Транспортна реформа: мер Білої Церкви знищив КП "Тролейбусне управління"
Транспортна реформа, на якій піарився мер Дикий, завершилася цілковитим провалом та майже повним знищенням комунального підприємства "Тролейбусне управління"
Про це повідомляє інформаційний портал "Моя Київщина" з покликанням на "tyzhden.org".
Транспортна реформа – найочікуваніша обіцянка чинного міського голови Геннадія Дикого, розпіарена як докорінна зміна галузі, покликана закласти міцний фундамент у розвитку комунального транспорту, завершилася чи не повним знищенням КП "Тролейбусне управління" і появою нового монополіста – ТОВ "Транссіті", яке тепер обслуговує 8 найбільш прибуткових автобусних маршрутів. У зв’язку з цим, рішення виконкому від 16 липня про збереження тарифу на проїзд у маршрутках на рівні 5 грн виглядає як намагання чинної міської влади зберегти лояльний електорат перед виборами, тому що хто, як не вона ще декілька місяців тому активно здавала в суді інтереси містян, підтримуючи підвищення тарифу на проїзд в автотранспорті.
Отже, основний меседж реформи – розвиток муніципального транспорту. І на початку каденції міський голова був заповзятий у його реалізації, але, як то кажуть, обрав не той шлях, коли поставив інтереси приватного бізнесу вище інтересів громади.
За словами народного депутата Миколи Бабенка, така ситуація зумовлена лише одним – можливість заробити нівелює у декого будь-які інтереси.
Взагалі, ринок перевезень – це величезний, надприбутковий бізнес. А його впродовж останніх 5 років віддали на відкуп фактично одному приватному перевізнику. І коли ми говоримо про муніципальний транспорт, йдеться перш за все про гроші. Хто буде їх заробляти – місто або приватний перевізник? Коли йдеться про підвищення тарифу і перевезення пільговиків – це знову про гроші, тому що вони осідають в кишенях приватного перевізника, який потім ділиться з певними людьми, що ухвалювали відповідні рішення, – зазначає депутат.
До чого це призвело? До тотального знищення комунального транспорту, хамського ставлення до білоцерківців з боку приватних перевізників і відсутності відкритості в питанні формування тарифу, чому міська влада лише потурає. Адже за п’ять років так і не застосувала механізму виведення з тіні доходів приватних компаній-перевізників, що зі свого боку могло би раз і назавжди поставити крапку у питанні перевезення пільговиків і плати за проїзд.
Що маємо наразі? За фактом так званої "транспортної реформи" у Білій Церкві правоохоронці відкрили декілька кримінальних справ. Зокрема, розслідується закупка мерією вживаних тролейбусів за ціною, що у 106 разів перевищила початкову.
Так, з 2016 року міська влада поставила завдання з відновлення електротранспорту, цим мало зайнятися КП "Тролейбусне управління", окрім того, міський голова обіцяв закупити для міста 50 нових тролейбусів. Кошти планували взяти у Європейського банку регіонального розвитку, а також у Європейського інвестиційного банку, подавали заявки на отримання кредиту.
У травні 2016 року рішенням сесії були внесені зміни до міського бюджету, згідно із ними КП "Тролейбусне управління" для поповнення статутного капіталу надали 5,05 млн грн, а через 2 місяці фірма із Угорщини запропонувала місту 5 вживаних тролейбусів "Ікарус". За три із них просили 0 грн, за 2 інших – по 27 тис. грн, проте в результаті місто заплатило 2,88 млн грн за договором-постачання, який уклав у листопаді 2016 року колишній керівник КП через фірму з м. Дніпро.
Водночас аби керівництво КП "Тролейбусне управління" виконувало все без посередників і за ту суму, що пропонувала угорська фірма, один тролейбус обійшовся б місту в 150 тис. грн.
За фактом нанесення збитків комунальному підприємству відкрито кримінальну справу. Були й інші пропозиції щодо закупівлі електротранспорту. На початку весни 2018 року в міській раді відбулася зустріч із продавцями електробусів, фірма пропонувала місту сучасний електротранспорт в кредит, проте перемовини завершилися… лише піаром міської влади. Можновладці поговорили про розвиток комунального транспорту, але продовжили загравання з приватними перевізниками.
На сцену вийшло і зміцніло ТОВ "Транссіті", власник якого, не соромлячись, називав себе доларовим мільйонером. Цей приватний перевізник за мовчазною згодою міської влади фактично почав шантажувати містян, вимагаючи "справедливого" тарифу за принципом – хочете їхати краще, платіть дорожче, аж поки наприкінці 2018 року була озвучена "прийнятна" для приватних перевізників вартість проїзду 9 грн. Міська влада не сперечалася, навпаки профільний заступник міського голови дозволяв собі висловлення на кшталт "водіям не вистачає на хліб з ковбасою".
Інтереси містян активно відстоювала ГО "Біла Церква Разом" і Микола Бабенко – не лише на акціях протесту, а й в суді, де міська влада фактично стала на бік перевізників.
Найбільше у такій ситуації мене вразила поведінка представників міської влади в суді. Вони, відстоюючи інтереси перевізників і, відповідно, зростання тарифу, звинувачували ГО у зниженні тарифу на пасажирські перевезення! І наразі маємо ситуацію, коли "найсправедливіший" суд, мотивований відповідним чином, ухвалює рішення в інтересах приватного перевізника, щоб підвищити тариф. Проте, я думаю, що цього поки що не станеться, адже на носі вибори, – додає Микола Бабенко.
Дійсно, нині настав час чергових місцевих виборів і про комунальний транспорт знову заговорили – ухвалено дві програми розвитку, які стартуватимуть лише у наступному році, а тому містяни одразу ж охрестили їх передвиборчим піаром влади. Профільний заступник міського голови знову почав говорити про закупівлю нових тролейбусів – уже 20, а також про необхідність повернути маршрут №22 комунальному підприємству.
Проте містяни не ймуть віри, а після отримання ТОВ "Транссіті" в обслуговування на 5 років ще два маршрути (№13 і №16), усі переконалися, що нові обіцянки – порожні балачки. І те, що на засіданні виконкому 16 липня було ухвалено рішення про збереження тарифу на проїзд в автобусах на рівні 5 грн – це теж не більше, ніж передвиборчий піар. Кому нині потрібно збурювати громадськість – на носі вибори…
Багато міст, які можна порівняти з Білою Церквою, давно мають муніципальний транспорт. А Київ наразі за його допомогою потихеньку витісняє приватних перевізників. І це прекрасно, тому що місто отримує додаткову можливість заробити кошти, а також надавати пасажирам пільги. І відразу зникають усі питання, пов’язані з відшкодуванням витрат приватному перевізнику! Саме тому Біла Церква впродовж останніх п’яти років повинна була не говорити про наміри розвивати комунальний транспорт, а ухвалювати і реалізовувати конкретні програми розвитку. А у міської влади, на жаль, так і не зникло бажання заробляти додаткові надприбутки, – констатує народний депутат Микола Бабенко.
Дійсно, аби міська влада насправді захищала інтереси містян, вона зробила би все можливе, щоб розвивати муніципальний транспорт впродовж попередніх 5 років, аби мінімізувати участь приватників у наданні послуг з перевезення та вивести їхні прибутки з тіні, а поки панує "чорний нал", на відкритість і порядність розраховувати марно.
Нагадаємо, що 22 липня в місті Біла Церква відбулася презентація оновленого проєкту Smart Green БЦ та проєкту "Місто-парк".
Читати "Моя Київщина" у Telegram