#

Депутат Київської облради Олександр Поляруш: Я щиро пишаюся жителями Білої Церкви, лише в єдності наша міць та сила

07.10.2024 16:49
Депутат Київської облради Олександр Поляруш: Я щиро пишаюся жителями Білої Церкви, лише в єдності наша міць та сила
Олександр Поляруш

"Моя Київщина" поспілкувалася з Олександром Полярушем про допомогу військовим та ситуацію в найбільшому місті області

– Ви представляєте в облраді найбільше місто Київщини – Білу Церкву.  Скажіть, що за дві каденції депутата обласної ради Вам особисто вдалося зробити для рідного міста? Які проблеми на Вашому окрузі вдалося вирішити за ці роки ? 

– 2015 році, коли мене обрали депутатом Київської обласної ради, я поставив перед собою мету, що Біла Церква повинна отримувати допомогу від обласного бюджету на розвиток міста. Тому через обласні програми благоустрою я як депутат Київської обласної ради буквально вигризав кожну копійку, щоб додатково в нашому місті "засвітилися" вулиці,  зʼявилися асфальтовані дороги, алеї та велосипедні доріжки, облаштували прибудинкові території, парки, сквери, збудували амбулаторії сімейної медицини. А скільки стало щасливих діточок, адже ми збудували багато дитячих і спортивних майданчиків.


2017 року за поданням міського голови та депутатів Білоцерківської міської ради мене обрали заступником міського голови. Із 2017 по 2020 рік мені, правда було тяжко, але вдалося спрямувати з Київського обласного бюджету приблизно 220 млн грн на розвиток нашого міста. Завдяки тісній співпраці з депутатським корпусом міської ради, обʼєднавши допомогу області та бюджет, який виділили депутати на благоустрій міста, нарешті зʼявилися в нашому місті асфальтовані дороги, там, де люди навіть не сподівалися їх побачити, пішохідні алеї та велосипедні доріжки тощо. Наше місто змінилося, стало красивішим і комфортнішим. Багато хто з людей не знає, що з 2015 по 2020 рік ремонт дорожнього покриття, будівництво сімейних амбулаторій, алей, дитячих майданчиків проводилися часто саме за кошти субвенції Київської обласної ради. Я щиро пишаюся кожним фахівцем та жителем нашого міста, які доклали всіх зусиль, щоб місто розбудовувалося та було красивим. Тим, хто прокладав тротуарні та велосипедні доріжки, хто будував сімейні амбулаторії та дитячі майданчики. Усі ці спеціалісти – це жителі нашої громади і нас об’єднала одна спільна мета – зробити місто кращим.


– Яка допомога для 72-ої окремої механізованої бригади імені Чорних Запорожців була організована за Вашого сприяння?


– Усі наші сили та увага зараз зосереджені саме на допомозі Збройним силам, силам територіальної оборони та добровольчим формуванням. Спільно з виконавчим комітетом та депутатським корпусом Білоцерківської міської ради за Програмою підтримки захисників і захисниць України на 2023-2025 роки виділили 127 млн грн, зокрема й для 72 механізованої бригади. Придбали автомобілі, прилади нічного бачення, безпілотники.


Серед батальйонів, яким я особисто допомагав і продовжую допомагати: Чеченський батальйон ім. Шейха Мансури та Міжнародний миротворчий батальйон імені Джохара Дудаєва. Також на постійній основі я підтримую волонтерську організацію "Спільно за Мир", що опікується багатьма бригадами, які знаходяться на Запорізькому, Донецькому та Харківському напрямках. Зокрема бригадами нашого міста: 72-ою механізованою бригадою та 132-им окремим батальйоном територіальної оборони.


Коли розпочалося повномасштабне вторгнення, я взяв до рук зброю, разом із добровольцями нашого міста.  На той час зброєю було забезпечено 200 добровольців добровольчого формування "Єдність", яке я очолив на той час. Ми охороняли та захищали критичну інфраструктуру нашого міста. Бійці батальйону брали участь в розмінуванні, розборі завалів у Бучі та Макарові, також активно долучилися до порятунку мешканців  Херсона.


Я щиро пишаюся жителями нашого міста, адже кожен став на його захист і в той момент показав, що лише в єдності наша міць та сила. Ми спільно воюємо проти ворога, кожен на своєму фронті. Тримаючи надійний тил для наших захисників, ми неабияк підтримуємо наших військових. Тому і допомагати нашій армії – це обов’язок кожного, хто тут знаходиться.


– Яка ситуація з інвестиціями в розвиток підприємництва та інфраструктури Білої Церкви?


– Загалом у Білій Церкві зараз будують 8 заводів на суму 8 млн євро. У березні 2024 року заклали пам’ятну капсулу на місці будівництва нової фабрики компанії "UNILEVER". Підприємство буде розміщено в межах індустріального парку "Біла Церква". "UNILEVER" інвестує 20 млн євро у фабрику з виробництва засобів особистої гігієни, шампунів та гелів для душу, таких як "Dove", "Axe", "TRESemme", "Clear". На підприємстві площею понад 5000 м2 буде створено до 100 нових робочих місць.


У межах конкурсу проєктів, фінансування яких здійснюватиметься за рахунок відповідної субвенції, у межах ратифікованої Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком "Програма з відновлення України", до фінансування визначений проєкт "Будівництво дошкільного навчального закладу на 220 місць в мікрорайоні "Піщаний" м. Біла Церква Київської області. Коригування", оголошений тендер на виконання проєкту.


– Поговорімо про транспортну сферу. Є інформація, що невдовзі в БЦ здорожчає тариф на проїзд у громадському транспорті. Наскільки це доцільно і яка наразі ситуація з компенсацією автоперевізникам за пільгові категорії населення?


– За останні роки було реформовано галузь громадського транспорту. Малогабаритні автобуси замінили на комфортабельні, великої пасажиромісткості – марок "VDL", "Mercedes", "МAN", "Volvo", "ATAMAN", "Богдани". Це значно покращило якість обслуговування пасажирів, також для комунального підприємства "Тролейбусне управління" за кошти з міського бюджету придбали 15  автобусів, марок "Mercedes" і "МAN", які відповідають екологічному стандарту ЄВРО-5, низькопідлогові, пристосовані для людей із інвалідністю. 


Наслідком нестабільної економічної ситуації, постійним зростанням вартості  паливно-мастильних матеріалів, запчастин, комплектуючих та зменшенням пасажиропотоку є необхідність перегляду вартості проїзду. Це питання перевізники піднімають із 2022 року. Зважаючи на те, що рівень доходів населення не зростає, у місті діє тариф 10 грн, хоча в більшості міст тариф підняли до 15 грн.


Надалі відтермінувати вирішення питання тарифу не можливо, бо під загрозою регулярність здійснення пасажирських перевезень. Були вивчені розрахунки тарифу, які подали перевізники – 26.91 грн, 19.84 грн, 20.47 грн. Розрахунки виконані науковцями Національного транспортного університету і незалежними аудиторами ТОВ "Аудит-Конус", ТОВ "Мій радник".


Основною метою виконавчого комітету є забезпечення безпечних та безперебійних пасажирських перевезень, а щодо тарифу – знайти баланс інтересів пасажирів та перевізників таким чином, щоб перевізники могли розвивати підприємства, а пасажирам громадський транспорт був доступним. Тому наступним кроком буде запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в громадському транспорті. Така система дасть можливість: вести облік пасажирів, зокрема пільгових категорій і встановити диференційовану вартість проїзду залежно від виду оплати та кількості поїздок. А в подальшому стримувати зростання тарифу за рахунок компенсації збитків перевізників за перевезення пільгових категорій населення за кошти міського бюджету.


Перегляд тарифу дасть змогу забезпечувати населення Білоцерківської громади якісними послугами з пасажирських перевезень, покращити технічний стан автобусів, виконати інвестиційні зобов’язання, залучити до роботи кваліфікованих водіїв та технічних працівників.

– Чи й досі ринок маршрутних перевезень міста працює під одну компанію, яка давно стала монополістом?  

– Автобусні маршрути Білоцерківської міської територіальної громади обслуговує 6 автотранспортних підприємств, тому про монопольне становище говорити не доцільно.

– Нещодавно в БМР презентували автоматизовану систему управління міським транспортом "Smartbus". Як вона покращить транспортну інфраструктуру і які переваги для пасажирів?     

– Різні фірми презентують нам свої напрацювання  в галузі  ІТ-технологій. ТОВ "АЙТІ ІННОВАЦІЇ" запропонувало проєкт для підрахунку пасажиропотоку "SmartBus". На ринку багато фірм, які пропонують свій програмний продукт у сфері "Інтелектуальна транспортна система", що передбачає, зокрема, автоматизовану систему оплати проїзду та моніторинг пасажиропотоку, диспетчеризацію громадського транспорту. Переваги автоматизованої системи оплати проїзду як для пасажира, так і для перевізника зрозумілі. Тому її впровадження є найближчою перспективою.


– На минулій сесії КОР внесла зміни до деяких обласних програм, зокрема про підтримку наших захисників та ветеранів війни. Про що конкретно йде мова і які зміни в цьому контексті відбудуться в Білій Церкві?    


– Київська обласна рада продовжує опікуватися соціальним захистом військовослужбовців та ветеранів війни. Тому я з колегами-депутатами Київської обласної ради підтримали рішення про виділення із обласного бюджету додаткових 5 млн грн для фінансування послуг щелепно-лицевої хірургії в "Київській обласній клінічній лікарні" для військовослужбовців та ветеранів війни.  Закладеного програмою ресурсу вистачить, щоб зробити 28 операцій нашим захисникам.


– Не так давно в Білій Церкві відбулась робоча зустріч з Корейською організацією міжнародного співробітництва, на якій обговорили можливе включення Білої Церкви в маршрут швидкісного сполучення між Києвом та Польщею. У чому полягає обґрунтування проєкту та наскільки реально це втілити в життя?

   

– Дійсно, у червні відбулася робоча зустріч із Корейською організацією міжнародного співробітництва в Україні, на якій ми обговорили важливість та можливість співробітництва, вивчили ситуацію залізничного сполучення та детально розглянули залізничну карту по станції м. Біла Церква. Проєкт спрямований на покращення залізничного сполучення між Україною та Польщею, полегшення пасажирських перевезень та покращення економічного обміну. Наразі корейська сторона лише вивчає ситуацію та рентабельність даного сполучення в нашому місті. Зі своєї сторони ми надали всі обґрунтування та пояснення, але, наскільки це реально втілити в життя, покаже час.

– Зорієнтуйте, яка ситуація в Київській області з укриттями напередодні нового навчального року, зокрема в Білій Церкві? 

– Наразі триває підготовка до нового навчального року, який третій рік поспіль буде розпочинатися в умовах повномасштабної війни. Тому пріоритетом є створення безпечного та здорового середовища для учнів під час навчання. При підготовці закладів освіти до нового навчального року розпочалися та тривають ремонтні роботи в укриттях 107 закладів освіти, із них 25 – капітальні ремонти. Усі поточні ремонти в укриттях мають бути завершені до початку навчального року. У м.Біла Церква укриття в закладах освіти забезпечені та обладнані всім необхідним для початку нового навчального року. Першочергове завдання на 2024-2025 навчальний рік – організація навчання 100% закладів за очною та змішаною формою навчання.


– Як можете прокоментувати скандальний ролик в ютубі, де невідомий розповідає про відмивання грошей на будівництві та ремонті укриттів, і як він стверджує, про безпосередню Вашу причетність до цього?

– У політиці я вже 15 років. Тому й звик, що мені постійно вставляють палки в колеса, і навчився не звертати свою увагу на це, адже в мене є безліч важливіших справ. Але в той же час мені соромно, що під час війни таке відбувається. Це абсолютно безвідповідально, адже, коли навпаки потрібно робити все задля перемоги, усякі "ждуни" починають розгойдувати ситуацію в нашому місті.


Усі ремонтні роботи в підвальних приміщеннях регулюються державним законодавством. Фахівець, який підписує акт виконаних ремонтних робіт, насамперед має звірити фактично виконаний обсяг робіт із державними нормами. Тому, якщо виникають питання щодо незадовільності виконаних ремонтних робіт у підвальних приміщеннях, то потрібно звертатися до тих фахівців, які приймали роботи.


Сьогодні велика кількість інформації, її постійно треба аналізувати. І от коли ми навчимося критично мислити, не будемо довіряти фейковим акаунтам, новинам та будемо перевіряти інформацію в різних джерелах, тільки тоді ми зможемо будувати нову реальність та сучасну державу.


– Після реформи децентралізації було багато проблем із межами міста на кордонах із сусідніми громадами. Як зрештою поділили землі і межі міста? Що з генпланом?


– Із сусідніми громадами в нас не має проблем, були непорозуміння тільки із Фурсівською сільською радою, але ми вирішили це питання. На сесії Білоцерківської міської ради та сесії села Фурси депутатськими корпусами рад було прийнято рішення щодо розмежування нашої громади і Фурсівської громади. У нас є підписаний відповідний акт і відповідно це все є в графічних матеріалах. Тому ми почали розробляти генеральний план вже в межах тих, які ми затвердили між собою, і до того ж ми внесли межі нашої громади в Державний земельний кадастр. Тобто вже сформовані межі Білоцерківської територіальної громади є в Державному земельному кадастрі.

Щодо інших сільських рад. Оскільки вони ввійшли в Білоцерківську територіальну громаду, із ними проблем не має. На стадії завершення знаходиться розробка генерального плану. Зараз іде узгодження, пройшли вже відповідні процедури, залишилася лише експертиза і виправлення деяких помилок після обласної містобудівної ради.

– Як можна розвиватися місту, якщо землі навколо міста належать іншим громадам. Чи варто на рівні області ставити питання про перегляд реформи децентралізації?

– Навколо міста, знову ж таки повторюся, є лише межа із Фурсівською територіальною громадою. Межі вже встановлені. У нас не має претензій до них, а в них не має претензій до нас.

Тому не бачу необхідності ставити питання про перегляд реформи децентралізації на рівні області. Те, що зроблено, усе правильно. Коли були сільські ради, місту було складно розвиватися, але після реформи децентралізації стало набагато краще. 

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Надія Савчук
журналістка