#

Торгові мережі на Київщині: як працюють супермаркети "Наш край"

26.05.2021 09:07
Торгові мережі на Київщині: як працюють супермаркети "Наш край"
Логотип торгової мережі

«Моя Київщина» продовжує огляд торгових мереж, що функціонують у столичному регіоні. Про формат супермаркетів «Наш край», кому вони належать та яку цінову політику мають, читайте в матеріалі інформаційного порталу

Історія розвитку

Мережа супермаркетів «Наш край» дебютувала на українському ринку рітейлу у 2001 році – тоді з’явився її перший магазин у Рівному. Сьогодні ж географія супермаркетів розширилася на 19 областей: Київську, Волинську, Вінницьку, Сумську, Закарпатську, Дніпропетровську, Донецьку, Житомирську, Запорізьку, Івано-Франківську, Львівську, Полтавську, Рівненську, Тернопільську, Харківську, Хмельницьку, Черкаську, Чернівецьку та Чернігівську. А кількість магазинів складає близько 280. 


Уже через рік після відкриття компанія запустила власну торговельну марку «Наш край», а пізніше ще три: «Пані Фаня», «Зерниця» та «Арія». А з 2004 року стала працювати по франчайзингу ще у двох форматах: «магазин біля дому» та «експрес». Сьогодні, за оцінками фахівців, вона є однією із найбільших в Україні франчайзингових мереж в сегменті FMCG. Її розширення – це основний вектор стратегії групи на наступні роки. 

Також у 2016 році в деяких західноукраїнських магазинах мережі відбувся ребрендинг, і «Наш край» став «Своїм маркетом». Натомість, в супермаркетах інших регіонів обійшлося без подібних змін.

Важливими аспектами політики компанії є популяризація здорового способу життя та розвиток екосвідомості суспільства. «Наш край» розпочав проект «Живи відповідально!», в рамках якого в окремих магазинах були встановлені еко-куточки, обладнані тонометрами для вимірювання тиску. А спеціальною акцією «Купуй корисне» мережа намагається заохочувати споживачів вживати більше корисних для здоров’я продуктів харчування. Окрім цього, в багатьох супермаркетах вже встановлені бокси для збору макулатури, батарейок, пластикових корків та зовнішні смітники для сортування відходів. 

Управління мережею здійснює «VolWest Group». Фірму, яка із часом стала холдингом, заснував волинський кореспондент та письменник Іван Корсак. Сьогодні головою ради директорів є його син Віктор. Він не любить публічність, і, попри численні пропозиції, ніколи не займався політикою.

Наразі у волинський холдинг входять бізнес-проекти близько сімнадцяти напрямків, зокрема продуктова мережа SPAR, піцерії «Тарантелла», IT-компанія «SoftWestGroup», спортивно-розважальний комплекс «Адреналін Сіті», комплекс «Гарнізон», компанія «Техно Модуль», ТЗОВ «Кава Груп» (представник «Нестле Україна» у Волинській області), Демидівський консервний завод, Шацький молокозавод та невелика медіагрупа CID MEDIA GROUP (видання «Таблоїд», «Сім’я і дім», «Район.news»). 

Асортимент та ціни

Наповнення магазину залежить від формату, в якому він працює. Зокрема в «експрес-маркетах» пропонують до 5 тис найменувань товарів, тоді як у «магазинах біля дому» асортимент розширено до 15 тис. Також у торгових закладах розвинене власне виробництво: міні-пекарні, відділи кулінарії та м’ясні цехи.

Щодо цінової політики, то 500 г найдешевшого хліба там коштує 12,39 грн; 1 кг найнижчої за ціною гречки – 39,9 грн, а рису – 27,6 грн; 1 кг цукру – 27,79 грн; вартість десятка яєць починається від 28,9 грн; олії – від 54,9 грн; масла – від 24,6 грн. за 200 г. Натомість, 100 грам цибулі в супермаркетах «Наш край» буде коштувати 1,2 грн, моркви 1,4 грн, а картоплі 1,2 грн.

Програми лояльності та знижки

У всіх магазинах мережі діють знижки та вигідна програма лояльності, що дозволяють значно зекономити. Завдяки картці клієнта «Завжди вигідно», можна накопичувати бонуси в розмірі 1% від суми покупки, а потім розраховуватися ними за товар. Переведення балів у бонусні гривні здійснюється протягом двох днів після зарахування. Також в мережі діє соціальна картка для пенсіонерів, учасників АТО та багатодітних сімей. Вони мають можливість отримати в п’ять разів більше бонусів за покупки щопонеділка, а також скористатися спеціальними акційними пропозиціями. 

Скандали

Уперше в скандальні розбірки супермаркети втрапили через борги. Ще у далекому 2011 році «Райффайзен банк Аваль» надав голові директорів інвестиційної групи «VolWest Group» Віктору Корсаку кредит на шістдесят мільйонів гривень на розвиток торгової мережі «Наш край». Однак бізнесмен чомусь вирішив кошти не віддавати, ба більше – після невтішного рішення суду першої інстанції подав апеляцію. Однак Феміда вдруге була не на його боці, тому борг все ж довелося повернути.

Вдруге ЗМІ згадували супермаркети, коли виявилося, що, попри значні доходи компанії, працівникам «Нашого краю» платять заробітну плату, яка менша за мінімальну! Звісно ж, таке непорозуміння відразу владнали. Після цього торгова мережа намагається своїм іміджем більше не ризикувати. 

Читати "Моя Київщина" у Facebook
Леонід Щербак
журналіст
Теги: