#

Автомобільні заправки на Київщині: як працює мережа "Motto"

09.03.2021 08:00
Автомобільні заправки на Київщині: як працює мережа "Motto"
Логотип мережі АЗС "Motto"

Інформаційний портал "Моя Київщина" продовжує знайомити своїх читачів із мережами автозаправних станцій столичного регіону. Про власників, спектр послуг і цінову політику компанії "Motto" читайте в сьогоднішньому матеріалі

Історія виникнення мережі АЗС "Motto" тісно пов’язана з ще однією компанією паливного ринку України – "БРСМ-Нафта". Так, на початку 90-х років "БРСМ-Нафта" належала Андрію Бібі та Олегу Поліщуку. У 2007 році частку останнього викупила Валентина Ушакова – теща ексміністра енергетики та вугільної промисловості часів Януковича Едуарда Ставицького.

У серпні 2018 році співвласник "БРСМ-Нафта" Біба заявив, що під брендом буде торгувати лише він, і тоді ж у профільних ЗМІ з’явилася інформація, що новими орендарями 63 АЗС Ставицького стали ТОВ "Мото Трейдинг" і "Сіті Трейдинг".

Як відомо, "Мото Трейдинг" була створена в березні 2018 року та повністю належить Ярославу Тіпайло, який, до слова, також є директором "Лакі Петрол". В офіційних документах, що подавалися в тендерні комітети згідно з процедурою ProZorro, "Лакі Петрол" із квітня маркує їх брендом "Motto".

Таким чином, мережа "Motto" розпочала свою роботу на базі низьколіквідних станцій "WOG", які бренд вирішив здати в оренду.

Навколо мережі "Motto" розгорівся чималий скандал щодо рейдерського захоплення автозаправних станцій, що вийшли з "БРСМ-Нафта". Станом на початок 2018 року вони офіційно належали 20 українським ТОВкам, якими володіли 6 компаній: 4 – закордонні та 2 – українські.

Таку схему власності апдейтнули. 21 березня 2018 року реєстраторка Маломихайлівської сільради Покровського району Дніпропетровської області Тетяна Третяк, попри судову заборону та відсутність права на реєстрацію по територіальності, змінила засновників 20 компаній-власниць АЗС, переписавши їх спершу на "Larlin business LTD" із Сейшелів, а вже через два дні на "Arudi venturs private LTD" із Мумбаїв.

Щоправда згодом суд визнав дії Третяк протиправними, а уже 2 квітня 2018 року до бізнес-реєстру повернулися справжні власники АЗС. Цю реєстрацію проводила нотаріуска з Києва Наталія Миргородська на підставі документів, підписаних "Arudi".

Надалі структура паливного бізнесу дещо змінилася. Заправками, як і раніше, володіли 20 українських компаній. Але всі АЗС у цих фірм орендувала ТОВ "Трейд петрол інвест", що віддавала заправки в суборенду двом іншим компаніям – "Сіті трейдинг" і "Мото трейдинг". Останні дві фірми реально працювали на АЗС.

Слід зауважити, що нові власники отримували 50% від доходу. Але довго такий союз не протримався. "Трейд петрол інвест" за період із серпня 2018 року по квітень 2019 не платив за оренду АЗС, тому справжні власники стали ініціаторами розірвання договору (реєструвала нотаріуска Миргородська).

Далі розпочинається найцікавіше. У травні 2020 року адвокати юридичної компанії "Саєнко-Харенко" оформлюють скарги на власників АЗС від імені "індійського інвестора" "Arudі" і "Трейд петрол інвест" в Антирейдерську колегію. 

Перша скарга від "ТПІ" оскаржувала реєстрацію, якою їх вивели з паливного бізнесу, – припинення договорів оренди АЗС нотаріусом Миргородською у квітні 2019 р.

Справа в тому, що договори оренди "ТПІ" були припинені одночасно з договорами суборенди. Офіційним підтвердженням того, що компанія володіла цією інформацією є факт, що гендиректор "Трейд петрол інвест" Віталій Омельченко брав 15 січня 2020 року в ЦНАПі довідку про майно, із якою вже 22 січня писав заяву про злочин на власників АЗС. Колегія під керівництвом Оніщук ухвалила: відмовити в задоволенні скарги через пропуск строку.

Оскільки висновки колегії мають рекомендований характер, остаточне рішення, що приймає міністр юстиції Денис Малюська, було таким: скаргу треба переглянути. За даними ЗМІ, імовірною підставою для цього став депутаський запит заступника голови фракції "Слуга народу" Миколи Тищенка, до якого 12 лютого 2020 року зверталася фірма-співзасновниця компанії "Трейд петрол інвест" – ТОВ "Інтернешенал девелопмент груп".

Уже через місяць "нові" члени колегії під головуванням Євгенія Горовця задовольнили скаргу, а реєстраційні дії з припинення договорів оренди – скасували.

У травні 2020 року на Антирейдерську колегію прийшло ще 20 скарг від адвокатів "Саєнко-Харенко" в інтересах "індійського інвестора" – компанії "Arudi", що скаржилися на реєстрацію вже дворічної давнини.

27 липня адвокати власників мережі АЗС, що працюють під брендом "Motto", провели прес-конференцію. Відтак, вони просили президента України Володимира Зеленського втрутитися в ситуацію з рейдерським захопленням бізнесу. Представник компанії "Мото трейдинг" Денис Мацкевич наголосив:

Міністерство юстиції приймає скарги від цієї компанії, не звертаючи увагу на те, що терміни подачі цих скарг давно спливли. Ось у нас завтра (28 липня – УНІАН) за змінами в реєстрі, які відбувалися два роки тому, розглядатимуться скарги рейдерів у комісії з протидії рейдерству при Мін'юсті. Ми вважаємо, що рейдери, які упродовж двох років безуспішно намагаються заволодіти нашою компанією, мають певний вплив на посадових осіб Міністерства юстиції.

