#

Голова Київської ОДА Василь Володін: Мені вдалося сформувати команду професіоналів, але ще є декілька вакансій

23.11.2020 08:02
Голова Київської ОДА Василь Володін: Мені вдалося сформувати команду професіоналів, але ще є декілька вакансій
Василь Володін

"Моя Київщина" поспілкувалася з головою Київської обласної державної адміністрації Василем Володіним про інфраструктурні проєкти у столичному регіоні, економічну ситуацію, боротьбу з коронавірусом, а також про очікування від нової облради

- Цей рік, на жаль, проходить під знаком коронавірусної епідемії. Як вплинула пандемія на економіку Київської області?

- Безумовно, пандемія має вплив на економічні процеси Київщини. І це цілком очевидно. По-перше, на самому початку її поширення ми мали оперативно відшукати великі ресурси, щоб переформатувати медицину під нові виклики. По-друге, стрімке поширення хвороби позначилося на функціонуванні підприємств і бізнесу. Йдеться абсолютно про всі сфери. Серед них – робота транспорту, закладів харчування та розваг, а також решти сервісів і виробництв.

Попри це зараз Київщина має хороші економічні показники. Посідаємо перші місця в аграрній сфері за багатьма напрямами тваринництва. Треті – за оборотом роздрібної торгівлі, обсягами імпорту та капітальних інвестицій.

Окрім цього, стан виконання дохідної частини бюджету в області складає 95%. Тож упевнений, що всі програми, які запланували цьогоріч, виконаємо в повному обсязі. Наразі Київщина займає друге місце серед регіонів України за темпом приросту фактичних надходжень загального фонду місцевих бюджетів. За результатами 10 місяців їх доходи зросли на 1 млрд 113 млн грн від запланованого.

- Але ті недоотримані 5% це також якийсь непрофінансований шматок послуг чи підтримки якогось важливого напрямку. Як плануєте його компенсувати?

- Ми проводимо всі закупівлі через тендери в системі "Prozzoro". Це дає нам значну економію. Із року в рік утворюються зекономлені кошти. Тож, коли йдеться про згадані 5%, ми впевнені, що зможемо їх перекрити за цей рахунок. 

- Як просувається виконання програми Президента України "Велике будівництво"?

- Успіху без перешкод не буває, особливо, коли маємо справу з будівництвом. Тут важлива комплексна робота. Щоб усе відбувалося за планом, вчасно та якісно, відповідально працювати мають й підрядники.

Крім того, неможливо передбачити всі нюанси їх роботи на стадії розробки проєктної документації. Через це нам доводилось деякі проєкти корегувати, що називається, "із коліс".

Серед прикладів – школа в Пашківці Макарівського району. Під час реконструкції стіни в школі дали тріщину. Ми все виправили та додатково укріпили фундамент.

Керуємося принципом – будувати для наших дітей усе максимально якісно та безпечно. Разом із цим, робимо все можливе, щоб чітко дотримуватися графіків і виконати завдання Президента України вчасно та в повному обсязі.

До слова, у межах "Великого будівництва" Київська область має найбільше об’єктів серед усіх регіонів України. Їх – 20. Зазначу, що 13 із них ми вже успішно завершили. Роботи на решті об’єктів плануємо закінчити у грудні.

І це не все. Також ми проводимо реконструкції 12 приймальних відділень у опорних лікарнях. Впорюємося і з цим амбітним викликом. Це ж стосується і будівництва доріг. До кінця року в області буде побудовано 84 км місцевих доріг, за які ми відповідаємо в межах компетенції обласної державної адміністрації.


- Прокоментуйте результати виборів до облради. Чи зможете оперативно налагодити діалог із такою картатою політичною палітрою?

- Основне завдання, яке обласна державна адміністрація мала на місцевих виборах, – забезпечити належну організацію виборчого процесу. Це було не так просто в умовах карантинних обмежень. Ми виконали його на належному рівні. При цьому в сам процес адміністрації не мають права втручатися. Тож, ми діяли з дотриманням усіх принципів законності.

Що стосується політичних сил, які пройшли до обласної ради, то це вибір народу, мешканців Київщини. Ми поважаємо його й будемо налагоджувати ефективну роботу з тими силами, які перемогли.

Для мене найважливіше, щоб рішення, необхідні для розвитку нашого краю, ухвалювали без політизації. Для цього робитиму все від мене можливе.

Одне з найактуальніших сьогодні питань – бюджет. Ми вже знаходимося на фінальній стадії підготовки його проєкту, тому на розгляд новообраній обласній раді подамо його вчасно.

- Триває процес призначення голів РДА. Та їх скоро мають ліквідувати. Хто очолить укрупнені райони, допоки немає префектів?

- Новоутворені районні державні адміністрації очолять найкращі фахівці з управління, які мають досвід і здатні виконувати покладені на них повноваження.

Відповідний закон парламент ухвалив тільки 17 листопада (йдеться про проєкт закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій", - Ред). Коли його підпише Президент, тільки тоді зможемо переходити до змін. Саме цей закон і врегульовує питання утворення та реорганізації райдержадміністрацій. Крім того, прописує закінчення повноважень сільських, селищних, міських голів, рад та їхніх виконавчих органів. Вирішує питання правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків територіальних громад та районних рад ліквідованих районів.

Закон – дуже важливий. Без нього місцеві органи не змогли б повноцінно функціонувати у новостворених громадах і районах. Також було б неможливо створити нові РДА.

- Якою буде функція Київської ОДА після завершення реформи децентралізації та обрання нової влади на місцях?

- На сьогодні бачимо, що поки функції обласної державної адміністрації не змінюються. Буде новий закон – будемо виконувати функції, зазначені у ньому.

- Чи не боїтеся втратити контроль над областю через завершення процесу децентралізації?

- Не бачу жодних таких ризиків. Суть децентралізації полягає у тому, щоб кошти, ресурси та відповідальність за розвиток відповідних адміністративних одиниць перейшли  на місцевий рівень.

Аналогічно не бачу жодної проблеми із контролем. Ті функції, які маємо зараз, залишаться. Проте новообрана влада ОТГ має стати більш відповідальною перед людьми, які їх обрали. І це суттєвий плюс для перспектив розвитку.


- Що найважче в роботі голови КОДА?

- Складно сказати. Це багатофункціональна робота, яка вимагає великої уважності та відповідальності. Завдання дуже різнопланові та важливі.

Звичайно, є певні нюанси. Насамперед, це кадри. Переконаний, щоб робота виконувалася ефективно, її мають виконувати професіонали. Мені вдалося сформувати таку команду. Утім, ще є декілька вакансій, на які шукаємо кваліфікованих людей.

Також бракує часу. Я не проти, щоб доба складалася хоча б з 25 годин (жартує). А поки намагаюся раціонально формувати графік, щоб мати можливість і спілкуватися з людьми під час поїздок Київщиною, і на власні очі бачити, як виконується робота на місцях.

- Під час представлення одного з Ваших попередників – Бно-Айріяна – Президент Володимир Зеленський ставив завдання перенести адміністративний центр області за межі столиці? Ви також отримували цю задачу? Що заважає Вам її виконати?

- Як на мене, така ідея має право на життя. Поясню чому. Ми єдиний регіон, який знаходиться навколо іншого – столиці країни. Звісно, маємо з нею тісний зв’язок.

Часто говоримо про Київську агломерацію, тому що багато людей, які мешкають в області, їздять на роботу до Києва. Відповідно й податки сплачують у столиці. Це також суттєве питання.

- Якби Ви отримали таке завдання, то яке місто бачите столицею області?

- Це питання варто обговорювати насамперед із мешканцями. Утім, я думаю, що за основу не потрібно брати розміри того чи іншого міста.

У той же час, розуміємо, що перенесення самої облдержадміністрації потребуватиме переведення кадрів у відповідний населений пункт. Тож маємо проаналізувати, чи зможемо забезпечити кваліфікованими фахівцями адміністрацію в новому місті.

Біла Церква, Бровари, Ірпінь, Буча – куди б не перенесли обласний адміністративний центр, доведеться вирішувати й питання зручності доїзду працівників, які мешкають у Києві (а таких у нас – більшість); вирахувати, у що обійдеться таке переведення; наскільки від цього підвищиться ефективність роботи КОДА.

Словом, нюансів багато. Тому про це краще предметно говорити після завершення процесу децентралізації та з урахуванням потреб, наявного ресурсу, доцільності.


- Чи повністю сформована команда заступників і як оцінюєте їх роботу?

- Процес командоутворення керівництва КОДА нормалізований.  Маємо у своєму управлінському складі фахівців свої справи. У кожного із заступників є унікальні здібності та досвід роботи. Працюємо разом майже рік. Тому розуміємо один одного дуже добре.  Разом витримали багато випробувань. Вважаю, що розвиток та ефективний менеджмент залежить саме від злагодженої командної роботи та довіри. На сьогодні сформовано ядро. Кожен чітко розуміє свої зони відповідальності  та фронт діяльності. Найближчим часом відбудуться деякі зміни та поповнення в кадровому складі, що, безумовно, посилить нашу роботу.

Головні принципи, якими керуюся: наближення влади до людей, рівність перед законом усіх без винятку та комфортне й безпечне життя мешканців Київщини. І для мене дуже важливо, щоб ці принципи розділяла моя команда.

- На початку боротьби з пандемією в області створили "Штаб протидії коронавірусу" під керуванням бізнесмена Ігоря Воронова. Штаб досі працює? Які результати?

- Цей штаб був створений дуже оперативно в умовах тотального дефіциту засобів індивідуального захисту та вузькоспеціалізованого обладнання. І свою функцію на той час – виконав.

Наразі цей штаб припинив свою активну діяльність. Та продовжує роботу штаб при облдержадміністрації. Сьогодні держава та область спроможні забезпечити медичну сферу всім необхідним, але ми не відмовляємося й від допомоги бізнесу та дякуємо за неї.  

- Навесні розголосу набула тема тендеру з закупівлі апаратів ШВЛ? Чим все закінчилося? Чи вдалося повернути гроші до обласного бюджету? 

- Це закінчилося тим, що всі ШВЛи, на які виділялися кошти обласного бюджету, закуплені. Зараз вони допомагають лікарям області рятувати життя наших людей. Більше того, ми працюємо над тим, щоб збільшувати їх кількість у госпітальних базах. Зараз маємо 206 апаратів. Зазначу, що це не єдине, що потрібно медикам для повноцінного лікування хворих на COVID-19.

Не менш важливо розширювати кисневу мережу. Практика показує, що багатьох людей, які потрапляють до медзакладів, потрібно забезпечувати киснем. Поки ми справляємося. Та з дня у день збільшуємо кількість точок доступу до нього. Зараз ним забезпечені 1355 інфекційних ліжок. Завдання: до кінця листопада забезпечити не менше 80%.

- Як оцінюєте свою діяльність на посаді голови КОДА? Назвіть конкретні досягнення.

- Оцінювати мою діяльність мають люди та моє керівництво – Президент України, Прем’єр-міністр і уряд.

Ті завдання та плани, що перед собою ставили, виконуємо у повному обсязі. Під час відряджень у  райони бачу зворотну реакцію людей, які з вдячністю ставляться до результатів нашої роботи. І це для мене дуже важливо.

- Посада голови ОДА це не назавжди. Чи маєте плани, чим будете займатись потім?

- Над цим питанням немає часу замислюватися. Працюю з 20 років. І відтоді жодного дня не був без роботи. Вона мене завжди знаходить сама. Зараз дбаю про актуальне: як бути ще більш ефективним.

Темп і ритм, у яких я зараз перебуваю, мені дуже подобаються. Це мотивує завжди тримати себе в тонусі й рухатися ще інтенсивніше.

Читати "Моя Київщина" у Facebook
Антон Болбочан
журналіст