Володимир Воля (політичний оглядач): Чергові схеми навколо аеропорту "Бориспіль"

Незважаючи на те, що вже відбулося оновлення влади, розбирання і перетягування ковдри за сфери впливу тривають між різними кланами, які її представляють. Мета одна - осідлати схеми і потоки. Битва відбувається за цілком серйозні ресурси. Але страждають від цього звичайні люди.
Ось один показовий приклад.
Телеграм-канал "легітимного" опублікував цікавий інсайдерський матеріал про те, як під загрозою закриття опинився термінал F в аеропорту "Бориспіль", відкритий навесні цього року. І який став каменем спотикання для "схематозників" вже нової влади.
У новому терміналі F, як зауважують багато пасажирів, рівень сервісу значно відрізняється від того, який отримують пасажири в терміналі D цього ж аеропорту. Причому, в гіршу сторону. В першу чергу, це пов'язано з тим, що там до сих пір відсутні об'єкти громадського харчування та магазини "дьюті-фрі".
Звинувачення і невдоволення з боку пасажирів спрямовані, в першу чергу, на адресу аеропорту "Бориспіль". Хоча ці закиди, як виявляється, не тільки несправедливі, але і не за адресою. Аеропорт (як держпідприємство) не має права самостійно вирішувати питання оренди, так само як і впливати на прискорення конкурсної процедури або на результати самого конкурсу.
З'ясовується, що пасажири в терміналі F не мають можливості отримувати нормальний сервіс лише через затяжного конфлікту між Фондом держмайна і Міністерством інфраструктури. Відомства Сенниченко і Криклій зійшлися в батл за вплив і розстановку своїх протеже на оренду площ в цьому терміналі.
Свого часу нардеп Андрій Іванчук з "Народного фронту" (якого називали одним з "смотрящих" від колишньої влади разом з Кононенко і Мартиненко) активно захоплював торгові площі Борисполя. На думку журналістів - перебуваючи в тісному зв'язку з ФДМ і Мінінфраструктури. Адже саме там створювалися такі умови конкурсів, що здобути в них перемогу могли тільки структури Іванчука. Справа його живе і процвітає і зараз. Тому що, ФДМ, не бентежачись і прямо порушивши умови конкурсу, продовжив його компанії договори оренди до 10 років. При цьому, закриваючи очі на те, що оплата за оренду для неї в кілька разів нижче реальної ринкової вартості.
"Легітимний" пише, що в цю боротьбу за схеми і потоки включений і свіжопризначений заступник Криклія - Олег Ющенко, у якого в декларації є не тільки "Ламборгіні", а й 5 га землі в районі аеропорту.
Зараз чиновники місяцями обмінюються листами. А в підсумку - з травня по грудень так і не вирішено питання навіть про нормальному проведенні конкурсу.
Фактично повторюється минулорічна історія з орендою площ в терміналі D цього ж аеропорту, коли з листопада 2018 року і до цього дня, не визначені орендарі на частину площ в результаті "междусобойчика" Фонду держмайна (як керуючого майном держпідприємства) і Мінінфраструктури (як наглядового органу).
Експертна прогнозна оцінка недоотриманої орендної плати за рік склала близько 63 млн гривень, з яких 44,1 млн отримав би держбюджет, а 18,9 млн - аеропорт. Скільки ж мільйонів так і не отримано на новому терміналі - поки невідомо.
Важливим є те, що поки чиновники ФДМ і Мінінфраструктури змагаються в казуїстиці, щоб забезпечити перемогу в конкурсах саме своїм протеже - звичайні пасажири, які потрапляють в термінал F, виявляються позбавленими елементарних сервісів, які є всього в декількох сотнях метрів, в іншому терміналі. Але зате призначений "стрілочник" - аеропорт. На жаль, все триває, як і при колишній владі.
Читати "Моя Київщина" у Telegram