер міста говорив про щоденні 200 рейсів і 8,5 тис. пасажирів, Горган заявляв, що в основному користувачами автовокзалу «Теремки» будуть мешканці 7 районів Київської області, де щодня буде проходити до 30 тисяч людей. Тобто два чиновники говорили про кардинально різні автовокзали. Проте жодного із передбачень чиновників не вдалося втілити в дійсність. Спочатку автовокзал, який обійшовся місцевій та обласній раді у кругленьку копійчину, обслуговував всього 5 рейсів, а зараз його взагалі закрили.

Далі ситуація склалася абсурдно. Після закриття у 2017 році такого довгоочікуваного автопарку, який повинен був розвантажити центр міста, влада повністю зняла із себе зобов’язання щодо його діяльності. Київська міська влада наголосила, що автовокзал знаходиться у приватній власності, тому вони ніяк не можуть впливати на його роботу. На теперішній момент доля такого довгоочікуваного та здавалося б ідеального інфраструктурного об’єкта невідома, так як доля грошей, які витратили на його будівництво. В результаті приватна фірма-власник «КАН» відкрила на базі цього приміщення відділ продажу одного із своїх житлових комплексів – «Республіка», який знаходиться неподалік.

А це ми не взяли ситуацію в периферії області, де автостанції знаходяться в жалюгідному стані. На жаль, нікому до цього немає справ. У часи дикого капіталізму на Київщині місцевих чиновників турбують не комфортні умови для пасажирів, а кошти, які вдається витягнути з кишень українців.

Антон Болбочан, "Моя Київщина"

Читати "Моя Київщина" у Facebook