#

"Показуха", приховування і самопіар: як працюють "слуги народу" з КОДА

17.04.2018 05:00
"Показуха", приховування і самопіар: як працюють "слуги народу" з КОДА

Разом з появою новітніх технологій стало досить легко слідкувати за життям наших чиновників і політиків. Їх офіційні сайти та сторінки у соціальних мережах дають змогу побачити, чим вони займаються і як працюють. "Моя Київщина" вирішила проаналізувати головні сайти Київської адміністрації та її службовців, щоб зрозуміти, хто з них справді звітує про роботу, а хто лише ллє воду, сподіваючись на те, що хтось клюне на пустопорожній піар

Даний аналіз варто розпочати з офіційного сайту Київської обласної державної адміністрації. Якщо почитати повідомлення на головній сторінці виконавчої влади області, може скластися враження, що державні службовці тільки тим займаються, що беруть участь у різноманітних засіданнях, обговорюючи якісь доленосні проблеми, здійснюючи ознайомчі візити та періодично проводячи прийоми громадян. Вони працюють.

Загалом, читаючи сайт КОДА, в уяві складається саме така картинка: 80% дій зводиться до розмов, обговорень, обіцянок та запевнень. Кожна новина доповнюється чималою кількістю фотографій: аби громада пересвідчилась, що їх чиновники дійсно засідали, спілкувались, вирішували тощо. Щоправда, конкретнішу інформацію про те, що ж саме вони вирішували і які рішення ухвалили знайти на сайті КОДА майже неможливо. У поодиноких звітах про роботу ми читаємо: "Досягнуто економічного зростання, а також конкретних позитивних результатів соціально-економічного розвитку". Відверта демагогія, Вам не здається?...

Може, на сайтах структурних підрозділів ОДА буде більше інформації? Для початку поцікавимося, чим живе Департамент економічного розвитку і торгівлі. Для цього переглянемо інформацію на офіційному сайті та сторінці у Facebook. Тут ситуація трішки краща. Раз в декілька днів розміщуються новини про запровадження різних проектів, організацію конкурсів та форумів. Але ж знову таки якихось реальних даних про досягнення, здобутки на сайті немає. Натомість, історій успішних фірм, які не мають жодного відношення до Департаменту економрозвитку, та оголошень про пошук інвесторів – більш ніж достатньо. Так, є звіти стосовно їхньої діяльності, але чомусь вона обмежується тими ж нарадами, лекціями та тренінгами.

Якщо говорити про сайт Департаменту охорони здоров'я, то нам, на жаль, не пощастило знайти там хочу якусь інформацію, оскільки 14 березня він зупинив свою роботу "у зв'язку з технічними збоями та незручностями самого сайту". Нібито розпочато розробку медичного порталу, а поки… Але існує Facebook. Проте й там більша частина інформації – це звичайний копіпаст повідомлень про нові постанови та ухвалення Кабміну.  Попри це, Департамент здійснює розсилки матеріалів для ЗМІ, в яких зустрічається корисна інформація.

А от Департамент агропромислового розвитку Київської ОДА – дуже активним як в соціальній мережі, так і на офіційному сайті. У Facebook дописи щодо його роботи розміщуються декілька разів на добу. А на офіційному сайті цього структурного підрозділу дійсно опубліковані звіти, основні завдання для підвищення ефективності агропромислового комплексу та інформація з фінансових питань. Але попри це, працівникам Департаменту АПК нічого не заважає використовувати свою платформу у Facebook як рекламний майданчик. Так, ми вже писали раніше про спільну «рекламну кампанію» Департаменту АПК та колишнього прес-секретаря Олександра Горгана Костянтина Галушка з продажу квадрокоптерів. Окрім цього, Департамент рекламує і підприємства депутатів облради та сільськогосподарську техніку.

Сайт Департаменту освіти і науки КОДА теж виділяється на загальному фоні. Тут ми бачимо і плани, і звіти про роботу. Проте слідкувати за новинами цього структурного підрозділу громадяни можуть лише на офіційному сайті, тому що сторінки у Facebook Департамент чомусь немає. 

На сайті Департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства, схоже, забули про власний сайт: востаннє новини про діяльність цього структурного підрозділу з’являлися тут ще в січні, а перед цим – в березні минулого року. Залишається питання, чим Департамент живе весь інший час?