Наразі рішення колегії ще не має. Тож чекаємо продовження…

Автозаправна станція "Motto", розташована на виїзді з міста Вишгород, фігурувала у скандалі, пов’язаному з перевіркою літражу. Клієнт мережі АЗС провів експеримент, у ході якого з’ясував, що компанія дурить своїх клієнтів. Чоловік стверджував, що йому в каністру налили 8 л пального замість 10. Вимірював він "на око", а об’єм відра, у яке був перелитий бензин, становив 15 л. Працівники АЗС декілька разів провели аналогічне дослідження з тим же відром і спецобладнанням із точними мірками та встановили, що клієнт помилився, а "Motto" чесна зі своїми покупцями.

На сьогодні в межах столичного регіону функціонує 27 автозаправних станцій "Motto", із яких 10 розташовані в таких містах: Васильків, Вишгород, Біла Церква (3), Бориспіль (3), Фастів, Березань.

Представлені АЗС і в районах Київської області:  Білоцерківський – села Фурси, Чупира та Ксаверівка, смт Рокитне; Бориспільський – село Проліски; Бучанський – село Лісне, смт Бородянка; Броварський – села Требухів і Погреби; Фастівський – село Мархалівка; Вишгородський – села Іванків, Леонівка, Лютіш і Нижча Дубечня; Обухівський – села Ходосівка, смт Козин і село Таценки.


Відомо, що в 2018 році компанія здійснила тотальний ребрендинг. Відтак, змінився зовнішній вигляд автозаправних станцій (назва яких уже пишеться із маленької літери): усі вони оформлені в жовто-сірій кольоровій гамі. Крім цього, з’явився новий логотип – символ нескінченності та дороги, елементи якої простежуються і на фризі, і на стелі – обличчі "Motto".

Мережа АЗС позиціонує себе на паливному ринку як бренд із великими амбіціями, що поступово розвивається. Компанія активно працювала над створенням власної програми лояльності, тож зрештою клієнти "Motto" мають можливість скористатися додатковими перевагами "Motto Club".

За покупки пального або товарів у магазині на АЗК учасники програми лояльності накопичують літри та бонуси (зараховуються за кожну гривню та стають доступними для використання лише на пальне впродовж однієї доби після зарахування).

Окрім цього, "Motto" пропонує своїм клієнтам брати участь у низці акцій. Фактично на постійній основі діє "АЗС без знижок, оптові ціни" (змінюється дата від і до, але умови залишаються незмінними).


Наразі з 01.03.2021 по 09.03.2021 включно за придбання палива на автозаправній станції мережі клієнт отримує знижену ціну на кожну літру: -1,5 грн на бензин, крім палива 95Е, знижка на яке становить 0,8 грн; -1 грн на дизельне пальне та -0,8 на газ.

Варто зазначити, що участь в акції беруть лише три АЗС столичного регіону, розташовані в місті Березань, а також селах Нижча Дубечня Вишгородського району та Погреби Броварського району. Принагідно зауважимо, що саме в цих автозаправних станціях не діяло "Свято весни".

Вище зазначена акція полягала в тому, що жінки, які зареєстровані у програмі лояльності "Motto Club", та придбали будь-яке паливо один або ж більше разів із 01.01 по 04.03.2021 року вже 05.03.2021 автоматично переведені на 5-й рівень знижок до кінця місяця: -1,68 грн/л. на бензин, -1,18 грн/л ДП, -1,08 грн/л ГАЗ.


Також на АЗС діяла акція "Miss Motto" (до 07.03.2021 включно). Учасникам необхідно було викласти фото або відео разом із карткою лояльності або іншою брендованою продукцією Motto на своїх сторінках у Instagram і Facebook із відміткою #azsmotto, підписатися на АЗС у соцмережах (www.facebook.com/azsMOTTO/ та www.instagram.com/azsmotto/) і поставити лайк публікації "Miss motto". Переможці зможуть придбати талон на 50,30,20 літрів будь-якого пального за 0,01 гривню та 5-й рівень знижок по карті лояльності, або картку лояльності з зазначеним рівнем знижок терміном на один місяць.

Окремі автозаправні станції "Motto", що функціонують у межах Київської області, пропонують додаткові послуги з мийки автомобілів (села Мархалівка Фастівського району та Проліски Бориспільського району) та шиномонтажу (місто Бориспіль).

"Motto" реалізує продукти харчування та чималий асортимент автомобільних товарів (мастила, хімія, аксесуари). У планах компанії створення продуктів власної торгової марки.

Але основою діяльності мережі є продаж пального. Так, клієнти "Motto" можуть придбати 4 види бензину:

  • 95 Євро – 26, 28;
  • 95 Euro – 27, 28;
  • 95 E – 21, 98;
  • 92 Євро – 25, 38.

Крім цього, компанія пропонує два види дизельного пального (Євро – 25, 18 і Euro – 25, 18) і газ за ціною 15, 48 грн за літру.

Варто зазначити, що мережа автозаправних станцій приєдналася до програми постійного моніторингу якості нафтопродуктів Інституту споживчих експертиз – "Якість під контролем". І згідно з попередніми дослідженнями, пальне, яким  "Motto" забезпечує своїх клієнтів, повністю відповідає усім вимогам.

Таким чином, компанія пропонує паливо хорошої якості за помірними цінами. Motto динамічно розвивається, проводить акції для збільшення попиту на свою продукцію та розширює спектр послуг. Поки що мережа забезпечує продуктами та товарами першої необхідності в дорозі, а на деяких заправках є додаткові послуги з мийки автомобілів та шиномонтажу.

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Антон Болбочан
журналіст