Боржників по сплаті аліментів, які офіційно не працюють, чекають суспільно-корисні роботи
Кирило Міненко (Начальник Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції)

Протягом 2020 року судами прийнято 380 постанов про
накладення на боржників стягнення у вигляді суспільно корисних робіт, складених
державними виконавцями Київської області.
Статтею 183-1 Кодексу України про адміністративні
правопорушення, встановлено адміністративну відповідальність за несплату
аліментів та передбачено адміністративне стягнення у вигляді суспільно корисних
робіт на строк від ста двадцяти до двохсот сорока годин.
Суспільно корисні роботи виконуються не більше восьми годин, а неповнолітніми -
не більше двох годин на день.
Суспільно-корисні
роботи – це вид адміністративного стягнення, що полягає у виконанні
правопорушником оплачуваних робіт. А їх вид визначає відповідний орган
місцевого самоврядування.
Так,
відповідно до Статті 325 Кодексу України про адміністративні правопорушення
постанова районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду (судді)
про накладення адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт
надсилається на виконання не пізніше наступного дня з моменту набрання
постановою законної сили.
За виконання суспільно корисних робіт порушнику нараховується плата за виконану
ним роботу. Оплата праці здійснюється погодинно за фактично відпрацьований час
у розмірі не меншому, ніж встановлений законом мінімальний розмір оплати праці.
Строк
виконання адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт
(стаття 325-2) обчислюється в годинах, протягом яких порушник виконує
призначену йому суспільно корисну працю.
З 1 січня 2021 року мінімальний розмір заробітної плати становить – у погодинному розмірі – 36,11 грн.
На власника підприємства, установи, організації або уповноваженого ним органу
за місцем виконання порушником суспільно корисних робіт покладається (стаття
325-3):
- погодження з органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує
державну політику у сфері виконання кримінальних покарань, переліку об'єктів,
на яких порушники виконують суспільно корисні роботи, та видів таких робіт;
- контроль за виконанням порушниками призначених їм робіт;
- своєчасне повідомлення органу центрального органу виконавчої влади,
визначеного абзацом другим цієї статті, про ухилення порушника від виконання
суспільно корисних робіт;
- ведення обліку та інформування органу центрального органу виконавчої влади,
визначеного абзацом другим цієї статті, про кількість відпрацьованих порушником
годин;
- нарахування плати порушнику за виконання суспільно корисних робіт та
перерахування її на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби для
подальшого погашення заборгованості зі сплати аліментів.
У разі ухилення порушника від виконання суспільно корисних робіт (стаття 325-4)
постановою суду (судді) за поданням органу центрального органу виконавчої
влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань,
строк невиконаних суспільно корисних робіт може бути замінений адміністративним
арештом.
Строк арешту визначається з розрахунку, що одна доба арешту дорівнює
п'ятнадцяти годинам невиконаних суспільно корисних робіт, але не може перевищувати
п'ятнадцяти діб.