#

"Покормити друга": як Білоцерківська міськрада на чолі з Вовкотрубом розпилює мільйони на самопіар

11.06.2025 13:26
"Покормити друга": як Білоцерківська міськрада на чолі з Вовкотрубом розпилює мільйони на самопіар
Фото "Моєї Київщини"

На просування діяльності міської ради в Білій Церкві стабільно витрачають мільйони гривень платників податків. У тендерах роками перемагає все той же підрядник, який тісно пов’язаний із керівництвом медіавідділу мерії, – Ілля Звягін. Колись із ним співпрацювали як із директором приватного підприємства, нині ж як із ФОПом. Деталі знають журналісти "Моєї Київщини"

 

Піар за кошт громади в Білій Церкві, схоже, став традицією, яку слідом за ексмером Геннадієм Диким підтримує нинішній в.о. керівника – секретар Білоцерківської міськради Володимир Вовкотруб.

 

Отож ще з 2019 року виконавчий комітет Білоцерківської міської ради почав системно замовляти інформаційні послуги в приватного підприємства "Інформаційне агентство "Фактум", заснованого Іллею Звягіним




Компанія з мізерним статутним капіталом у 100 грн взялася "висвітлювати діяльність міської ради", створюючи інформаційні відео та транслюючи ролики в соцмережах. У 2019 року мерія заплатила "Фактуму" майже 170 тис. грн, ще 38 тис. грн – уже 2021 року.



 

Згодом стратегію співпраці дещо змінили. Тепер не підприємство, а ФОП Звягін Ілля Олександрович регулярно отримує замовлення від мерії на аналогічні послуги. Зауважимо, що основний вид діяльності Звягіна як фізичної особи-підприємця – виробництво кіно- та відеофільмів, телевізійних програм.

 

Уже в час повномасштабної війни з росією – 2022 року, коли вся країна складала гривню до гривні, аби допомогти Збройним силам України, – у найбільшому місті столичного регіону з ФОПом Звягіним укладають 28 (1!) договорів загальною вартістю майже 1,4 млн грн. 

 

Згідно з даними Prozzoro, станом на 2025 рік із Звягіним як ФОПом укладено вже 39 договорів на різні суми: від 2, 5 тис. грн до 250 тис. грн.

 

Замовник більшості послуг – виконавчий комітет Білоцерківської міськради, іноді це Департамент житлово-комунального господарства, Управління з питань молоді та спорту БМР або ж комунальні підприємства мерії, як-от: Об'єднання клубів за місцем проживання "Дивосвіт" чи "Білоцерківський міський центр фізичного здоров'я населення "Спорт для всіх".

 

Зазначимо, що один із найдорожчих договорів укладений у травні цього року. Тож після того, як Геннадій Дикий пішов у ЗСУ, а кермо влади взяв Вовкотруб, політика в медіасфері не змінилася. Попри війну, щомісячно виділяються десятки тисяч гривень на імідж. Наприклад, травневий договір передбачає виробництво 112 відеороликів, що для білоцерківців вартуватиме 250 тис. грн. Є ще два документи, кожен на суму 100 тис. грн. Послуги фактично аналогічні, змінюється лише кількість матеріалів та відповідно ціна.

 

Як вказано в договорах, у Звягіна замовляють послуги, аби забезпечити інформування жителів Білоцерківської міської територіальної громади про діяльність Білоцерківської міської ради та її виконавчих органів, а також забезпечити оперативний зворотній звʼязок між жителями Білоцерківської міської територіальної громади та органом місцевого самоврядування.

 

Отож, відповідно до даних YouControl, 2025 року Білоцерківська міськрада заплатить місцевому бізнесмену фактично 450 тис. грн.

 


Якими ж були суми співпраці за попередні роки? 2024 року – приблизно пів мільйона гривень. 


2023 року – понад 428 тис. грн (зауважимо, що очікувана вартість 537 тис. грн, тож, наімовірніше, кошти ще виплатять). 

 


 

Аналогічно й за 2022 рік: договори виконані на 653 тис. грн із передбачених документами майже 738 тис. грн. 




 

Якщо підсумувати, загальна сума закупівель за всі роки – майже три мільйони гривень.

 



Тож хто такий Ілля Звягін, який роками "на автоматі" виграє всі замовлення на обслуговування інформаційного простору міста? Насамперед це не просто підприємець, а близький друг багаторічного начальника медіавідділу міськради Олега Турія. Навчався в Київському національному університеті будівництва і архітектури. А з 2000 року працює директором "Телебачення Білої Церкви БЦТВ BCTV", що має широку аудиторію в соцмережах, зокрема фейсбуці та телеграмі. 

 

Історія з Іллею Звягіним показує, що медіаполітика Білоцерківської міськради – всього-на-всього самопіар за бюджетні гроші, які до того ж стабільно отримують "свої" люди. Питання не в тому, чи потрібна білоцерківцям інформація. Зрозуміло, що вона потрібна. Але питання в тому, чому підрядник незмінний і за що містяни заплатили Звягіну-Турію три мільйони гривень?

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Антон Болбочан
журналіст