#

В.о. мера Білої Церкви Володимир Вовкотруб: Ми не будемо збавляти темп

10.06.2024 12:53
В.о. мера Білої Церкви Володимир Вовкотруб: Ми не будемо збавляти темп
Володимир Вовкотруб

Про досягнення влади Білої Церкви з розвитку міста в умовах війни та про перспективні напрямки, на які робитиметься акцент, «Моя Київщина» поспілкувалася з виконуючим обов’язки міського голови Білої Церкви Володимиром Вовкотрубом

- Володимире Григоровичу, в квітні 2024 року ви заступили на посаду в.о. білоцерківського міського голови, і, власне, перейняли відповідальність за найбільше місто Київщини. Насамперед, як би Ви оцінили діяльність Геннадія Дикого за майже 9 років роботи на посаді очільника міста? Які суттєві зміни відбулися за період його двох каденцій?

- Моя точка зору у цьому питанні буде суб’єктивна. Роботу Геннадія Анатолійовича оцінили виборці на виборах, двічі оботу обравши його мером. За період керівництва Дикого місто, звісно, змінилося завдяки тому, що відбулися деякі зміни в децентралізації, зміни в бюджетному законодавстві, стало більше залишатися коштів, громади стали більш самостійними, і відповідно було більше можливостей правильно розпорядиться коштами, заробітними платами. Зокрема, було розроблено план розвитку нашої громади, щоб вона стала зручною для людей.

Левова частина цих заходів було організовано Геннадієм Диким. Зрозуміло що зараз, на жаль, відкриті чорні сторінки в історії України, в тому числі й Білої Церкви. Пріоритети у бюджеті змінилися, тобто, деякі речі, які ми почали робити, маємо завершити. Є перша частина плану розвитку, друга – в розробці, і третя – з перспективами. Коли будуть всі три частини зроблено, тоді буде видно весь комплексний проект.

Якщо ми розвиваємо інфраструктуру, то відповідно приходять нові види бізнесу, - те, що було не притаманно Білій Церкві. Я вважаю, що робота проведена колосальна і велика. Повторюся – результат роботи будь-якого посадовця на виборній посаді – це довіра виборців.

- Яке Ви маєте бачення подальшого розвитку Білої Церкви? Які ключові стратегічні елементи цих змін?
- Перше – не будемо збавляти темпи. Як я вже сказав, є план розвитку громади, згідно якого ми будемо працювати, максимально дотримуватися тих задач, які перед собою ставимо. Виходячи з потреб суспільства, ми зосередили увагу на процесах діджіталізації, спрощенні отримання послуг мешканцями Білої Церкви. Відмічу, що декілька тижнів тому я брав участь у міжнародному форумі з цифровізації у Естонії, де познайомився з менеджером проєкту «Дія». Зокрема, мав можливість  ознайомитися з тим, як працюють ці послуги в Естонії на рівні держави і на рівні міста Таллінна.

Естонія – країна, яка сьогодні максимально оперативно впровадила найбільшу кількість цифрових послуг. Мені важливо, щоб час який люди втрачають в чергах за тією чи іншою послугою, могли  витратити на себе і на свою родину. Днями ми зробили перший етап – запустили в міськраді систему голосування «Голос» для того, щоб зменшити кількість паперових носіїв, максимально перевести в електронну форму підготовки сесій, тобто, всі проєкти рішень будуть у електронному вигляді. У кожного депутата завдяки нашій системі електронного документообігу є окремий кабінет в індивідуальному планшеті. Тобто, вся інформація про роботу комісій, засідань сесій, проєкти рішень, напрацьовані профільними спеціалістами, одразу потраплять депутатам відповідних комісій. Оперативність дасть змогу депутатам більше уваги приділяти кожному питанню та ухвалювати відповідні рішення. І друге – ми приберемо кількість друкованих носіїв, позаяк це вимога часу.

Також я вважаю, якщо є запити суспільства, на те, щоб впровадити картку білоцерківця, яка буде давати низку переваг містянам, зокрема пільгові проїзди. Є попит населення на встановлення в усіх перевізників системи валідації шляхом оплати за допомогою електронної карти. Пільговики могли б з цією карткою їздити безкоштовно, що дало б можливість відслідковувати кількість населення, якому треба відшкодувати пільгове перевезення. Як відомо Біла Церква має три військові частини, відповідно – багато пільговиків, а звідси постійні конфлікти між водіями та пасажирами. Певно, ми доросли до того часу, коли необхідно вирішити цю проблему. Звісно, підприємства-перевізники мають заробляти, але ми маємо можливість їх контролювати.

Також є наміри удосконалити електронну систему «Дозорсіті», в якій є можливість відслідковувати рух і графік громадського транспорту. Я вважаю, що більш зручніше зробити додаток для гаджетів, де буде можливість онлайн відслідковувати потрібний маршрут. Це одне із ключових питань, яким я цікавився в Естонії, але є проблема навчання людей старшого покоління цифровим навичкам. Тому ми зараз думаємо над тим, яким чином це буде здійснюватися: через ЦНАПи, бібліотеки, школи. Я думаю, що ми підготуємо відповідний пакет реформ, але, звісно, що за рік впровадити їх буде дуже важко.

- Яка ситуація із наповненням бюджету міста після змін в бюджетному законодавстві?

- Дійсно, це складне питання після змін в бюджетному законодавстві. Місцеві податки, ПДФО від військових, силових структур раніше надходили до місцевого бюджету. Зараз у звязку з військовим станом їх передають на державний рівень. Звісно бюджет міста від цього втратив, близько 30 відсотків наповнення бюджету пропало. До того ж загострюється ситуація на фронті. В зв’язку з цим ми взяли на себе зобовязання виділити приблизно 312 мільйонів гривень для допомоги військовим попри те, що фактично ці кошти забрали. Крім цього, ми ще знайшли резерви для того, щоб 312 мільйонів гривень дати нашим військовим частинам, а це 114 бр ТРО, Зенітно-ракетний полк і 72 бригада ім. Чорних Запорожців.

Кількість військових – велика, відповідно першочергово допомагаємо нашим бригадам, які базуються у Білій Церкві. Але питання національної безпеки, це питання не лише наших трьох бригад, тому що багато білоцерківців служать й в інших бригадах. До нас  звертаються по допомогу із інших бригад та напрямків, також допомагаємо всім по мірі можливості.

- Продовжуючи тему бюджету, наступне питання: чому Ви, коли заступили на посаду, заморозили всі витрати і закупівлі для комунальних підприємств? Яка зараз ситуація?

- Того дня, коли я фактично почав виконувати повноваження міського голови, відбулася надзвичайна подія: на провулку Грузинському, 23 стався вибух, в результаті було зруйновано три поверхи багатоповерхівки. Фактично ми змушені були тієї ночі виселити 80 квартир, це 148 осіб, тому що будинок мав хитку конструкцію і аварійно-рятувальні загони рекомендували нам провести виселення людей через ймовірність обрушення. Станом на сьогодні у нас залишається без житла 30 родин. За даними попередньої технічної-експертизи у цих квартирах неможливо проживати. Сьогодні ми прийняли програму стосовно відшкодування коштів цим родинам на період ремонтних та відновлювальних робіт, також ми маємо їх десь розмістити. Мною було прийняте рішення переглянути можливі резерви для того, щоб провести відновлювальні роботи і визначити пріоритетні першочергові заходи, які ми можемо в цьому році не проводити. Чекаємо комплексний проєкт відновлення постраждалого будинку, кошторис, щоб розуміти подальші наші дії. Розпорядження про замороження витрат та закупівель було призупинено на 10 днів, відтак всі розпорядники коштів переглянули свої частини витрат бюджету, аби вирішити, де можна зекономити та виділити кошти на відновлення будинку.

- У 2023 році Біла Церква посіла друге місце серед усіх громад України, виділивши  на оборону майже півмільярда гривень. Яка ситуація в цьому році? На які напрямки виділяються кошти?

- Є захищені статті видатків, на які ми не можемо не виділяти кошти: це заробітна плата та енергоносії. В зв’язку з тим, що дорожчають енергоносії, підвищується й вартість води для підприємств, тобто, наші підприємства, які входять у сферу управління виконавчого комітету, несуть збільшені витрати на комунальні послуги. Левова частина затрат  - це відшкодування захищених статей.

- Поговорімо про одне з безпекових питань. Як йде процес ремонту та будівництва укриттів? Чому, на Вашу думку, навколо цієї теми так багато корупційних скандалів не лише у Білій Церкві?
- Наразі ми продовжуємо працювати над питанням облаштування укриттів. До речі, на останній сесії БМР на одне укриття були виділено кошти в сумі 2,4 млн грн. Взагалі по Білій Церкві поточний ремонт укриттів проводимо за потреби. Стосовно другого питання, скажу, що все регулюється  державним законодавством. Фахівець, який підписує акти виконаних робіт, в першу чергу має звірити фактично виконаний обсяг робіт з державними нормами. І якщо таке питання є, то його треба ставити тим фахівцям, які приймають роботи.

- Зараз влада активно говорить про дефіцит електроенергії внаслідок ударів по енергообєктах. Яка ситуація у Білій Церкві?

- Ситуація взагалі складна у нашій державі. В таких складних умовах ми змушені спрямовувати власні кошти, наприклад, на відновлювальні роботи або на пошук альтернативних джерел тепло-енергопостачання. Ми розпочали підготовку до нового опалювального сезону, бо невідомо, як буде діяти ворог. Маємо забезпечити громадян тепловою енергією і максимально – електричною. В першу чергу лікарні, тому що там потрібне безперебійне постачання.

Зміни умов у нашій державі вимагають ухвалення нових рішень, з якими ми раніше не стикалися. Розглядаємо питання про будівництво сонячної електростанції в лікарні №2 ім.Семашко та білоцерківській лікарні №1. Тобто ми шукаємо інші альтернативні джерела, щоб працювали відділення інтенсивної терапії та реанімації, відділення гемодіалізу, де на 24 години на добу розписаний графік прийому пацієнтів. Це дуже важливі питання. Враховуючи значну вартість, ми шукаємо міжнародні гранти та донорів для реалізації цієї ідеї.
- Чи планується у Білій Церкві відкриття ветеранського Хабу або ребцентру для відновлення військових?
- Ми поставили собі за мету створення такого хабу, перш за все, для психологічної підтримки. Плануємо створити такий заклад, де військові могли б отримати абсолютно всі послуги, які необхідні. У планах також цифровізувати процес відновлення та реабілітації, щоб максимально оптимізувати надання послуг ветеранам. В хабі передбачена також юридична та психологічна допомога, допомога у оформленні документів. Важливе також питання працевлаштування для ветеранів з обмеженими фізичними можливостями. Наразі ми всебічно вивчаємо ситуацію і зрозуміли, що коли закінчиться війна і у місті буде багато людей з пораненнями, їм необхідна буде допомога, а найголовніше – працевлаштування, як в мирний час, так і нині.

- Як часто звертаються до Вас особисто військові та за якою допомогою? Що скажете відносно компенсації на поховання загиблих героїв?

- У місті Біла Церква є програма, за якою проводяться поховання загиблих військовослужбовців. По кожному похованню є рішення виконавчого комітету і якщо є згода родин загиблих воїнів, то поховання здійснюється на Алеї Слави і встановлення пам’ятних знаків меморіалу за кошти міського бюджету. Всі пам’ятники виготовлені також за бюджетні кошти. Якщо родичі не виявили такого бажання, і героя поховають на іншому кладовищі, то ми відшкодовуємо вартість поховання.

Що ж до допомоги, то військові звертаються в основному за допомогою на дрони, РЕБи, особливо зараз, бо на фронтах зараз гаряче. Особистих звернень, побутових питань є багато різноманітних, але основна маса – це допомога для захисників у гарячі місця.

- Яка ситуація з безпритульними тваринами, бо як ми знаємо, багато чотирилапих було привезено з окупованих територій, зокрема з Херсонщини? Чи врешті вийде в нову площину питання про будівництво притулку?

- Ця проблема для нас не нова, особисто для мене також, оскільки я свого часу працював начальником Управління ветеринарної служби району, міста, Держпродспоживслужби міста. Саме я минулої каденції був ініціатором Програми врегулювань безпритульних тварин і правил утримання собак та котів на території міста Біла Церква. На той час за рік траплялося близько 5 випадків сказу, і у всіх випадках джерелом збуднику хвороби були саме безпритульні тварини. Ми розробили ще дві програми. Відмічу, що міська рада виділяє близько 800 тис грн на рік для стерилізації та щеплення безпритульних тварин. Зараз у місті Біла Церква так само проходить стерилізація та щеплення проти сказу всіх безпритульних тварин, які мають на вухах бірочки з основною інформацією для ветеринара і для пересічного громадянина. Частину роботи зробили, але щоб закрити це питання, вивчаємо досвід інших країн. Ми можемо повністю вирішити питання безпритульних тварин, тільки збудувавши притулок. Вартість притулку пять років тому сягала 36 млн грн. В такому закладі передбачено й готель для перетримки тварин, щоб притулок міг заробляти якісь кошти на себе. У стратегії розвитку міста фонд на побудову притулку передбачений, але він може бути лише за донорські чи благодійні кошти, або на умовах співфінансування з якимись фондами. Зараз ми не можемо дозволити такі кошти з бюджету витратити на будівництво притулку.
Пріоритетні завдання – енергозбереження міста і допомога військовим.

- Чи допускаєте Ви, що Дмитро Киришун через суд поновиться на посаді секретаря БМР і таким чином стане виконуючим обов’язки міського голови?

- Є рішення суду першої інстанції щодо неправомірності звільнення секретаря міської ради Дмитра Киришуна. Згідно з рішенням суду, є час на подання апеляції протягом 30 діб. Цікава ситуація відбувається в тому, що я фактично маю конфлікт інтересів особисто в даному випадку, бо моя квота залежить від того, яке буде рішення суду. Але наші юристи вважають, що рішення першої інстанції ухвалене неправомірне, тому готують оскарження ухвали суду.

- Наостанок скажіть, яка основна проблема в місті на Вашу думку?

- Основна проблема в місті – питання об’єднання людей. На жаль, останнім часом у нашій державі дуже багато всього робилося, щоб роз’єднати по вірі, по мові, розсварити бізнес і владу між собою, багатих і бідних. Таких векторів, які ділять людей, у суспільстві багато. Я вважаю, що це було частина плану нашого неблагополучного сусіда. Дуже величезна проблема в тому, що сьогодні спостерігається якась сліпа віра людей у погане. Люди перестали вірити у те, що хороше у державі взагалі може бути. Звісно, ми всі віримо в перемогу. Будь-які популістські рішення дуже важко приймати. Наприклад, якщо ми намагаємося втілити в життя рішення депутатського корпусу, виконавчої влади, є частина хейтерів, які нам відверто шкодять. І це демотивує тих, хто хоче зробити максимально можливо для того, щоб покращити ту чи іншу ситуацію. Це стосується не лише чиновників, державних службовців, але й благодійних організацій. Часто такі організації роблять певні заходи, але все одно знаходяться критикани, які знецінюють працю та прагнення інших. Суспільство треба обєднувати навколо мети. Зрозуміло, що основна задача це перемога та мир. Я людина абсолютно компромісна, готовий до конструктивної критики, розумію, що одна голова добре, але більше – краще. Важливо усвідомлювати, що людина, ким би вона не була, може помилятися. Потрібний конструктивний діалог. Це зовсім інше, ніж нічим непідтверджена критика.

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Надія Савчук
журналістка