#

Місія неможлива: чому з Київщини довго діставатися до столиці

15.03.2024 08:01
Місія неможлива: чому з Київщини довго діставатися до столиці
Питання громадського транспорту між містами є ключовим

Зі збільшенням населення у містах поблизу Києва, суттєвим стало питання транспортного зв'язку зі столицею. Варто зауважити, що у пристоличному регіоні – абсолютно різна ситуація щодо руху на дорозі. Веб-сервіс Google Maps є достовірним джерелом даних про транспортний потік, який дозволяє визначити часові об'єми для подолання певного маршруту. Використовуючи цей ресурс «Моя Київщина» проаналізувала час, необхідний для того, щоб дістатися від передмість столиці до Києва

Почнемо з важливого моменту. В період години-пік з 7.30 до 9 ранку найскладнішою є ситуація транспортного зв'язку до столиці з Василькова, Боярки, Софіївської та Петропавлівської Борщагівки, Бучі, Гостомелю та Борисполя. Час проведений у дорозі, становить від 60 до 80 хвилин. Тохи краща ситуація у Білогородці, Вишневому, Обухові та Броварах, де час у дорозі займає від 40 до 70 хвилин. Водночас в Ірпені та Вишгороді ситуація з доїздом наразі є оптимальною, час у дорозі коливається від 30 до 55 хвилин.

З упевненістю можна сказати, що дістатися до Києва з Ірпеня чи Вишгороду буде в рази швидше, ніж з Троєщини.

Абсолютно логічно, що транспортне сполучення, транзитність, просторова інтеграція та транспортне обслуговування населення, впливають на вибір місця проживання, вдалі транспортні розв'язки забезпечують економічний ріст населеного пункту, що в свою чергу впливає на рівень життя.

На відміну від інших передмість Києва, тільки в Ірпені є універсальна доступність до пересадочних вузлів, завдяки добре налагодженій транспортній системі, можна швидко та легко дістатися до декількох різнолінійових станцій метро столиці, до прикладу Оболонь чи Академмістечко.

На особливу увагу заслуговує чотирисмугова Новоірпінська траса, що пролягає через село Романівка. Це найпопулярніший і найкомфортніший маршрут з Ірпеня до столиці, яким користуються не лише жителі міста а й мешканці сусідніх районів. Варшавська траса також є зручним маршрутами, яким можна дістатися до Академмістечка, Виноградаря та Оболоні. Гарно налагоджена транспортна мережа стала ключовим аспектом у збільшенні населення міста.

Ще одним фактором, який робить подорожі швидкими та комфортними, є транспортні розв'язки. Нещодавно, в селі Романівка (входить до міста Ірпінь) відкрили автомобільний міст через річку Ірпінь поруч із мостом, зруйнованим під час російського вторгнення в Україну у 2022 році. У години-пік міст полегшує рух на дорозі на в'їзд та виїзд з Романівки.

Згідно з дослідженнями Інституту Генерального плану міста Києва, щоранку до столиці приїжджає близько 300 тисяч жителів передмістя. У ранкові години (із 7-ї до 10-ї години) у будні в’їжджає близько 100 тисяч громадян на легковому транспорті. Ще 120 тисяч прямує до столиці на громадському транспорті. Близько 50 тисяч залізницею.

Центром «Соціальні індикатори» у серпні-вересні 2020 року було проведено соціологічне дослідження «Думки і погляди населення Київської агломерації», яке показало, що більше половини мешканців населених пунктів, розташованих на відстані не більше 30 км, відвідували Київ принаймні раз на тиждень, чверть – щодня. Основними причинами відвідування столиці були — бізнес (39%), шопінг (33%), розваги (32%) та освіта (3%).

Для мінімізації заторів, та проблеми паркування, у передмістях столиці є міський транспорт, який дедалі користується ще більшим попитом. Автобуси, маршрутне таксі чи залізничний електричний транспорт має безліч переваг в порівнянні з особистим транспортом. Це найефективніший інструмент ввезення та вивозу великої кількості осіб, що дозволяє зменшити обсяг денних міграцій в режимі дім-робота-дім.

Нещодавно, на сайті Київради було оприлюднено рішення, яке передбачено в Міській цільовій програмі розвитку інфраструктури Києва на 2024-2025 роки, про старт будівництва тролейбусних ліній до Ірпеня, Бучі, Гостомеля та Броварів.

«Дане рішення дозволить забезпечити якісне та комфортне транспортне сполучення між столицею та містами Київської агломерації, зменшити рівень автомобілізації на вулицях столиці, збільшити пропускну спроможність доріг. Для пасажира такий транспорт матиме безліч переваг, серед яких: комфорт, передбачуваний графік перевезень, обґрунтований тариф», — вказується у програмі проекту.

Варто зазначити, що не лише громадський транспорт чи автомобілі користуються попитом. У 2021 році команда проекту Bike City Consulting на замовлення платформи «Транспортні міста» провела опитування серед велоспільноти та користувачів легкого особистого транспорту (електросамокатів та моноколіс) у столичному регіоні Києва.

Метою опитування було з'ясувати, на яких напрямках є найбільша потреба у веломаршрутах. Отримані дані мали бути використані для пілотного проекту з будівництва міжміського веломаршруту. Згідно з результатами опитування The Village Україна, найзатребуванішими є напрямки: Ірпінь та Буча, Вишгород, Бориспіль, Бровари та Вишневе.

Передмістя Києва швидко ростуть і розвиваються. Зі збільшенням кількості населення зростає попит на транспортні послуги, а актуальним залишається розвиток, як магістральної мережі так і громадського транспорту. Ефективне функціонування транспортної системи у містах неможливо забезпечити без упровадження сучасних розумних технологій.

Для забезпечення якісного функціонування транспортної системи нам потрібен європейський досвід роботи ситуаційних центрів або центрів інтелектуальної транспортної системи, де змодельовані різні форс-мажорні ситуації. Створення й функціонування таких центрів сприятиме подальшому розвитку, як транспортної інфраструктури так і економіки даного регіону. 

Читати "Моя Київщина" у Facebook
Антон Болбочан
журналіст