#

Війни білбордів: як Київщину заклеїли політичною рекламою

10.08.2018 05:04
Війни білбордів: як Київщину заклеїли політичною рекламою

Виборча кампанія негласно вже йде повним ходом: кандидати намагаються охопити якомога більше сфер впливу на електорат. Один із таких методів є зовнішня реклама кандидатів та політичних сил. З такими темпами скоро на Київщині з усіх білбордів на нас будуть висіти обличчя набридлих всім політиків

Київську область захлинула політична реклама на білбордах. Поява політиків на білбордів триває вже досить давно, але ще ніколи не була настільки масованою. Раніше основні траси області було завішано рекламою "Основи" Сергія Тарути, потім з’явилася реклама Іллі Киви. Досить активно позував Валентин Наливайченко, але через деякий час зник без сліду.

Масова атака на мізки жителів Київщини почалася влітку разом з "Новим курсом" Юлії Тимошенко. І це не згадуючи навіть про "Аграрну партію" та її лідера Віталія Скоцика, який закликає своїм "анфасом" українців "рости". Зараз настала черга Петра Порошенка. Причому його реклама має дуже велику щільність: доходить до того, що всі три борди на метрів 100 траси - його. Особливе засилля цієї реклами відбувається вздовж важливих трас: Обухівської, Варшавської, Одеської. По дорозі на Бородянку з Бучі бордів президента як мінімум кілька десятків.

Їдучи з Обухова очі розбігаються від різноманітності кандидатів. Політолог Ігор Душин не полінувався і зняв відео, на яких зафільмована агітація на Обухівській трасі і зробив фото, на якому в одному кадрі вмістилися аж три ідентичні борди.

По Одеській трасі ситуація - аналогічна.

До слова, жителі області сприймають рекламу, м’яко кажучи, не надто позитивно. Вони вже втомилися від цього майже безперервному передвиборчого популізму. Не дуже сприймається і президентська реклама без національної символіки - що ж це за голова держави, який забув про головні символи країни.

Загалом боротьба - і за зовнішню рекламу зокрема - очікується доволі серйозна. Проте незрозуміло для чого це робити: подібна реклама, по суті, має практично нульовий "вихлоп". Соціолог Андрій Єременко говорить, що подібна тактика малоефективна і викликає лише роздратування у потенційних виборців.

"Бігборди самі по собі не працюють. Вони можуть нагадувати про політика, який веде певну діяльність, доносити певні меседжі, забезпечувати іншу комунікацію, але виключно в рамках глобальної кампанії.  Якщо вони стоять самі по собі, вони викликають лише роздратування.

Більше того, якщо борди ставить політик, який викликає негативні емоції, то їх поява, ці емоції лише підсилює. Особливо це яскраво видно на прикладі реклами Порошенко і Тимошенко. Тут величезні кошти виділені на те, щоб "огорнути країну в папір" лише посилюють і без того величезний антирейтинг

Зовнішня реклама політиків чи партій, які нічого не роблять, або викликають роздратування (якщо їх забагато – тут можна згадати досвід Королевської 2012 року), або просто залишаються непоміченими, як це сталось з бордами партії "Основа", - говорить експерт.

Водночас соціолог наводить і ситуації, коли подібна реклама може зіграти в позитив політичній силі чи кандидату. Але це може відбутися тільки за умови, якщо сила розгортає в регіоні активну і позитивну діяльність.

"Якщо візуальною рекламою займається політична сила, до якої сформоване позитивне ставлення, результатом є посилення цього ставлення. Так, наприклад, борди "Жити по-новому" під час виборів Порошенка та його партії посилювали загальний позитивних ефект від кампанії.

Яскравою ілюстрацією є борди "Аграрної партії". Справа в тому, що вони стоять по всій країні і приблизно однотипні. Але, в тих регіонах, де партія веде активну діяльність, борди працюють їй на користь, оскільки нагадують про реальні справи партії. А в тих регіонах, де діяльність партії непомічена – ігноруються, або викликають роздратування", - вважає експерт.

Проте, якоїсь особливо активної діяльності від "Солідарності" чи "Батьківщини", окрім відверто популістичної, в Київській області не спостерігається. До речі, проглядається цікава тенденція – найбільша кількість бордів з рекламою знаходиться саме в тих районах, які отримали найбільші субвенції від обласної ради. А взагалі, якщо підрахувати скільки грошей викинуто на ці борди, то стає трохи не по собі. Білборди розміром 6х3 коштують від 3600 гривень. Ціна варіюється від місця розміщення. В середньому це 4 тисячі гривень. Тільки за 100 таких бордів доведеться викласти 400 000 гривень на місяць. І це не враховуючи інші носії зовнішньої реклами, які також коштують недешево.

До виборів залишилося менше восьми місяців. Тільки на оплату ста бордів політсилі доведеться викласти 3,2 мільйони гривень. Всього ж на Київщині нараховується понад 7 тисяч бордів. І можна не сумніватися: ближче до виборів 90 відсотків з них опиниться "під" політиками. Таким чином, ціна питання зовнішньої реклами тільки по одній Київській області сягатиме десятків мільйонів гривень. За ці гроші можна було б побудувати школи, заводи. Але нашим політикам чомусь хочеться викидати їх на вітер...

Микола Тицький, "Моя Київщина"

Читати "Моя Київщина" у Telegram