#

Депутат Вишневої міськради Сергій Нагорняк: Мені тяжко бачити, як місто роздається забудовникам

24.04.2018 05:15
Депутат Вишневої міськради Сергій Нагорняк: Мені тяжко бачити, як місто роздається забудовникам

Про проблеми з освітніми закладами у місті, не надто позитивну ситуацією з дорогами і земельним дерибаном «Моя Київщина» поспілкувалася з депутатом Вишневої міськради Сергієм Нагорняком, який в інтерв’ю розповів, чому більшість у міськраді «під» мера міста Іллю Дікова може розсипатися в будь-який момент

- Ви – депутат Вишневої міської ради з 2015 року. Розкажіть про себе та свою депутатську діяльність. Що за цей час Ви змогли зробити?

- Сам я родом з Житомирської області, у Вишневому проживаю з 2008 року. У 2015 році я був обраний депутатом міської ради від Блоку Петра Порошенка. До цього я перебував в партії "УДАР". Відразу після обрання, я прийняв рішення про відкриття громадської приймальні, розуміючи, що з жителями десь потрібно буде зустрічатися, проводити роботу, зустрічі, а на вулиці та в кафе це робити не надто зручно. Потім я поступово почав набирати в команду однодумців – фахових юристів і журналістів. Зокрема, через газету ми доносимо до вишнівчан ту ситуацію, яка складається в місті.

На жаль, комунікація міської влади з громадою – мінімальна, і багато хто з містян не знають, що відбувається: коли добудується школа, коли буде переїзд або коли відкриється чи закриється лікарня. І ми поступово почали втілювати різні проекти в життя.

Одним з перших проектів був про електронні петиції - інструмент, який сьогодні працює в усьому світі, і в багатьох містах України. Щоправда, з першої спроби рішення не було прийнято: деякі депутати не розуміли, навіщо потрібні петиції. Але пізніше рада все ж таки ухвалила відповідне питання.

Також ініціював ухвалення Статуту територіальної громади – свого роду конституцію міста. Маючи Статут територіальної громади, місто може отримувати гранти. Поки проект не підтримано.

Не оминули ми й питання культури. У 2017 році нами було піднято питання відсутності в місті краєзнавчого музею. Виявилося, що музей на папері у нас є, тоді як експонати знаходяться в підвалі однієї із шкіл міста. Більш того, відбувалося навіть нарахування заробітної плати директору музею і бухгалтеру. По суті, мова йшла про відмивання коштів.

Цього року в планах є будівництво великого краєзнавчого музейного комплексу. Єдиною перепоною на сьогоднішній день стало те, що міським головою пропонувалась земельна ділянка, яка знаходиться при в'їзді в місто – частково паркова зона. З'явилися, як прихильники, так і опоненти рішення щодо передачі саме цієї земельної ділянки під музейний комплекс.

- А Ви на чиїй стороні?

- Я голосував за те, щоб підтримати в цілому проект, але тоді не вистачило голосів на сесії. Зараз мер шукає альтернативу, точніше, має шукати альтернативу, де саме в місті розташувати цей музей.

Уже з’явився новий керівник музейного комплексу – людина, яка нібито хоче цим займатись, яка хоче цей проект розвивати. Тому подивимося, як воно буде.

- Щодо краєзнавчого музею, його хочуть побудувати по вул. Святошинська при в'їзді в місто, на території зеленої зони, до речі останньої в місті, як ви вважаєте, чи не краще було б побудувати його на місці старого "закинутого" кінотеатру "Промінь"?

- Так, це – слушна думка. Шансів на повернення кінотеатру там мало. Я гадаю, можна було б порекомендувати цю ідею міському голові, аби він її розглянув.

Але це далеко не єдиний проект, який ми просуваємо. Ще один з проектів, який зараз перебуває в процесі реалізації – створення у Вишневому реабілітаційного центру для дітей з інвалідністю. Минулого року я подав цей проект. Матері дітей з інвалідністю приходили до мене і просили, що їм потрібен центр не стільки як лікувальний, а саме як заклад, де діти зможуть проводити час з лікарями-реабілітологами, які, у свою чергу, вчитимуть їх, а також робитимуть з ними якісь фізичні вправи. А в цей час батьки мали б змогу піти на роботу і себе соціалізовувати.

- Як Ви охарактеризуєте діяльність міської ради? Чи існує якась опозиція до мера Іллі Дікова, чи депутати беззаперечно підтримують мера міста?

- Роботу міської ради можу охарактеризувати, м'яко кажучи, не зовсім задовільною. Чому? Тому що в багатьох депутатів немає своєї власної думки, багато хто працює інертно. Тобто, якщо міський голова дає сигнал, що голосуємо так – значить, голосуємо так.

На сьогоднішній день як такої опозиції у міськраді немає. Партії під будь-якими прапорами працюють у більшості з міським головою. Хоча останні події, які сколихнули усе місто і країну – коли показали відео-сюжети про намагання дати хабар виконуючій обов'язки міністра охорони здоров'я – призвели до того, що деякі депутати почали дзвонити і запитувати: "що далі?". Питали ті, хто хочуть швидко перефарбуватись. Тому я думаю ця більшість сьогодні є, а завтра її може не бути. Монолітної більшості немає.

- Ми вже писали раніше про проблеми садочків в місті Вишневе. Що ви робите як депутат для вирішення освітні проблеми у Вишневому? Особливо, знаючи проблему садочку, половину якого займає пенсійний фонд та архів Києво-Святошинського району…

- Минулого року багато хто підіймав питання приміщення, в якому наразі знаходиться Пенсійний фонд. Я зустрічався з головами обласного і районного пенсійних фондів. Нібито питання має в цьому році вирішитись. Приміщення під Пенсійний фонд будують в Софіївській Борщагівці, архів Києво-Святошинського району також має переїхати в нове приміщення. Якщо вдасться в цьому році переїхати, це було б дуже добре…

Я зустрічався і з головою РДА Мирославою Смірновою і ми говорили на цю тему. Вона ніби взяла це питання під свій контроль і обіцяє, що найближчим часом ці приміщення звільнять під садочок. Також, поряд у дитячому садочку "Яблунька" будується новий корпус. Єдиний мінус полягає в тому, що він будується як раз на території старого корпусу: тобто територія, де гратимуть діти, залишиться таким самим.

Нащодавно був у відділі капітального будівництва й архітектури при Київській Обласній Державній Адміністрації, а зараз збираюся їхати до губернатора і просити його взяти під особистий контроль і пришвидшити і фінансування і добудову першої школи, а також садочку "Яблунька". Моя старша донька навчається в школі №1, і мені відомі всі незручності, коли діти вчаться в дві-три зміни, і в школі, яка розрахована на 420 учнів, навчається понад 1400 дітей.

Водночас йде шалена забудова міста, кожна вільна земельна ділянка віддається забудовнику, і ми бачимо яка ситуація відбувається з цими10 га(йдеться про10 га, на місці яких громада хоче мати парк, а землі передані під забудову – Ред.). На мою думку міський голова мав би активніше боронити цю землю, а не імітувати боротьбу.

- Ви хочете сказати що мер Вишневого не дуже вже й хвилюється за ті 10 га?

- Знаєте, хвилюватися можна по-різному: можна щось робити, можна включити всі важелі і працювати, а можна просто перейматися або бути занепокоєним. А тут мало бути занепокоєним, тут потрібно брати, їхати і зустрічатися. Я йому пояснював, що потрібно їхати зустрічатися із міністром особисто, зустрічатися з генеральним прокурором.

Я знайшов за 10 днів можливість зустрітися з міністром внутрішніх справ, вчора передав листа Володимиру Гройсману, передав листа і Петру Порошенку особисто в руки, і на сьогоднішній день перші особи держави знають про цю проблему!

Я депутат міської ради знайшов можливість зустрітися з першими особами держави в найкоротший термін. Міський голова, я вважаю, мав би це зробити ще в минулій каденції, оскільки ця історія триває вже чимало років.

- Ці 10 га призначалися для будівництва парку. Зараз там хочуть все забудувати багатоповерхівками. Як ви вважаєте, хто саме в цьому винен, і як взагалі так могло статися?

- Справа в тому, що цю земельну ділянку хочуть вкрасти 10 років, за цю земельну ділянку на хабарі був затриманий колишній заступник Стужук. В той час міністр зовнішніх справ Юрій Луценко коментував, що це був найбільший хабар, за який був затриманий чиновник. Там було багато спроб «віджати» цю земельну ділянку: там постійно велися якісь маніпуляції. Але в першу чергу, за це несе відповідальність міський очільник. Не депутат, не громадський активіст, а саме міський голова має контролювати, що відбувається в місті. Якщо не вистачає сил своїх юристів, потрібно зустрічатися з першими особами, просити про допомогу, зустрічатися з містянами, говорити їм правду в очі і при розроблені генерального плану не вводити в оману депутатів: мовляв, там буде паркова зона, хоча всі знають, що там вже є зареєстрований договір оренди з державного реєстратора.

Завдяки схемам під час судових процесів ділками були легалізовані різні ксерокопії документів. Але про це потрібно відверто говорити зараз і не замовчувати, щоб потім не розводити руками…

- Останнім часом у Вишневому відбуваються чимало цікавих подій: чи не найбільш скандальна історія пов’язана з відкриттям кримінального провадження щодо мера міста Дікова щодо спроби дати хабара в.о. міністра охорони здоров’я Супрун. Цікаво дізнатись Вашу думку щодо цієї історії. Чим завершиться дана справа? Чи можуть виникнути інші питання до міського голови?

- Мені важко коментувати цю ситуацію, я гадаю, що потрібно дочекатися офіційного коментаря від Національного Антикорупційного бюро України. Тому що крім тих сюжетів, які бачила вся країна, мені більше нічого невідомо. Але коли міський голова розповідає про якісь особисті фонди з квартирами в той час, коли до мене приходять у приймальню пенсіонери, які стоять на черзі по 20-30 років, ліквідатори ЧАЕС, інваліди першої та другої групи, які ніяк не можуть отримати квартири, а тут мер міста розповідає про те, що у нього є особисті фонди, і він з особистого фонду готовий надати квартиру – це виглядає, м’яко кажучи, досить дивно…

- Ваша особиста думка змінилась щодо мера міста після цієї ситуації?

- Минулого року у нас з міським головою загострились відносини як раз після викриття цієї схеми з10 га. Я тоді звернувся до міського голови про перевірку його підлеглих. Тому для мене історія з хабаром великого здивування, чесно кажучи, не викликала. Це відео відкрило очі містянам

Хоча я неодноразово звертав увагу на різноманітні схеми, якими користується чинна влада міста. Зокрема, допорогові закупівлі, аби обійти Prozzoro…

- Наразі місто інтенсивно забудовується. Яке Ваше ставлення щодо цього?

- На мою думку, громаді потрібно долучитися до розроблення стратегії розвитку нашого міста, для того щоб вона визначала майбутнє міста. На сьогоднішній день по місту йде хаотична забудова. При цьому жоден садочок як і жодна школа за останні роки не була побудована в місті. На мою думку, якщо будується житлова забудова, то біля кожного мікрорайону треба будувати дитячий садочок і школу, створювати якусь медичну установу або амбулаторію.

Є ще один важливий момент: у нас дуже багато містян, які працюють в Києві і приїжджають сюди, як у спальний район столиці. Робочих місць, на жаль, недостатньо, тоді як кількість жителів збільшується. Для вирішення цих проблем потрібно розробити стратегію розвитку на найближчі 10 років, щоб кожен житель міста знав, що його чекає через 5 років, за рахунок чого місто має жити, чи це місто буде промисловим, туристичним, чи, можливо, зосередиться на інноваціях.

- Мабуть, Ви знаєте, нещодавно конкурс на перевезення пасажирів по маршруту №732 виграв сумнозвісний ТОВ "Клайт", який славиться своїми завищеними тарифами та ще й пропонує рухомий склад значно нижчого класу, аніж запропонований кампанією "Кийтранс", яка працювала тут до цього. З цим питанням активісти вже ходили в КОДА, але безрезультатно. Чому міськрада ухвалила дане рішення?

- На жаль, це не питання міськради. Замовником перевезень є саме обласна адміністрація – відділ транспорту. Міська рада до перевезень з Вишневого в Київ, не має жодного відношення. Її парафія – перевезення, які відбуваються по місту.

- Як Ви гадаєте, чому в місті Вишневому немає комунального транспорту?

- У нас не настільки великий міський бюджет, щоб місто могло утримувати комунальний транспорт. У наявності комунального підприємства, яке буде займатися транспортом, є свої переваги і недоліки. Переваги: місто може формувати свої тарифи – це було б зручніше для містян.

З іншого боку, це – можливість маніпулювати та відмивати шалені кошти на транспорті. Дуже важко проконтролювати витрати на запчастини, паливо та на все інше. І найголовніше – місто не має тих ресурсів, щоб закупити якісну техніку. І згідно з законодавством "Про автомобільний транспорт", комунальне підприємство міста так само має брати участь у конкурсах на маршрути. А для цього потрібно набрати певну кількість балів. Нове підприємство, не маючи власних маршрутів, навіть з матеріально-технічною базою та власними автобуси, не завжди зможе конкурувати з тими підприємствами, які працюють уже більше десяти років.

На перший погляд, містяни мають отримати перевагу з цього, але з іншого боку, вони платитимуть за це вдвічі більше. Тому більш реально – піти за прикладом Ірпеня та Бучі і запровадити човникову електричку зранку і ввечері, щоб містяни, які працюють в Києві, могли б вільно добиратися на роботу, без корків, і ввечері так само спокійно повернутися додому.

Найближчим часом ринок транспортних перевезень все ж таки буде змінюватися, тому що багато українців подорожують Європою, бачать, як відбуваються транспортні перевезення там. Потрібно змінювати цю модель, вона не може вже так жити. Можливо, через декілька років з нашого міста можна буде на потязі або електричці доїхати до Києва за п'ять хвилин. Це буде набагато зручніше, враховуючи ті корки, які на сьогоднішній день є на виїзді з Вишневого -  годинами люди стоять замість того, щоб скористатися громадським транспортом. Навантаження на інфраструктуру шалено зростає, міста-сателіти навколо Києва розростаються шаленими темпами, кількість транспорту збільшується, а інфраструктура, на жаль, не розрахована на ту кількість людей, на ту кількість транспорту, яка на сьогоднішній день зосереджена в Києві і навколо Києва.

- Ви знайомі з петицією депутата Київської облради Наталії Музиченко "Про створення комунально-транспортного господарства"? Як Ви гадаєте, чи допоможе таке підприємство вирішити проблеми транспорту в місті та Києво-Святошинському районі загалом?

- Не знайомий, на жаль. Але я маю свою думку щодо цього. Комунальний транспорт – звісно добре, але це має бути, в першу чергу, екологічно чисто. Якщо ми беремо сполучення Вишневе – Київ, це мають бути автобуси великої місткості, Євро-5, не менше. Якщо такі будуть, нові, комфортні, то чому б і ні. Тому я б підтримав таку петицію.

Я сам щодня зіштовхуюся з цією проблемою. За хороші умови люди згодні платити, але те, що є сьогодні того не вартує. Перевізники збільшують вартість проїзду, але не покращують свої послуги. На транспорті працює будь-хто: за кермом по телефону розмовляють, одночасно розраховуючи пасажирів, можуть когось виштовхати, пільговиків не взяти, мотивуючи це тим, що їм держава не відшкодовує. І мене це найбільше обурює…

- Які у Вас стосунки з забудовником, екс-головою Києво-Святошинської РДА - Олександром Тиговим, адже Вас бачили на спільних заходах?

- З Тиговим ми знайомі з 2015 року, з моменту, коли він очолював районний осередок Блоку Петра Порошенка. Крім політичної лінії, ми ніде не перетиналися. Останній раз ми зустрічалися на форумі, що стосувався децентралізації, який проводив центральний штаб Блоку Петра Порошенка.

