Очільник Медвинської громади Ігнатій Сергієнко: Найтяжчі часи дають найбільші можливості

Про дивовижне місце сили – гору Тотоху, проблеми та перспективи розвитку туризму у Медвинській ОТГ "Моя Київщина" поспілкувалася з нещодавно обраним сільським головою у Медвинській
територіальній громаді та членом ради Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України Ігнатієм Сергієнком
- Пане Ігнатію, зрозуміло, що нині
турбот у нового голови та депутатського корпусу більш, ніж достатньо. Та все ж,
сьогодні мова піде про славнозвісну гору Тотоху – візитівку Медвина та
Богуславщини. Що цікавого можете розповісти?
- Якщо говорити про Тотоху з природо-наукової точки зору, то це древні земляні
насипи штучного походження за 1 км на південь від села, поблизу від яких
знаходились трипільські і скіфські поселення. Але в людській природі є один, не
менш важливий фактор, який ми не можемо відкинути, це людська душа, що завжди
прагнула пізнання себе в цьому світі, пошуку гармонії та натхнення. Ви скажете,
яку роль займає тут Медвинська Тотоха? Тотоха і подібні місця в світі (Тибет,
Алтай, Байкал, Холодний Яр) – і є такими центрами сили, яка допомогає зробити
такий пошук і отримати гармонію душі з Всесвітом. В часовому відрізку гору
можна віднести до 7 сторіччя нашої ери. А за кілька кілометрів звідси
знаходиться ще не досліджене Журженіцьке городище і, можливо, саме на Тотосі
знаходився його храмовий комплекс. Цю сильну енергетику відчуваєш ще до того,
як побачиш гору. Отже, Тотоха – справжній скарб, магічний, цілющий та
особливий. Кожен сам переконаєтеся в цьому, відчує себе справді щасливою
людиною, яка перебуває в гармонії з природою, бо це місце, де знаходиш щось
своє, але завжди незабутнє, чарівне, скільки б разів ти там не був.
- Які кроки зроблено в ОТГ для подальшої популяризації
такого відомого місця?
- Такі кроки робляться кожний день. В першу чергу самими відвідувачами гори
Тотохи, які приїздять як в будні, так і в вихідні дні. Найкраща реклама – це
власний досвід. Звичайно, він може відрізнятись, бо кожна людина являє собою
унікальну особистість, але, безперечно, по зростанню кількості відвідувачів
очевидно, що популярність відвідування Тотохи збільшується з ріку в рік. Є така
думка, що Тотоха додаткової реклами не потребує і "все йде своєю чергою", але
плануємо зробити зручний сайт і, можливо, додаток в телефон, впорядкувати
територію навколо Тотохи і додати зручні сервіси для відвідувачів. А для
зручного і оперативного вирішення питань розвитку туризму в громаді було
створено раду з питань розвитку туристичної діяльності, в яку увійшли діяльні,
ідейні та креативні люди, в тому числі і власники туристичних садиб громади.
- Які туристичні
маршрути діють наразі?
- Вони ще будуть узгоджені і буде сформовано карту піших
походів, веломаршрутів. Але вже зараз діють найбільш популярні екскурсійні
об'єкти в громаді. Це, звісно, Гора Тотоха, Миколіївський 600-річний дуб,
страусина ферма в с.Софійка та кінні прогулянки в с. Гута. Маємо в своєму
розпорядженні і екосадиби, де зупиняються туристи. А які красиві в нас водойми,
ліси, де є великі галявини з можливістю облаштування палаткового табору за
власним бажанням. В громаді дуже багато перспективних «перлин» для туризму.
- Поділіться планами на майбутнє. Чи
розраховуєте мати додатковий дохід саме від туризму, та пов’язаними з ним сферами
діяльності, як от : ресторанним, готельним, транспортним бізнесом, випуском
сувенірної продукції?
- Амбіції на майбутнє значні і певною мірою визначальні. У нас сформувалася
чудова команда однодумців, талановитих людей, яка має на меті реальними кроками
популяризувати зелений туризм нашого краю. Всі необхідні природні ресурси ми
маємо. Першочергові завдання: подальше облаштування, окультурення даних
ексурсійних об'єктів, розширення інфраструктури та систематизація усіх об'єктів
на зручному інтернет ресурсі, співпраця з власниками екожитла, що надають послуги проживання,
харчування, дозвілля, формування та брендинг власних продуктів, які є
унікальними для нашого краю, відродження стародавніх рецептів та проведення
фестивалів.
Так склалося, що туризм в Україні розвинений більшою мірою в
міжнародній площині і ми займаємо 7-ме місце серед закордонних відвідувачів, а
ось внутрішній туризм пребуває на порозі до 30 відсотків. Та як відомо, найтяжчі
часи – дають найбільші можливості! На тлі карантинних обмежень у світі українці
подорожують своєю країною значно більше, ніж минулі роки, тому підйом
внутрішнього туризму, а звідси й
додаткові надходження до бюджету, однозначно має бути тим шансом, який ми
не маємо права втратити.