#

Торгові мережі на Київщині: як працюють супермаркети "Фора"

20.07.2020 08:01
Торгові мережі на Київщині: як працюють супермаркети "Фора"
Магазини "Фора"

"Моя Київщина" розпочинає огляд торгових мереж, що функціонують у столичному регіоні. Про формат супермаркетів "Фора", кому вони належать та яку цінову політику мають, читайте в матеріалі інформаційного порталу

Продовольчо-промислові супермаркети "Фора", які входять у Fozzy Group, позиціонують себе як "зручні магазини біля дому", їхні слогани – "піклування в дії" та "ближче до дому, ближче до вас". У 2015 році торгова мережа перемогла у номінації "Найкраща мережа магазинів біля дому" конкурсу "Retail Awards", у 2017 – як "Вибір споживача 2017" та увійшла до списку "Кращих постачальників товарів та послуг" за версією Всеукраїнського галузево-аналітичного центру, а через рік уже була в першій двадцятці рейтингу "ТОП-200 кращих роботодавців України", складеному офіційним виданням Державної фіскальної служби "Вісник. Рейтинги".

Історія розвитку

Перша "Фора" була відкрита в 2002 році в Києві. Сьогодні ж по всій Україні їх 249. Зокрема, у Київській області, де торгова мережа входить до списку основних платників податків, представлено 111 магазинів. Належать вони одному з найбільших українських ритейлерів Fozzy Group, який, окрім того, є власником гіпермаркетів "Фоззі", супермаркетів "Сільпо", аптек "Біла ромашка", дискаунтерів "Thrash!", магазинів електроніки "Rіngoo". Торговельна корпорація володіє також ресторанами, заводами, є основним акціонером банку "ВОСТОК", оператором на ринку доставки "Justin" та має власні торговельні марки, такі як "Премія""Premiya Select""Premiya Wine Club""Повна чаша""Повна чарка""Zonk""EXTRA!""Зелена Країна". Засновниками Fozzy Group є Володимир Костельман (51%), Роман Чигір (23,2%), Олег Сотніков (23,2%) та Юрій Гнатенко (2,5%). Усі вони входять до переліку найзаможніших людей України.

У 2003 році власники придбали мережу "Дніпрянка". Разом із магазинами також була куплена й продовольча база, яку перетворили в розподільний центр. Таким чином, на місці колишніх гастрономів відкрилося 18 магазинів "Фори". Із того часу почали говорити про заснування мережі. У листопаді 2013 року засновники почали ребрендинг і стали відкривати магазини в новому стилі. Сьогодні їх легко можна впізнати за яскраво зеленим кольором та логотипом із білим кошиком на червоному фоні. Таке поєднання довершує політику торгової мережі, що наголошує на свіжості пропонованої нею продукції.


У 2017 році "Фора" почала відкривати преміальні супермаркети "Favore", і першим став магазин у смт Козин. Вони вирізняються тим, що там представлені рибні делікатеси з Франції, Шрі-Ланки, ОАЕ, Китаю, іспанський хамон, сир від виробників Австрії, Італії, Франції, швейцарський шоколад, італійська паста, індійський рис, мед та натуральні фермерські продукти українських виробників.

Ще через рік мережа почала встановлювати на паркувальних майданчиках своїх магазинів зарядні пристрої для електромобілів. Вони були розміщені на міжміських трасах, зокрема в Щасливому, Гатному, Лютежі, Козині, Глевасі тощо. Таке розташування мало б спростити можливість подорожей електромобілем на далекі відстані та стати хорошою екологічною ініціативою.


Наразі в магазинах "Фора" починають відкривати каси самообслуговування. Сьогодні такі є уже в 14 магазинах Київської області. Це дозволяє покупцям швидко оплачувати покупки, а головне – безпечно, що нині особливо актуально. Окрім того, із квітня торгова мережа запустила проєкт "Купуй вдома". Сьогодні обрати товари на сайті та протягом 3-х годин отримати замовлення із доставкою додому мають можливість жителі Борисполя, Броварів, Бучі, Вишгорода, Гатного, Гори, Гостомеля, Крюківщини, Чабанів, Нових Петрівців, Ходосівки, Ірпеня, Вишневого, Софіївської та Петропавлівської Борщагівки. Також у рамках благодійної допомоги в боротьбі з Covid-19 торгова мережа виділила 20 млн грн на боротьбу з вірусом. Вони були направлені на закупку засобів захисту для медиків, зокрема й столичного регіону.

Асортимент та ціни

В асортименті "Фори" понад 23 тис. найменувань продуктів харчування і побутових товарів, однак їхня кількість може залежати від розміру торговельної площі, яка в середньому складає 330 кв. м. Також магазини пропонують свіжу випічку з власної пекарні та свіжомелену каву з кавомашин мережі.

Наскільки ж у "Форі" лояльні ціни, можна зрозуміти, проаналізувавши вартість товарів споживчого кошика пересічного жителя області. Отож, 500 г пшеничного хліба там коштує 14,90 грн; 1 кг найдешевшої гречки – 35,59 грн, а рису – 20,99 грн; 1 кг цукру – 14,19 грн; вартість десятка яєць починається від 19,99 грн; олії – від 23,19 грн; масла – від 17.79 грн. за 250 г. Натомість, 100 грам цибулі у "Форі" буде коштувати 0,55 грн, буряка 0,69 грн, а картоплі 1,19 грн.

Програми лояльності та знижки

Магазин "Фора" проводить щоденні акції, наприклад, "Купуй вигідно разом" та "Лови знижки". Також для постійних клієнтів діє програма лояльності "Фора club". Завдяки ній вони можуть користуватися персональними знижками та накопичувати бонуси, які потім обмінюються на гривні. Крім того, торгова мережа створила дисконтну програму "Турбота" для пенсіонерів та людей із особливими потребами. Для них у певні години діє знижка 10% на всі товари, за винятком алкоголю, тютюну та акційної продукції.

Скандали

Улітку 2016 року ГО "Фундація.101" проводила моніторинг якості продуктів харчування у супермаркетах України. В антирейтингу "Фора" зайняла друге місце, оскільки факти продажу зіпсованих м’ясних виробів у торговій мережі фіксувалися у 51% випадків, а прострочених товарів – у 48%.

Також ще в 2003 році Генеральна прокуратура України порушила 5 кримінальних справ проти Fozzy Group у зв’язку з тим, що оборот компанії не збігався з сумою сплачених податків. Однак тоді президент корпорації звинувачення спростував. Та "Форі" й досі закидають те, що, попри значні суми заробітку, мережа віддає державі значно менше за інших гравців продуктового ритейлу.

Цікаво, що багато років юридичний департамент Fozzy Group очолював Андрій Журжій – нардеп Верховної Ради попереднього скликання від "Самопомочі", який зараз активно опікується питаннями житлової забудови у столичному регіоні – у Києво-Святошинському районі.

У той же час, подібні факти особливо не повпливали на популярність супермаркетів серед споживачів. Треба констатувати, що за останні роки компанії вдалося добряче розширити свою мережу і сьогодні "Фора" дійсно стала "зручним магазином біля дому".

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Євгенія Любомирська
журналістка
Теги: