#

Стартував осінній тиждень безпеки дорожнього руху

16.11.2021 13:17
Стартував осінній тиждень безпеки дорожнього руху
Фото з мережі інтернет

Тиждень розпочався пресконференцією в агенції "Укрінформ" за участю представників профільних державних відомств та структур. За її перебігом в онлайн-режимі слідкували і журналісти "Моєї Київщини"

Про це повідомляє інформаційний портал "Моя Київщина".

Двічі на рік (весною та восени) у Всеукраїнському масштабі проводиться інформаційно-роз’яснювальна кампанія, що покликана акцентувати увагу усіх учасників дорожнього руху на необхідності додержання його правил, що об’єктивно має призвести до зменшення кількості загиблих й травмованих на наших дорогах  та об’єднати зусилля державних органів, відомств, структур, зацікавленої громадськості та ЗМІ навколо цієї проблеми.

Про це в режимі онлайн-трансляції журналістам у понеділок на пресконференції розповіли заступник Голови Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко, радник Міністра внутрішніх справ України Ігор Діденко, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький, нещодавно призначений на посаду Голови Державної служби України з безпеки на транспорті Євген Зборовський, в.о. керівника експертної групи з питань дошкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти та науки України Віктор Сальков та Юрій Чорний, директор Київської міжрегіональної філії ДП "Український науково-дослідний інститут медицини транспорту" Міністерства охорони здоров’я України, який був модератором експертного спілкування.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, дорожньо-транспортний травматизм є однією з найбільших світових проблем охорони здоров’я. Травмуються або отримують каліцтва щодня понад тисячі осіб, тобто у середньому одна особа кожні півтори секунди. Ризик загинути внаслідок ДТП різниться в різних країнах, проте 70% припадає на країни з низьким та середнім рівнем доходу.

Щороку, за різними статистичними даними, Україна втрачає в дорожньо-транспортних пригодах понад 3 тисячі своїх громадян, більше 30 тисяч травмуються. Має свою трагічну статистику й Київщина. За перше півріччя року кількість ДТП в регіоні, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилась на 29 відсотків (в абсолютних цифрах- 7867 проти 6087), проте суттєво зменшилась кількість травмованих та загиблих- на 17 та 38 процентів, що свідчить про певну роботу, яку здійснили працівники МВС у співдружності з представниками місцевої влади. 

Нещодавно представники Патрульної поліції ознайомили журналістів з більш свіжою статистикою, яка узагальнює кількість дорожньо-транспортних пригод в масштабах країни вже за 9 місяців поточного року. Отже за цей період на українських дорогах сталося: 154 480 ДТП, що майже на 14% більше, ніж в минулому році. Проте спостерігається зниження рівня саме постраждалих і травмованих. За цей період в Україні загинуло 2 592 громадян (на 8,8%менше), 24 905 – отримали травми (на 6,8% менше). Також за цей період в Україні сталося 3 182 ДТП за участю дітей, у яких загинуло – 157 дітей, 3 591 – травмовано.

Як координатор проведення щорічних Тижнів безпеки дорожнього руху в Україні, Юрій Чорний наголосив на цілях та завданнях тижня, а також анонсував заходи, які будуть проходити як на центральному, так і регіональному рівні в Україні. Серед основних із них, нагадаємо:

круглий стіл з питань підвищення безпеки дітей та молоді на дорогах, що відбудеться за участю керівників департаментів та управлінь освіти обласних, Київської міської державної адміністрації;

  • вебінар для керівників автотранспортних підприємств з питань дотримання цифрової та медичної безпеки корпоративного автопарку;
  • щорічний єдиний національний урок з безпеки дорожнього руху у загальноосвітніх навчальних закладах;
  • підведення підсумків щорічного всеукраїнського молодіжного конкурсу фото- та відеоробіт національного проєкту "Безпечна країна";
  • щорічна всеукраїнська благодійна акція зі здачі крові для постраждалих в ДТП "Здай кров – врятуй життя";
  • поминальні молебні з нагоди Всесвітнього дня пам’яті жертв ДТП 21 листопада 2021 року.

Учасники пресконференції підтримали важливість проведення даних заходів в Україні та висловили сподівання на ефективність спільних зусиль. Вони поділилися основними досягненнями, яких вдалося досягти за поточний рік в напрямку реалізації Державної програми з підвищення рівня безпеки дорожнього руху, а також ініціативами та планами на найближче майбутнє.

За словами Олексія Білошицького, цьогоріч правоохоронці фіксують стабільне зниження кількості смертей на дорогах України внаслідок ДТП, порівняно з минулим роком, але причини дорожньо-транспортного травматизму все ще залишаються незмінними – перевищення швидкості, порушення правил маневрування, правил проїзду перехресть та пішохідних переходів, недотримання безпечної дистанції, керування у стані алкогольного сп’яніння. 

Проте функціонування камер автоматичної фото-та відео-фіксації порушень ПДР дало змогу за останній рік знизити кількість ДТП з потерпілими у місцях їх встановлення втричі. До кінця 2023 р. кількість таких камер по Україні планується збільшити ще на 580, це окрім тих, що можуть встановлюватися коштом регіональних програм. Наразі поліція, відзначив він, працює над розробкою та впровадженням в Україні практики штрафних балів, керуючись європейським досвідом.

Для підвищення безпеки на дорогах активно вносяться і зміни до законодавства. За словами заступника Голови Комітету з питань транспорту та інфраструктури, депутата Володимира Крейденка, в першу чергу вони стосуються посилення відповідальності за порушення правил дорожнього руху. 

Законодавець нагадав, що Верховна Рада України ще 16 лютого ухвалила в другому читанні та в цілому Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху". Президент Володимир Зеленський підписав його 12 березня.

Цим документом, серед іншого, виключаються норми, що передбачають накладення штрафних балів. Водночас законодавчо закріплюється можливість використання поліцейським технічних засобів відеозапису з обов’язковим долученням таких матеріалів до протоколу про адміністративне правопорушення шляхом внесення відповідних змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Штрафні бали - це стягнення, що може бути накладене на громадян за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі.

Також в наш час, за словами нардепа, унормовується наболіле питання користування персональним електротранспортом в містах. Користуючись нагодою, він нагадав про актуальність дотримання пішоходами та велосипедистами схваленої ще рік тому вимоги щодо обов’язкового використання у темний час доби та в умовах недостатньої видимості світлоповертальних елементів, яка через відсутність жорстких санкцій майже не виконується.

Нещодавно призначений на посаду Голови "Укртрансбезпеки" України Євген Зборовський звернув увагу на проблему нелегальних пасажирських перевезень, дорожньо-транспортний травматизм по вині яких майже неможливо відслідкувати та попередити. Він висловив сподівання, що кадрова реформа з набором нових інспекторів у службі допоможе вирішити цю проблему. Проте закликав і громадян в цілях власної безпеки не користуватися послугами "тіньовиків".

А ще він акцентував увагу на необхідності постійного контролю за перевантаженням транспортних фур, що суттєво псує дорожньо-транспортне покриття, що в свою чергу збільшує імовірність виникнення ДТП на пошкоджених ділянках наших автошляхів. 

Між іншим, більшість учасників експертної дискусії погодилися з тим, що на статистику зменшення травмованості та загибелі земляків вплинуло і певне покращення якості доріг, що споруджуються та ремонтуються в рамках національної програми "Велике будівництво".

Радник Міністра внутрішніх справ України Ігор Діденко відзначив важливість підвищення безпеки дорожнього руху не лише на центральному, але і на регіональному рівні. Він наголосив на відповідальності керівників місцевих громад, якомога більшої розробки цільових програм на місцях та якісного використання коштів, спрямованих на безпеку руху. Навів позитивні приклади створення "безпечних" шкіл.

Представник Міносвіти України Віктор Сальков розповів про роботу відомства у напрямку створення безпечного освітнього середовища, тісної співпраці у цьому напрямку з МВС України та громадськістю. Вже цього Тижня МОН, за його словами, планує презентувати освітянам нову програму підвищення кваліфікації "Знаємо та діємо", яка стосуватиметься обов’язкового опанування педагогічними працівниками навичок надання домедичної допомоги – важливої складової ефективного реагування у разі дорожньо-транспортних пригод та інших нещасних випадків.

Переглянути повну трансляцію прес-конференції можна на ютубівській сторінці "Укрінформ".

Нагадаємо, що 15 листопада депутат Верховної Ради Олексій Ковальов, який представляє партію "Слуга народу", потрапив у аварію.


Читати "Моя Київщина" у Facebook