Володимир Гайдамачук (активіст): Абсурд у білоцерківській транспортній системі
У конфлікті "перевізники-пасажири-влада" журналісти та активісти завжди ставали на бік людей. Проте ситуація, яка склалася в Білій Церкві, змушує переглянути своє ставлення. Ще минулого року транспортний підприємець розповідав про колапс, який стався у найбільшому місті Київщини. Юрій Нестерчук пояснив, що білоцерківська міська влада створює умови, які неможливі для нормального функціонування бізнесу. Виконком відмовляється піднімати ціни на проїзд, а при підписанні контракту вимагає стабільного оновлення рухомого складу. Наприклад, 12 березня у міськраді вже розірвали договір з компанією, яка не виконувала інвестиційні зобов’язання (не оновлювала транспорт). Перевізники намагалися влаштовувати мітинги, але підвищення тарифів перенесли знову на початок травня, обґрунтувавши це тим, що люди і так багато коштів витрачають на опалення.
І все це здавалося б не таким критичним, якби ми не обрахували пасажиро-кілометр на деяких ділянках Київщини. Подекуди він втричі більший, ніж у Білій Церкві. У чому ж причина такого неймовірної прірви у цінах? По-перше, причиною є те, що в Києві та деяких районах Київщини перевізникам дозволили самостійно встановлювати ціни на проїзд. Головне – правильна аргументація. Іншими словами, вони мають бути економічно обґрунтованими. У Білій Церкві ж підприємці змушені «плазувати» перед мером та його командою, аби ті збільшили тарифи хоча б на гривню.
Зараз транспортники міста кажуть, що на даний момент економічно обґрунтованим є тариф 8 грн. Зрозуміло, що ініціативи від жителів Білої Церкви годі й чекати, адже хто сам захоче платити більше? Навіть взимку, на мітинг спровокований підняттям цін вийшли дві опозиційні сторони: громадяни та підприємці. Поведінку мерії теж можна зрозуміти: вони якнайдовше хочуть утриматися у своїх кріслах, а тому бояться гніву народу. Але ж де підприємцям, які через популізм влади змушені працювати в мінус, шукати підтримки? Поки що не зрозуміло…
Читати "Моя Київщина" у Facebook