#

Ігор Коча (громадський активіст, Біла Церква): Транспортна реформа – реалії та завдання на прикладі найбільшого міста Київщини

15.11.2018 14:47
Ігор Коча (громадський активіст, Біла Церква): Транспортна реформа – реалії та завдання на прикладі найбільшого міста Київщини

Як не прикро це констатувати, але оголошена мером Білої Церкви Геннадієм Диким транспортна реформа відверто провалилася. Фактично, все що зроблено за більш ніж два роки – це підвищення вартості проїзду в громадському транспорті, захід одного нового перевізника та придбання декількох старих тролейбусів.

Хоча починалося все дуже навіть оптимістично: мерія замовила схему руху громадського транспорту, почали встановлювати валідатори, з’явилася нова компанія зі, здавалося б, непоганим автопарком. Проте трошки часу минуло і виявилося, що схему замовлено в одному з харківських інститутів, який зробив її без жодного виїзду в місто. Як наслідок, схема не сподобалася нікому, але за неї вже було заплачено 70 тисяч гривень. До того ж, мер Дикий заявив, що взагалі-то, вона не обов’язковою до застосування. Тобто свідомо на вітер було викинуто немаленькі кошти.

З появою нового перевізника «Транссіті» з’явилася надія, що в умовах конкуренції, маршрутчики почнуть оновлювати автопарк, покращувати сервіс і т.д. Але дива не сталося. Якість послуг як була на рівні нижче плінтуса, так і залишилася. Квитки в маршрутках водії видають тільки на вимогу. Іноді навіть буває, що в них їх просто немає. Ніхто з перевізників і не думає оновлювати автопарк. Справедливості ради підмічу, що «Транссіті» таки має декілька новеньких «Богданів», але цього зовсім недостатньо. Що стосується розвитку комунального транспорту, то все на що спромоглася міська влада – придбати декілька старих тролейбусів за шалені гроші.

Валідатори як почали ставити, так і перестали. Попри обіцянку мера, що незабаром, на усьому транспорті вони будуть. Обіцяв він це ще два роки тому, а віз і нині там. Причина цього в тому, що для маршрутчиків валідатори невигідні, бо одразу каса стане «білою». Ця ж причина заважає і веденню електронного квитка – ділки не горять бажанням виводити свої доходи з тіні. Цілком імовірно, що й сам Дикий перебуває у складі цієї схеми. До слова, містом ширяться чутки, що власник «Транссіті» Юрій Нестерчук є кумом мера міста. Стверджувати не буду, але це змушує замислитися.

Чи можливо якось виправити ситуацію? Безумовно. Перше що треба зробити – дати займатися транспортною реформою компетентним людям. В Геннадія Дикого немає таких спеціалістів – усі його заступники далекі від транспорту. Друге, все ж виконати попередні обіцянки стосовно валідаторів, електронного квитка та оновлення рухомого складу комунального підприємства. Третє, примусити маршрутчиків оновити автопарки, а якщо не хоче – відібрати ліцензію, а новий перевізник знайдеться. І четверте, чи не найголовніше, мер міста Геннадій Дикий нарешті повинен прийняти сторону громади, перестати ховатися від активістів та журналістів, та разом з ними контролювати хід транспортної реформи. Добропорядних перевізників потрібно заохочувати, а нерадивих – викидати з маршрутів. Тільки спільні зусилля міської влади і активістів, рішучі дії зможуть закінчити транспортну реформу. Інакше і надалі будемо їздити на іржавих та дірявих маршрутках.

 

 

Читати "Моя Київщина" у Telegram