Не знайшли ми й відповіді на питання, чим займається Департамент фінансів: він не має ні офіційного сайту, ні офіційної сторінки в соціальній мережі.

Департамент екології та природних ресурсів має лише сторінку у Facebook, на якій періодично з’являються інформаційні пости. На сайті КОДА також розміщено декілька документів цього структурного підрозділу. Проте знову ж таки цієї інформації явно недостатньо для того, щоб сформувати хоч якусь думку про його роботу, а звітів про діяльність його службовців немає.

Якщо ж говорити про Управління інформації та зв’язків з громадськістю, яке мало б стати своєрідним містком між КОДА та громадянами, то тут взагалі все печально: вони не мають ні офіційного сайту, ні сторінки у Facebook. Більше того, на номер телефону департаменту практично неможливо додзвонитися. 

Що ж, якщо з департаментами картина приблизно зрозуміла, поцікавимося, як використовує свої сторінки в Facebook керівництво облдержадміністрації. Адже соціальні мережі – прекрасний спосіб спілкування з виборцями і можливість продемонструвати свою ефективність.

Голова Київської ОДА Олександр Горган періодично висвітлює інформацію, пов'язану з його політичною діяльністю. Проте переважну більшість його записів складають пости з позначенням геолокації без жодної іншої інформації. Можливо, місце його перебування когось і зацікавить, та більш доцільним було б дізнатися, чи пов'язано це якось з його роботою, і якщо так, то яка мета та результат цих постійних поїздок. Жодної звітності на своїй сторінці Горган не веде, а результати цих поїздок залишаються таємницею.

((gallery))

Згадки про роботу першого заступника голови Київської обласної державної адміністрації – Андрія Анісімова є лише на офіційному сайті КОДА. А от соціальних мереж він чомусь не злюбив, або ж  просто приховує інформацію про своє життя, тому що його сторінку ми так і не знайшли.

Щодо ще одного заступника – Івана Турчака, то він хоч і зареєстрований у всесвітньовідомій мережі, та чомусь нею не користується. Попри це, Турчак встигає відвідувати палац «Україна» разом з іншим заступником В’ячеславом Кучером та знаходить час у «щільному графіку» для відвідування Обухівського району та його голови Івана Рудяка.

Екс-секретар Ірпінської міськради, який зараз є заступником Горгана, Юрій Денисенко свою сторінку у Facebook використовує виключно для того, щоб вітати громадян зі святами, розміщувати філософські цитати та дописи, пов'язані з хокеєм. Якби ми не знали, що він заступник голови Київської обласної державної адміністрації, з його сторінки точно ніхто не здогадався б.

Варто нагадати, що Денисенко розпочав свій шлях на посаді заступника з потужного інформаційного вкиду у центральні ЗМІ, в якому розповідалося про початок боротьби з нелегальними газовими заправками. Це виявилося звичайною «джинсою». Після цього медійна активність Денисенка впала практично до нуля.

Ще один заступник Горгана, колишній чиновник з Сумщини Дмитро Назаренко ще 15 січня розмістив у себе на сторінці в Facebook інформацію стосовно призначення заступником голови КОДА, пообіцявши, що буде намагатися робити все від нього залежне, щоб виправдати високу довіру. Минуло трохи часу, а про Назаренка і його роботу практично нічого не чути. У мережі він обмежується перепостами публікацій президента, новин з офіційного сайту КОДА та інших користувачів мережі. Яким чином він так виправдовує довіру – не дуже зрозуміло.

В'ячеслава Кучера, вірного соратника Горгана, який є заступником губернатора практично з самого початку його діяльності, можна назвати найактивнішим користувачем соціальної мережі з усього вище перерахованого керівництва. На його сторінці розміщена і особиста інформація, і записи, що стосуються роботи. До речі, дописи з геолокацією він полюбляє не менше, ніж Олександр Горган. Цікаво, що з п’яти тисяч друзів пан Кучер дякує за дружбу лише Ігорю Кононенку, голові Київського обласного осередку ББП - «Солідарність» та близькому другу Петра Порошенка. Не виключено, що таким чином він сподівається, що подібне підлабузництво перед першими особами держави допоможе йому у кар’єрному зростанні.

Загалом, наш аналіз продемонстрував невеселу тенденцію: офіційні сторінки департаментів та керівництва не до кінця справляються з функцією інформування населення. А КОДА досі залишається надзвичайно закритою структурою, яка продовжує займатися «показухою»…

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Теги: