#

Провалена медична реформа: чи покращилася якість медичного обслуговування в Ставищенській громаді?

09.11.2021 07:59
Провалена медична  реформа: чи покращилася якість  медичного обслуговування в Ставищенській громаді?

Реформа медичної галузі внесла значні корективи у роботу закладів і не завжди вони – на користь пацієнтів. "Моя Київщина" розповість про зміни, які сталися у житті Ставищенської громади.

Відомі магнати та меценати  графи Браницькі у 1911 році збудували у Ставищі лікарню, споруда якої нині є головною пам’яткою  архітектури  селища. З тих пір у ній незмінно функціонує лікарня, яка в різні періоди  з тих чи інших причин то розширяла, то звужувала медичні послуги та можливості.

Підприємство КНП «Ставищенська лікарня» зареєстрована 24.03.1999 за юридичною адресою 09401, Київська обл., Білоцерківський р-н, селище міського типу Ставище, вул.Цимбала Сергія, будинок 15/4. Керівником організації з  20 жовтня 2021 року є Даценко Тетяна Валеріївна. 

Основний вид діяльності  лікарні:
86.10 Діяльність лікарняних закладів
Інші:
86.22 Спеціалізована медична практика
86.23 Стоматологічна практика
86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров'я

На офіційний запит «Моєї Київщини» до голови Ставищенської селищної ради щодо стану справ у медицині надійшла офіційна відповідь, де повідомляється, що:
1. З початку року розглянуто 25 звернень  громадян з медичних проблем, наразі на розгляді нема звернень.
2. Громадяни можуть обстежити стан свого здоров’я у КНП «Ставищенська лікарня» Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області, а також громадяни  можуть отримати результати лабораторних досліджень з понад 50-ти показників стану здоров’я.
3. Харчування  хворих у стаціонарі вирішено за рахунок місцевого бюджету.
(Тут слід було б додати, що жителі громади  також допомогають харчувати хворих, здаючи добровільно та безкоштовно овочі для потреб лікарні).
4. Послугами сімейних лікарів користується 92, 5 % жителів громади.
(Тут можна сказати, що декларації із сімейними лікарями заключили 92,5% жителів громади, а от послугами  лікарів користуються далеко не всі. І на це є різні причини – починаючи з негативного досвіду спілкування пацієнта і лікаря та закінчуючи незручностями транспортного сполучення ).
5. Щодо питання забезпечення медикаментами у період коронавірусу повідомлено, що пакет № 31 відсутній. (Тобто, пацієнтам не варто розраховувати на безкоштовне лікування).
6. Проводяться такі термінові операції:
-апендицит;
-защемлена грижа;
-ПХО ран;
-ПХО відкритих переломів кінцівок та МОС;
-дренування абсцесів, флегмон;
-травми внутрішніх органів.
7. Відсутній пакет супроводу вагітних та породіль, обслуговуються гінекологічні хворі.
8. Реабілітація воїнів АТО/ООС не проводиться.
9. Ветерани, інваліди АТО/ООС користуються позачерговим обслуговуванням, безкоштовним стаціонаром. (Цікаво, а для інших стаціонар – платний?)
10. З початку року здійснено  2164 виїзди на виклики.
11. У Ставищенській громаді  проводиться вакцинація від коронавірусу.
І дозою вакциновано – 52,2% громадян;
ІІ дозою вакциновано – 52,2 % громадян.
(Є надія, що ці цифри постійно оновлюються).

У травні  цього року жителька села Винарівка  Ставищенської громади Ольга Яківна Пустовгар  написала у місцевій групі «Ставищенські стайні» ось такий допис:

«Мене дуже хвилює, як і багатьох жителів нашої громади, чи буде функціонувати Ставищенська центральна лікарня? Закриття терапевтичного, неврологічного та хірургічного відділень призвело до великих незручностей для жителів нашої громади. Багато з людей хворіють на ряд хронічних хвороб таких, як стенокардія, ішемічна хвороба серця, інсульт, інфаркт, мають проблеми з хребтом. Потрібно приймати крапельниці, тільки, де їх приймати, відділення ж закриті? Де терміново зробити екстерну операцію по апендициту, чи по виразці шлунка. Раніше велика увага приділялась вагітним, збереженням їх дітей, жінок клали на збереження у стаціонар, тепер, немає стаціонару і народжувать ніде. Така ось медична реформа в нас в дії».

Відбулося жваве обговорення допису. Звісно, занепад медичної галузі, особливо на периферії, почався не вчора, тому й думок висловлено було багато і різних.

У жовтні цього року  розпочало свою роботу денне стаціонарне відділення, про що повідомляла тодішня директорка КНП «Ставищенський ЦПМСД» Валентина Гогунець: "відтепер ми маємо можливість надавати медичну допомогу жителям нашої громади у зручних умовах та зручний час". Раніше денне стаціонарне відділення знаходилось на 5-му поверсі КНП «Ставищенська лікарня».
Відділення відкрито на першому поверсі на базі Комунального некомерційного підприємства «Ставищенський ЦПМСД» з метою створення комфортних умов для перебування пацієнтів на денному стаціонарі. Також на 1-му поверсі облаштований кабінет для огляду маломобільних груп населення.

За направленнями свого сімейного лікаря, громадяни проходять лікування  та маніпуляційні заходи у денному стаціонарному відділенні.
Зауважимо, що протягом дня у відділенні передбачено надання медичної допомоги близько двом десяткам пацієнтам.
Окрім того, встановлено зручний графік роботи для пацієнтів відділення : понеділок-неділя з 09.00 год. - 18.00 год. З місцевого бюджету було виділено 50 тис грн на облаштування нового стаціонарного відділення. Облаштування також проводилося власними силами КНП «Ставищенський ЦПМСД».

Нещодавно було опубліковано повідомлення про те, що обновлено та відремонтовано пандуси біля поліклініки та лікарні, а також навіси над ними.

Це все, звичайно, добре, але ж закрито неврологічне, пологове, гінекологічне, дитяче відділення! Натомість у хірургічному є палата для гінекологічних хворих, а породіль возять у сусідні райони. Тому не варто дивуватися, що в громаді одна за одною зачиняються або перепрофілюються в дошкільні дитячі заклади школи, бо демографічного покращення за таких умов чекати не варто.

Може, наслідки невдалої реформи були б не такі помітні, якби  вони не співпали у часі з пандемією коронавірусу. Та, не зважаючи на  пандемію, перед початком навчального року  у поліклініці лікарні годинами стояли  черги до 60 осіб бажаючих оформити медогляд для школяриків. Чому керівництвом лікарні не було продумано цю ситуацію?

Не зроблено відповідного відмежування  відвідування хворих з підозрою на коронавірус профільного лікаря, в результаті в одному коридорі стикалися пацієнти, які прийшли на прийом чи за рецептами до ендокринолога, та потенційні ковідні хворі.
Трапляються ситуації, коли у поліклініці скупчення людей, і всі вони не можуть розійтися до потрібних лікарів, допоки на рецепції не візьмуть електронний номер. Причому безглуздість ситуації визнають і пацієнти, і медперсонал.
Непродуманість медичного супроводу, неузгодженність дій сімейних лікарів іноді призводить до  того, що хворим, особливо з травмами, неможливо попасти одразу на прийом, а доводиться  «сім кругів намотати», інколи на одній нозі, бо друга травмована. Так було з пацієнткою Оленою Мармуз:

«Подробиці вже трохи забулись, а от те, що нога болить, а до лікаря потрапити – сім кругів намотати, бо направлення сімейного лікаря нема – вона на той час була у відпустці. Тобто, треба  до терапевта, який на прийомі для всієї ОТГ  один, приймає своїх пацієнтів і тих, хто просто сидить  в черзі, а черга з кілометр, ти безглуздо сидиш дві  години з розпухлою ногою, щоб отримати направлення до хірурга і це все на різних поверхах у різних приміщеннях...».

Опитавши невелику групу місцевих жителів щодо медичної реформи, сам собою напрошується висновок: старе розвалили, а нове чи й колись добудується. Принаймі, старше покоління з вдячністю згадує дільничі лікарні, які рятували життя та здоров’я не одному хворому, аптеки, до яких не треба було їхати, лікарів, які чомусь не сміли хамити пацієнтам.

Бо досліджуючи дописи у місцевих групах ставищан, раз-по-раз натикаєшся на  скарги жителів громади  на неякісне обслуговування, а подекуди – на хамську поведінку працівників найгуманнішої професії.

Звичайно, шкода, що люди у своїх постах-скаргах не вказують прізвища лікарів або працівників лікарні, на яких скаржаться, адже  й досі превалює думка: мені ж тут жити і ще не раз доведеться звертатися. А також є якась хронічна впевненість, що ніхто з керівництва у таких ситуаціях не стане на сторону скривджених пацієнтів, бо це скоріше виняток, аніж правило. В результаті, лікарі та працівники лікарні, які по-хамськи ставляться до відвідувачів та недобросовісно – до своїх обовязків, відчуваючи безкарність, продовжують це робити. Звісно, реформа тут ні до чого.

Читати "Моя Київщина" у Facebook
Тетяна Іванчук
письменниця