Уряд має запропонувати комплексну програму порятунку освітньої галузі, – "Наш край"
Оскільки не виключено, що новий навчальний рік також пройде в дистанційному форматі, влада має запропонувати суспільству комплексну державну програму порятунку освітньої галузі
Про це повідомляє інформаційний портал "Моя Київщина" із покликанням на заяву депутата від партії "Наш край" у Гребінківській селищній раді Віталія Луценка.
Депутат наголосив:
В умовах викликів, пов’язаних із пандемією коронавірусу, влада б мала систематизувати всі освітні ресурси країни для переходу на дистанційне навчання. Все ж було зроблено з точністю до навпаки. Чиновники запустили масштабну програму "Велике будівництво", а про освіту забули. МОН в лихоманці видавало циркуляри про особисту відповідальність директорів шкіл за дотримання санітарно-гігієнічних вимог, рекомендації місцевим органам влади на додаткове фінансування навчальних закладів, обов`язкове написання планів індивідуальної роботи та заповнення класних журналів. Вся ця бюрократична метушня лише заважала реальній співпраці "вчитель-учні".
На його думку, вагомим чинником у процесі онлайн-навчання
є підготовка вчителя до здійснення освітнього процесу дистанційно:
Потуги Академії педагогічних наук запропонувати щось інше, крім класно-урочної системи в умовах "вчитель-учні" в одному приміщенні, виявились марними. Спроби уряду перекинути навчання вчителів на регіональні педуніверситети та заклади післядипломної освіти в обласних центрах теж провалились. Водночас вчителі масово скаржилися на зростання навантаження. Звісно, ніхто в уряді про програму фізичної та психологічної реабілітації педагогів навіть не згадав.
Також, за словами Віталія Луценка, не було проаналізовано
й ситуацію в новостворених територіальних громадах. Непоодинокі випадки, коли до
керування освітою в ТГ прийшли люди без педагогічної освіти, як наслідок - знімалися
доплати за перевірку домашніх завдань вчителями, за класне керівництво, завідування
бібліотекою, в неповній мірі виплачувалися зарплати шкільним психологам та
педагогам-організаторам, безпідставно скорочували техперсонал.
Крім того, наголошує представник "Нашого краю", важливою
умовою під час дистанційного навчання є забезпеченість навчальних закладів та
дітей необхідною технікою та інтернетом. Ось, що він каже про це:
За статистикою, 39% шкіл України не забезпечені доступом до мережі Інтернет. Понад 5 млн українців (переважно сільського населення) не мають якісного інтернету або не можуть його собі дозволити. В підсумку - розрив між успішністю учнів у великих містах та селах складає більш як 2 роки шкільного навчання.
Він наголосив, якщо найближчим часом уряд не запропонує рішучі та послідовні дії з порятунку освітянської галузі, то на вітчизняну освіту чекає колапс та подальша деградація.
Нагадаємо, що депутат від партії "Наш край" у Гребінківській селищній раді Віталій Лисак заявив, що "оптимізація" кількості відділень "Ощадбанку" ускладнила доступ до банківських послуг у громадах та створила незручності в обслуговуванні.