Комбат патрульної поліції Білої Церкви Максим Єрмаков: Найгірше порушення – п’яний за кермом
Про ситуацію з ДТП на Одеській трасі «Моя Київщина» поспілкувалася з Максимом Єрмаковим, командиром батальйону патрульної поліції Білої Церкви.
- Не так давно Ви очолили батальйон патрульної поліції в Білій Церкві. Розкажіть трішки про себе, як прийшли в органи та чи все Вам вдається на посаді керівника?
- Треба сказати що ще 2015 року я не працював в органах і не мав з цим нічого спільного. Але після усіх подій, які відбулись в Україні, я як громадянин, для того щоб дійсно реалізувати зміни в країні, побудувати своє майбутнє та майбутнє наших дітей, вирішив прийти працювати в органи. Після завершення курсів навчання я став командиром восьмої роти патрульної поліції міста Києва. Після року служби в столиці мене призначили на посаду начальника управління патрульної поліції Херсонської області. Саме відомство я очолював понад два роки. І вже потім за дорученням керівництва мене було призначено на посаду командира батальйону патрульної поліції м. Біла Церква.
Фактично це третє місце дислокації за період несення мною служби. Зараз ми плануємо розвиватися та збільшувати штат. А головним моїм завдання є наведення порядку. Мені важливо зробити місто безпечним, щоб поліцейський був не опонентом, а людиною, яка дійсно може допомогти. Люди мають відчувати підтримку поліції, і на сьогоднішній день, виходячи з опитувань, 40% населення України їй все ж таки довіряють.
- Яких результатів вдалося досягти за 4 місяці роботи патрульної поліції в Білій Церкві?
- У першу чергу варто відмітити, що наша територія обслуговування, а саме відрізок траси М-05 (Одеська траса, - Ред) від меж Києва до меж Черкаської області, забезпечена на сьогодні 5-6 екіпажів в залежності від зміни. Основним нашим завданням було зниження аварійності на дорозі, яка на той час, за літній період була дуже високою. На сьогодні ми можемо офіційно заявити що кількість ДТП в порівнянні з минулим роком значно зменшилася. Це сталося завдяки тому, що в процесі несення служби ми виявляємо людей із ознаками алкогольного сп’яніння, і тим самим зменшуємо потенційні негативні наслідки.
- А коли можна очікувати що окрім траси М-05 патрульна поліція обслуговуватиме і місто Біла Церква?
- Батальйон патрульної поліції міста в перспективі повинен забезпечувати дві території. Це траса М-05 та межі самого міста Біла Церква. Точно сказати коли ми зайдемо в місто, не можу, тому що тут питання – в штаті, тобто в людях. В нас зараз є невеликий некомплект по особовому складу. Якщо ми наберемо необхідну кількість людей, то тоді актуально буде обслуговувати і місто.
На сьогоднішній день працює академія патрульної поліції в Києві, де подають анкети, проходять навчання і невеликими групками люди йдуть до нас на службу. Так що потроху ми укомплектовуємося. Тому в 2019 році однозначно ми зайдемо в місто для здійснення патрулювання.
- І скільки людей не укомплектовано?
- Наразі особовий склад батальйону патрульної поліції укомплектовано на 60-65 %.
- А чому на Вашу думку, наразі в батальйоні нестача людей?
- Мені здається тут передусім проблема в самому місці розташування Білої Церкви. Ми поруч з Києвом, і якщо брати рівень зарплатні в столиці, то звичайно він набагато вищий. Можливо людям легше їздити саме в Київ і отримувати вищу зарплатню. Я вже не кажу про якісь економічно-соціальні чинники, виїзд молоді за кордон тощо.
- Що бажаючим для вступу в патрульну поліцію треба зробити?
- Все дуже просто. Спочатку треба подати онлайн-анкету, пройти 5 етапів відбору: тести на логіку, військово-лікарська комісія, «фізо», психологічне тестування і співбесіда. У разі проходження усіх цих етапів особа відправляється на навчання до академії терміном до 6 місяців. Після чого отримує сертифікат і стає повноцінним поліцейським.
- Розкажіть про технічне оснащення…
- Для виконання своїх функціональних обов’язків патрульні поліцейські забезпечені абсолютно усім необхідним. В першу чергу це спецзасоби і відповідно технічні засоби – автомобілі, паливно-мастильні матеріали, техніка для радіозв’язку, відповідні планшети із базою даних тощо.
Також в нас є боді-камери для фіксації правопорушення тих чи інших подій. Дуже часто та ж сама відеозйомка в подальшому стає підтвердженням правопорушення або навпаки доказом перевищення службових повноважень самими поліцейськими. Тобто ця боді-камера потрібна для контролю роботи як самого поліцейського, так і фіксації правопорушень з боку громадян.
- Яка зарплатня та заохочення, зокрема і для майбутніх співробітників?
- На сьогоднішній день патрульний поліцейський отримує зарплатню в розмірі 10 тисяч гривень. Але як вже відомо, по всій системі національної поліції України з 2019 року відбудеться підвищення зарплатні всім працівникам поліції на 30 %. Тут також варто відмітити: якщо поліцейський належним чином спрацював – розкрив злочин, врятував життя – я можу клопотати перед вищим керівництвом, щоб йому надали грошову премію. Також нагороджуємо подяками і грамотами, достроковим призначенням чергових звань тощо.
- Яку б Ви назвали трійку найпоширеніших правопорушень?
- Основною проблемою звичайно ж є ДТП. Люди, які керують автомобілем у стані алкогольного сп’яніння. За три місяці роботи в межах своєї зони обслуговування ми склали 138 протоколів на таких водіїв. Якщо брати в середньому – це одна людина на день.
На другому місці я б відмітив ДТП через неуважність та порушення правил дорожнього руху.
Що стосується третього – люди не завжди мають при собі всі необхідні документи для керування автотранспортом.
- Щодо співпраці із поліцією Білої Церкви в тому числі із керівництвом Білоцерківського відділу поліції?
- Співпраця звичайно є, суто на робочому рівні, тому що ми між собою в тому чи іншому випадку пов’язані. Ми відповідаємо за адміністративну відповідальність, але якщо виявляємо ознаки кримінального характеру, то відповідно повідомляємо райвідділ поліції, де виїздить слідчий та експерти, і в межах своїх повноважень розглядають ту чи іншу справу. Тому в нас нормальна співпраця та професійні стосунки.
- Які законодавчі недоліки ви бачите в роботі патрульної поліції?
- Моментів таких вистачає. Почнімо із самого звичайного – затримання особи. Наприклад, затримується особа, яка поводить себе неадекватно, порушує правопорядок. Але максимум, на який термін ми можемо затримати людину для встановлення її особи, це три години. І в разі якщо особа не встановлена, аби не порушувати законодавство і не допустити порушення її прав і свобод, ми повинні її відпустити.
Другий момент – передача документів, тобто коли водій повинен пред’явити водійське посвідчення. Якоюсь мірою, в більшості випадків виникає конфлікт через те, що працівник поліції хоче перевірити особу, наявність прав зокрема, і на предмет підробки. Але за законом особа має право посвідчення не передавати, а тільки показати. Цей казус спричиняє непорозуміння і конфлікт. А загалом, таких моментів на законодавчому рівні є дуже багато і їх треба удосконалювати.
Надія Савчук, «Моя Київщина»
Читати "Моя Київщина" у Facebook