#

Дії місцевої влади змусили мене покинути посаду начальника відділу освіти

Іван Осадчий (колишній начальник відділу освіти Ставищенської селищної ради)

03.08.2021 16:20
Дії місцевої влади змусили мене покинути посаду начальника відділу освіти

Відбув відпустку, звільнився з посади начальника відділу освіти Ставищенської селищної ради за власним бажанням і сьогодні забрав трудову книжку.

На чому "зростало" таке бажання?

Було (коли йшли на вибори і перемагали єдиною командою): "Завдання голови селища – забезпечити збільшення фінансових надходжень до місцевого бюджету і залучити інвестиції, а управляти галузями будуть професіонали (!), які й забезпечать успіх".

Стало (на жаль, вже після чотирьох місяців владування, десь у травні): "Забезпечити збільшення фінансових надходжень до місцевого бюджету та залучити інвестиції не вдається і це непросто. Час іде, а результатів для електорату немає! Але гроші в громади таки є, і вони – в … освіті! Тому якнайшвидше закриваємо кілька шкіл (під господарське "око" очікувано потрапили 5 початкових шкіл-дитячих садків і 2 філії з дитсадками ( "бо нерентабельні", "кругом закривають, а в нас нічого не робиться!") і вивільняємо кілька мільйонів гривень для потреб громади!"

Почали вживати заходи:

  • наполегливо "радили" як треба проводити тендери і поставили "на контроль";
  • намагалися "підкеровувати" закладами освіти "напряму", тобто без відділу освіти;
  • вимагали надати програму закриття шкіл в 2021 році (не надав, а намагався переконати, що такі судорожні "рухи" нерозумні і від них шкоди більше, аніж зиску, та й освітньої субвенції вистачає з надлишком);
  • призначили фінансовий аудит відділу освіти;
  • відмінили стимулюючі надбавки до зарплати начальника відділу освіти.

Активність "класична", результатів також очікувано не дала та й гроші не вивільнились.

Призадумались і "видали":

  • "начальник відділу освіти застарий для цієї посади";
  • "не господарник";
  • "не будете Ви закривати школи, будуть закривати інші".

Стало очевидним, що тут "перебор" і "без варіантів". Що буде далі я знаю точно, – постраждають зовсім непричетні люди.

Тому назад, у 90-ті, вже точно без мене!

Чому йшов у владу?

Мав наміри створити на базі освітньої системи громади "польову" науково-методичну лабораторію для відпрацювання організаційних механізмів забезпечення якості освіти і якості освітньої діяльності, зрощування та поширення здобутків успішної (!) української (!) педагогічної теорії і практики, забезпечити високий рівень якості освіти у своїй територіальній громаді.

Щось схоже на те, що робив на початку 2000-х для управлінців і педагогів України, – розробляв засади мережевої педагогіки, ввів поняття "освітній округ" (це про "координацію і кооперацію закладів освіти, а не їх "концентрацію" (закриття) як тепер!"), "опорний заклад освіти", "філія (філіал)", ділився інструментарієм та досвідом, розробив і впровадив для кожного учня Індивідуальну соціально-педагогічну та психологічну картку і забезпечував здобування учнями сільських шкіл унікальних результатів навчання. А також розбудовував мережу закладів освіти (відновив дитячі садки в усіх (!) селах, понизив ступінь в 6 закладах освіти та створив 8 академічних і 8 технологічних профілів у старшій школі, мережу міжшкільних факультативів і курсів за вибором для учнів 7-11 класів), побудував 15 газових міні-котелень, десятки внутрішніх туалетів, облаштував шкільні їдальні і вправадив обов’язкове гаряче харчування в усіх закладах освіти тощо.

Що встиг зробити за 6 місяців перебування на посаді?

1. Створив «з нуля» відділ освіти (отримав "пусті" комп’ютери і шухляди, "нуль" бухгалтерської документації, потріскані стіни приміщення відділу освіти і відсутність лампочок в патронах світильників) та забезпечив безперебійне функціонування і розвиток впродовж першого півріччя 31 закладу освіти (за 6 місяців уклав та організував контроль за виконанням 310 договорів про закупівлю товарів, робіт і послуг).

2. "Повернув у професію" більшість директорів закладів освіти громади, відповідно до вектора "від завгоспа до організатора освітнього процесу, зорієнтованого на якість освіти"! Це окреме питання, воно стосується, нажаль, і значної кількості вчителів (колись висловлюсь окремо і системно щодо цієї хвороби/біди, якою почали масово хворіти педагоги в останні 5 років).

3. Провів навчання всіх керівників закладів освіти з менеджменту якості, розробив та забезпечив виконання дорожньої карти забезпечення якості освіти в громаді, видав книгу, в якій розкрив особливості освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти задля забезпечення якості освіти, і головне, – розробив та передав у всі заклади освіти громади пакет шкільної документації та управлінський інструментарій для роботи з 01.09.2021 за новою технологією, зорієнтованою на персональні освітні запити учнів громади та їхніх батьків.

Що зараз головне?

Зберегти і далі розвивати "педагогіку якості освіти" як оригінальну українську, а не запозичену та спотворену, організаційну технологію забезпечення якості загальної середньої освіти. У мене немає сумніву щодо істинності засад цієї технології та її продуктивності. Ми маємо здобути успіх! Це наш український продукт! За нього не соромно! Ми суб’єктні і самодостатні! Це дуже важливо для України!

Тому беру на себе зобов’язання сприяти (консультувати, навчати, передавати зразки інструментів управління та документації тощо) всім директорам закладів освіти і керівникам територіальних систем освіти, які виявлять бажання впровадити у себе педагогіку якості освіти.

"Сухий" залишок:

1. Грошей, розуму та честі завжди менше, ніж припускаєш (пригадалось італійське прислів’я).

2. З цим, – намаганням місцевої влади закривати початкові школи і заклади дошкільної освіти в сільській місцевості, треба щось робити, наприклад, негайно вводити мораторій на такі дії!

Читати "Моя Київщина" у Facebook