#

Гендиректор "Яготинського маслозаводу" Олександр Сіренко: Помилково вважати, що в Україні немає достатньо молока, щоби виготовляти якісну продукцію

26.02.2020 06:00
Гендиректор "Яготинського маслозаводу" Олександр Сіренко: Помилково вважати, що в Україні немає достатньо молока, щоби виготовляти якісну продукцію

Про розповсюдження фейкової інформації, постачальників сировини для заводу, обсяг продажів, якість, конкурентів, а також про власну депутатську кар’єру й розвиток Яготинщини розповів "Моїй Київщині" генеральний директор  "Яготинського маслозаводу" Олександр Сіренко

— У ЗМІ широко обговорювалася інформація про те, що "Яготинський маслозавод" потрапив до рейтингу недобросовісних виробників масла. Наскільки ця інформація відповідає дійсності?

— Ми довго йшли до лідерства, але врешті-решт стали лідерами на ринку України з виробництва молочної продукції. Лідер повинен завжди усвідомлювати те, що йому будуть заздрити. Коли компанія завойовує авторитет споживача, це означає, що інші компанії його втрачають. Зазвичай, це неприємно для них, тому вони й намагаються скомпрометувати більш успішного конкурента.

Щодо публікації 2016 року, що масло  "Яготинське" потрапило до недобросовісних виробників. Допис у Facebook Олексія Дорошенка, який на той час представляв громадську організацію постачальників продукції у великі мережі супермаркетів, нас неприємно вразив. Тоді ми одразу звернулися до нього з питанням, а на яких підставах нас включили до списку виробників масла, які додають рослинний жир у свій продукт? Також, ми попросили Олексія показати протоколи дослідження масла. Після цього нам дали протоколи, що дослідження робилося на замовлення громадської організації "Споживча довіра", у котрої ми запросили чек із магазину, де купувалося масло для перевірки, акт здачі на дослідження. Відтак, ми дізналися, що перевірку проводив ДП "Укрметртестстандарт" (вищий рівень акредитації). У протоколах було чітко зазначено – масло "Яготинське" не містить рослинних жирів і виготовлене виключно з молочної сировини. І тоді ми в них запитали, чому ж так трапилося: може, була технічна помилка? На що відповіді не отримали, не отримали також і спростування недостовірної інформації.

За цим випливло логічне рішення — звернутися до суду. Рішенням суду було визнано, що інформація поширена ГО "Споживча довіра" та Олексієм Дорошенком не відповідає дійсності та повинна бути спростована в засобах масової інформації. 

Через невиконання рішення суду ми знову звернулися до правової інстанції. І нарешті після другого рішення суду Дорошенко навів спростування. До того ж Олексій був на підприємстві й на власні очі побачив, що в нас високотехнологічне, автоматизоване виробництво, на якому виробляється якісна натуральна молочна продукція. Він навіть зробив публікацію, у якій назвав наше підприємство одним із кращих у країні.

 Також у передачі "Життя без обману" на "1+1" молочну продукцію від ТМ "Яготинське" називали неякісною на підставі проведених досліджень. Як Ви спростовували цю інформацію?

— У цій програмі перевіряли на наявність у продукції антибіотиків. Ми, як і у випадку з Олександром Дорошенком, запросили результати аналізів. 

Нам прислали результати, згідно з якими в молоці не містилось антибіотиків, а лише були наявні в мізерній і набагато меншій за допустимі норми кількості молекули інгібуючих речовин — це могли бути залишки мийних та дезинфікуючих речовин. Проте редакція не взяла цей факт до уваги й видала матеріал із гучною назвою, що не відповідало суті.

Я особисто писав ведучому "Життя без обману" Олексію Душці й запрошував завітати на завод. На жаль, він не відповів, але вже в наступній програмі редакція перепросила та спростувала інформацію щодо наявності антибіотиків в молоці.

Останнє дослідження масштабного медіамоніторингу щодо фальсифікату вершкового масла ГО "СТОП фальсифікат" за підтримки Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, над яким працювали громадські активісти й журналісти, показало, що всі три види масла від "Яготинського" не містять рослинних добавок.

Кожен рік нас систематично перевіряє Держспоживзахист, ми самі регулярно здаємо масло на дослідження до ДП "Укрметртестстандарт" та Державного інституту ветеринарно – санітарної експертизи, маємо щорічно з десяток протоколів, які засвідчують якість масла. Але слід зауважити, що  інформація про "Яготинське" масло, яка викинута в інформаційний простір два чи три роки тому, до сих пір кимось періодично і настійливо знову й знову викидається із метою скомпрометувати нас в очах споживачів.

Я можу сказати, покладаючи руку на серце, що за ці 30 років, які я працюю на "Яготинському маслозаводі", ні разу на завод не ввозився рослинний жир. Тому я можу гарантувати, що ми робимо всю нашу продукцію з натурального цільного молока.

Як відомо, Ваш комбінат виготовляє багато продукції. Але де береться для цього сировина?

— Українці помилково думають, що в Україні немає достатньо молока, щоби виготовляти якісну продукцію. Так, корів у населення стає все менше й менше. Узагалі перспектива розвитку приватного тваринництва дуже туманна, через те, що молодь виїжджає із села до міста, а старше покоління вже не спроможне тримати худобу. Завод уже три роки не приймає молоко від корівок населення, виходячи з критерію безпеки та якості. Проте в країні існує потужне молочне виробництво на базі великих молочно-товарних ферм, які належать агрохолдингам. Ми співпрацюємо з такими великими холдингами як ТОВ фірма "Астарта - Київ", у якого закупаємо 80–85 тонн молока щодня, ТОВ "Кернел - Трейд" 70–75 тонн, ТОВ "Крок — Агро" — 30–35 тонн, сільгосппідприємством ПСП "Плешкані" — 20–25 тонн та іншими. Станом на сьогодні щодня на завод надходить 300-350 тонн молока, із яких близько 60% екстраґатунку європейського стандарту, 25% вищого та 15% першого гатунку

Кожна партія сировини проходить перевірку на фізико-хімічні та бактеріологічні показники, а також на наявність антибіотиків. Якщо молоко не відповідає вимогам ДСТУ 3662 - 2018, воно на завод ні в якому разі не приймається.

— Білоцерківський завод постачає продукцію для МакДональдсу. Чи може Ваше підприємство похизуватися ексклюзивними клієнтами?

— Ми не хизуємось ексклюзивними клієнтами, а тільки тим, що кожного дня ми виготовляємо 250–300 тонн для всіх великих рітейлерів України. Ми не робимо спецзаказів, ми робимо для людей якісну та смачну продукцію, яку люблять та купують для всієї сім’ї.

— Якщо говорити про молочний бізнес, то хто є вашими найбільшими конкурентами?

— У "Яготинського" немає конкурентів, для нас інші компанії — партнери з забезпечення харчовими продуктами населення України. До таких партнерів у молочному бізнесі можна віднести торгові марки "Молоколія", "Вімм-Білль-Данн", "Данон", "Біла лінія" та "Ферма".

— Чи багато в Україні продається фальсифікату під виглядом молока та його похідних? Як впоратися із цим?

- Я не можу взяти на себе обов’язки контрольованого державного органу, тому це не в моїй компетенції судити, яке молоко є фальсифікованим. Я не можу без відповідних досліджень звинувачувати інших виробників.

— Скільки завод переробляє сировини за рік? Яку частку українського ринку покриває?

— За рік ми переробляємо 125 тис тонн сировини. ТМ "Яготинське" покриває від 12 до 14% українського ринку.

- Що говорять власники заводу про плани на майбутнє?

- У цьому році планується побудувати очисні споруди за 200 млн грн та реконструювати молочний цех із установкою лінії по виробництву нових видів продукції, які тримають у таємниці. Також "Молочний Альянс" ставить на меті розвиток експорту, але з цим виникають труднощі, тому що Європа зменшила квоти для України, а деякі ринки для нас залишаються закритими.

— Багато хто позитивно оцінив рішення групи компаній "Молочний Альянс", до складу яких входить бренд "Яготинське", відмовитися від розміщення реклами на телеканалі ZIK через зміну його власників — а саме купівлі цього каналу людьми, пов’язаними з кумом Путіна Медведчуком…

— Я не буду коментувати дане питання, це не належить до моєї компетенції.

— Перейдемо до політики. Що корисного Вам вдалося зробити для Яготинщини, будучи депутатом облради?

— Я представляю Яготинський регіон в обласній раді, щоби донести інформацію про проблеми простих людей до вищих чинів, зокрема до керівника Київської облради Стариченка, до голови ОДА Чернишова. Також намагаюся залучити інвестиційне фінансування до Яготина. Зокрема, за моїм поданням кожного року в місті будується від 4 до 5 доріг, а за всю мою депутатську кар’єру їх з’явилося 16.

Насамперед моя головна мета — це керування підприємством, яке сплачує податки до бюджету та забезпечує робочими місцями 775 чоловік. Але я також регулярно відвідую сесії Київоблради, працюю заступником керівника комісії з питань екології.

— Чи збираєтесь Ви балотуватися на наступних місцевих виборах? Від кого підете?

— Наразі я не збираюся відповідати на це питання.

- Як можете оцінити роботу чинної міської голови Яготину?

— Усі конфлікти з Наталею Дзюбою лишилися в минулому, і зараз я позитивно оцінюю її роботу. Особливо, після того, як головою райдержадмінітрації став Олександр Кудрявський, який до того працював із Наталею юристом. Саме цей факт може стати рушійним синтезом, що мінімізує конфлікти та допоможе працювати злагоджено двом вертикалям влади.

— Якщо промоніторити ЗМІ, то складається враження, що в Яготині нічого не будується. Чому? Як покращити інвестиційну привабливість регіону?

— Перша причина — розташування. Як відомо, Яготинщина знаходиться на периферії області. Друга причина — конфлікт у взаємовідносинах трьох гілок влади: міської, районної та адміністрації. У зв’язку з цим, не було чіткого плану розділення інвестиційних площадок, і поступово інвестори відмовлялися вкладати кошти в будівництво. Відтак, громада отримувала недостатньо, тому й відхиляла перспективні проєкти, аргументуючи свої рішення, тим, що будівництво може нанести шкоду екології. З цієї причини в Яготинському районі провалився цікавий проєкт "Rockwool" із виготовлення скловати, який би зміг забезпечити потужний прорив регіону.

Проте наразі спостерігається порозуміння трьох гілок влади. Нарешті для мешканців Яготинщини працює команда однодумців, яка дивиться на майбутнє в одному напрямку та готова співпрацювати заради майбутніх звершень.

Станом на сьогодні ми пожинаємо плоди гарних взаємовідносин влади. Навесні в Яготині починається будівництво заводу з виробництва крохмалю та великого зерносховища. Також міська рада погодилася здати в оренду завод продтоварів. Саме це стане поштовхом до економічного розвитку та процвітання Яготинщини.

— Які перспективи має Яготинська ОТГ?

—  Я бачу Яготинську ОТГ нероздільною.

- Якою Ви бачите Яготинщину через 5 років? Що потрібно для цього зробити?

— Яготинщина повинна розвивати свій потенціал. У нас є залізнична дорога, біля якої треба будувати виробництва, є великі водойми, які теж можна використовувати в торгівельних цілях. Якщо залучати бізнес, то процес розвитку регіону набиратиме більших обертів, збільшиться кількість робочих місць, що стимулюватиме молодь залишатися вдома, а талановитих робітників – приїжджати сюди на роботу.

—  Як Ви ставитеся до медичної реформи, та що плануєте зробити, аби районну лікарню не закрили?

— На рівні обласної ради я буду подавати відповідні звернення, робити все зі свого боку, щоб лікарню не закрили. Я також із цього приводу говорив із очільником КОДА. Питання полягає в тому, що потрібне додаткове рішення Кабміну для внесення Яготинської районної лікарні до переліку опорних медзакладів.

Спілкувалася Ксенія Хохлова, "Моя Київщина"

Читати "Моя Київщина" у Telegram