#

Триває боротьба за контроль над трасою до Ірпеня

19.11.2023 12:00
Триває боротьба за контроль над трасою до Ірпеня
Фото з мережі Інтернет

Київ та Київська область ведуть змагання за автодорогу від Новобіличів до Ірпеня (P-30) 

Про це повідомляє інформаційний портал "Моя Київщина" із покликанням на Главком.

Міністерство юстиції скасувало право власності Києва на цю земельну ділянку після звернення голови Київської ОДА Руслана Кравченка. 

Справжнє питання не полягає в тому, хто буде обслуговувати цю дорогу, оскільки обслуговування - це лише витрати. Справжня боротьба відбувається за те, хто отримає прибуток. 

Поруч із цією трасою знаходиться Біличанський ліс, який має статус національного парку. Команда колишнього мера Ірпеня Володимира Карплюка намагалася забудувати ділянки у лісі: встановлювався будівельний паркан, розміщувалися оголошення про продаж квартир. 

У 2011 році "Укравтодор" звернулася до комунального підприємства "Київський інститут земельних відносин", вказавши на необхідність розроблення земельної документації для будівництва дороги, яка, відповідно до рішення Київської міської ради, мала прокладатися на земельних ділянках міста Києва.

Таким чином, протягом кількох років Київська область де-факто не мала підстав для претензій, оскільки як уряд, так і "Укравтодор" підтверджували, що це - територія столиці. Навіть при відкритті дороги у 2012 році на заході брали участь представники влади міста Києва, а не області.

У 2023 році Київ, віддавши землю у постійне користування Київоблавтодору, оформив своє право власності на ці ділянки. Однак цей крок викликав обурення Коцюбинської селищної ради, розташованої у Святошинському районі Києва, якою очолює Сергій Даніш (партія "Слуга народу").

До виборів 2020 року цей діяч був в команді ексмера Ірпеня Володимира Карплюка (партія «Нові обличчя»). А коли "Слуги народу" відправили куратором на Київщину Олександра Дубінського, якого зараз підозрюють у держзраді, то "Нові обличчя" домовилися про співпрацю і частина їхньої команди пішла під брендом парламентської монобільшості. Ця співпраця триває й досі.

Саме Коцюбинська рада звернулася до Київської обласної державної адміністрації і та ініціювала процес скасування права власності Києва на цю землю.

Мін'юст відповів на звернення військової адміністрації, скасувавши оформлення права власності Києва на ділянки траси Р-30. Цей наказ, виданий після рішення суду, суперечить розпорядженню Кабміну від 2010 року, де чітко вказано, що траса має протяжність 5,5 км в межах міста Києва.

Експерт з питань містобудування Георгій Могильний ознайомився із текстом наказу Мін’юсту і документами, які пов’язані із будівництвом траси P-30, і зазначає, що право роз’яснити, в межах якої території застосовуються особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у Києві має хіба Конституційний суд:

Ситуація зі спірними межами Києва та дорогою вийшла на новий рівень абсурдності. Раніше був спір, кому належить комунальна земля – Коцюбинському чи Києву. Тепер же земля під цією дорогою перебуває в держвласності і передана в постійне користування Київоблавтодору. Голова Київської обласної військової адміністрації явно діє не в інтересах держави, бо він де-факто робить незаконним право постійного користування "Київавтодором" землею під дорогою

Якщо у Києва нема прав на цю землю, як йдеться у наказі Мін’юсту, то можна скасовувати державний акт на право постійного користування, бо виданий він на підставі рішення Київради 2012 року.

Виграють від цього лише окремі представники рекламного бізнесу, які судять з Києвом з 2018 року. Загалом спір зайшов в глухий кут, що створило вкрай небезпечну ситуацію прямо під час воєнного стану. Існує досить велика територія, на якій ані Київська міська державна адмістрація, ані Київська обласна військова адміністрація, не можуть повноцінно здійснювати свої повноваження, бо жодна з них не може довести приналежність її до зони своїх повноважень. Враховуючи ситуацію, тут взагалі вже треба просити втрутитися РНБО. Лише у них є можливість своїм рішенням примусити владу на місцях припинити змагання у перетягуванні канату і зайнятися вирішенням проблеми

– резюмує Могильний. Київ планує оскаржувати вищезазначений наказ Мін’юсту.

Київська міська державна адміністрація є власником землі, на якій розташована ця частина траса Р-30. Мін'юст прийняв наказ, яким задоволено скаргу Київської обласної військової адмінстрації та анулював рішення про держреєстрацію прав столиці на земельні ділянки. Зауважу, що Мін'юст при розгляді скарг досліджує лише питання порушення закону у рішеннях, діях або бездіяльності державного реєстратора, а не вирішення спорів про право. Тому ми будемо оскаржувати ці накази

 – зазначає директорка департаменту земельних ресурсів КМДА Валентина Пелих. 

Нагадаємо, що активістка з Приірпіння детально розповіла про причини боротьби за Біличанський ліс.

Читати "Моя Київщина" у Telegram