Торгові мережі на Київщині: як працюють супермаркети "Novus"
«Моя Київщина» продовжує огляд торгових мереж, що функціонують у столичному регіоні. Про формат супермаркетів «NOVUS», кому вони належать та яку цінову політику мають читайте в матеріалі інформаційного порталу
Торгова мережа «NOVUS» – одна із наймолодших в Україні. Перший її супермаркет розпочав свою роботу у 2008 році в Криму, а вже через рік відкрився другий у Рівному. Наразі компанія перебуває чи не в найбільш активній фазі розвитку.
Офіційний слоган мережі – «NOVUS вартий довіри». Її представники запевняють, що дуже педантично ставляться до вибору партнерів і підрядників, а надійність та виконання своїх обов’язків – головна для них цінність.
Історія розвитку
Засновником ТОВ «Новус Україна» є компанія «Consul Trade House», якою володіють литовські бізнесмени Раймондас Туменас, Марина Познякова і Агне Рузгіене. При цьому мережа Novus є інвестиційним проектом литовського холдингу «BT Invest», який інвестує і в інші сектори української економіки. Офіційно серед його проектів числяться девелопер Stolitsa Group (реалізовує проекти на ринку столичної нерухомості), ТРЦ Retroville і зерновий термінал EVT на Миколаївщині. Засновниками «BT Invest» є вже згаданий вище бізнесмен Туменас та Ігор Беззуб. Вони відкрили компанію у 2008 році для інвестування коштів, отриманих від продажу сокового бізнесу «Sandora» корпорації PepsiCo.
Утім, в реальності система управління цією компанією в Україні інша. Так, за даними нашого видання, ключовими фігурами тут є одіозні столичні забудовники - депутат Київради від "Батьківщини" Влада Молчанова та її цивільний чоловік, скандально відомий Сергій Коровченко, який фігурує у низці скандалів, зокрема, на записах розмов помічника президента РФ Сергія Глазьєва та депутат Держдуми Костянтина Затуліна щодо можливості призначення цього персонажу очільником управління юстиції за протекцією Віктора Медведчука. Щоправда, посаду Коровченко так і не отримав і з часом переїхав на "материк". До цього він був помічником-консультантом Андрія Портнова, якого теж раніше пов'язували з контролем Stolitsa Group. Коровченко у 2019 намагався потрапити до Верховної Ради по округу на Чернігівщині, але програв кампанію. Stolitsa Group - одна з найбільш скандальних будівельних компаній Києва. На її рахунку - забудова садів на Виноградарі.
Наразі кількість супермаркетів «NOVUS» налічує 52 торгові об’єкти. Більшість – працює в Києві та пристоличному регіоні.
Одначе незабаром жителі столиці та Київської області зможуть побачити більше вивісок «NOVUS». У минулому році з’явилася інформація про те, що компанія придбала мережу супермаркетів «BILLA»!
«BILLA» – був першим іноземним ритейлером в Україні і зайшов на вітчизняний ринок понад 20 років тому. На час торгівельної угоди з литовською компанією у Києві та області функціонувало 35 його мережевих магазинів. Варто зазначити, що після такого ребрендингу «NOVUS» має всі шанси для того, щоб стати одним із лідерів українського ринку. Поглинути мережу «BILLA» повністю компанія планує вже до кінця цього року.
Та цим активне масштабування «NOVUS» не обмежується. Компанія запустила новий рітейл-проект у форматі невеликих магазинів біля дому під брендом «Мі Маркет». Перевагами таких компактних магазинчиків є їхнє розташування на території житлових комплексів, що дозволяє покупцям виходити за продуктами ледве не в домашніх капцях. І, попри невелику площу торгових об’єктів, там можна знайти всі товари першої необхідності та навіть свіжу випічку й готові страви з відділу кулінарії. У деяких магазинах до того ж працюють міні-кафе. Цього року компанія планує відкрити більше 20 «Мі Маркетів».
Таке розширення «NOVUS» може собі дозволити і завдяки кредиту від Європейського банку реконструкції та розвитку. ЄБРР підтримало торгову мережу пакетом фінансування 100 млн дол, з яких 35 млн дол синдиковано з комерційними банками. Частина кредитних коштів буде використана торговою мережею й на будівництво першого в Україні «зеленого» розподільного центру. Безфреонові і безаміачні системи охолодження, які будуть встановлені в цьому центрі, раніше не використовувалися на українському ринку харчового рітейлу. Відкриття такого логістичного об’єкту значно вдосконалить систему поставок товарів у магазини мережі.
Не менше турбуються в компанії і про професійні знання та навики працівників «NOVUS». Стандартам обслуговування клієнтів персонал навчають у корпоративному університеті «NOVUS BUSINESS ART (NBA)».
Асортимент та ціни
В асортименті супермаркету більше 50 000 найменувань різних категорій товарів: від продуктів харчування до non-food сегменту. Серед них і продукція власного виробництва – «Майстри Смаку», і імпорт, що завозиться в Україну виключно для магазинів «NOVUS».
