Російські "Руслани" як компенсація за взірвану у Гостомелі "Мрію" можуть передати Україні

Літаки АН-124 російської компанії "Волга-Днепр", які застрягли в аеропортах
Канади та Німеччини, можуть передати Україні
Про це повідомляє інформаційний портал "Моя Київщина" з покликанням на статтю
видання "Економічна правда".
Повідомляється, що вже другий рік на аеродромі в Торонто простоює
арештований Ан-124 "Руслан" російської компанії
"Волга-Днепр". За розміром та потужністю цьому літаку нема рівних на
світовому ринку вантажних перевезень. У радянські часи виготовили 55
"Русланів", половина з яких активно літає. Після розпаду СРСР
українське ДП "Антонов" успадкувало сім таких суден.
Зараз підприємство разом з Мін’юстом та МЗС робить усе, щоб суттєво
збільшити український парк Ан-124, конфіскувавши один російський
"Руслан" у Канаді і ще три – в Німеччині.
У матеріалі зазначається:
Поки що ці російські літаки стоять на аеродромах, збирають пил та борги за паркування, однак Україна може змусити їх працювати на відбудову і допомогти зміцнити обороноздатність Європи. Унікальні українські судна багато років возять військові вантажі для НАТО. Зараз Європа переозброюється, тож потреба в таких перевезеннях значно зросла.
Згідно даних канадського видання blogTo, російська компанія "Волга-Днепр"
має
платити щодня 1 065 дол за простій літака. Зараз борг за паркування
становить 560 тис дол. Також у Німеччині наразі простоюються ще три Ан-124 компанії "Волга-Днепр".
Наразі Україна консультується з канадцями та німцями щодо можливості конфіскації,
або ж передавання літака. Втім виникає багато проблем, зокрема, й на
законодавчому рівні.
Найліпшим варіантом у цій ситуації може стати передача чотирьох літаків
Україні, а згодом "Авіалініям Антонова":
Тоді виграють усі, крім Росії. "Волга-Днепр" та "Антонов" багато років мали спільний контракт на перевезення військових вантажів НАТО за програмою SALIS. Однак у 2018 році росіяни вийшли з проєкту, а з 2022 року їх літакам заборонено літати в країнах G7.
У матеріалі також наголошують на важливості цих літаків як для України,
так і для союзників:
Франції, Німеччині та низці інших країн потрібен надійний перевізник із солідним парком літаків, а знайти судно для важких воєнних та гуманітарних вантажів непросто. Плече може підставити "Антонов", узявши на себе ці перевезення.
Читати "Моя Київщина" у Facebook