Розвінчання великої брехні: хто, як і навіщо паплюжить ЗСУ атаками на ТЦК та СП
Останнім часом зросла кількість медіаатак проти
мобілізації з боку окремих одіозних політиків, тож "Моя Київщина" вирішила
нагадати, якими є функції ТЦК
У тимчасовій слідчій комісії парламенту з питань дотримання прав військовослужбовців, яку очолює депутатка з Київщини Анна Скороход, запропонували розпустити ТЦК і відправити їхніх співробітників у військо. Цю ідею космічного глупства відразу ж почали масштабно розганяти інформаційним простором ворожі телеграм-канали. Ще б пак, нагода нашкодити мобілізації в Україні руками самих же українських політиків! Отже, розвінчаємо брехню тих, хто підносить патрони кремлівській пропаганді.
Територіальні
центри комплектування та соціальної підтримки — це органи військового
управління, що входять до структури Збройних сил України, тут працюють як
цивільні громадяни, так і військовослужбовці. Понад 90% останніх — учасники
бойових дій, які брали безпосередню участь в захисті суверенітету і територіальної
цілісності України. То ж перша велика брехня, що в ТЦК буцімто служать люди,
які самі не воювали.
Друга
велика брехня — про чисельність працівників територіальних центрів
комплектації. Окремі "експерти" озвучують цифру 100 тисяч. Насправді сьогодні
ТЦК та СП в Україні загалом нараховують 36 тисяч осіб. Приблизно 7 тисяч із них,
тобто майже 20%, цивільні. Ще 3 тисячі — жінки (8%).
Третя
велика брехня — звуження функцій ТЦК лише до питань мобілізації. Про неї більш
детально, адже в цього органу майже 30 напрямків роботи. У зв’язку з чим працівники
мають
різні службові обов’язки та завдання. Для прикладу: фінансова служба може
бути представлена переважно цивільними, а от за питання обліку
відповідають лише військові. Тільки у них є право опрацьовувати
інформацію з обмеженим доступом.
У
самій назві органу його головні функції: облік, комплектування та соціальна
підтримка військовослужбовців. Облік призовників, військовозобов’язаних,
резервістів, оформлення і видача їм військово-облікових документів — постійний
процес, він стосується десятків тисяч громадян, дані яких постійно змінюються.
Без обліку не буде ні порядку в армії, ні резерву. Той, хто пропонує замінити ТЦК
центрами рекрутингу, просто не розуміється на обсягах роботи центрів
комплектування.
Наприклад, центри комплектування оповіщають та призивають громадян на військову службу за
контрактом та за призовом під час мобілізації, контролюють ведення військового
обліку на підприємствах, у закладах, органах влади тощо. Центри рекрутингу
працюють переважно з тими, хто виявив бажання служити в армії і шукають
військовий фах або місце служби, де б, на їхню думку, могли найкраще
реалізуватися.
Серед
інших функцій ТЦК та СП — видача довідок. Наприклад, про участь в бойових діях,
про відстрочку, вони оформлюють і подають документи до Пенсійного фонду для
перерахунку пенсії. Також оформлюють та видають документи родичам загиблих чи
померлих військовослужбовців. Значний пласт задач — звернення громадян, які
центри у великій кількості отримують на власні адреси та за номерами телефонів. Словом, виконують такий обсяг роботи, який не під силу чинним нині рекрутинговим
центрам. Та вони за це і не візьмуться... Уявіть собі тисячі особових справ, заяв,
документів, обробку інформації, зокрема й секретної.
Четверта
велика брехня від маніпуляторів – навмисне замовчування соціального спектру
завдань, який стоїть перед ТЦК. А це і супровід родин загиблих або безвісти
зниклих військовослужбовців та військовополонених, і проведення
військово-поховальних ритуалів, надання соціально-психологічної допомоги рідним,
і ведення меморіальної роботи та облік військових поховань. Також ТЦК та СП
займаються залученням громадян до вступу у вищі військові навчальні заклади та
військово-патріотичним вихованням. Вони проводять зустрічі, бесіди, виставки,
організовують покази фільмів тощо.
Зверніть
увагу: Скороход і компанія акцентують на негативних моментах у діяльності ТЦК. Такі,
на жаль, є, у війську їх визнають та намагаються викорінювати. Але погляньмо на
рівень довіри українців до ЗСУ та до Верховної Ради. Згідно з опитуванням
Центру Разумкова, Збройним силам довіряє 91,5% українців, це найвищий показник.
А Верховній Раді не довіряє 78,5%, за балансом довіри-недовіри у нардепів мінус
62,5 відсотків. Із усіх державних інституцій — найгірший показник. І ці люди
розповідатимуть, як треба правильно воювати і проводити мобілізацію?!
Зрештою
п’ята велика брехня: за мобілізаційні заходи відповідальні лише ТЦК. Згідно з
нормами чинного законодавства, зокрема, Законом "Про мобілізаційну підготовку
та мобілізацію", підзаконними актами, повноваження щодо організації та
реалізації заходів мобілізації закріплені за місцевими органами виконавчої
влади та органами місцевого самоврядування, органами та підрозділами, що
входять до системи поліції, а також підприємствами, установами, організаціями
незалежно від підпорядкування і форми власності тощо. Усі перелічені суб’єкти
зобов’язані сприяти мобілізації, а не ховати голову в пісок і тицяти пальцями у
бік ТЦК.