Продукція в торговій мережі не найнижчого цінового сегменту. Але й не дорожча, ніж, наприклад, в «Сільпо». Зокрема, 500 г найдешевшого хліба там коштує 17,69 грн; 1 кг найнижчої за ціною гречки – 39,59 грн, а рису – 33,49 грн; 1 кг цукру – 23,99 грн; вартість десятка яєць починається від 33,79 грн; олії – від 36,99 грн; масла – від 36,39 грн. за 200 г. Натомість, 100 грам цибулі в супермаркеті «NOVUS» буде коштувати 0,58 грн, моркви 0,72 грн, а картоплі 0,69 грн.
Програми лояльності та знижки
Для постійних клієнтів у «NOVUS» діє зручна програма лояльності, що дозволяє отримувати гарантовані бонуси з карткою торгової мережі. Це може бути 1% від суми чеку, 30% на окремі групи товарів, а також 5% до Дня народження (діє протягом 14 днів). Із часом, при здійсненні покупок, споживач може розраховуватися накопиченими бонусами, а не грошима. Також в супермаркетах діє послуга «Скринька», що дозволяє нараховувати решту з покупки на рахунок клієнта, а потім так само оплачувати зібраною сумою товари.
Окрім того, в супермаркетах «NOVUS» постійно діють приємні акції різних категорії: «Свіже кожного дня», «Тисяча знижок щодня», «Сирні тижні», що гарантують знижки на певні продукти до 40%. А також такі пропозиції, як «Купи та отримай» (купуєш товар і отримуєш другий у подарунок), або ж «Більше купуйте – менше платіть».
Скандали
Гучних нарікань на якість продукції, що пропонує торгова мережа, у споживачів не було. Щоправда, скандали «NOVUS» таки не оминули. Оскільки розпочинала свою діяльність компанія саме на території Кримського півострову, на момент окупації його територій супермаркети «NOVUS» були там одними із найпопулярніших магазинів. Прощатися із цим званням правління компанії не поспішало – наприкінці березня 2014 року «NOVUS» офіційно визначив головні принципи своєї діяльності на території анексованого Криму:
Ми будемо жити за правилами бізнесу і керуватися всіма правилами і законами тієї території, на якій живуть наші покупці. Тому що одна з основ правильного суспільства – бізнес повинен бути поза політикою. Ми працюємо заради наших покупців. Поки в людей буде попит на наші послуги, ми будемо ці послуги їм пропонувати. Магазини мережі «NOVUS» – найпопулярніші магазини Севастополя, а «NOVUS» цінує таку довіру.
І, попри те, що за чинними санкціями ЄС, європейським компаніям заборонено інвестувати в бізнес-проєкти на Кримському півострові і укладати нові контракти, тим більше з компаніями, які є в санкційному списку, торгова мережа подовжувала свою діяльність на анексованій території.
Зрештою, дійшло навіть до мітингів під Верховною Радою України. Активісти розцінили таку позицію власників популярної мережі як державну зраду і почали вимагати притягнути їх до відповідальності. У відповідь керівництво компанії заявило, що почало позбавлятися своїх активів у Криму ще з 2018 року. До слова, остаточний продаж мережі відбувся лише в минулому році. Новим власником торгових об’єктів став російський бізнесмен В’ячеслав Ташкінов, який володіє мережею супермаркетів «Яблуко».
Не дуже солодко чомусь живеться супермаркетам «NOVUS» і на теренах Київської області, зокрема в Нових Петрівцях Вишгородського району. Свого часу ПрАТ «АВТОП» орендувало на території села земельні ділянки для будівництва нового супермаркету популярної мережі. Однак раптово сільський голова Родіон Старенький вирішив затвердити технічну документацію на цю землю під особисте селянське господарство. Почалася затяжна судова тяганина, і зрештою дії очільника сільради визнали незаконними. Земельні ділянки повернули у власність громади і в минулому році супермаркет таки було збудовано. Натомість, компанія «АВТОП» подала черговий позов до Новопетрівської сільської ради, цього разу для компенсації збитків – інвесторам довелося понести мільйонні майнові втрати через затримку реалізації проєкту. Цікаво, що Родіон Старенький на відкриття магазину все ж завітав і навіть урочисто перерізав стрічку.
Друга конфліктна ситуація з «NOVUS» на території цієї ж сільради чомусь не змусила себе довго чекати. У мережі з’явилася інформація про те, що в місцевому супермаркеті продають іграшки із символом Російської армії, що виявилося звичайною провокацією. На щастя, інцидент було швидко вичерпано – представники торгової мережі відразу ж опублікували на своїй офіційній сторінці відео-спростування. На записі чітко видно, що перед тим, як зняти товар на відео, відвідувач підкинув цю іграшку на прилавок магазину. Насправді ж її в асортименті «NOVUS» не було і близько.
Читати "Моя Київщина" у Telegram