#

Заступниця Міністра освіти і науки України Віра Рогова: Російсько-українські відносини в підручниках із історії буде переглянуто

14.04.2022 13:15
Заступниця Міністра освіти і науки України Віра Рогова: Російсько-українські відносини в підручниках із історії буде переглянуто
Фото "Моєї Київщини"

Після звільнення Київської області від російських окупантів навчальний процес у територіальних громадах поступово відновлюється. Роботу вже розпочали 535 заклади освіти, що становить 92% від всіх закладів Київщини. Про освітній фронт в умовах війни, особливості організації навчання в Україні та за кордоном, розповіла заступниця Міністра освіти і науки України Віра Рогова

- Через війну мільйони українців були вимушені покинути свої домівки. За даними ООН, із України вже виїхали понад 4,5 мільйонів біженців, чимала кількість із яких діти дошкільного чи шкільного віку. Яка процедура влаштування їх у відповідні освітні заклади за кордоном?

- Якщо школа, у якій діти вчилися в Україні, уже організувала дистанційне навчання, необхідно рекомендувати учням підключитися до нього. Це буде найбажанішим, зокрема й із психологічної точки зору. У цьому випадку встановити контакт зі своїм закладом повинні батьки.

- Як організовується навчальний процес, якщо батьки хочуть, аби їхня дитина відвідувала освітній заклад у країні, де наразі вимушено перебуває?

- Згідно із законодавством відповідних країн, дітей із України може бути зараховано за заявами батьків до закладів загальної середньої освіти держав перебування. Це надасть можливість учням системно продовжити здобуття освіти.

За ініціативою громадських організацій українців в окремих країнах,  а також за сприяння органів управління освітою та місцевої влади цих країн можуть бути організовані окремі заклади та класи для переселенців, навчання в яких проводитиметься згідно з державними стандартами та освітніми програмами України.

- Яким буде порядок видачі документів про освіту в таких випадках?

- Видача документів про освіту в таких випадках здійснюватиметься Міжнародною українською школою або будь-яким іншим закладом загальної середньої освіти України, із яким громадські організації українців та/або заклади освіти країн перебування мають чи матимуть відповідні угоди про допомогу українським дітям. Усі учні повинні бути у встановленому законодавством України порядку зараховані до МУШ або іншого закладу освіти.

Також батьки можуть звернутися до Міжнародної української школи із заявою про зарахування до МУШ на екстернат на індивідуальній основі. Необхідну інформацію розміщено на сайті школи – https://uis.org.ua.

- Скільки дітей із України наразі прийняли іноземні дитсадки та школи?

- У Республіці Польща, за офіційними відомостями, у школах вже навчається  понад 160 тисяч учнів із України. Щодо інших країн наразі інформація уточнюється.

 - Чи є якісь виплати від держави дітям із України, які наразі навчаються за кордоном? Зокрема, чи передбачена фінансова допомога задля забезпечення харчуванням, місцем проживання тощо.

- Питання соціальних виплат належить до компетенції Міністерства соціальної політики України. Зауважу, що станом на сьогодні кошти на навчання дітей виділяються й будуть виділятися. 

- Якщо діти пішли у школу за місцем тимчасового перебування, то за яким принципом проводитиметься оцінювання знань учня? Чи будуть суміщатися оцінки?

- При  оцінюванні за ІІ семестр зараховуються всі оцінки, які отримав учень (учениця) упродовж цього семестру незалежно від місця навчання: у закладі, де навчався до російського вторгнення; у закладі, де навчається зараз за місцем тимчасового перебування; у будь-якій іншій школі, яка здійснює очне, змішане чи дистанційне навчання або екстернат. Це може бути будь-який заклад загальної середньої освіти, зокрема й приватні заклади освіти, в Україні чи за її межами. Заклади освіти, у яких тимчасово навчались учні, можуть видавати їм інформаційні довідки про період навчання із зазначенням переліку предметів, окремих тем та результатів оцінювання.

За рішенням педагогічної ради при оцінюванні учнів можуть враховуватися результати їхнього навчання з відповідних предметів (музика, фізична культура тощо) у закладах позашкільної освіти.

Семестрове оцінювання за ІІ семестр, залежно від ситуації, може здійснюватися за результатами: тематичного оцінювання; поточного оцінювання, отриманого учнями під час очного, змішаного і дистанційного навчання; підсумкового оцінювання за ІІ семестр, що може здійснюватися,  зокрема у вигляді письмової контрольної роботи, онлайн тестування, діагностичної роботи, усної співбесіди тощо.

- Як бути з річним оцінюванням знань учнів?

- Річне оцінювання здійснюватиметься на підставі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. За відсутності в учнів з числа тимчасово переміщених осіб та з тимчасово окупованих територій задокументованих результатів оцінювання за І семестр річне оцінювання може здійснюватися за результатами ІІ семестру. За відсутності в учнів результатів підсумкового оцінювання за ІІ семестр річне оцінювання може здійснюватися за результатами І семестру з урахуванням поточного оцінювання в ІІ семестрі.

Крім того, для проведення семестрового та річного оцінювання здобувач освіти може надати інформацію з електронного журналу та щоденника, зокрема й  електронного, за попереднім місцем навчання.

У разі відсутності результатів річного оцінювання після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання.

- Чи планується перегляд підручників із історії України, зокрема щодо російсько-українських відносин, за якими учні навчаються у школах?

- Міністерство освіти і науки України розпочало роботу зі створення методичних рекомендацій стосовно висвітлення російсько-українських відносин під час вивчення курсів історії України та всесвітньої історії. У проєкти підручників із історії для 5 класу, що їх планується видати у 2022 році, будуть внесені необхідні зміни, у подальшому цю роботу буде продовжено для підручників і для інших класів.

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Антон Болбочан
журналіст
Теги: