#

Мер Броварів Ігор Сапожко: зроблено кроки, які дадуть поштовх до будівництва нових доріг та об’єктів

01.12.2021 08:08
Мер Броварів Ігор Сапожко: зроблено кроки, які дадуть поштовх до будівництва нових доріг та об’єктів
Ігор Сапожко

«Моя Київщина» поспілкувалася з очільником міста Бровари Ігорем Сапожком про успіхи та проблеми в громаді, а також про перспективні проєкти, які будуть реалізовані найближчим часом.

- Традиційно ми спілкуємось з очільниками громад, аби зрозуміти, як дають ради місцеві обранці за  рік після виборів та які мають здобутки. Тож, пане Ігорю, що в Броварській ОТГ змінилось за рік і які є напрацювання?

- Хочу нагадати, що у Броварах проходили позачергові довибори, тому ще року не минуло. Тим не менш, на сьогодні ми можемо констатувати деякі факти. Найперше – відбулося об’єднання територіальних громад Требухова, Княжичів і Броварів. За такий короткий період часу, особливо в сільській місцевості, було вирішено досить багато проблемних питань та зроблені закладні фундаменти для їх розвитку.

Наприклад у Требухівській школі здійснено капітальний ремонт харчоблоку, актового залу, реорганізація  вхідної групи. У дитячому садочку капітально відремонтована покрівля.

Що стосується Княжичів, то там відбувся перехід на альтернативне паливо в дитсадку, школі, клубі та закладі сімейної медицини, що дасть змогу не залежати від вартості газу. Також здійснено проектні роботи стосовно управління житлово-комунального господарства доріг. Пожежні сільські частини переведені до системи «Бровари благоустрій», яку ми не розформували, тобто, ми готові до всебічного розвитку. На майбутній рік у Княжичах і Требухові плануємо будівництво нових амбулаторій.

Наразі досить активно розвивається call-центр, на який протягом дня здійснюється реєстрація  звернень громадян та швидке реагування. Ми, як орган самоврядування, враховуючи відповідальність в першу чергу перед людьми, які проживають в нашій ОТГ, зробили все можливе, щоб забезпечити життєдіяльність  абсолютно усім необхідним, починаючи від закладів медицини, освіти, комунальних підприємств, впровадженням нових програм та технологій. Так, на жаль, не все заплановане було здійснено. Але, зроблені певні кроки, які дадуть в наступному році реалізувати проекти будівництва нових доріг, здійснити ремонтні та інші заходи.

Щодо негативних моментів, яких вистачає в цілому світі і в нашій державі, то і тут ми не є виключенням. Серед основних проблемних питаннях в ОТГ є проблема з вартістю газу, а також ситуація навколо медицини і купівля для лікарні кисню.

Головне завдання нині – створити умови інвестиційного клімату, що в свою чергу сприятиме створенню нових робочих місць. Рада працює, засідання йдуть, ведеться  діалог, тобто, однозначно, є певне порозуміння, а відтак, і тенденції до позитивних зрушень.

 - Ви акцентували на ремонті освітніх закладів, тобто в населених пунктах про закриття шкіл не йдеться?
- Ні, у наших населених пунктах не закривалися школи, натомість спостерігається тенденція навпаки. 

На жаль, є затримка будівництва об’єктів з певними речами в будівельній галузі в зв’язку зі здорожчанням  будівельних  матеріалів, часто – із затримкою авансових платежів. Але до кінця року будуть  добудовані школа, дитячий садочок у місті і є ще низка проектів на наступний рік стосовно відкриття нових закладів освіти.

- Нещодавно місцеві жителі підписували петицію щодо реконструкції басейну та закладення коштів у бюджет на наступний рік. Чи є зацікавленість влади запуску даних об’єктів для оздоровлення  молоді?

- Свого часу цей басейн продали як житлове приміщення. Ми повернули його в комунальну власність, є розроблена проектна документація. Але час плине, і з’являються нові проблеми.  Ми взяли кредити на будівництво нової школи, на будівництво дороги, під іпотеку взяли автотранспортне обладнання для наших комунальних підприємств, зокрема, ми беремо участь  програмі Європейського банку реконструкції та розвитку щодо ремонту дитячого садочка, очисних споруд.

Я за те, щоб підтримати позицію з басейном, але є певні пріоритети. Розумію, що басейн – це дофінансування з місцевого бюджету, і ми розглядаємо декілька варіантів. Басейн «Лідер», що знаходиться між 5-ю і 8-ю школами, може взяти  участь в програмі «Велике будівництво». Якщо ми потрапимо до цієї програми, то одним з об’єктів буде цей басейн.

Ми подалися на декілька програм Міністерства регіонального розвитку, в тому числі на «Велике будівництво», але треба виважено переглянути нашу платоспроможність, бо є і кредитування, і відсоток по сплаті ПДВ, і співфінансування. Якщо ми беремо такий об’єкт, то максимум за два роки маємо побудувати.

- Яка наразі ситуація з місцевою медициною та прийомом ковідних хворих?

- Для прийому хворих ми зробили все можливе: на сьогоднішній день докупили ще одну кисневу станцію, низку апаратів ШВЛ. Окрім двох реанімацій та інфекційного відділення, один поверх в терапії ми також перевели під ковідних хворих та розвели всі максимальні точки для постачання кисню.

Наразі ведеться капітальний ремонт в дитячому інфекційному відділенні, при цьому чотири поверхи  терапевтичного відділення стовідсотково відремонтовані та оснащені новими меблями.

- Які проекти наразі втілюються в життя за рахунок співфінансування і участі у програмі «Велике будівництво»?

- В Броварах зараз розглядається декілька проектів,  проте великих немає. В основному це питання співфінансування програми міжобласного і міського бюджетів. Приміром, зараз розглядається можливість будівництва нового спорткомплексу на території або колишнього спорткомплексу «Металург» або на  території басейну «Лідер». Спорткомплекс міститиме басейн, зали тренування для дітей, додаткові спортивні  секції тощо. Тому, я сподіваюсь, що в наступному році ми все ж будемо брати участь у Президентській програмі «Велике будівництво».

- До речі, щодо проектів. Прокоментуйте ситуацію з очисною каналізаційною станцією. Чи вдалося знайти спільну мову між  містом Бровари та Красилівкою, на території якої й знаходиться очисна станція та чи вдалося отримати кредит на її реконструкцію?

- Питання цікаве і риторичне. Що значить знайти спільну мову? Очисна станція збудована ще за часів СССР. Зона обмеження очисних споруд і сьогоднішніх, і тодішніх дорівнює 500 м. Ми зазначили, що маємо розширювати очисні споруди, а питання стоїть в проекті не просто розширити очисні споруди, а про зміну механізму системи очистки стічних вод. Треба сказати, що до 2010 року це взагалі було обласне підприємство. Але, якщо 500 метрова санітарна норма узаконена, то чому ці землі розпаювали і віддали в приватну власність – питання не до мене. Питання, в тому, що ми маємо зробити, щоб не було екологічної проблеми.

Ми розробили техніко-економічне обґрунтування, яке подали до Європейського банку розвитку і через програми Міністерства регіонального розвитку наше  місто відібране як переможець конкурсу. Зараз перевіряється платоспроможність Броварів на отримання кредиту, який спрямується  на реконструкцію очисних споруд. Згідно кредит-рейтингу ми маємо досить високий показник платоспроможності. Думаю, що Міністерство фінансів підтвердить і з наступного року почнемо  працювати над початком будівельних робіт.

- На Київщині найближчим часом планують удосконалити маршрутну мережу міжміських і приміських маршрутів, зокрема це стосується Броварів. А яка наразі ситуація із транспортним сполученням між населеними  пунктами?

- Як ви знаєте, у нас проходить кільцева дорога Київ-Чернігів. Є певна проблема сполучення між Княжичами і Броварами та Требуховим і Броварами, а саме з виїздом на кільцеву дорогу. При будівництві великої кільцевої дороги в районі перехрестя Требухова-Бровари передбачена  шляхо-провідна розв’язка, яка дасть можливість не виїжджати на кільцеву дорогу. Така ж система шляхо-провідного зв’язку у нас передбачається і з Княжицькою сільською радою. Якщо це питання  буде вирішено, то запрацює система безперебійного зв’язку транспорту.

Наразі система виїзду є певним дискомфортом для транспорту медичної та освітньої галузі. Небажано здійснювати виїзд транспорту з дітьми, наприклад на кільцеву дорогу,  бо це не є безпечно, а ми в першу чергу турбуємося про безпеку. Інших проблем транспортного сполучення немає.

-  А що відносно будівництва станції метро в напрямку Броварів? Як відомо її виключили з остаточної редакції проєкту генерального плану столиці, але все ж, чи це реально було зробити?

- І про тролейбуси говорили, і про метро. Давайте говорити відверто: у місті Бровари це нереально.  Якраз Києву це набагато цікавіше – зробити метрополітен, щоб зменшити навантаження на місто автомобільного транспорту. Тож, якщо Київ готовий розглядати великий глобальний проект, куди ввійде наш дуже великий регіон, то це буде економічно та екологічно вигідно для столиці. Але, саме місто Бровари не потягне даний проект без держави або без участі столиці.

- Що Вам відомо про ситуацію з ДП «Радіопередавальний центр» та незаконним привласненням цієї земельної ділянки, в чому підозрюють зокрема держслужбовців?

- Я чув цю інформацію, але подробиць не знаю.

- Ми не можемо не запитати про напад, здійснений на Вас і Вашу родину минулого року. Чи відомі вже замовники, адже навряд, що звичайні грабіжники так би вчинили? Чи завершено розслідування цього злочину?

- Слідство ще йде. Можу зазначити, що я дуже не хотів би політизувати ситуацію. Я прожив життя з родиною, не маючи особистої охорони і встановленої сигналізації. Я вважав, що я проживаю в європейській країні. Якщо ж є такі випадки на території України, який пережила моя родина, то це ненормально. Це допущення певного безладу, який на жаль, існує, тому що таких фактів досить багато.

Щодо замовників, то я сам проводжу паралельне розслідування. Я прекрасно розумію, хто є певними замовниками, але поки що у мене немає прямих доказів. Поліція веде своє розслідування, є затримані, які вважаються підозрюваними. Моя ж думка, що це зовсім не ті підозрювані, які скоїли злочин…

Читати "Моя Київщина" у Facebook
Надія Савчук
журналістка