#

ТОВ "ЕДБ" мешканця Броварів має зв'язок із скандальними тендерами "Лісів України"

09.11.2023 16:35
ТОВ "ЕДБ" мешканця Броварів має зв'язок із скандальними тендерами "Лісів України"
Фото з мережі Інтернет

Держпідприємство "Ліси України" створене всього рік тому, але встигло відзначитися кількома тендерними скандалами, у яких прослідковується слід ТОВ "Енергетично-дорожнє будівництво", власник якого є жителем Броварів 

Про це повідомляє інформаційний портал "Моя Київщина" з покликанням на розслідування "БізнесЦензор".

Повномасштабне вторгнення російських військ в Україну у лютому 2022 року поставило на паузу цілу низку довоєнних ініціатив. Проте не змогло зупинити реформу лісової галузі, якою опікується заступник голови Офісу президента Ростислав Шурма.

У вересні 2022 року Кабінет міністрів ухвалив постанову про утворення державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" шляхом злиття розрізнених лісгоспів, а Рада національної безпеки і оборони України прийняла окреме рішення "Про охорону, захист, використання та відтворення лісів України в особливий період", яким цю централізацію закріплює.

У підсумку, наприкінці жовтня минулого року, Держлісагентство видає наказ про утворення ДП "Ліси України". Держпідприємство складається з центрального апарату, 9 регіональних офісів з 148 філіями, до складу яких входить 1 451 лісництво. В управлінні підприємства перебуває 6,6 млн га земель державного лісового фонду.

Навесні 2023 року держпідприємство "Ліси України" оголошує перші закупівлі у системі Prozorro.

Найбільше оголошених держпідприємством тендерів можна віднести до трьох категорій:

  • пальне,
  • будівництво та ремонт лісових доріг,
  • транспорт.

Найбільше "Ліси України" витрачають на закупівлю пального. З березня успішно завершено тендерів на придбання бензину та дизпалива загальною очікуваною вартістю понад 1,7 млрд грн, закупівлі ще понад 600 млн грн тривають.

На другому місці за обсягом витрат – дороги. Від березня 2023 року держпідприємство "Ліси України" оголосило тендерів на ремонт і будівництво лісових доріг на загальну очікувану суму 588,88 мільйона гривень. 

Відомий підрядник колишнього "Укравтодору" – ТОВ "Енергетично-дорожнє будівництво" киянина Максима Кокарєва і броварчанина Юрія Клімова входить у трійку за сумою виграних дорожніх тендерів "Лісів України".

Про початок "Великого будівництва лісових доріг" Держлісагентство оголосило ще на початку 2021 року. Якщо у 2020 році чиновники звітували про створення 65 км доріг у лісах, а у 2021 році цей показник зріс до 130 км, то у 2022 році було побудовано 140 км, а у 2023 році планують збудувати рекордні за останні роки 500 кілометрів лісових доріг.

У березні держпідприємство "Ліси України" серед підстав для збільшення обсягів будівництва вказувало "оборонне призначення" таких шляхів. Втім, більшість тендерів оголошені на ремонт та будівництво лісових доріг у віддалених від лінії фронту західних областях.

Тому вже влітку голова держпідприємства Юрій Болоховець називав одразу 10 інших причин для продовження будівництва – від збільшення надходжень держбюджету від заготівлі деревини та дров до забезпечення проїзду для мешканців місцевих громад і туристів.

Останнім часом переважно проводять порівняно невеликі закупівлі на ремонти окремих ділянок лісових доріг протяжністю від 700 метрів до 10 кілометрів середньою вартістю від 2 мільйонів гривень за кілометр.

На третьому місці за сумою оголошених "Лісами України" тендерів – транспорт. Наприкінці жовтня тижня гендиректор "Лісів України" Юрій Болоховець скаржився на проблеми з доставкою дров лісництвами саме через нестачу транспорту. За його словами, на потреби ЗСУ мобілізували 800 одиниць техніки лісгоспів і її парк не вдалося повною мірою відновити. Однак тендерів "Лісів України" на закупівлю вантажівок у системі Prozorro знайти не вдалось.

Найчастіше держпідприємство купувало нові позашляховики Mitsubishi L200. Саме такі автомобілі найбільший благодійний фонд "Повернись живим" купує для потреб Збройних Сил України за кошти, зібрані українцями. На своєму сайті "Ліси України" також заявляють, що більшу частину закуплених цього року автомобілів (пікапів, вантажівок, автобусів, тощо) компанія передала ЗСУ.

Проте детальної інформації про це знайти не вдалось. 

 Нагадаємо, що Держлісгосп виділив гроші на будівництво лісової автомобільної дороги для Макарівської філії.

Читати "Моя Київщина" у Facebook