Голова Димерської ОТГ Володимир Підкурганний: ми з гідністю витримали усі випробування і наполегливо працювали заради нашої громади
Про
відновлення доріг та інфраструктури, медицину та бюджетне наповнення однієї з
найбільшої за площею ОТГ Київщини, «Моя Київщина» поговорила з Володимиром
Підкурганним.
- Пане Володимире, підбиваючи підсумки
року, зокрема після місцевих виборів, розкажіть про здобутки у Димерській
громаді, до складу якої входить 34 населених пункти.
- Цей 2021 рік , дійсно, був важким. Маю
чималий досвід роботи в різних сферах, в тому числі у сферах державного
управління, але, порівнюючи з іншими, скажу, що це - найскладніша робота. Межі
нашої громади на сьогоднішній день – це межі колишнього цілого району Київської
області. На відміну від багатьох громад, де і апарат управління, і кадровий
потенціал було забезпечено, ми створювали все з нуля, адже жодна структура не була
сформованою, починаючи з апарату влади і закінчуючи відділом освіти чи службою у
справах дітей.
Не можна не враховувати й те, що до складу
громади входить 34 населених пункти із 14 сільськими і однією селищною радою.
Тобто, територія чимала, кількість послуг, які треба надавати, теж значна. Так
само були стислі терміни для реформування бюджету на 2021 рік, але нам вдалося його
виконати і перевиконати до 105 відсотків. Регіон сам по собі дотаційний,
територія велика, а виробничих об’єктів замало. Тому повсякденна робота
полягала зокрема у спілкуванні з об’єктами підприємницької діяльності для
наповнення бюджету. І саме за рахунок цієї співпраці нам вдалося виконати ті
показники, які ми запланували. Самостійних коштів для
інфраструктурного розвитку, на жаль, у нас немає, але нам вдалося залучити
для розбудови інфраструктури громади близько 70 млн гривень з бюджетів вищого
рівня окрім дотацій та субвенцій для освітньо-медичної сфери.
У громаді почалось будівництво і відверто кажучи, подібних масштабних робіт в
межах громади протягом останніх десяти-двадцяти років не було. Якщо проаналізувати
ситуацію по інфрастуктурному розвитку і будівництву громади, то з об’єктів
соціально-економічної сфери залишився лише недобудований дитячий садок в селі
Козаровичі. Власне кажучи, фінансові показники для подальшого розвитку є, адже
ми розуміємо за рахунок чого ми зможемо рухатися далі. Наприклад, на черзі
проведення перших земельних аукціонів для наповнення бюджету.
- Загалом,
про який бюджет громади йде мова і які підприємства є найбільшими його наповнювачами?
-
Щодо наповнювачів бюджету, найперше, це – ДП
«Лісгосп». Чимало податків сплачують бази відпочинку. Є підприємства «Ярослав»
і «Вікналенд», які тут не зареєстровані, але сплачують податки. А взагалі-то,
на пальцях однієї руки можна порахувати наші підприємства, які виходять за межі
середнього і малого бізнесу.
- Ви відмітили, що були залучення з бюджетів
державних рівнів. А як щодо залучення інвестицій?
- Дійсно, періодично було спілкування з потенційними інвесторами, зокрема приїздили
представники металургійних підприємств, однак більшості з них заважає прийняти
рішення саме логістика. За підрахунками,
основна причина відмови – віддаленість від
Києва. Тобто, є громади поруч зі столицею,
у приміській зоні, і вони більш привабливі. Однак, у нас є своя перевага, - ми
маємо землі сільськогосподарського призначення, є кілька фермерських
господарств, відповідно є певна зацікавленість.
Тобто, люди готові розвивати агросектор в межах громади.
На території громади діють достатньо потужні підприємства
за місцевими мірками, а саме швейна фабрика «Ярослав» та підприємство «Вікналенд»,
але вони зареєстровані не в громаді, а у місті Києві. Нині шукаємо якісь
переконливі аргументи, аби вони функціонували у нас. Наразі ми знаходимося в діалозі і, сподіваюсь, дійдемо до спільного рішення. Відносно ж
інвестицій, єдине, чим ми можемо бути привабливі – це землі промислового призначення. Але, в
межах громади таких вільних земель немає. Для того, щоб щось пропонувати, має
бути проведена інвентаризація земель, а це доволі дороговартісний процес. Ми
розпочнемо цю роботу з великих населених пунктів, а потім через форму аукціону будемо
намагатися залучати інвесторів. Ми ж прекрасно розуміємо, що якщо людині буде
де працювати, то вона тут захоче тут й жити. Процес цілком логічний і взаємопов’язаний.
- Тобто, дороговартісний і необхідний процес
інвентаризації земель планується вже найближчим часом?
- Плануємо розпочати з наступного року. У листопаді було ухвалено сесійне рішення
щодо інвентаризації земель загального користування в громаді. Це стосуватиметься
тих земель, які не використовуються.
-Чи є заходи спрямовані на підвищення
ефективності використання туристичного потенціалу?
У громаді є певні об’єкти, які користуються попитом серед людей, так як вони є безкоштовними.
Якщо вести мову про землі, прилеглі до берегової зони Київського водосховища,
то більшість із них вже давно не в комунальній власності. Ми співпрацюємо з відомим
базами відпочинку, тобто, наповнення бюджету відбувається і через туристичний
збір. Завдяки плідній співпраці нам вдалось спрямувати кошти в бюджет громади від
туристичного збору, а це понад 100 тис гривень з кожної установи. Наприклад, щодо
локації Сухолуччя, де проживав колишній президент, то на сьогоднішній день на державному рівні прийнято рішення
передати цей об’єкт в управління певній компанії, яка здійснює там
свою господарську діяльність. Розбудова власними силами – це теж пріоритет, але
глобальні перспективи щодо туризму не в топ перших завданнях.
-Поговорімо про ремонт доріг, адже як
відомо, вони в не найкращому стані. З огляду на нестачу коштів, які перспективи
та плани по укладанню нового покриття?
У громаді наразі налічується 143 кілометри неасфальтованих доріг, а це приблизно
сукупна довжина як з Димера до Житомира. Робити дороги можна з бюджету розвитку,
як ми і плануємо. Це, звісно, з урахуванням обмеженого фінансування і власних
фінансових ресурсів. Ми спілкуємося з областю, готуємо ряд проектів на ремонт
асфальтного покриття по Катюжанці, Демидову, Димеру та Глібівці. В цьому році
було зроблено нову дорогу - близько 300 м нового покриття, вартість якого
сягнула 600 000 грн. І це без будь-яких додаткових елементів дороги, а
якщо врахувати тротуари, відведення води тощо, то, звичайно, вартість буде ще
більшою. Плани є, працюємо з областю, сподіваюсь, якісь кошти отримаємо. Безперечно,
ми зацікавлені, щоб це було швидше, адже на кінець року у нас навіть поставало
питання невиплати зарплати технічним працівникам лікарень.
- Зрозуміло,
що без допомоги з обласного бюджету з ремонтом доріг вам самотужки не впоратися.
До речі, хто лобіює інтереси вашої громади в обласній раді? З ким спілкуєтеся і
хто зрештою допомагає?
- В першу чергу – це народна депутатка Ольга Василевська-Смаглюк,
яка постійно йде на контакт, опікується нашими проблемами, відгукується,
допомагає в отриманні коштів. Є також контакт із депутатами обласної ради, з керівником ОДА Василем Володіним та із
заступниками. Мені важко порівняти з іншими громадами по кількості отриманих
субвенцій, але думаю, що показники непогані, головне – встигати вчасно освоювати те, що нам
виділили. До слова, у нас будується
притулок для осіб, постраждалих від домашнього
насилля. В Київській області буде два
таких заклади. Ми пройшли серйозний відбір серед всіх громад по Україні. Проєкт
було реалізовано в стислі терміни, адже тільки у вересні розпочато
документальне оформлення, а зараз тривають роботи: зовнішні оздоблення
завершили, залишилося зробити внутрішні.
- Будівництво притулку для осіб, постраждалих від домашнього насилля – це
була ваша ініціатива? Як буде
функціонувати заклад та на яких умовах там перебуватимуть люди?
- Притулок для осіб, постраждалих від домашнього насилля буде структурним
підрозділом центру соціальних послуг. До нас приїздили фахівці з неурядовими
програмами по цьому напрямку. Ми розуміємо, що це латентна прихована ситуація,
коли багато людей, які страждають від цього, не наважуються зізнатися в тому,
що їх хтось ображає в межах дому. До речі, де тільки не відкривалися подібні
притулки, вони наповнювалися дуже швидко. Що ж до календарного плану виконання
робіт – то він припадає на кінець року. Далі – придбання меблів, зокрема ліжок,
постільної білизни і всього, що має бути в такому закладі. Притулок
розрахований на 30 осіб з певним алгоритмом розрахунку, тобто перебування в
ньому є не безкоштовним. Подібний заклад утримується за кошти громади, а перебувати
у ньому можуть одночасно, як чоловіки, так і жінки.
- Як прокоментуєте пости деяких користувачів
соцмереж, мовляв, на будівництві притулку для осіб, постраждалих від домашнього
насилля, відмиваються великі кошти?
- А що тут коментувати? Коли тривав багаторічний період бездіяльності, то це,
виходить, було добре, а коли почали щось реставрувати та будувати – це,
значить,погано? Ми оголосили тендерну закупівлю, торги відбувалися в три раунди.
Є переможець, який пройшов державну перевірку, тобто, все відбувається в межах
закону. Щодо будівельних робіт, то є підрядник, є технічний нагляд, який
здійснюється за цими роботами. Крім того, наші працівники з відділу архітектури
перед тим, як підписувати акти виконаних робіт, перевіряють їх правдивість. А хто
вважає, що є відмивання грошей, то нехай
звертається до компетентних органів. Ми самі зацікавлені, щоб це будувалось і
робилося. Я особисто два-три рази на тиждень там буваю і можу візуально дати
оцінку, що там щось робиться і як.
- Відносно надважливого нині питання – медицини.
Які в громаді є медичні установи та який
рівень їх забезпеченості?
В нас є районна лікарня на чотири поверхи, площею 7 тис кв.м. Нам пощастило,
що за попередній період було зроблено
ремонт і наразі приміщення знаходиться у більш-менш нормальному стані. На одній
з перших сесій цього року ми прийняли рішення про створення власного медичного
закладу і таким чином зберегли, забрали всіх працівників, які раніше підпорядковувалися
Вишгородській районній лікарні. Втім, у нас досі не завершений процес розподілу
майна з Вишгородом: нам на баланс не передали обладнання, устаткування, рентген-апарат
тощо. Це що стосується вторинної ланки медицини. Наприкінці року ми
прийняли рішення про створення первинної
ланки, тобто, ФАПів та амбулаторій у межах цієї ж лікарні. Тож чекаємо передачі
майна, подаємося на пакетування з НСЗУ. Варто зауважити, що цей рік в питанні
медицини нам обійшовся у 8-9 млн
гривень. Наразі одна з найголовніших проблем – кадровий потенціал. Де брати
лікарів, вчителів? Думаємо і працюємо над програмою забезпечення житлом працівників
соцсфери за рахунок безгосподарського майна в межах громади. Приміром, в
Козаровичах є будинок, який ми хочемо
передати працівникам медичної сфери, щоб обслуговували людей.
- Чи подавали ви проєкти до програми
«Велике будівництво»?
У селі Козаровичі є довгобуд – дитячий садочок на 75 місць, який почав
будуватися ще за часів Порошенка. Саме цей садок і є одним із проектів, хоча ми
подавали їх декілька. На жаль, наразі у громаді немає жодного закладу, який би
був сучасним і нетиповим.
- Також
з огляду місцевих соцмереж відомо, що є проблеми із вивозом сміття, освітленням
та транспортним сполучення між населеними пунктами. Що робиться у напрямку
подолання цих проблем?
- Звісно, є така проблема. Наприклад, у селі Богдани на відстані 50 км, з населенням
150 мешканців. Питання внутрішньообласних перевезень знаходиться в компетенції
області: маршрутизації перевезень переможців конкурсу визначає відповідний підрозділ
на обласному рівні. Ми працюємо спільно
з місцевим перевізником, який допомагає закривати деякі питання, однак залишаються
проблеми, пов’язані з відстанню, з площею і відсутністю нашого впливу на
надавача відповідних послуг.
По вуличному освітленню взагалі цікава
ситуація: у 16 селах із 34 вуличного освітлення немає дуже давно, близько 10-15
років. Ми розробили технічні умови на кожне із них і зараз тривають роботи по
його налагодженню. Освітлення по ряду населених пунктів вартуватиме понад 900 000 грн. Це ми обіцяли зробити і робимо.
Відносно вивозу сміття, то раніше районне
комунальне підприємство «Комунальник» надавало послуги на вивезення сміття безкоштовно для населення. Ми оголосили конкурс,
як того вимагає закон, є переможець – підприємство «Екосервіс». Тариф у підприємства
- 35 грн з людини, і якщо договір укладено, сміття вивозиться. Чотири місяці
вивозили сміття безкоштовно для всіх без виключення, адже дали час на
заключення договорів. Зараз підприємство працює у збиток і чекає реакції від
людей. Зокрема, вони взяли на підряд наше підприємство- «Димерський комбінат
комунальних підприємств» і обслуговування
частини території населених пунктів. Якби у нас була техніка і можливості для
вивезення цього сміття власними силами, ми б так і робили, але маємо техніку
80-тих років, от і все оснащення.
- Розкажіть, будь ласка, про питання
безпеки у вашій громаді: наявність поліцейських станцій, офіцерів громади,
криміногенну ситуацію і співпрацю з місцевою поліцією?
- В громаді вже є один поліцейський офіцер, якого плануємо розмістити в селі
Катюжанка. Однак на таку територію нам
потрібно 4-5 офіцерів. Матеріальне забезпечення ми взяли на себе, крім
автомобіля. По безпеці наразі розробляємо хоча б первинний етап розміщення
камер відеоспостереження на основних
локаціях. По вартості це стане у двісті-триста тисяч гривень.
Наразі одне з пріоритетних питань – терміново
встановити пожежну охорону в дитячому садочку. Щодо питань безпеки, вже все прораховано, залишилося знайти на це кошти. Хочу відмітити, що ми на
постійному зв’язку не лише з дільничими працівниками поліції, а й з керівником
відділу поліції. Порівняно з іншими громадами, криміногенна ситуація біль-менш
стабільна, є,звичайно, проблематика і специфіка як і будь-де, однак якихось кричущих
чи зухвалих випадків не було останнім часом.
- Поговорімо про дисциплінарне
провадження у виді подання про звільнення Вас з посади судді,
а також про хід справи, де ви нібито погоріли на хабарі. В пресі багато різної
інформації, тож як її прокоментуєте Ви?
- Про суддівство – тут питання просте. Під час
виборчих перегонів це був основний аргумент, що мав би мене, на думку певних
людей, дискредитувати. Робота судді настільки в усіх під пильним оком, що якби
було що використати, то це було б використано. Щодо дисциплінарного провадження
з приводу начебто відношення до активістів і позбавлення права керування –
справа наразі в Європейському суді. Практика там така, якщо провадження відкривається, то справа має перспективи. Я
чекаю свого часу, коли вона буде вирішена. З приводу останньої справи мені дуже багато хочеться сказати, але досудове
слідство не завершено, тому я поки що промовчу. Справа рухається, побачимо, який
буде результат. Скажу лише, що совість у мене чиста, але, звісно, підкинули
мені проблем, що протягом певного періоду часу забрало багато здоров’я і сил. Це ще одне
випробування, а от де істина, з часом буде видно.
- Повернемося до Ваших передвиборчих
обіцянок. Які з них Ви виконали чи плануєте виконати вже найближчим часом?
- Можна сказати, що це все, про що я вище говорив: і медична сфера та лікарня,
і вуличне освітлення, і проблема зі сміттям,
і парк відпочинку в Димері тощо. В цьому році
в селі Демидів плануємо розпочати
підготовчі роботи щодо будівництва парку, де наступною локацією буде с.Катюжанка.
Продовженням цього буде спорудження багатофункціональних спортивних майданчиків та
початок будівництва гімназії. Я вважаю, що нам за рік вдалося набагато більше,
ніж декому за декілька каденцій.
- Які помилки були за перший рік Вашої каденції?
- Був випадок з організацією відпочинку
дітей. Я нікого не звинувачую, але допустили ситуацію, коли в стислі терміни
формували списки дітей, з чим і вийшла плутанина. Список подали одних дітей, а поїхали
інші. Воно вже зараз нікого не цікавить, але в історії з дітьми був натяк на
непрозорий відбір, а там були діти учасників бойових дій. Я, звичайно, не
виправдовуюсь, але з мого боку, то недотичні до мене питання. Моє питання – питання
контролю за формуванням цього списку. Зрештою, ми запропонували дітям поїхати іншого
разу в інше місце.
- Щодо учасників АТО… Чи є проблеми з
отриманням земельних ділянок?
- Кожному учаснику АТО було запропоновано звернутись до рад, аби отримати
земельні ділянки.
Частина звернулись особисто, частина – члени родин загиблих. Між нами є комунікація, нікого ні в чому не
обмежуємо. Відносно землі, вона є, але не багато. Приміром, в Димері землі вже
немає, але все буде зрозуміло після інвентаризації.
- Наостанок, що б ви хотіли донести до
громадськості?
- Ми проговорили багато питань, тож моє побажання і звернення до людей
наступне: давайте єднатися заради розвитку громади, заради долі кожного з вас,
бо без вашої участі, без вашого вибору не було б того, що ми всі маємо. Якщо
народ нам повірив і довірив приймати рішення, то наше головне завдання –
працювати і зробити життя людей кращим. Ніхто не застрахований від помилок, шлях
пройдено не простий. Як сказав І.О. Рудик, мій заступник: «Зараз легше ніж
було, але важче, ніж буде». Тому маємо працювати, працювати і працювати на
користь людям.
Рік, що минає, дійсно був насиченим : сповнений тяжкої щоденної праці для становлення та розвитку нашої громади. Бо громада- наш дім, маю надію, що повага до нашого спільного дому, прагнення зробити його кращим буде і надалі слугувати головним пріоритетом на майбутнє. На порозі Новорічне свято – це завжди нові надії і сподівання. Тож нехай всі прикрощі і негаразди залишаться в старому році, а заповітні бажання і мрії обов’язково здійсняться в Новому.