- На сайті Вишневої міської ради я нещодавно побачив дві петиції: "За будівництво нового переїзду" у місті та "проти" шляхопроводу над переїздом. При цьому, друга петиція з'явилася на два тижні раніше, за першу. Яка Ваша позиція стосовно цього питання?

- Щоразу, коли діло йде до виборів, кожен очільник міста піднімає це питання і починає обіцяти містянам будівництво шляхопроводу. Так, звісно, я бачив, що з'явилися дві петиції. На нашому сайті ми писали статтю про те, що є як прихильники, так і противники цього будівництва. Проти виступають ті, хто проживають в тій зоні, де має бути збудований цей шляхопровід. І вони розуміють, що навантаження на інфраструктуру, трафік транзитного транспорту на їхній вулиці зросте в рази.  Я думаю, що проектний інститут, який розробляв проектно-кошторисну документацію, має врахувати всі ці речі, має дати оцінку. Там сидять фахівці, тому треба довіритися їм.

Якщо вдасться реалізувати такий проект, то це було б перевагою, а не недоліком. Багато містян, і я, як водій, щоразу стою чи то в один, чи в інший бік, по годині на переїзді. Звісно, як на мене, краще було б побудувати його не в житловій зоні, а десь на в'їзді, де б він не зачіпав інтереси ні одних мешканців, ні інших. Але я до цього проекту не долучався.

Міський голова спілкувався з проектантами, з представниками "Укрзалізниці". Тому я це можу прокоментувати лише як звичайний громадянин, як житель міста. Для мене це було б зручно.

- Чи намагаєтесь ви якось вирішити питання доріг в місті?

- Минулого року я неодноразово звертався до міської ради з цього приводу. Цього року теж писав листи міському голові – по своєму округу, прибудинковим територіям. Йдеться і про приведенню доріг в належний стан, і по будівництву зливово-дощової каналізації. Справа в тому, що зробити асфальтування замало, тому що коли вода буде стояти, вона буде потрапляти в асфальт і навіть при невеликому морозі буде його розривати.

На цей рік в бюджеті програми передбачено асфальтування прибудинкових територій. Але не знаю чи вдасться усе реалізувати: фінанси, які передбачені на ті чи інші проекти, не завжди реалізовуються з тих чи інших причин: десь повільно готують проекти, десь затримки ідуть в державній експертизі, деякі проекти йдуть із співфінансуванням з інших джерел.

І з цим виникають проблеми. Наприклад, взяти вулицю Богдана Хмельницького, вулицю Івана Франка: це колишні кооперативні "проми" – саме мій округ, де я вже два роки поспіль добиваюся, щоб там зробити зливову каналізацію і асфальтування цих вулиць. Минулого року були проголосовані й передбачені кошти з міського бюджету. Але це мало бути співфінансування, а основне фінансування мало йти з інших джерел. Але знайти фінанси з обласного та з районного бюджету не вдалося. Цього року я маю надію, що якась частина цих робіт буде зроблена – і по прибудинковим роботам, і по самим вулицям.

- Що скажете з приводу того, що в місті немає землі? Як каже закон України кожен громадянин має право на земельну ділянку. Але мій знайомий АТОшник з Вишневого намагався отримати землю, але звернувшись до міської ради, отримав у відповідь лист-відмову: мовляв, вибачте, але у Вишневому немає вільних ділянок землі, зверніться будь ласка до іншої міської або селищної ради. Чому так відбувається?

- До мене в приймальню тільки в цьому році вже звернулося троє АТОшників, які живуть у мене на окрузі, зі зверненнями. Знаючи про відписки, ми навіть не звертались у міську раду, а писали в область і у відділ держгеокадастру. Буквально минулого тижня прийшли відповіді: на жаль не можемо надати і в області вільних земельних ділянок немає. Це важко коментувати. Коли бачиш, як місто роздається забудовникам, земля під це є, а коли просять земельну ділянку люди, які пройшли війну і їм відмовляють… На мою думку, люди мають право на отримання земельної ділянки чи квартири, бо вони відвоювали на війні і мають отримати те, що їм держава зобов'язана надати!

Спілкувався Артур Пічкур, «Моя Київщина»

Читати "Моя Київщина" у Telegram