Дороги Київщини: прірва бюджетних коштів та фактор на президентських виборах
Куди зникають кошти, відведені на автошляхи? На жаль, відповідь тут – більш ніж однозначна: гроші йдуть точно не за призначенням. Чому так відбувається та чи можливо знищити цей корупційний гнійник, розбиралася «Моя Київщина»
Приходячи до влади кожен президент в першу чергу обіцяє відремонтувати дороги. Проте жодний з них так сповна і не дотримав свого слова, хоча на дороги щороку виділяються кругленькі суми. Це плюс-мінус стосується кожної з областей України. Утім, на Київщині є своя специфіка «вічного» ремонту доріг, в результаті якого вони стають ще гіршими.
Яскравий приклад: ще 10 листопада на зустрічі з громадськими активістами та жителями Яготинського та Згурівського районів голова Київської обласної державної адміністрації запевнив, що незабаром проблеми доріг та транспорту вирішаться, оскільки, за його словами, наразі є повне взаєморозуміння з Міністерством інфраструктури та керівником облавтодору. Минуло майже 5 місяців, а змін так і не відбулося: схема аварійно-ямкового ремонту на ділянках, які потребують капітального ремонту, діє далі. А дорога перетворюється на якийсь паззл з латок…
У лютому цього року чиновники звітували, щодо виконаних дорожніх робіт на території Київської області. Повідомляли, що лише за період 15-18 лютого понад 3 тис м2 аварійної ямковості було ліквідовано на автошляхах загального користування державного значення в Київській області. Серед переліку ми можемо побачити наступні дороги: М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі, М-03 Київ-Харків, М-05 Київ-Одеса, М-07 Київ-Ковель-Ягодин, Н-01 Київ-Знам’янка, Н-08 Бориспіль-Дніпро-Запоріжжя-Маріуполь, Р-03 Північно-східний об’їзд м. Києва, Р-04 Київ-Фастів-Біла-Церква-Тараща-Звенигородка, Р-69 Київ-Вишгород-Десна-Чернігів, Т-10-27 Київське півкільце. Цікаво було б дізнатися у наших чиновників, який ямковий ремонт можна проводити на ділянках, де відстань між вибоїнами не сягає і метра?
Звісно, погодні умови не завжди дозволяють службам здійснити капітальний ремонт, але навіть зараз, коли температура вже давно досягла плюсових позначок, ніхто не спішить вирішувати питання аварійності автошляхів.
Доцільно тут було б розібрати етапи планування ремонту. Усім відомо, що після того як депутати проголосували за проект ремонту ділянки автошляху, далі йде розробка кошторисного проекту, а після цього вже виділяються кошти тощо.. За загальновідомим фактами проектно-кошторисні роботи в кращому випадку займають близько двох місяців, тобто після такого тривалого терміну підприємства, які займаються ремонтом можуть просто не встигнути його завершити до початку холодів. Зрозуміло, що на наступний рік цей проект вже не дійсний, а коштує він приблизно 10% від загальної вартості ремонту.
Варто також пояснити, хто несе відповідальність за аварійність доріг. Загалом, через територію Київської області проходять 2236,2 км доріг державного значення, а також 716,4 км територіального. Зрозуміло, що ці два типа шляхів відрізняються не лише кількістю автомобілів, які щодня курсують цими шляхами та дорожньою розміткою, а й установами, які відповідають за них. Наприклад, за стан доріг територіального значення відповідають органи місцевого самоврядування, ці дороги – комунальна власність. Дороги державного значення, у свою чергу, поділяються на міжнародні, національні, регіональні та територіальні.
Повідомляють, що Кабінет міністрів затвердив перелік доріг загального користування державного значення в 2019 році і бюджет на їх ремонт. Зокрема, на інфраструктурні об'єкти та дороги на території Київської області збираються витратити 253,4 млн. гривень або 4% від загального бюджету на ці цілі в Україні.
У поточному році заплановано будівництво надземного пішохідного мосту на 43 км автомобільної дороги Н-01 Київ - Знам'янка з бюджетом 21,5 млн. гривень. Також на проектні роботи майбутніх років заплановано 2 млн. гривень. Раніше повідомлялося, що в 2019 році «Укравтодор» планує відновити від 1500 до 1800 кілометрів доріг. Це показники аналогічні торішнім. Також на будівництво, реконструкцію і ремонт доріг державного значення в 2019 році буде направлено близько 20 млрд. гривень із загальної суми 33,4 млрд. гривень на дороги державного значення, передбачених в Дорожньому фонді.
Щороку над коштами, які виділяються на ремонт автошляхів розгораються десятки скандалів. Наприклад, нещодавно журналісти намагалися зрозуміти, як оточенню помічників одіозного нардепа Ярослава Москаленка вдалося розіграти 310 мільйонів на утримання доріг Київщини.
Департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації 29 січня за результатами тендеру повідомив про намір укласти угоду з ТОВ «Спец Комплект Постач» про утримання автодоріг місцевого значення на 310,25 млн грн.
До 2013 року ця ж компанія носила назву «Таращанський гай», і її головою була Алла Василівна Карпенко. Особа з такими ПІБ є депутатом Бучанської міськради від «БПП» і директором ТОВ «Комфорт Лтд» Людмили Ареф’євої - дружини Сергія Ареф’єва, екс-депутата Київської облради і колишнього помічника нардепа Ярослава Москаленка (тоді – Партія регіонів). Таким чином Москаленко присмоктався до бюджетних коштів і чудово себе почуває. На відміну від обласних доріг.
Хоча сезон уже розпочався, ремонтні компанії не поспішають розміщувати свою спецтехніку на вщент зруйнованих ділянках доріг. Враховуючи той факт, що президентські вибори – не за горами, це гратиме проти одного-єдиного кандидата в президента – того, який представляє владу.
Читати "Моя Київщина" у Telegram