#

Скандал на Банковій: як нардепа від Київщини зробили вістрям атаки на Тимошенка

14.11.2022 08:00
Скандал на Банковій: як нардепа від Київщини зробили вістрям атаки на Тимошенка
Олег Дунда

Війна війною, а поділ впливу і грошей ніхто не відміняв. Нещодавно Офіс Президента знову опинився в центрі скандалу. Цього разу заступника ОП Кирила Тимошенка звинуватили у використанні люксового автомобіля, який наша країна отримала в якості гуманітарної допомоги, у власних цілях. Ні в якому разі не бажаючи захищати скандального ідеолога "Великого крадівництва", хочемо поглянути на цю історію трохи ширше. Сьогодні "Моя Київщина" розповість, чому дорога машина з "гуманітарки" була лише приводом "збити" Тимошенка, і до чого тут народний депутат від Фастівщини Олег Дунда

Журналісти Bihus.Info опублікували скандальний матеріал про заступника керівника Офісу Президента Кирила Тимошенка, який користувався автомобілем Chevrolet Tahoe. Партію таких авто Україна отримала від компанії General Motors в якості гуманітарної допомоги. При цьому Тимошенко переконував, що машина використовувалася виключно в службових цілях, але журналісти спростували його слова. Аргументом, чому машина не поїхала на фронт, стало банальне твердження – вона не броньована. Мабуть Тимошенко не в курсі, що волонтери відправили на фронт тисячі звичайних автівок, які щоденно використовують наші військові.

Звісно, Тимошенко відразу відмовився від Chevrolet Tahoe, щоб мінімізувати градус напруги в суспільстві. Можливо, він зможе уникнути скандального звільнення, але потрібно набагато ширше дивитися на цю ситуацію. Насамперед, кому було вигідно закидати в маси історію, яка тягнеться уже майже пів року? Чи раніше ніхто не помічав Тимошенка на люксовій машині? Все знали і бачили, але вичікували момент, коли можна спробувати змістити його з посади.

Питання в тому, що Тимошенко від Офісу Президента був куратором "Великого будівництва" – грандіозного проєкту про розпилу бюджетних коштів. До війни гроші текли рікою на дуже сумнівну добудову різних об’єктів, але війна призупинила цей процес. Хоча причетні до процесу розуміють: потрібно трохи перечекати, а потім грошей буде в сотні разів більше на велику відбудову. На вершині потоків залишився Тимошенко. Конфлікт останнього з головою ОП Єрмаком ґрунтувався саме на розподілі сфер впливу. Єрмака дуже хвилює, що розпил коштів відбувається без його участі.

Політологи переконані, що історія зі скандальною машиною – це тактичний хід від Єрмака, що має на меті позбавити Тимошенка посади. Як би там не було, куратор відбудови зазнав серйозних репутаційних втрат. Але рішення по ньому президент ще не прийняв. Саме тому "торпедити" цю історію взявся народний депутат від партії Зеленського – Олег Дунда. Він чи не єдиний серед парламентарів, хто зробив звернення до президента з вимогою звільнити Тимошенка.

Варто розуміти, хто такий Дунда і чому він потрапив до "зелених". Нардеп має безпосередній стосунок до олігарха Коломойського. На момент обрання Дунда був директором ТОВ "А.В.С.", власником якого значилося ТОВ "КУА "Фінансовий капітал", яке пов’язане з Коломойським та партнерами. Він також входив до керівництва компанії "Independence" і значився керівником будівельних проєктів "Арт Холл" і "Престиж Холл".

Головою наглядової ради "Independence" був Станіслав Шейхетов – чоловік сестри Геннадія Боголюбова, партнера Коломойського по групі "Приват". На сайті "Independence" значиться, що компанія будувала центральний офіс ПриватБанку в місті Дніпро. Дунда мав безпосередній стосунок до будівельної сфери ще до депутатства, нею опосередковано продовжив займатися й після потрапляння в парламент. Афільована до Дунди компанія отримувала тендери на ремонт об’єктів соціальної інфраструктури у Фастівському районі. 

Зараз складається враження, що нардеп знайшов нового покровителя у вигляді голови Офісу Президента, аби в подальшому отримати дивіденди. Напевно, у вигляді підрядів на відбудову зруйнованої інфраструктури на Київщині. Проте наразі на заваді стоїть Тимошенко. Якщо останній залишиться на посаді, фірми з орбіти Дунди і його покровителів не отримають нічого.

Проте розглядається інша комбінація, як нейтралізувати Тимошенка. Головне – перенаправити потік грошей в інше русло. Перший крок у цьому напрямку вже зроблено. Міністерство регіонального розвитку, яким керував ексголова КОДА Олексій Чернишов, планують об’єднати з Міністерством інфраструктури. Питаннями, які раніше вирішував Чернишов, тепер буде займатися Олексій Кубраков. Останній зарекомендував себе вмілим в усіх сенсах керівником ще з 2019 року, коли очолив Державне агентство автомобільних доріг України на початку каденції Зеленського.

Фактично йде мова про об’єднання двох міністерств, через які проходять величезні суми кожного року. Імовірно, всю відбудову зруйнованої інфраструктури пустять через нове відомство, що дозволить залишити Тимошенка біля розбитого корита. Якщо це вдасться зробити, то Єрмак отримає в ОП повну в монополію на будівництво в Офісі Президента. Хоча для жителів області це мало що змінить: як крали, так і далі крастимуть.

Звісно, Єрмаку потрібно буде розставити кругом своїх людей. Якщо говорити за Київщину, то тут можуть посунути Андрія Мотовиловця з посади голови обласного осередку "слуг народу". Також з великою долею імовірності на своїй посаді залишиться чинний голова КОВА Олексій Кулеба, адже не логічно заводити когось нового перед складною зимою. Окрім того, стоїть питання прийняття бюджету області на 2023 рік, а без правильних важелів зробити це буде складно. Імовірно, важливу посаду в новоствореному міністерстві віддадуть Василю Володіну – представнику команди Чернишова, якому довіряють в Офісі Президента. Констатувати можна тільки одне: попри війну на фронті, не припиняється війна за фінансові потоки.

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Антон Болбочан
журналіст