#

Начальник Фастівського районного управління поліції Роман Шамрай: З укрупненням районів ми стали мобільнішими

27.05.2021 08:32
Начальник Фастівського районного управління поліції Роман Шамрай: З укрупненням районів ми стали мобільнішими

Про зміни в роботі поліції після територіально-адміністративної реформи, кадровий дефіцит та специфіку діяльності правоохоронних органів «Моя Київщина» поговорила з начальником поліції укрупненого Фастівського району Романом Шамраєм.

- Пане Романе, як Ви опинилися у Фастові?

- Я розпочав свою роботу ще у 1998 році з посади дільничного офіцера у Сквирському райвідділі поліції. Після того пройшов шлях від дільничного, уповноваженого, заступника начальника райвідділу. Встиг попрацювати у Чорнобильській зоні командиром роти, заступником начальника райвідділу у Фастові. Зокрема, після цього був начальником Ставищанського, Володарського і Сквирського райвідділу поліції. Згодом мене призначили начальником Фастівського районного управління поліції, де і працюю по теперішній час.

На попередніх керуючих посадах, здобув досвід управління працівниками, а від керівників головного управління набув і досвіду, і професіоналізму, які в свою чергу передавав особовому складу, займаючи перші місця в області серед інших райвідділів.

- Як оцінюєте криміногенну ситуацію в районі. Які злочини найбільше вчиняються?

- По-перше, це побутові злочини. З початку цього року працівниками Фастівського районного управління поліції розглянуто близько 8,5 тисяч заяв і повідомлень, при цьому до Єдиного реєстру їх внесено близько 3 тисяч. Треба сказати, що наразі збільшилась кількість звернень і у зв’язку з підвищенням довіри громадян до поліції, яка сьогодні відмічається в Київській області. Окрім побутових злочинів також суттєвими є крадіжки.

- Які  резонансні злочини останнім часом траплялися на Фастівщині? 

- На території району вони постійно трапляються. Це або угони автотранспорту, які ми розкрили та сьогодні документуємо досить серйозну групу, або ж наркозлочини, де ми також посилено працюємо.

У Калинівці нещодавно сталося вбивство власної матері сином, який був психічнохворим та хотів кинути її у вигрібну яму і тим самим приховати злочин. Все вищеперераховане трапляється часто, але ці справи фактично всі розкриті.

- Зараз в дії програма «Безпечна Київщина», тож цікаво наскільки вона втілена в життя і скільки камер відео-спостереження є у Фастівській громаді?

Програма Безпечна Київщина – це суттєва допомога нашим оперативним працівникам миттєво реагувати і розкривати злочини. Але, якщо в Чабанах та Боярці ця програма діє вже досить давно, то в Коженській, Томашівській, Фастівській, Бишівській громадах ми тільки нещодавно підписали ці програми. Приміром, Коженська громада вже розмістила 10 камер «Безпечної Київщини», які сьогодні працюють.

Через брак фінансування в Фастівській громаді з цим питанням важче, ніж в інших, але ми і далі будемо переконувати депутатів та ОТГ, що це вкрай потрібно для громади, для населення. Між тим, відносно цього питання, голова ОТГ обіцяв виділити 500 тисяч гривень, але ми й досі чекаємо.

- Чи ви вже приєднались  до реалізації проєкту «поліцейський офіцер громади»?

- Варто насамперед відзначити, що Фастівський район на сьогодні включає в себе 9 громад (Фастівська, Коженська, Томашівська, Бишівська, Боярська, Гатнянська, Чабанська, Глевахівська, Калинівська). Фастівський район отримав по територіальності 3 колишніх райони – Васильківський, Києво-Святошинський, Фастівський. Він, до речі, став  найскладнішим серед районів, так як з трьох зробили один, і однією з найважчих проблем було призначити особовий склад та обєднати все в єдине ціле. Це все ми пройшли і на даний момент намагаємось зібрати єдиний колектив.

Щодо поліцейського офіцера громади, хочу зауважити, що їх заплановано по декілька в кожному з районів. Це, зрозуміло, залежить від того, скільки кожна громада налічує населення. Основною з функцій цього поліцейського буде забезпечення охорони прав і свобод населення в тій громаді, де він буде проживати та працювати. Громада, в свою чергу, повинна надати поліцейському матеріально-технічне забезпечення, приміщення для роботи, а також все необхідне.

Я вважаю, що це хороший проєкт, який надасть змогу розвантажити наші відділення поліції і сектори на території, зокрема надасть більш кваліфіковану допомогу населенню. На даний час в Боярській ОТГ плануємо 9 поліцейських офіцерів громади: в Коженській – 2 офіцери, в Томашівській – 1 офіцер, в Бишівській – 2 офіцери. На даний час декілька громад вже підписали меморандум – відповідно 3 поліцейських офіцерів вже проходять навчання. Вже в наступному місяці буде проходити відбір на цю посаду в двох громадах, де будуть навчати кваліфікованих працівників, які їх і обслуговуватимуть.

