#

Дороги Київщини - всепоглинаюча прірва бюджетних коштів

04.06.2019 05:01
Дороги Київщини - всепоглинаюча прірва бюджетних коштів

Відповісти на питання, куди зникають кошти, відведені на автошляхи Київщини, спробувала “Моя Київщина”

Приходячи до влади кожен політик першим ділом обіцяє відремонтувати дороги. Утім, жоден так сповна і не дотримався свого слова, хоча на дороги щороку виділяються кругленькі суми. Наприклад, ще 10 листопада на зустрічі з громадськими активістами та жителями Яготинського та Згурівського районів новий голова Київської обласної державної адміністрації Олексвндр Терещук запевнив: незабаром проблеми доріг та транспорту вирішаться, оскільки наразі налагоджено повне взаєморозуміння з Міністерством інфраструктури та керівником облавтодору. Минуло вже більше півроку, а кардинальних змін ми не бачимо. Традиційно працівники комунальних служб проводять аварійно-ямковий ремонт на ділянках, які потребують капітального ремонту. І все...

Доцільно тут було б розібрати етапи планування ремонту. Усім відомо, що після того як депутати проголосували за проект ремонту ділянки автошляху, далі йде розробка кошторисного проекту, а після цього вже виділяються кошти тощо. Проектно-кошторисні роботи в кращому випадку займають близько двох місяців, тобто після такого тривалого терміну, підприємства, які займаються ремонтом можуть просто не встигнути його завершити до початку холодів. Зрозуміло, що на наступний рік цей проект вже недійсний, а коштує він приблизно 10% від загальної вартості ремонту.

Варто також вияснити хто несе відповідальність за стан доріг. Загалом, через територію Київської області проходять 2236,2 км доріг державного значення, а також 716,4 км територіального. Зрозуміло, що ці два типи шляхів відрізняються не лише кількістю автомобілів, які щодня курсують цими шляхами та дорожньою розміткою, а й установами, які відповідають за них. Наприклад, за стан доріг територіального значення відповідають органи місцевого самоврядування, ці дороги –  комунальна власність. Дороги державного значення, у свою чергу, поділяються на міжнародні, національні, регіональні та територіальні.

Кабінет міністрів затвердив перелік доріг загального користування державного значення в 2019 році і бюджет на їх ремонт. Зокрема, на інфраструктурні об'єкти та дороги на території Київської області збираються витратити 253,4 млн. гривень або 4% від загального бюджету на ці цілі в Україні. 

Щороку над коштами, які виділяються на ремонт автошляхів розгораються десятки скандалів. Одним з найбілших вигодонабувачів є оточення одіозного нардепа Ярослава Москаленка. Яскравий приклад, коли у січні Департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації за результатами тендеру повідомив про намір укласти угоду з ТОВ «Спец Комплект Постач» про утримання автодоріг місцевого значення на 310,25 млн грн.

Фірмою «Спец Комплект Постач» із села Петропавлівська Борщагівка Києво-Святошинського району володіє і керує Ростислав Філаткін із Гостомеля. Цікаво, що у жовтні він публікував резюме інструктора з фітнесу та бодібілдингу, де вказав останнє місце роботи «менеджер».

До 2013 року переможець під назвою «Таращанський гай» був зареєстрований у Вишневому на того ж Філаткіна, а керувала ним Алла Василівна Карпенко. Особа з такими ПІБ є депутатом Бучанської міськради від «БПП» і директором ТОВ «Комфорт Лтд» Людмили Ареф’євої. Раніше співзасновником останнього був Сергій Ареф’єв, екс-депутат Київської облради і колишній помічник нардепа Ярослава Москаленка (тоді – Партія регіонів). Разом з цим помічником Москаленко часто помічений в Бучі на тенісних кортах.

Зараз Москаленко знову спробує потрапити до Верховної Ради. Як завжди, за мажоритарнм округом. Аби і далі через своїх друзів освоювати державні кошти. Це в нього виходить вкрай непогано...

Антон Болбочан, "Моя Київщина" 

Читати "Моя Київщина" у Facebook