#

Директор "РІА-БЛІЦ" Богдан Яременко: Ми як ЗМІ дуже часто чуємо погрози, зокрема і від мера

25.09.2018 05:04
Директор "РІА-БЛІЦ" Богдан Яременко: Ми як ЗМІ дуже часто чуємо погрози, зокрема і від мера

Богдан Яременко – генеральний директор одного з ведучих рекламно-інформаційних агентств в Білій Церкві "РІА-БЛІЦ". Кореспондент порталу "Моя Київщина" дізнався про проблеми роботи засобів масової інформації в найбільшому місті області, рекламний бізнес локального масштабу та місцеву політику

- Сьогодні запускається радіохвиля Бліц-ФМ. Розкажіть, який формат мовлення, як обирались ведучі та хто ними стали?

- Так, дійсно, 5 жовтня минулого року відбулось засідання Національної ради з питань радіомовлення і телебачення, де ми виграли конкурс на чистоту 103,3 FM в Білій Церкві. Ми до цієї перемоги йшли 12 років, приймали участь у всіх конкурсах, які оголошувались в місті Біла Церква на усі частоти, які були. Всі попередні конкурси, а їх було більше шести, ми програвали. В 2016-2017 роках відбулось одразу три конкурси на частоти в Білій Церкві. Два перших ми також програли і перемогу отримали вже на третьому, саме на цю чистоту.

Майже рік часу в нас пішло на формування колективу, підбір ведучих, створення конкретної програмної концепції, і сьогодні, 18 вересня ми вперше вийшли в ефір і розпочали своє мовлення. Наші ведучі - Кондратюк Вікторія та Кондратюк Єгор, останній колись працював на радіо «Майдан-фм». Також в ефірі почав працювати Володимир Дяченко, який до цього працював на «Перець-фм», та Марина Панченко, яка також має певний досвід на радіо. Щодо програмного та музичного продукту, то за тією ліцензією, яку ми виграли, в ефірі Бліц-ФМ понад 12 годин на добу будуть лунати україномовні програми і пісні. Залишок часу – це пісні мовами Євросоюзу та частково російськомовні.

- Ви володієте рекламно-інформаційним агентством повного циклу. Скільки міських видань в нього нині входить? І взагалі який спектр послуг?

- На сьогодні в «РІА-БЛІЦ»  виходить 2 друкованих видання - газети «Майдан-Брок» та «Наш Городок». Якщо «Майдан-Брок» більш спрямована на читача з Білої Церкви, то «Наш Городок» більше націлена на Фастів, де є скупчення найбільшої читацької аудиторії. Але це не означає, що це єдине місце, де ці газети розповсюджуються: обидві мають сферу розповсюдження у Київській області.

Інші газетні проекти, які в нас були, ми тимчасово припинили, починаючи з 2013 року. Чому? Я до ЗМІ і рекламного бізнесу ставлюсь як до бізнесу, тому працюють тільки ті проекти, які не збиткові. Всі збиткові проекти ми закриваємо і залишаються тільки ті, що приносять прибуток. Також ми маємо Інтернет-ресурси газети «Наш Городок» та місцевий інтернет ресурс «idbc.com.ua». Це новини міста Біла Церква та міський портал.

А в цілому ми займаємося усіма видами рекламних послуг. З самого початку ми як агентство повного циклу були на це заточені, і намагаємось надавати всі ці послуги.

- За 18 років існування «Ріа-Бліц», який час з економічної точки зору ви назвали б найскрутнішим?

- Цікаве питання. У мене немає найскрутнішого часу: є певні підйоми та спади, але вони максимально корегуються з тими подіями, які відбуваються в країні. Почалась якась революція – рекламний ринок затихає найпершим. Стабілізується ситуація в державі – ми виходимо на нормальну роботу. Якщо брати скрутні часи – їх немає. Як кажуть китайці – криза складається з двох частин: для когось це поразка, а для когось це можливість. Тому треба самому обирати, ти - за поразку чи за якісь певні можливості.  

- Чи відчуваєте Ви конкуренцію, і наскільки популярними є нині друковані видання?

- Конкуренція – цікава штука. Якщо ти її перестав відчувати, скоріш за все, тебе вже немає. Ми звертаємо увагу на конкуренцію і на те, що відбувається на ринку, але весь час трансформуємось. Якийсь наш проект йде вгору, якийсь – на спад, але головне в своєму портфелі мати досить багато проектів, аби в цілому ситуація стабільно рухалася вперед. Якщо говорити за друковані ЗМІ, то їм зараз нелегко, з одного боку, але їхня прибутковість в рази більша ніж у інтернет-напрямках.

- Яка зараз ситуація із зовнішньою рекламою в місті?

- Якщо говорити про ситуацію станом на зараз, то це нормальна робоча ситуація. Якщо говорити про те, що було раніше і буде в майбутньому, то є певні проекти рішень, які намагаються прийняти міська рада. Після того як це станеться, 70-80% зовнішньої реклами змушена буде піти з ринку. Зараз на сайті міської ради є регуляторний акт, суть якого в положеннях про розміщення зовнішньої реклами в Білій Церкві. Документ містить правила, які хочуть нав’язати операторам зовнішньої реклами. Також там є комплексна схема, де можна буде розміщувати рекламу і схема, на якій показано, як повинні виглядати рекламні конструкції.

Варто сказати, що у операторів є дуже багато зауважень до цього документу. З цього приводу вже відбулося, як мінімум, три засідання робочої групи операторів зовнішньої реклами і міської влади, де обидві сторони намагалися знайти якийсь компроміс. Наразі ми чекаємо фінальної версії цього документу, який буде винесено на узгодження, а також розгляду як постійної комісії так і депутатів міської ради. Тоді вже більш точно можна буде розуміти до чого треба готуватися операторам зовнішньої реклами. Особливо беручи до уваги те, що в липні 2016 року виконком міської ради ухвалив рішення про мораторій на розміщення об’єктів зовнішньої реклами. У нас пішло два роки на скасування в суді цього мораторію. Який з рештою скасували, як незаконне рішення виконкому. Адже по своїй суті це був регуляторний акт, який могла приймати тільки сесія міської ради. Ми це довели в суді, добилися скасування, відновили роботу на ринку зовнішньої реклами. Але за цей проміжок часу майже 70% операторів зовнішньої реклами втратили свої дозволи, які тепер треба відновлювати.  

- Розкажіть про історію із демонтажем ваших білбордів у місті минулого року. І як ви розцінюєте такі дії нинішньої місцевої влади?

- Той демонтаж білбордів, які належать безпосередньо рекламному агентству «Ріа-Бліц», вважаю незаконним. І днями, 11 вересня 2018 року Київський апеляційний адміністративний суд відновив справедливість, визнавши рішення першої інстанції від 31 травня 2018 року законним, де йдеться про те, що міська влада зобов’язана видати нам дозвіл на розміщення зовнішньої реклами на тих місцях, які були демонтовані.

Такі дії підривають інвестиційний клімат в місті, більш того, такі їх рішення заблокували нормальну роботу операторів зовнішньої реклами більш ніж на два роки.  

- Якщо можливо підрахувати Ваші збитки за цей час, то яка це сума?

- Ми ще не підрахували наші збитки, але ми однозначно їх підрахуємо і пред’явимо міській владі для компенсації. Станом на сьогодні ми ще до питання компенсації не дійшли, адже є певні юридичні процедури, які розтягуються на досить великий проміжок часу.

- Інших утисків з боку місцевої влади а й влади інших рівнів не було?

- Ми як ЗМІ, погрози, від мерів тощо чуємо досить часто. Як правило, це відбувається при зміні політичного курсу або під час будь-яких виборів. Такі історії були і на виборах Кучми, і на виборах Януковича... Але ми завжди ставились до цього філософськи. Публічних погроз зазвичай немає. Якщо говорити про нинішню владу, то вона не погрожує словами, а просто робить певні дії, які ми потім оскаржуємо в суді.

- Кого ви може виділити як лідерів у рекламному сегменті міста?

- Ми можемо себе виділити як лідерів рекламного сегменту міста. Може це не дуже скромно, але по суті це так і є. Звичайно є більш старші компанії, які почали працювати в цьому бізнесі, які і досі існують, але вони були пов’язані не з медіа-бізнесом, а саме з виготовленням зовнішньої реклами. Ринок рухається і ми з ним також.  

- Чи плануєте Ви знову пробувати свої сили в політиці, власне як і ваш брат Ярослав?

- Я нічого не можу сказати з приводу свого брата Ярослава, чи йтиме він в політику чи ні. Якщо говорити щодо мене, то я відповім - не знаю. І це буде сама чесна відповідь. Я вже спробував свої сили кандидатом в мери Білої Церкви і зрозумів одну просту річ - можна мати мегахорошу програму, мегамозок, але якщо немає масштабної підтримки в суспільстві і серед місцевих еліт, то це будуть просто потуги в розмірі від 3,5, до 10% голосів. Це ніяк не буде впливати на якісний вибір.

За той короткий проміжок часу передвиборчої кампанії, щоб про тебе дізнались, треба витратити купу ресурсів. Залучати ресурси місцевих олігархів або якісь чужі – не в моїх правилах: потім доведеться відробляти іншим людям, які вклалися. Тому я десять разів подумаю, чи хочу я повторювати цей життєвий досвід. Мені його вистачило минулого разу.

Спілкувалася Надія Савчук, «Моя Київщина»

Читати "Моя Київщина" у Telegram