#

Ярослав Москаленко: Я на тисячу відсотків упевнений, що нинішній формат більшості в облраді допрацює до кінця каденції

11.05.2021 08:23
Ярослав Москаленко: Я на тисячу відсотків упевнений, що нинішній формат більшості в облраді допрацює до кінця каденції
Ярослав Москаленко

У роботі обласної ради восьмого скликання травневі свята стали своєрідним водорозділом між третьою позачерговою сесію, де була зафіксована зміна керівництва, та четвертою плановою, на якій планується ухвалити низку господарчих та фінансових рішень. І хоча відчувалося, що так звана "золота акція" після рокіровки більшості, як і раніше, належить фракції партії "Слуга народу" (бо вона знову залишилася у складі владної більшості), розібратися із хитросплетіннями змін кореспондент "Моєї Київщини" попросив у керівника партійного осередку області та лідера фракції "За майбутнє" в облраді, екснардепа Ярослава Москакаленка

- Пане Ярославе, скажіть, чи задоволені Ви результатом роботи останньої позачергової сесії?

- Відверто кажучи, повноцінної клопіткої роботи не було, оскільки на ній депутати лише доформували склад постійних комісій та їхній керівний склад, хоча після довгої перерви хотілося би приступити до реальної роботи… Проте я задоволений звітною інформації про боротьбу з Covid-19 у регіоні, із якою на трибуні сесії виступила керівниця департаменту охорони здоров’я  КОДА Олена Єфіменко, яку я бачив уперше. Відчувалося, що людина знаходиться на своєму місці та володіє ситуацією. Сам звіт є корисним і для депутатів, і для медиків, і для громади, аби в них не було б відчуття, що боротьбою з вірусом ніхто в області не займається.

Певною несподіванкою стало те, що багато представників депутатського корпусу були налаштовані на розгляд одразу 29 пунктів порядку денного, які накопичилися за ті шість сесій, робота яких переносилася, але менш ніж за добу до початку сесії з’ясувалося, що вона за хронометражем буде значно лаконічнішою, оскільки на президії Ради повідомили, що решта питань до розгляду депутатів ще не готова, тому їх й було знято з порядку денного.

- Мабуть, серед питань були й ті, які заслуховували на останньому засіданні колегії облдержадміністрації щодо звіту виконавчої влади за роботу в 2020 році та плани соціально-економічного розвитку на поточний рік?

- Безумовно. Із іншого боку, саме на третій позачерговій сесії всі депутати отримали можливість працювати в постійних галузевих комісіях, тому надалі ми розглядатимемо проєкти рішень департаментів КОДА більш ретельно.

Принаймні я як голова фракції буду вимагати більш конструктивної та публічної роботи цих комісій. І якщо готується звіт голови КОДА чи на сесіях розглядатимуться питання бюджету або соціально-економічного розвитку регіону, усі заступники керівника області чи очільники департаментів мають відзвітувати на засіданнях постійних комісій. А за результатами цієї роботи члени комісій мають проголосувати для винесення розгляду того чи іншого питання до сесійної зали.

- Ви представляли Київщину у Верховній Раді дві каденції поспіль. Не секрет, що робота народних обранців відбувається на очах у всіх виборців. Проте останнім часом в телевізійному ефірі транслюється робота не лише законодавців в сесійній залі, а й деякі засідання профільних комітетів. Чи є перспектива того, що невдовзі й засідання профільних комісій облради стануть доступними для наших земляків, оскільки часто-густо "диявол криється саме в деталях"?

- Згідно з законодавством і регламентом облради, усі комісії мають діяти публічно, зокрема й за участю представників засобів масової інформації.

- До речі, здається, Ви входите до складу відповідної комісії?

- Так, я заступник голови постійної комісії з питань свободи слова та засобів масової інформації. Очолює її представник нашої фракції Тетяна Самойленко, секретарем комісії затверджено Георгія Цагареішвілі з "Європейської Солідарності", а "Слугу народу" у ній представлятиме Олександр Скляров.

Переконаний, що є сенс одне із засідань нашої комісії провести за участю представників усіх регіональних та місцевих ЗМІ, аби зрозуміти той стан, у якому вони знаходяться (особливо після роздержавлення "районок") та з’ясувати, яка підтримка потрібна з боку державних органів та структур місцевого самоврядування.  Також плануємо ознайомити пресу з усіма аспектами роботи обласної ради, аби допомогти їм у виконанні своїх суспільних функцій, щоб усі наші земляки були в курсі тих подій, які відбуваються у надрах регіональної та місцевої влади, зокрема й у головному управлінському органі Київської області.

- Скажіть, чи точилися якійсь пристрасті навколо персонального формування постійних комісій?

- Емоцій особливих не було, хоча, зрозуміло, що не усі представники ОПЗЖ та "Батьківщини" були задоволені тим фактом, що вони залишилися без персонального керівництва профільними комісіями. Але в майбутньому цілком можлива ротація. Оскільки головним у роботі представників регіональної влади є не стільки партійна приналежність, скільки  ділові й професійні якості депутатів, тож невдовзі, можливо, хтось із представників цих двох фракцій отримає пропозицію увійти до керівництва цих робочих структур. Ба більше, якщо ми перейдемо до налагодженої конструктивної роботи (а не тієї, яка спостерігалася досі), я сам буду ініціювати кадрові пропозиції, аби на чолі кожної профільної комісії були дипломовані фахівці якомога вищого професійного класу.

- Два роки тому, а саме 18 травня 2019 року (вважайте, що на фініші роботи облради попереднього скликання)  теж відбулася позачергова "революційна" сесія і фракційний склад більшості помінявся. Чи впевнені Ви, що нинішня більшість допрацює всю каденцію?

- На тисячу відсотків упевнений у цьому.  По-перше, тому що ми відверті й чесні. По-друге, наша фракція "За майбутнє" переконалася у стійкості союзників із "Європейської Солідарності", де чимало досвідчених політиків. Окрім того, останнім часом я дещо ближче познайомився з молодими депутатами "Слуги народу" - там теж налаштовані на конструктив, тому я з оптимізмом дивлюся на майбутню роботу представницького органу влади регіону. Тож переконаний, що й надалі більшість винесених на порядок денних сесій питань матимуть стійку підтримку більшості в 56-62 голоси… Тим паче, усі можливі сутички й пропозиції фракцій будуть передчасно узгоджуватися на засіданнях комісій та президії ради, тож у сесійній залі вони здебільшого будуть затверджуватися у процедурний характер.

- До речі, дехто з ваших опонентів закидав новітній більшості, що Ви засідали в іншій залі, а через брак електрики система електронного голосування не працювала. Мовляв, нова більшість була утворена не у зовсім легітимний спосіб…

- Пригадуючи засідання попередньої другої позачергової сесії, яка дійсно відбулася у великій залі, зазначу, що усі регламентні процедури поіменного голосування ми витримали. До того ж у рік 30-річчя Незалежності символічно, що засідання нової більшості ми здійснили в історичній залі, де відбувалися засідання першої сесії облради новітньої доби державного суверенітету України. А той факт, що нас не пустили сюди, до малої зали, де встановлена система електронного голосування, то, мабуть, пояснюється недостатнім політичним досвідом попереднього керівника ради Олександра Склярова. Адже в останній день перебування на посаді Олександр Іванович міг би поступити по-іншому та поповнити свій політичний кейс позитивом на майбутнє. Йому, мабуть, своєчасно ніхто не пояснив, що голова обласної ради - то не цар, а лише один із колег-депутатів, із функціями координатора процесу роботи "обласного парламенту".  

- Міжфракційні політичні баталії відбуваються і в інших обласних радах країни. Чи не вважаєте Ви дивним той факт,  що комбінація політичних сил у більшості в окремих регіонах не завжди конгруентна розстановці сил у парламенті та особистим взаємостосункам їхніх лідерів?

- По-перше, на відміну від законодавчого органу влади більшість в обласних радах неформалізована, оскільки немає потреби юридично оформлювати правлячу коаліцію.

По-друге, переконаний, що процес децентралізації дає політичним силам в регіонах більше простору для співпраці та компромісу. А головне: ми живемо не в авторитарній системі, де один отаман поставив усі парламентські політсили у позицію "струнко", а вони спускають директиви донизу, вирішуючи як саме діяти партійним осередкам на місцях в усіх без винятку випадках. Україна – багатогранна, а  децентралізація відкрила більші можливості для персональної ініціативи та власної відповідальності. Переконаний, що навіть механізм імперативного мандату, який законодавчо закріплений, не дасть змоги партійним лідерам  діяти суто волюнтаристськи, бо в кожній області та ОТГ все залежить від людей та від програм, які будуть пропонувати керівники для їхньої реалізації.

- Зрозуміло, що зараз, після свят, на вас чекає чимале завантаження. А чи встигнете до кінця календарної весни розглянути ті питання, які весь час відкладалися через конфлікт у Раді?

- Впевнений у цьому!

- А пандемія не стане на заваді?

- Думаю, що ні. Днями Київщина позбавилася статусу червоної зони, але, якщо навіть виникне загроза чергового спалаху інфекції, ми знайдемо спосіб для плідної роботи, зокрема й за допомогою дистанційних форм комунікацій на стадії підготовки документів до розгляду та, приміром, за обмеженою кількістю присутніх на самій сесії.

Зрозумійте, практично пів року плідно не працювала сесія облради. Київщина дуже сильно загальмувала в цьому процесі, тому найближчим часом нам потрібно дуже потужно попрацювати, аби наздогнати згаяне. Я вже казав депутатам від партії "За майбутнє", що якщо ми хочемо влітку у відпустку, то потрібно як слід попрацювати зараз. Готовий повторити ці слова й для колег із інших партійних фракцій.

Читати "Моя Київщина" у Facebook
Олександр Воронін
журналіст