#

Повернення техогляду: нові правила – стара корупція

15.05.2019 05:04
Повернення техогляду: нові правила – стара корупція

Підлаштовуючись під євростандарти, українці з 1 травня 2019 року отримали ще одну обов’язкову норму. Відтепер власники деяких категорій автомобілів в обов’язковому порядку повинні проходити техогляд. У плюсах і мінусах цієї процедури для людей вирішила розібратися «Моя Київщина».

Нагадаємо, що починаючи з 2011 року законодавчі органи влади в Україні вирішили відмінити обов’язковий техогляд для легкових автомобілів та значно спростити дану процедуру для таксі й автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку. Зокрема, були скасовані вимоги щодо обов'язкової наявності у водія дорожнього маршрутного листа і довіреності на управління транспортним засобом.

Наступний етапом стало те, що в рамках Угоди про асоціацію України з ЄС проектом закону «Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту» відповідно до актів Європейського союзу у 2015 Кабінетом Міністрів України було запропоновано наступний графік розвитку подій: у 2019 році ввести обов'язкову перевірку технічного стану легкових автомобілів і причепів (у тому числі приватних), а вже починаючи з 2022 року – і мотоциклетної техніки.

Проте обов'язковий техогляд для вантажівок повернули вже у 2015 році, для автобусів - у 2017-му.

У постанові Кабміну 2019 року йдеться про ОТК для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажівок з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів і причепів до них, автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, а також таксі.

Під час процедури ОТК особи, які уповноважені виконувати дану постанову, повинні провести контроль системи гальмівного і рульового керування, зовнішніх світлових приладів, пневматичних шин і коліс, світлопропускну здатність скла, газобалонного обладнання (за наявності), ідентифікації транспортного засобу, складові частини, системи, у тому числі встановлене обладнання, інші елементи в частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху й охорони навколишнього середовища, в обсязі, визначеному законодавством.

Також зазначається, що легкові автомобілі зобов’язані проходити ОТК через чотири роки після першого використання, а потім – кожні два роки. Для комерційних авто техогляд є обов’язковим щороку. Інакше, штраф за експлуатацію автомобіля без талона техогляду буде складати до 1,7 тисячі гривень. Якщо ж водія з таким порушенням зловлять вдруге, його позбавлять прав на термін від 3 до 6 місяців.

Суб'єкти, які уповноважені виконувати дану постанову, повинні мати права власності або користування обладнання, яке дозволяє перевіряти технічний стан на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху й охорони навколишнього середовища.

Аби пасажири могли переконатися чи проходив ОТК транспортний засіб на якому вони пересуваються, після успішного закінчення перевірки водієві видається наліпка, яку він повинен закріпити в правій верхній частині вітрового скла зсередини.

Зрозуміло, що така практика повинна була б призвести до прискіпливішого відбору машин для перевезення пасажирів, тобто люди отримали б кращі умови. Також ЄС запевнив, що така процедура зменшить ризик фальсифікації протоколів ОТК і полегшить роботу контролюючим органам, оскільки зчитати з неї інформацію можна на відстані за допомогою спецобладнання.

Що ж ми маємо насправді? Оскільки цей закон вступив в силу не так давно, він ще не встиг покращити життя пасажирам, але досить швидко ускладнив підприємцям. Зараз до пунктів огляду стоять багатокілометрові черги, в яких водії змушені займати місце за добу. І корупція, корупція і ще раз корупція. Закон добряче вдарив по карманах підприємців і йдеться не лише про оплату процедури. а й про її об’єктивність.

Таким чином дана постанова вже відкрила нові потоки незаконних коштів для можновладців, але лише за місяць-два можна буде проаналізувати чи матиме вона якісь позитивні наслідки для народу. Чи все залишиться як і було…

Антон Болбочан, «Моя Київщина»

Читати "Моя Київщина" у Facebook
Теги: