#

Учасник оборони Київщини продовжує розвивати український мілітарний бренд

02.02.2024 10:25
Учасник оборони Київщини продовжує розвивати український мілітарний бренд
Фото з місця подій

 Учасник оборони Київщини Олександр Карасьов продовжує розвивати український мілітарний бренд M-TAC

Про це повідомляє інформаційний портал "Моя Київщина" з покликанням на "Бізнес Цензор".

2 січня 2024 року три крилаті ракети Х-101 були випущені ворогом по київському виробництву M-TAC. Два нових цехи та склад матеріалів бренду тактичного одягу й спорядження в Україні знищено. Попередня сума збитків складає $11 млн:

Перша ракета "повітря-поверхня" поцілила в М-ТАС ще у березні 2022 року. На початку війни М-ТАС безкоштовно одягав підрозділи добровольців – по чергам ворог і визначив ціль. Але тоді ракета влучила у будівлю поруч.

Як і більшість команди, співвласник компанії Олександр Карасьов став на захист країни – у лавах 130-го батальйону ТрО міста Києва.

Після звільнення Київщини М-ТАС почав швидко створювати власні виробничі потужності – у Львові та Києві.

Олександр згадує про атаку 2 січня:

Наш співробітник почув десь вибухи і вивів людей з підприємства. Не кожен раз люди виходили, але в цей – вийшли. Жоден не затримався на каву, ніхто не повернувся за ключами від машини. Не було людей і в наших сусідів.
Допомогли вищі сили, чи називайте як завгодно
.

Після удару ніхто з працівників не звільнився, а навпаки готові їхати працювати у Львові, поки Київ не відновиться.

На 80% співробітників виробництва – це біженці зі сходу та півдня країни.

Чоловік додає:

Операторів циклічних та вишивальних машин, розкрійників на зруйнованій фабриці вже довелося звільнити. З дня на день через нестачу матеріалів перестануть працювати швачки у Львові. Під час війни ми вимушені звільняти людей – ось в чому катастрофа!
Тільки якщо ми швидко знайдемо гроші на закупівлю матеріалів для пошиття, ми зможемо зберегти робочі місця хоча б на вцілілих фабриках M-TAC.

Матеріалів, що згоріли, вистачило більш ніж на рік роботи. Їх було на виробництві на понад 9 мільйонів доларів.

Наразі функціонує експериментальне виробництво, що залишилося неушкодженим. 

Власник виробництва зауважує:

Від українських виробників майже немає пропозицій, які відповідають якості М-ТАС. Більшість імпортується з різних країн – і в різних кольорах. Головні країни-експортери тканин: Японія, Китай, Тайвань. Термоперенесення постачаються з країн Балтії.
Асортимент матеріалів українського виробництва невеликий, але є гарні виробники мілітарних строп.

Щоб відновити виробництво для початку  потрібно 3-4 мільйони доларів:

Щоб відновити виробництво, нам потрібно розмістити за кордоном безліч замовлень на виробництво матеріалів та фурнітури.
Вони будуть вироблятись 2-4 місяці, ще два — займе доставка. При отриманні фінансування сьогодні активна фаза виробництва почнеться за пів року. На відновлення компанії до попередніх обсягів потрібно два роки.

Він згадує:

Напередодні війни ми вирішили, що будь-що, але ми покажемо M-TAC в Європі.
В день, коли відбулася перша ракетна атака на нас, і я боронив Київщину, в Німеччині проходила найбільша мілітарна виставка IWA OutdoorClassics. І наша команда роздавала патчі "Україна в боротьбі". Потім всі повернулися в Україну.

20 лютого 2022 вийшло інтерв’ю Карасьова, співвласника M-TAC у німецькому виданні Bild, де він розповідав про те, що повномасштабне вторгнення неминуче. 

Власники M-TAC були впевненні у вторгненні за пів року:

Москалі накопичили стільки військової сили в Білорусії, що стало зрозуміло – утримання її занадто дороге як для шантажу. Але Китай почав очищувати повітря перед Олімпіадою, фабрики працювали обмежений час. І я чекаючи наших замовлень з Китаю, подумав, що Путін спортивне свято не зіпсує. Наступ почнеться після Олімпіади.

Тоді компанія зробила невеличкі запаси матеріалів. 

Олександр згадує:

За день до вторгнення ми вивезли магазин "Мілітарист" з Маріуполя. Він розташовувався в ТЦ "Сіті". Це передмістя Маріуполя, ТЦ зруйнований повністю.

І додає:

Війна зруйнувала логістику. Виробництво підошви, наприклад, було знищено. Фабрика біля Запорізької атомної станції, у Василівці, яка ще досі в окупації.
Ми зрозуміли, що покладатися на підрядників під час війни неможливо. Ми маємо створити виробництво, яке буде працювати за будь-яких умов. У Львові – як найбільш віддаленій точці від зони конфлікту, та і у Києві.
У Києві наші централізовані склади та експериментальний цех. Також розкрій та комплектація виробів. Була надія на ППО.

Власник M-TAC зауважує, що військові вже знають, що закордонний бренд це далеко не завжди висока якість. Українські топові виробники вийшли на загальноєвропейський рівень.

Олександр зазначає, що він з командою не хоче працювати з держзамовленнями:

В тендерах ти виконуєш те, що прописано. Ти не можеш ані покращити модель, ані замінити тканину. А ми, якщо отримуємо від військового зауваження до якогось виробу, готові його покращити відразу. Це і є шлях бренду. Робота з тендерами – все ж таки шлях фабрики.

Олександр також побудував мережу магазинів "Мілітарист" ще до створення M-TAC у 2014 році. Він розповідає:

Роздріб переважає – наші фізичні магазини. В онлайн-магазині "Мілітарист" я забороняю вкладати гроші на просування товарів. Бо, в першу чергу, ми є брендом, який випускає продукцію. Інші онлайн-майданчики в нас купують гуртом. Як національний бренд ми не конкуруємо з ними, а співпрацюємо.
Читати "Моя Київщина" у Telegram