#

Лікарня Семашка у Білій Церкві: чому пацієнти стають гаманцями?

27.03.2023 11:11
Лікарня Семашка у Білій Церкві: чому пацієнти стають гаманцями?
Білоцерківська міська лікарня №2

Потужний лікувальний заклад у Білій Церкві за багато років роботи нажив дурної слави – напевно більшість жителів міста знають розмір "такси" за консультацію чи операцію, а також про "скотське" ставлення до тих, хто відмовляється платити, або просто не має грошей. "Моя Київщина" зібрала інформацію з відкритих джерел і дійшла висновку, що заклад потребує негайних змін

Загалом Білоцерківська міська лікарня №2 є потужним закладом регіонального рівня, який обслуговує населення південної частини області, зокрема надає поліклінічну та стаціонарну допомогу пацієнтам із неврологічними, хірургічними, урологічними, нейрохірургічними і травматологічними захворюваннями.

Відповідно до інформації офіційного сайту закладу, стаціонар має 455 ліжок (хірургічного, травматологічного, нейрохірургічного, урологічного, ендокринологічного, неврологічного, нефрологічного та терапевтичного профілів), а поліклініку за добу відвідує близько 960 пацієнтів. Загалом у лікарні працює 1062 людини, із них 181 – лікарі. Загалом, це дуже потрібний заклад, але щодо його діяльності є чимало питань.

Старі ліжка, зламані тумби, не пристосовані для хворих санітарні кімнати – так зазвичай описують умови перебування ті, кому довелося потрапити в цю лікарню

Розпочнемо з комфорту перебування в лікарні. Загалом, все як і в більшості державних медичних закладів: лікування у приватних установах звісно набагато комфортніше, але далеко не кожен має можливість оплачувати такі послуги. Найбільше незадоволення пацієнти висловлюють щодо жахливого стану лікарняних палат, які потребують термінового ремонту.

Враховуючи той факт, що лікарня є комунальним некомерційним закладом Білоцерківської міської ради, то саме влада міста відповідає за ремонти, обладнання та інші витрати, що пов’язані з утриманням установи. Проте потрібно пам’ятати, що наповнюють бюджет міста – його жителі, які щодня працюють та сплачують податки. Відповідно, білоцерківці мають право лікуватися в достойних умовах. До слова, нещодавно був зроблений капітальний ремонт приймального відділення, але інші приміщення наразі залишилися без уваги.   

Лікарі втратили людяність і бачать у пацієнтах тільки гроші

Напевно, більш глибинною проблемою, ніж умови перебування в лікарні, залишається ставлення персоналу до пацієнтів. На відкритих форумах можна знайти відгуки тих, кому довелося лікуватися в цьому закладі. Вони чітко аргументовані, і здебільшого негативні. Варто почати з реєстратури – місця, де люди в довжелезних чергах намагаються записатися на прийом до лікарів. Так, користувач із нікнеймом Кіра Шабельник звертає увагу на хамське спілкування реєстраторів із відвідувачами закладу.


Але набагато більше скарг на роботу саме лікарів цього закладу. Дехто із користувачів загалом називає їх грубіянами та безвідповідальними особами, інші ж – діляться своїми історіями лікування у конкретних медпрацівників.



Окремої уваги потребує відгук колишнього працівника закладу Дмитра Максимчука. Він запевняє, керівниця закладу Ніна Головенко рекомендує своїм підлеглим працювати "за гарні гроші" від пацієнтів, а ті лікарі, хто додатковим заробітком не ділиться, стають небажаними працівниками. Напевно, це спонукає частину лікарів полишають робочі місця в пошуках більш чесного підходу до оплати праці. Зауважимо, це єдине публічне звинувачення керівниці закладу у непрофесіоналізмі та корупції. Проте співрозмовники видання підтверджують, що іноді без "дружніх" дзвінків від депутатів міськради чи членів виконкому у цій установі можна залишити чимало грошей, а от отримати належне лікування – не завжди.


Також "Моя Київщина" провела опитування серед пацієнтів Білоцерківської лікарні №2, які користувались чи наразі користуються послугами цієї установи, щоб дізнатись думку людей щодо якості обслуговування в лікувальному закладі. Багато відвідувачів залишають скарги на обслуговування в реєстратурі, що є типовою проблемою в закладах комунального типу. Хоча вирішення просте – електронна черга з можливістю запису онлайн та по телефону, розширення графіку прийому лікарів зі збільшенням інтервалу прийому на кожного пацієнта.

Із скаргами на те, що лікарі вимагають із пацієнтів гроші за проведення медичних маніпуляцій, набагато складніше. По-перше, робота лікарів в Україні недооцінена, і зарплати переважно не відповідають тому об’єму роботи, який виконує лікар. Але посадовий оклад визначає безпосередньо керівництво закладу, а мінімально встановлений Кабінетом Міністрів оклад лікаря у 20 тисяч гривень (без урахування податків) чомусь став максимумом.

Для того щоб лікарня заробляла великі гроші, там має обслуговуватися якомога більше людей, а всі послуги повинні проходити офіційно через касу чи направлення НСЗУ. Якщо лікарі надають напівлегальні послуги й вимагають гроші – це серйозна проблема. Керівництво закладу повинно боротися із цим, а не брати "долю" від чорного заробітку, як про це говорить колишній працівник закладу.

Ще один тривожний дзвіночок – ставлення персоналу до хворих. Якщо лікарі, медсестри і санітарки відмовляються якісно виконувати свою роботу без хабарів, значить їм потрібно нагадувати про свої обов’язки. Завжди є пацієнти, які не мають можливості оплатити суми, що вимагають медпрацівники, але вони не повинні бути позбавлені можливості лікуватися. Медики не повинні дивитися на хворого як на гаманець, вони повинні чесно працювати і отримувати за це відповідні зарплати. У Білоцерківській міській лікарні №2 далеко не все гаразд, але над проблемою потрібно працювати, а не робити вигляд, що все гаразд. 

Читати "Моя Київщина" у Facebook
Анатолій Тихий
журналіст