#

Популярна на Київщині мережа АЗС опинилась під інформаційною атакою

23.09.2024 12:27
Популярна на Київщині мережа АЗС опинилась під інформаційною атакою
Фото з мережі Інтернет

Мережа АЗС SOCAR опинилась в епіцентрі найбільшої медійної атаки в ЗМІ та соцмережах 

Про це повідомляє інформаційний портал "Моя Київщина" із покликанням на "Апостроф". 

Аналітик консалтингової компанії "Нафторинок" Олександр Сіренко заявив про замовний характер цієї медійної кампанії, спрямованої проти SOCAR після її перемоги в тендері "Укрзалізниці" на поставку 10 тис. тонн дизельного пального вартістю 529 млн грн. 

ЗМІ нагадали, що імпортер отримує пальне, вироблене з російської нафти. Помилкове повідомлення про сировину країни агресора тоді підхопили ЗМІ, телеграм-канали, facebook (близько 50 повідомлень), що в цілому було не критично для репутаційних ризиків. Важливим є то, що ресурс ДП з труби, яку СОКАР отримує через ТОВ "ППЕК", не був задіяний в постачанні для залізниці. Пальне для УЗ від СОКАРу заходило іншим напрямком, переважно з Півдня. Компанія навіть фарбує його за вимогою УЗ (правда, за свій рахунок) прямо в дунайському порту.

Наступний сплеск негативу співпав з проведенням чергового тендеру УЗ та особливо напередодні оприлюднення результатів у період 16-19 серпня. Якщо у п’ятницю у фб з’являлась реклама маловідомих ЗМІ, де підігрівались тези про "угорське пальне з російської нафти" від СОКАРу, то у понеділок 19 серпня, коли стало відомо про візит путіна до Баку, про нафту всі забули та переключились на "путін-газпром-СОКАР".

Напередодні оголошення результатів тендеру УЗ, візит путіна до Азербайджану став подарунком для замовників та виконавців злослова проти СОКАР.

Тільки повідомлення на сайті "газпрому" про розвиток відносин із SOCAR (азербайджанці, на відміну від росіян, не піарились на цьому візиті, про який по суті попросила українська сторона) стала основою для фінальної та потужної третьої хвилі негативу проти азербайджанського бізнесу в Україні. За інформацією видання, до обіду 20 серпня у соцмережах так звані лідери думок закликали оминати мережу АЗС SOCAR, при чому з текстом про бойкот майже водночас вийшли декілька блогерів з великими охватами, то ввечері та наступного дня було зафіксовано негативні та образливі повідомлення, у тому числі про можливий підпал заправок SOCAR.

Саме одночасні появи однакових текстів у соцмережах говорить про замовний характер атаки на SOCAR. До того ж знайомі медійники видання кажуть про щедрі гонорари за пости. "За коротке повідомлення проти Азербайджану та мережі SOCAR один відомий екс-гонщик отримав $3 тис. – хайпрайс!", ділитьсяпредставник рекламної агенції.

За оцінкою НафтоРинку, з 19 по 21 серпня в українському Інтернет просторі було близько півтисячі згадувань бренду SOCAR, з них 36% - facebook, 22% - X (twitter), 17% - telegram. Решта – це youtube, tiktok та інше.

На жаль, медіа-кілерство – розповсюджена практика українського ринку пального, особливо, це стосується компаній, які мають ритейл. У цьому сегменті чистота бренду особливо чутлива тема. Свіжі приклади – напади на "БРСМ-Нафта" через ніби то неякісне пальне у 2021 р. з показовим фіналом (судові справи тривають й досі). Вже під час війни – у 2023 р. була атака на мережу UPG: компанію асоціювали у звʼязках з білорусами. Тоді звинувачення несуттєво вплинули на бренд. Пізніше, через рік трейдер виграв суд проти першоджерела медійної атаки - видання Obozrevatel, але за даними учасників ринку компанія могла заплатити за півтора роки близько 6 млн грн організатору нападу на UPG, побоюючись подальшого негативу.

Поки ефект організованого хейту проти SOCAR не на користь замовника, заробляють виконавці та сама мережа SOCAR. Щедрі хайпрайси за пости підгодували нікчем з диванних військ (хоча, є думка, що самопроголошені експерти злословили заради лайків та самолюбства), ТОВ "ТД СОКАР Україна" наступного тижня закінчує відвантаження дизпального залізничникам, а сама мережа не побачила зниження реалізації пального і навіть зафіксувала зростання виторгу по магазинам 20-22 серпня.

Головне питання, кому було вигідно змусити викликати негатив до SOCAR - лишається відкритим. Та, вочевидь, замовник буде згодом викритий, враховуючи тісні геополітичні зв’язки компанії з українською владою. Втім, для чистоти, прозорості та цивілізованого розвитку ринку пального в Україні вкрай необхідно оприлюднення виконавців, на яких, за попередньою оцінкою тільки минулого тижня витрачено більше $30 тис.

Нагадаємо, що "Епіцентр" будує свою першу АЗС на Київщині.




Читати "Моя Київщина" у Facebook