- Стосовно укрупнення районів, як воно вплинуло на роботу поліції, чи легше стало працювати або ж навпаки?

- На мою думку, це робилося для оперативного та швидкого реагування, для покращення розкриття злочинів. Воно в принципі так і є. Наприклад, слідчий підрозділ та карний розшук будуть миттєво реагувати на ті чи інші повідомлення і займатись розкриттям тяжких та особливо тяжких злочинів по всій території району. З укрупненням ми стали мобільнішими, ми можемо оперативно реагувати та можемо надавати кваліфіковану допомогу. Ця реформа, на мою думку, покращить життя людей.

- Наскільки відомо, у вас є суттєвий некомплект кадрів. Скільки особового складу налічується і яку кількість складає нестача працівників?

- Некомплект у нас досить великий у звязку з тим, що з чотирьох районів ми стали одним досить великим. Штат складає 355 чоловік, а в наявності є лише 216, тобто некомплект складає порядку 45%. В більшості випадків це посади дільничних офіцерів поліції, котрих по штату повинно бути 56, а в наявності лише 11 чоловік.

На другому місці слідчі, які тягнуть за собою усю роботу. Одним із проблематичних питань тут є заробітна платня, яка на сьогодні складає 12 тисяч на працівника, працюючого під Києвом майже цілодобово. Наразі 12 чоловік проходять відбір до лав поліції та навчаються, відповідно через 3-4 місяці, вони будуть у нас працювати. Хотілося, щоб їх було більше, тому ми проводимо агітаційну роботу: начальник сектору кадрового забезпечення відвідує учбові заклади та центри зайнятості для заохочення працівників та подальшої співпраці.

- З кадрами та зарплатнею ситуація зрозуміла. А що відносно  матеріально-технічного забезпечення та соціального захисту працівників?

- Справи з матеріально-технічним забезпеченням у нас досить не погані. В поточному році ми отримали автомобілі, зокрема, нас забезпечують паливно-мастильними матеріалами. Хотілося б покращень стосовно заробітної плати, адже саме за це нам дорікають працівники поліції. Ми все одно усіляко намагаємось втримати працівників. Приміром, міністр надає в лізинг житло, також різні соціальні гарантії у нас досить не погані. Не кожному сьогодні можуть дати квартири, а у нас обіцяють і дають. Вже є приклади, де працівники отримали квартири в лізинг. За останній рік у нас 3 працівникаи вже отримали житло.

- Минулого місяця “Cтоп корупції” скаржилися, що після викриття ними організації підпільного грального закладу у Фастові через декілька днів той же заклад знову функціонує. Там зазначають, що поліція нібито не реагує і потрібно звертатись в контролюючі органи. Як це прокоментуєте?

- У нас є гральні заклади, на які ми раз-два на місяць готуємо подання до суду щодо накладання арешту на апаратуру, яку ми вилучаємо та на приладдя, яким вони там користуються. По району у нас налічується близько 7 закладів, проти яких порушено 3 кримінальних провадження, які ми документуємо.

Зрозуміло, що для тих самих ігроманів не є питання перейти через дорогу до іншого грального закладу. Але не завжди суд накладає арешт на вилучене майно, тому що не вбачають в цьому ознак злочину. Якщо ж суд накладає арешт на майно, то ми його зберігаємо в кімнаті речових доказів до прийняття рішення по кримінальній справі. Якщо суд все ж відмовляє, то ми змушені повернути майно власнику. Та ми в будь-якому випадку документуємо організаторів і я певен, що свою справу ми доведемо до логічного завершення.

- Як часто ви проводите оперативні наради, спілкуєтесь з населенням та виїжджаєте на місце злочину?

- До моїх обов’язків входить, по-перше, співпраця з прокуратурою, з іншими органами самоврядування, з головами громад та самими громадами. По-друге, постійне спілкування з населенням. Я виїжджаю на усі особливо тяжкі злочини, проводжу їх аналіз та даю вказівки.

Зранку ми проводимо оперативні наради, де визначаємо нагальні питання сьогодення, реагуємо по них, доводимо їх до розслідування, тобто до завершення та направлення справ до суду. Я постійно контролюю особовий склад та їх роботу. Намагаємось це робити разом із заступниками, вони до речі є у нас усі. Вони контролюють особовий склад в плані дисципліни і надають практичну допомогу, маючи 3 відділи в Боярці, Чабанах та поліцейський сектор у Калинивці. Вони завжди присутні, ми з ними на звязку, налагоджуємо роботу та ставимо задачі перш за все по співпраці з населенням.

- Чи є порозуміння з головами громад та наскільки налагоджена з ними робота?

- Звичайно, більшість голів громад йдуть назустріч, націлені на співпрацю та допомагають, розуміючи проблеми населення на своїй території. Але є й ті, кому постійно треба все пояснювати, зокрема чому ми разом маємо співпрацювати і що ми хочемо досягти. Втім, повторюсь, головне для нас - співпраця та допомога населенню.

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Надія Савчук
журналістка