Власники компанії VIDI побудували приватний парк на Київщині

Про історію розвитку, сьогодення та плани на майбутнє – в інтерв’ю із засновником групи компаній VIDI Віталієм Джуринським
Про це повідомляє інформаційний портал "Моя Київщина" із покликанням на "EBA".
ПРО СТАРТ
-Як виникла ідея створити власний бізнес?
У 1977 році, коли мені було 12, ми разом із батьками відвідали Софіївський парк в Умані. Раптом моя мама, гуляючи парком, зупинилася і звернулася до батька: "Сашко, так хочу, щоб у наших дітей був такий парк!". Батько, озираючись на всі боки, чи не почув хтось таку, на ті часи, крамолу, попросив її: "Ніно, будь ласка, не так гучно"…
У 1994 році я купив недобудований заміський будинок колишнього головного архітектора України Миргородського Сергія Миколайовича в Козині – милому й затишному місці. Поруч із моїм стояли будинки художника Непийпива Василя Гнатовича, поета Луценка Дмитра Омеляновича (автора слів пісні "Як тебе не любити, Києве мій"), але парку не було. Згодом я його створював на землях поряд із моєю ділянкою, які поступово придбавав. Тоді я зрозумів, що зарплати юриста не вистачить для здійснення мрії про парк. Так виникла ідея розпочати бізнес.
Насправді я лише з третьої спроби вступив на юридичний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка, що тоді було дуже складно зробити без жодних зв’язків і знайомств. Можливо, цьому сприяли обставини 1986 року, коли вже відчувався вітер певних змін. Під час навчання я остаточно позбувся "рожевих окулярів" і зрозумів, що шансів реалізувати себе в той час було небагато, тож варіант спробувати себе у власному бізнесі виглядав перспективнішим.
-Чому назва "VIDI"?
На першому лого нашої компанії є дві латинські літери – "V" та "D". Це ніщо інше, як мої ініціали англійською – Віталій Джуринський. Просто і зі смаком, усім сподобалося.
Ця назва прижилася, адже була не складна для запам’ятовування. Під час першого ребрендингу у 2004 році, коли ми описували свою стратегію, вона перетворилася на ВіДі, а у 2018 – на VIDI.
-Де взяли гроші для старту?
Накопичили. Тоді, на початку 90-х, цивілізовано позичити коштів не було можливості – банківської системи у її нинішньому вигляді не існувало, тож залишалося починати "з малого»"і працювати.
Перше своє підприємство я створив 16 травня 1994 року. Подальша діяльність, аж до 2002–2005 років, була періодом первинного накопичення капіталу, пошуку себе на ринку. Наші підприємства працювали на ринку запчастин до техніки, потім – вантажних автомобілів, спецтехніки, логістики тощо.
Що було найскладнішим на старті? Які траплялись труднощі в бізнесі упродовж 30 років роботи?
Найскладніше на старті було знайти своє місце на ринку. Знайти саме той вид діяльності, який гарантував би стабільність і розвиток і дав можливість замахнутися на лідерські позиції в сегменті. Звісно, інколи дивуєшся, як ми тоді впорались без елементарного бюджетування, системи менеджменту якості тощо. Працювали методом спроб і локальних помилок, але завдяки професіоналізму та неординарному мисленню команди вдалося вистояти.
Перша економічна криза в країні, що почалася наприкінці 2008 року, засвідчила, що дієвих рецептів економісти не мають. У такі періоди можливі дві моделі поведінки. Перша (а так веде себе більшість на нашому ринку): "Шеф, усе пропало, гіпс знімають, клієнт від’їжджає!". Друга – це розглядати економічну кризу як "вікно можливостей". Поки всі виживають – ти нарощуєш потенціал. Коли ринок виходить із кризи – конкуренти тільки оговтуються, а ти вже ритмічно працюєш і збільшуєш частку ринку.
Якщо проаналізувати нашу історію, то якраз у періоди криз ми інвестували і розвивалися, бо не вважали це божевіллям чи чимось неймовірним.
Погляньте самі:
у 2008–2011 роках ми один за одним відкривали автоцентри на Кільцевій,
у 2014–2016 роках збудували автомістечко на Бориспільському шосе,
у 2022-му відкрили автоцентри Toyota 2S у Борисполі та Jeep на Кільцевій,
у 2015-му почали дистрибуцію Yamaha.
- Що б ви порекомендували підприємцям, які хочуть зараз розпочати власну справу?
Мрійте, трудіться, досягайте. Ставте перед собою найбожевільніші та найнеймовірніші цілі. Визначайте своє місце в житті, окреслюйте свій шлях до досягнення цих цілей, не бійтеся поміняти ні свої цілі, ні шлях до них.Читати "Моя Київщина" у Facebook
Постійно "крутіть педалі", будьте рушійною силою змін, навіть якщо їх доведеться розпочинати з побудови невеликих «острівців благополуччя».
У прагненні до своїх цілей не бійтеся плагіату. Ведіть бізнес чесно: говоріть лише правду, всю правду, нічого, крім правди. Знаходьте баланс інтересів. Пам’ятайте, що в Україні робити бізнес важко, але можливо. Якщо раптом доведеться не бігти галопом, а повзти на пузі – робіть це, тільки б рухатися вперед. Словами класика: "…Лупайте цю скелю, хай ні жар, ні холод не спинить вас…".